Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaiset paljastavat: Nykänen kuoli viinaan

Vierailija
18.05.2019 |

Omaiset kertovat, että Matin kuolinsyy oli haimatulehdus. Käytännössä Matti siis kuoli viinaan. Välitön kuolinsyy keuhkokuume.

Hatunnosto omaisille avoimuudesta. Eipä ole ensimmäinen viinaan kuollut suomalainen ja usein asioihin liittyy paljon häpeää. Osanotto suruun.

Lähde IL (linkki ei onnistunut)

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap. se haimatulehdus ja keuhkokuume voi tulla kelle tahansa, myös sinulle, vaikka olisit alkoholin suhteen absolutisti.

Minulla on ollut haimatulehdus, vaikka en käytä pisaraakaan alkoholia, eikä se oireillut millään tavalla tai vaikuttanut vointiin.

Huomattiin kun olin menossa sapiikivileikkaukseen sairaalassa ja leikkausta jouduttiin siirtämään.

Jos sinulla on ap. lääketiett. tietoa noin vähän, niin älä hyvä ihminen julista, jos joku kuolee haimatulehdukseen, että hän on kuollut viinaan, kun sen voi aiheuttaa monet muut asiatkin.

Mutta tämähän on tätä av-laatua. Suurta tietämättömytttä.

Juu, mutta matin tapauksessa on nyt päivänselvää, että kyse on alkoholin vaurioittamasta haimasta. Mikä tässä aiheessa on sinulle niin vaikeaa, että otat sen niin henkilökohtaisesti? Kyllä ihmiset tietää, että haima voi mennä muustakin syystä, mutta se ei nyt liity tähän tapaukseen millään tavalla. Matti oli alkoholisti ja kyse oli vain siitä mikä kohta meni rikki. Haima, maksa, munuaiset, sydän? Nyt me tiedetään.

Vierailija
42/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Veitolan kyläilyssä olin huomaavinani jotain että Matti koki arvottomuutta. En tiedä mistä johtui.

Mattihan oli hyvin herkkä ihminen. Oli epäonnistunut avioliitoissaan usein.

Silti halusi tämän viimeiseksi jääneen kanssa avioliittoon, että nainen kokisi olonsa kunnialliseksi suhteessa.

Matti ei ollut turha mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin meno silloin viikonloppuna olisi saattanut pelastaa Matin hengen sillä kertaa vaikka tuskin se olisi saanut häntä lopettamaan juomista. Kivut ovat voineet olla aika helv....lliset

Ei minulla haimatulehduksessa ollut mitään kipuja, en edes tiennyt sairastavani haimatulehdusta ja se huomattiin vasta sairaalassa, muun asian yhteydessä. Ja enkä käytä edes alkoholia, haimatulehdus voi tulla muustakin kuin alkoholin käytöstä.

Joo, mutta Matilla oli mahakipuja. Miksi ei mennyt lääkäriin? Hänellä oli myös diabetes, joka alkkiksella tulee usein juomisesta, koska haima on juotu pilalle. Tuho oli jo alkanut ja minäkin osasin tätä kuolinsyytä epäillä.

Vierailija
44/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on mustat korpit haaskalla, heti aamuvarhain, ap on tehnyt aloituksen klo 7.24 heti kun palsta on saatu avattua.

Nykänen otti kaiken elämästä irti ja saavutti paljon, mutta miten sun ap. elämä, kuuluuko siihen muuta kuin pahansuopaisuus ja kiusaminen koulussa ja työpaikalla, kun aloituksesta loistaa ilkeys.

Vierailija
45/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ollut juomassa päiviä poissa kotoa. En tiennyt missä oli.

Valittelin sitä sisarukselleen. Vastaus oli:

"Eikö saa kotona juoda".

Vierailija
46/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähentänyt juomista Matin kuoleman vuoksi. En muutenkaan juo arkisin koska työt, mutta viikonlopun määriä olen pikkuhiljaa vähentänyt. Tavoitteena on yksi pullo viiniä viikossa. Se on jo melko lähellä.

Hyvä homma. Minä lopetin kokonaan Matin kuoleman jälkeen. Olin jo pitkään ajatellut, että juon liikaa ja halusin vähentää. Matin kuolemasta tuli henkisesti huono olo ja se oli tarpeeksi suuri syy lopettaa itse. Inhosin Matin alkoholismia ja samalla omaa tissutteluani ja päätin, että nyt loppuu, en halua samaa kohtaloa.

Se oli selvää, että hänen kuolema johtui juomisesta. Varsinkin, kun diabetes tuli ja hän ei välittänyt vähentää siitä huolimatta.

Vierailija
47/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosisadan paljastus! Ja me kaikki luulimme raittiusmieheksi.

Kännäsi jo urheiluaikanaan.

Vierailija
48/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin meno silloin viikonloppuna olisi saattanut pelastaa Matin hengen sillä kertaa vaikka tuskin se olisi saanut häntä lopettamaan juomista. Kivut ovat voineet olla aika helv....lliset

Ei minulla haimatulehduksessa ollut mitään kipuja, en edes tiennyt sairastavani haimatulehdusta ja se huomattiin vasta sairaalassa, muun asian yhteydessä. Ja enkä käytä edes alkoholia, haimatulehdus voi tulla muustakin kuin alkoholin käytöstä.

Kaikesta päätellen sinä myös selvisit haimatulehduksestasi elossa.

Vierailija
49/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäritkin ovat helskutin asenteellisia haimatulehduspotilaitaan kohtaan. Jos et olisi koskaan edes maistanut alkoholia niin siitä huolimatta "neuvotaan" että vähennä juomista.

Vierailija
50/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon saa muuten juoda, että kuolee siihen.

Vierailija
51/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan vain Aviciin jolla haimatulehdus aiheutti niin järkyttävät kivut että halusi päättää päivänsä jo pelkästään sen takia. Matti myös valitti usein valtavaa kipua.

Vierailija
52/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan ällöttää lukea tätä ketjua. Ihminen on kuollut, jättäkää jo rauhaan.

Vierailija
53/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvätietää kirjoitti:

Eikö se ole vain hyvä, että kerrotaan.  Saattaapa jotkut tämän vuoksi vähentää alkon käyttöään.

Kyllä suurkuluttajien ja alkkisten ympäriltä tuttuja lakoaa viinan takia muutenkin, silti kuvitellaan ettei osu omalle kohdalle tai ei välitetä enää. Tuskin siinä Matin lähtö toimii minkäänlaisena herätyksenä.

Mitä eroa on suurkuluttajalla ja alkkiksella? Suurkuluttaja käy töissä?

Lukemattomat alkoholistit käyvät myös töissä, joten ei. Kyllähän ihmisen on mahdollista kitata niin paljon, että riskirajat ja suositukset paukkuu, mutta riippuvuus ei ole (ainakaan vielä) kehittynyt. Semmoista kai suurkuluttajaksi sanotaan.

Eli suurkuluttaja on alkoholisti, joka valehtelee itselleen, että en minä riippuvainen ole.

t. suurkuluttaja

Vierailija
54/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta Matilla oli mahakipuja. Miksi ei mennyt lääkäriin? Hänellä oli myös diabetes, joka alkkiksella tulee usein juomisesta, koska haima on juotu pilalle. Tuho oli jo alkanut ja minäkin osasin tätä kuolinsyytä epäillä.

Ai, miksikö ei mennyt lääkäriin? Pia-vaimo kertoi tämän julkisuuteen, melko pian kuoleman jälkeen ja tieto löytyy googlaamalla, miksi hän ei mennyt lääkäriin.

Syy löytyy "korpeista" ja hyeenalaumasta, jos Nykänen olisi mennyt lääkäriin saanut sairaslomaa ja perunut keikkansa, niin korpit ja hyenalauma, myös ap. etunänässä olisi kirkunut mediassa, kuinka se Nykänen on taas ryyppäämässä ja sikailemassa ja kielinystyrät olisivat laulaneet kun Nykänen olisi ollut ilkeyden ja pahennyksen kohde.

Nykästä ei jätetä rauhaan, vaikka hän on jo kuollut ja haudattu, vaan korpit haluavat vielä viimeisetkin rippeet ja muruset haaskalta.

Et itsekään voi uskoa tuohon löpinään. Nykänen oli riippuvainen sekä alkoholista että julkisuudesta.

Vierailija
55/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihan ällöttää lukea tätä ketjua. Ihminen on kuollut, jättäkää jo rauhaan.

Luet kuitenkin ja kommentoit jopa. Matti-vainaan omaisethan tämän asian toivat julkisuuteen.

Mattia pitää muistella, niin hyvässä kuin pahassakin.

Vierailija
56/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tuo kivuton haimatulehdus. Äidilläni ja ystävällänikin sellainen on ollut, ja hyvä että tajuissaan pysyivät kipujen takia 😲

Vierailija
57/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että tältä palstalta löytyisi oikeasti niitä yllättyneitä. Täällä kun oli erityisesti heti matin kuoleman paljon niitä mammoja, jotka olivat vakuuttuneita, ettei viinalla ollut mitään tekemistä kuoleman kanssa. :D Suuttuivat, kun joku moista vihjaisi.

Vierailija
58/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä syy miksi ei mennyt lääkäriin, Nykäsen itsensä kertomana, kun putosi katolta ja IS löytyy Pia-lesken kommentti, miksi ei mennyt lääkäriin kohtalokkaana yönä.

https://www.seiska.fi/Uutiset/Matti-Nykanen-onnettomuudessa-vahan-ennen…

Sama on muidenkin artistien kohdalla, oli kysymys Sillanpäästä, Katri Helenasta, Arttu Viskari, Tomi Virtanen jne.

Vierailija
59/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avicii sta puhutaan, että hän oli niin ujo ja kärsi esiintymisestä. Paloi loppuun.

Olisi elänyt omassa rauhassa pienessä punaisessa mökissä metsän laidalla perunapeltoineen vai luonnon äänet ympärillään.

Mattikaan ei lopulta viihtynyt noissa kapakoissa esiintymässä, mutta ei osannut tai pystynyt vetäytyä, kun ei myönnetty sitä urheilijaeläkettäkään :( hänelle.

Oli pakko juoda ja olla viihteellä.

Vierailija
60/187 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap. se haimatulehdus ja keuhkokuume voi tulla kelle tahansa, myös sinulle, vaikka olisit alkoholin suhteen absolutisti.

Minulla on ollut haimatulehdus, vaikka en käytä pisaraakaan alkoholia, eikä se oireillut millään tavalla tai vaikuttanut vointiin.

Huomattiin kun olin menossa sapiikivileikkaukseen sairaalassa ja leikkausta jouduttiin siirtämään.

Jos sinulla on ap. lääketiett. tietoa noin vähän, niin älä hyvä ihminen julista, jos joku kuolee haimatulehdukseen, että hän on kuollut viinaan, kun sen voi aiheuttaa monet muut asiatkin.

Mutta tämähän on tätä av-laatua. Suurta tietämättömytttä.

Okei. Sinä siis tiedät varmuudella että Nykäsen haimatulehdus ei johtunut siitä, että mies oli ryypännyt rankasti yli 30 vuotta. Ja tiedät tämän siksi että sinulla on haimatulehdus etkä ole koskaan käyttänyt alkoholia.

Sorry mutta olet todella naiivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi