Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö 500 eurolla kuukaudessa

Vierailija
21.05.2019 |

Tämä 500 jää laskujen jälkeen elämiseen, tulot tippuivat roimasti. Yksi lapsi.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumis/kaikkien muiden kulujen jälkeen jää siis tarkalleen 520 euroa. AP

"Kaikkien muiden kulujen"? Siis tulla on viisisataa ihan ylimääräistä, kun kaikki tarpeelliset asiat on jo maksettu, ja kysyt että pärjäätkö.

Siis tämän 500 pitää riittää ruokaan ym. Tuossa on maksettu kaikki laskut ja asuntolaina.

Vierailija
22/71 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkennetaan: 520 euroa jää kaikkien laskujen (ei ruokalasku) jälkeen. Tähän kuuluvat ihan kaikki maksut. Lopun pitäisi riittää ruokaan, lapsen harrastuksiin ja muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti!!

Vierailija
24/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäsin 600 eurolla kahden lapsen kanssa ihan hyvin.

Vierailija
25/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, mitä "kaikki muut kulut" ovat. Jos esimerkiksi maksat bussikortin kuukaudeksi kerrala tai  auton polttoaineet aina luottokortilla = ne sisältyvät "muihin kuluihin" eikä niitä tarvitse maksaa jäljellä olevista rahoista, se merkitsee aika paljon.

Kyllä tuo riittää muutamaksi kuukaudeksi. Ajan mittaan tulee kuitenkin isompiakin hankintoja. Ne voi tehdä osamaksulla, mutta silloin "muita kuluja" menee osamaksun verran enemmän ja käyttörahaa jää vähemmän.

Vierailija
26/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti. Hankkiudu eroon toistuvista laskuista ja opi ettei kaikkea ole pakko käyttää joka kuukausi niin elämä on helppoa ja vaivatonta. Jos toi on joku toimeentulotuki jossa nimenomaan pakotetaan elämään kädestä suuhun niin säälin... semmoinen elämä ei ole elämisen arvoinen.

Vierailija
27/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkennetaan: 520 euroa jää kaikkien laskujen (ei ruokalasku) jälkeen. Tähän kuuluvat ihan kaikki maksut. Lopun pitäisi riittää ruokaan, lapsen harrastuksiin ja muuhun.

Lopeta tuo provoaminen jo. Vai miten vaikeaa on kertoa suoraan mitä ja minkä verran ne muut tulot ovat? Itsehän sinä sen paremmin tiedät kuin kukaan muu.

Vierailija
28/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo provoaminen jo. Vai miten vaikeaa on kertoa suoraan mitä ja minkä verran ne muut tulot ovat? Itsehän sinä sen paremmin tiedät kuin kukaan muu.

*siis menot.

Vierailija
29/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa lapsilisät ja elarit? Minä ja yksi lapsi käytämme tuon 500e ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin, teen itse yhden lämpöisen aterian päivässä, ei eineksiä.

Vierailija
30/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden kotihoidontuella ja sain kuussa 500e. Aika tiukkaa oli kun piti talolainakin maksaa. Mies yrittäjä.

Vierailija
31/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet ja taas tuhannet työttömät elää vähällä, 490 e / kk. Sillä on ostettava ruoka, vaatteet, pesuaineet ja mitä nyt elämiseen milloinkin menee.

Vierailija
32/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhannet ja taas tuhannet työttömät elää vähällä, 490 e / kk. Sillä on ostettava ruoka, vaatteet, pesuaineet ja mitä nyt elämiseen milloinkin menee.

Tuhansilla ja tuhansilla pienipalkkaisilla jää tuon verran itse maksettujen laskujen jälkeen käteen ja noihin samoihin asioihin.

Vierailija
33/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhansilla ja tuhansilla pienipalkkaisilla jää tuon verran itse maksettujen laskujen jälkeen käteen ja noihin samoihin asioihin.

Siitä on ihan tarpeeksi kokemusta kummastakin. Kun joutuu hakemaan tt-tukea niin töissä käymisen hyötyä alkaa punnitsemaan. Ei se ratkaisu ole työttömien potkiminen vaan pienimpiä palkkoja pitäisi nostaa. Tai ainakin tukisysteemejä tarkistaa palkitsevimmiksi töissä käyville.

Vierailija
34/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyötä teen pienellä palkalla. Tuossa on vähennettynä siis kaikki muut menot paitsi elämiskustannukset eli tässä tapauksessa ruoka/bensa/hygienia ym perusmenot.

Ei ole provo ja raivoaminen on aika turhaa.

Ap

Vierailija
35/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miksei pärjäisi ja ihan hyvinkin. Jos vaan muut kulut on ok.

Vierailija
36/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Ei tuolla herroiksi elätä, mutta ok peruselämää pystyy viettämään!

Vierailija
37/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-e-r-m-a-a

Vierailija
38/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään, vaikka vuokra (317) sisältyy tuohon 500 euroon. Vuokra sisältää myös internetin, kaasun, veden ja sähkön.

Asun viiden ihmisen opiskelijakommuunissa ja maksetaan jokainen 15 e / viikko ruokaan, pesuaineisiin, vessapaperiin yms. Kasvikset saadaan käytännössä ilmaiseksi.

Henkilökohtaiseen hygieniaan ei mene kuukaudessa kymppiä enempää, puhelinlasku on n 5 e kk. Vaatteita en ole ostanut vuosiin kun vaihdellaan kavereiden kanssa. Alusvaatteita ja sukkia toki ostan itse mutta ei niitäkäan tarvitse ostaa joka kuukausi.

Saan säästöön 40-50 e / kk. 

Vierailija
39/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin yksin asuvana erinomaisesti, vaikka tuosta vähentäisi vielä asumiskuluni eli 200 euroa. Ei sillä kauhean leveästi elellä, mutta ei minun tarvitsekaan. Jos tulisi jotain isoja, yllättäviä menoja, olisin luultavasti pulassa.

Vierailija
40/71 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkien muiden kulujen"? Siis tulla on viisisataa ihan ylimääräistä, kun kaikki tarpeelliset asiat on jo maksettu, ja kysyt että pärjäätkö.

Siis tämän 500 pitää riittää ruokaan ym. Tuossa on maksettu kaikki laskut ja asuntolaina.

Huomaan, että mulla on varmaan ymmärtämisessä vikaa, kun en tajua, mitä tämä tarkoittaa... Maksettu kaikki laskut ja asuntolaina..  - Mitä nuo laskut on? Tai vaihtoehtoisesti mihin muuhun ohittamattomaan ja pakolliseen kuin ruokaan tarvitsee rahaa käyttää? 

No itse olen opiskelija ja hyvin olen pärjännyt useammankin kuukauen vajaalla 500 €:lla  asumismenojeni (= vuokra+sähkö vesi) jälkeen. Mutta pitämällä kirjaa menoistani olen hyvin tietoinen siitä, että jos on perusterve ja perustarpeet (, kuten vaatteet) on hankittuna, niin varsin vähällä voi pärjätä. Toki opiskelijana vähällä pärjäämisessä auttaa enemmän ja vähemmän myös kolme huomattavaa asiaa: Ensinnkin se  että uskon tai uskottelen hyvä uskoisena siihen, että nuukailu ja vähällä pätjäämine on vain välivaihe.

Toiseksi siksi, että on huomattavasti helpompaa sanoa, että on vähävarainen ja/ tai jopa köyhä opiskelija (, joka saa kyllä monesta asiasta ns. opiskelija-alennuksia) kuin sanoa, että on työtön maisteri. (Tai ainakin minua riipaisee toisinaan täälläkin esiintyvät kirjoitukset, joissa halveksitaan ylipäätään kaikkia työttömiä saamattomian ja laiskoina...)   

Kolmanneksi On helpompaa elää nuukaa ja vähävaraista elämää kun suuri osa lähipiiristä ja kavereiat on samassa asemassa. Ja kaikkia tai ainakin lähes kaikkia yhdistää usko siihen että huomenna on paremmin. - Kuin olla se "oman luokan" kärryiltä pudonnut ja ainoa köyhä jolla ei ole varaa tehdä mitään tai hyvin vähän niistä asioista, joita yleisesti odotetaan ja tai annetaan ymmärtää, että kaikilla ("kunnon ihmisillä") on varaa ja hankkia tai tehdä ja toteuttaa.          

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä