Alaa vaihtaneet sairaanhoitajat hoi!
Mille alalle olette työllistyneet ja onnistuiko kuinka kivuttomasti? Kävittekö jonkun koulutuksen vai vaihtuiko vain lennosta?
Minulla on nyt se tilanne, että 14 vuoden pykimisen ja motivaatiopuutteen jälkeen koen, että tämä tie on nyt kävelty loppuun. En yksinkertaisesti voi jatkaa enää hoitoalalla. Se ei ole antanut minulle tähän mennessä oikein mitään, enkä usko sen antavan yhtikäs mitään jatkossakaan. Minua ei ihmisten vaivat ja sairaudet kiinnosta, joten ei ole mieltä työskennellä enää näiden asioiden parissa. Lisäksi en kertakaikkiaan kestä alalla työskentelevää porukkaa, ajatuskin puistattaa siitä aineksesta, joka työpaikoilla pyörii.
En tietenkään elättele mitään vaaleanpunaisia kuvitelmia mistään, mutta minulle olisi helpotus ihan pelkästään jo päästä eritteiden siivoamisesta ja muista ihmisten henkilökohtaisten asioiden käsittelemisestä lopullisesti eroon. En halua olla vastuussa jonkun hyvinvoinnista edes välillisesti esimiehenä tms. Ei vain kiinnosta!
Ihmisten auttaminen sen sijaan kiinnostaa kyllä, mutta ei terveysasioissa. Minulla ei ole oikeasti edes sellaista riittävää osaamista, että voisin kenellekään varsinaisesti terveysneuvoja antaa, vaan se on lääkärin ja muiden erityisasiantuntijoiden heiniä. Mieluiten auttaisin ihmisiä etsimään ratkaisuja käytännön pulmiin, kuten vaikkapa sisustukseen tms. liittyen. Erinäisiä keittiöfirmoja oman keittiöremontin yhteydessä kolutessani tuli kiinnostus jopa siihen hommaan: uskoisin, että voisin sen tyylisessä työssä pärjätä hyvin hoitoalalla hankkimallani luottamusta herättävällä asioimistavalla. Toisaalta katselin työpaikkailmoituksia ja esim. Finlayson etsii osa-aikaista myyjää - se kiinnostaa ehdottomasti, siihen voisin siirtyä vähän porrastetusti silleen 50/50 hoitoalaa ja tuota myyntityötä...en vain tiedä, millaisia mahdollisuuksia on päästä, jollei ole mitään kaupan alan kokemusta.
Mutta joo, kertokaa mihin päädyitte! Ja miten!
Kommentit (22)
Opiskelin terveystieteiden maisteriksi ja opettajaksi eli hoitotyön lehtorina toimin nykyään. Väitöskirjakin on työn alla aja ajatuksena vaihtaa max. 5 vuoden sisään open hommista muihin tehtäviin.
Luin maisterintutkinnon ja nyt henkilöstöhommissa sairaalassa