Muistaako kukaan taistolaisuuden aikaa?
Onko täällä ketään joka on elänyt sitä aikaa kun taistolaiset meuhkasivat Suomessa? Olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja taistolaiset vs. ilmastofasistit.
Kommentit (65)
Nykyfeministit muistuttavat paljon stalinisteja. Ehdottomuus, vauhtisokeus, oikeamielisyyden luulo ja lynkkausmieliala on samanlaista.
Ensin valittiin syyllinen, kuten nykyäänkin. Ja sitten keksittiin vielä rikos.
70 -luvulla oli nuoria ihmisiä, jotka halusivat kaikille hyvää rock, rauha, rakkausideologialla. Kuuluttiin laululiikkeeseen. laulettiin : Rauha, ystävyys ja solidaarisuus.
Amerikkalaista imperialistia oli helppo syyttää kakesta. Ensimmäisen kerran sota tuli olohuoneesseen . Vietnamilaisia pikkulapsia pommitettiin amerikkalaisten toimesta.
Neuvostoliitolla oli samat aseet "rauhaa turvaamassa". Suljettu yhteiskunta ja valtava propagandakoneisto. Nuoriin oli helppo vaikuttaa ja tarjota muka vaihtoehtoa. Työläisten valtio haluaa rauhaa kaikille ja me uskoimme.
Olkaa te nuoret viisaampia ja ymmärtäkää miten helppo ihmisiä on aivopestä.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena taistolainen. Aikuistuttuani sanouduin irti koko vasemmistolaisuudesta, en enää kokenut aatetta omakseni. Porvarillistuin siis.
Tämän päivän ilmastovouhottajat ovat aivan samaa sakkia. Nuorilla on usein suuri tunteen palo, oikeudentunto ja tarve muuttaa maailmaa. Tietoa saa nykyisin kaikenlaista mutta vähäisellä elämänkokemuksella on hankala muodostaa järkevää kokonaiskuvaa asioista.
Tarvitseeko sanoakaan, että ilmastokiihkoiluun en lähde. Jos maapallon ilmasto lämpenee, emme me sille mitään voi. Ongelmapesäkkeitä ovat tietyt ylitiheät ihmispopulaatiot Aasiassa ja Afrikassa. Humanitääriset katastrofit niissä lisääntyvät emmekä me sillekään mitään voi. Syntyvyyden rajoittaminen on ainoa tehokas keino, kaikki muu on lapsellista hosumista mikä ei auta yhtikäs mitään.
Jokainen voi miettiä mitä on saatu aikaan massiivisella kehitysavulla Afrikkaan, kun ainakin siellä lisäännytään entistä tehokkaammin.
Helvetillistä myöntää sinun olevan minun mielestäni oikeassa.
En haluaisi myöntää.
Olin nuorena rauhanpuolustaja, ehkä jopa lähes kiihkomielinen.
Olin aseistakieltäytyjäliitossa aktiivinen, koska kuvittelin maailman muuttuvan siten, että makaan sotilasparaatin edessä.
Tein paljon hyviäkin tekoja, joista olen ylpeä, mutta nyt 5-kymppisenä hymyilen entiselle minulleni.
Rakastin rauhantekoja, rakastin aktiivisuutani.
Rakastan vähän vieläkin.
Mun äiti löi kissanpennuilta pään poikki. En nyt tiedä onko se loppupeleissä yhtään parempi kuin hukuttaa säkissä järveen. Vaikka pään laittaa poikki niin aivot toimivat vielä 5-15 sekuntia.
Ajat vain ovat muuttuneet niin että nykyään eläinlääkärin löytää joka kaupungista eikä kissan leikkauttaminen tule kalliiksi. Sekä tietysti valistus että kissat pitäisi leikkauttaa.
Olen myös kuullut että Suomessa olisi ollut menneinä vuosikymmeninä kulkukoiria niinkuin nykyään tapaa jossain Romaniassa esimerkiksi. En tiedä onko totta... -77 syntynyt.