Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teidän miehet/käyttekö te perheelliset miehet oma-aloitteisesti kaupassa?

Vierailija
21.05.2019 |

Vai käskeekö vaimo aina/kertoo koska pitäis käydä kaupassa?

Kyselen, koska meillä mies ei ikinä oma-aloitteisesti mene kauppaan. Ehkä silloin jos jääkaapissa ei todella ole yhtään mitään, niin voi tulla ahaa-elämys, ja toki siinäkin vaiheessa vasta yleinen toteamus ”kaupassa pitäisi käydä”. Sen sijaan että sanoisi ”minäpä lähden tästä kauppaan”.

Ja silloinkin, jos siis pyydän häntä menemään kauppaan ja kiireessä koitan miettiä jonkun hätäisen ostoslistan, niin ostaa tasan tarkkaan ne asiat jotka listassa. Vaikka kaupassa olisi jotain sellaisia tuotteita joita päivittäin syömme lähes ilmaiseksi myynnissä, ei niitä osta, kuin ei myöskään esim vessapaperia, joka täysin loppu, jos olen sattumoisin unohtanut sen listalta...

Joku voi pitää avautumistani yhdentekevänä jaaritteluna, mutta mua kiinnostaa tietää miten muissa perheissä on työnjako tämän kauppa-asian suhteen? Itse koen raskaaksi sen että se on aina minun vastuulla 100%.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nainut mitään debiiliä. Totta kai mies osaa käydä kaupassa oma-aloitteisesti ja tietää kodin puutteet.

Huomas myös, jos lapsi tarvitsee jotain esim kumisaappaat ja käy ostamasda. Ja lapsia siis meillä 5.

Vierailija
2/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nainut mitään debiiliä. Totta kai mies osaa käydä kaupassa oma-aloitteisesti ja tietää kodin puutteet.

Huomas myös, jos lapsi tarvitsee jotain esim kumisaappaat ja käy ostamasda. Ja lapsia siis meillä 5.

Voinko vetää tästä siis sellaisen johtopäätöksen että mieheni on debiili? T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edes se mies...

Vierailija
4/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet ihan itse ominut sen kaupassakäynnin hoitamisen. Oma vikasi. 

Ja tätä naiset harrastavat kaikessa muussakin kodin hoitamiseen liittyvissä asioissa, alkaen siitä mihin suuntaan kahvikuppien korvien pitää astiakaapissa osoittaa.

Turhaa parkua sen jälkeen kun on itse jyrännyt ensin toisen  

Vierailija
5/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käy mies kyllä kumppareitakaan oma-aloitteisesti ostamassa. Itse asiassa ei ole koskaan varmaan ostanut yhtäkään vaatetta, kenkää tms lapselle vaikka vanhempi lapsi jo 9v. T. Ap

Vierailija
6/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tätä naiset harrastavat kaikessa muussakin kodin hoitamiseen liittyvissä asioissa, alkaen siitä mihin suuntaan kahvikuppien korvien pitää astiakaapissa osoittaa.

Ei, pyydän kyllä aika ajoin miestä käymään siellä, koska koen sen todella epäreiluksi että käyn siellä paljon useammin. MUTTA hän VAATII aina ostoslistan mukaan. Siis haluaa että minä mietin hänen puolestaan mitä sieltä kaupasta pitää ostaa. Ja välillä ajattelen että aikan sama, helpompaa vaan itse mennä sinne kauppaan ja katsoa mitä kaikkea siellä on ja ostaa sitä mikä tarjouksessa jne. T. Ap

Vierailija
7/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan napise mistään kahvikuppien korvien asennoista, vaan olen melko boheemi tuollaisissa asioissa. T. Ap

Vierailija
8/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh???

Tietenkin käy. Aika usein soitellaan/viestitellään, että "ideoita? Mitä syödään?" Jos siis pitää ostaa sen päivän aterian ainekset just sinä päivänä. Yleensä ennakoidaan.

Pitää myös puutelistaa keittiössä ihan samalla tavalla kuin minäkin ja miehen kirjoittamana siellä on ihan samalla tavalla pyykinpesuaine, vessapaperi, kahvi, soijakastike, riisi, tomaattimurska, korppujauho...

Tekee myös ruokaa ihan samalla tavalla kuin minäkin, viikonloppuisin enemmän.

Ajattelisin kyllä, että melkoinen debiili on mies joka ei osaa kaupassa käydä ja ostaa tarvittavia asioita.

Vierailija
9/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
10/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA!

Vierailija
11/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä??? Tottakai käy ja tekee vielä suunnittelemansa ruuatkin

Vierailija
12/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, pyydän kyllä aika ajoin miestä käymään siellä, koska koen sen todella epäreiluksi että käyn siellä paljon useammin. MUTTA hän VAATII aina ostoslistan mukaan. Siis haluaa että minä mietin hänen puolestaan mitä sieltä kaupasta pitää ostaa. Ja välillä ajattelen että aikan sama, helpompaa vaan itse mennä sinne kauppaan ja katsoa mitä kaikkea siellä on ja ostaa sitä mikä tarjouksessa jne. T. Ap

Eli haluat itse käydä kaupassa. Miksi sitten edes teit tämän ketjun?

Vierailija
13/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa joka päivä töiden jälkeen. Ja tekee ruuat.

Vierailija
14/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ollaan molemmat aikuisia ihmisiä ja sen verran ruualle persoja että molemmilta luonnistuu. Useimmiten ehkä käydään kuitenkin yhdessä. Mutta kyllä avomieheni ihan itsekin käy kaupassa. Välillä ilmloittamattakin tai pyytämättä, joskus jopa harmittaa kun olisim halunnut jotain tiettyä ja mies menee omineen kauppaan töistä eikä ilmoita, niin että olisin voinut pyytää tuomaan asiaa x myös

Ostaa yleensä perusjutut mitä yleensä ostamme joten sinänsä yleensä kaapissa on kaikkea ihan ok:sti. Ollaan molemmat vähän vajaa 30 vuotiaita. Jos sillä on merkitystä. Lapsia ei ole ja ruuat maksamme n. puoliksi (emme pidä kuitenkaan kirjaa tai viilaa senttejä).

Vierailija
15/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syömme eri leipää, ja jos mies huomaa oman leipänsä tai kinkkusiivunsa loppuneen, hän menee oma-aloitteisesti kauppaan ostamaan itselleen tuotteita ja saattaa tuoda myös jotain yhteistä niiden heräteostosmakkarapakettien lisäksi. Jos muksu menee mukaan, kotiin tulee myös muovikassillinen hedelmiä.

Kenkiä hän ei ole oma-aloitteisesti lapselle ostanut. Kerran kävi lapsen kanssa käskystä ostamassa jonkun juhlavaatteen, kun minulla ei kerta kaikkiaan ollut töiden puolesta yhtään aikaa lähteä kaupunkiin kolttuostoksille.

Minä hoidan meillä tavallisesti ostokset ennen kuin haen lapsen päiväkodista (pääsen töistä kaksi tuntia miestä aiemmin). Jos kysyn mieheltä, mitä hän haluaa viikonloppuna ruuaksi, tavallisesti vastaus on makaronilaatikko. Itse en jaksa sitä syödä pääsääntöisesti joka viikonloppu, joten yritän miettiä jotain muuta itse ja ostaa sen mukaan tarvikkeita.

Koska pyöritän mielessäni kaiken muunkin metatyön, mitä tämä arki vaatii, minulla on päässä koko ajan lista siitä, mitä kaapeista puuttuu, ja siksi minun on helpompi käydä itse siellä kaupassa. Jos miehen pitäisi mennä ostamaan jotain, minun pitäisi ensin laittaa kaikki paperille tai miehen pitäisi käydä kaikki kaapit läpi.

Vierailija
16/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman valehtelin kun sanoin, että vaatii aina ostoslistan mukaan. Osaa nykyään ostaa ilman ostoslistaakin, kun tarpeeksi kauan raivosin aiheesta. Siis kun hän ajatteli että työnjako menee tasan jos hän käy kaupassa joka toinen kerta (mitä hän ei kyllä käy) ja minä joka toinen, mutta minä mietin JOKA KERTA mitä sieltä kaupasta ostetaan ja ylipäänsä meillä syödään.

Silti oma-aloitteisuus puuttuu täysin. Hän odottaa että joku vaatii kaupassakäyntiä. Muuten vitkuttelee niin pitkää kuin mahdollista, ja varmaan toivoo että lopulta asia hoituu itsestään. Kuten kaikki muukin... Imurointi, pyykit, pihatyöt... T. Ap

Vierailija
17/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me syömme eri leipää, ja jos mies huomaa oman leipänsä tai kinkkusiivunsa loppuneen, hän menee oma-aloitteisesti kauppaan ostamaan itselleen tuotteita ja saattaa tuoda myös jotain yhteistä niiden heräteostosmakkarapakettien lisäksi. Jos muksu menee mukaan, kotiin tulee myös muovikassillinen hedelmiä.

Kenkiä hän ei ole oma-aloitteisesti lapselle ostanut. Kerran kävi lapsen kanssa käskystä ostamassa jonkun juhlavaatteen, kun minulla ei kerta kaikkiaan ollut töiden puolesta yhtään aikaa lähteä kaupunkiin kolttuostoksille.

Minä hoidan meillä tavallisesti ostokset ennen kuin haen lapsen päiväkodista (pääsen töistä kaksi tuntia miestä aiemmin). Jos kysyn mieheltä, mitä hän haluaa viikonloppuna ruuaksi, tavallisesti vastaus on makaronilaatikko. Itse en jaksa sitä syödä pääsääntöisesti joka viikonloppu, joten yritän miettiä jotain muuta itse ja ostaa sen mukaan tarvikkeita.

Koska pyöritän mielessäni kaiken muunkin metatyön, mitä tämä arki vaatii, minulla on päässä koko ajan lista siitä, mitä kaapeista puuttuu, ja siksi minun on helpompi käydä itse siellä kaupassa. Jos miehen pitäisi mennä ostamaan jotain, minun pitäisi ensin laittaa kaikki paperille tai miehen pitäisi käydä kaikki kaapit läpi.

Kai se mieskin kaapeilla joskus käy?

Vierailija
18/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista ruokaa mahtaa ap:n mies kokata, jos ei osaa kaupasta katsoa koriin ostettavaa? 

Kyllä meillä mies käy kaupassa enemmän kuin minä. Mies on parempi ruuanlaittaja ja tekee enimmät ruuat. Itse saatan laittaa itselleni jotain pöperöä, mutta jos yhdessä syödään niin yleensä mies kokkaa. Mies ostaa kaupasta myös monipuolisemmin kuin minä, en osaa oikein ostella sellaisia juttuja joita en itse ruuanlaitossa käytä ja/tai olen tottunut että kaapista aina jotain maustekastikkeita ja muita löytyy, kun mies on niitä ostellut. En myöskään osaa käsitellä lihaa samalla tavalla kuin mies, joten en osaa ostella mitään kokonaisia lihanpaloja ja leikellä niistä pihvejä, mies ostaa aina tällaiset. 

Tuo että laittaa miehen kauppaan ostoslistan kanssa, niin mitä se mies siitä oppii? Kyllä sen miehen pitäisi ratsata jääkaappi ja ruokakaappi ennen kauppaanlähtöä ja vähän silmäillä mitä siellä on ja mitä puuttuu. Meillä tosin mies ei aina katso mitä jo on, vaan ostaa kaikkea lisää. Mutta eipähän pääse jääkaappi tyhjäksi tällä systeemillä. 

Vierailija
19/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa pakotin sen käymään. sit kuuntelin puol vuotta kun se valitti et se on ihan hirveetä ja niin vaikeeta, vastasin aina että ”niinpä, niin on, ihan hirveetä” tosi väsyneellä äänellä ilman sarvia ja hampaita.

miehestä jotenkin havaitsi sen lampun syttymisen, että mä kärsin siitä yhtä paljon. alkuun se valitus oli sellasta inininää jonka tarkoitus oli että sanoisin että mä sitten hoidan, kun on niin vaikeeta. nykyään mies jopa huolestuu jos meen väsyneenä kauppaan. häneen syntyi siis jotain ymmärrystä ja empatiaa.

lisäksi ruokaan tuli hänen aikaansaama vaihtelu.

Vierailija
20/107 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti käy. Tosin vain jos on sätkät loppu tai tekee mieli kaljaa. Omia juttujaan ostamaan mennessään ei ikinä tsekkaa mikä meiltä olisi loppu ja mitä olisi hyvä tuoda muuta perhettä ajatellen. Ei myöskään tajua viedä tyhjiä tölkkejä ja pulloja kauppaan mennessään.

Ei myöskään ikinä huomaa viedä roskapussia, alkaa vain kasaamaan roskia tiskipöydälle (ei edes mihinkään pussiin).

Ennen lapsia kävimme yhdessä kaupassa, ostimme mitä laatimallani listalla luki ja mitä sattui tekemään mieli tai mitä tarjouksessa/punalappusena oli. Mies saattoi jopa ihan itsenäisesti kotimatkallaan tulla kaupan kautta ja tuolloin kyllä osasi ostaa maidot ja leivät, mitä nyt milloinkin oli loppunut. En ole mitenkään ominut kaupassa käyntiä itselleni, se nyt vaan on ollut pakko jonkun hoitaa. Ei vauvalle voi syöttää hotwingsejä tai kebabbia, eikä taaperolle pelkkää puuroa ja näkkäriä, ei ainakaan jos minä siihen voin vaikuttaa.