Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteletko että naiset, joilla on usein virtsatietulehduksia, on jotenkin epähygieenisiä?

Vierailija
17.05.2019 |

Usein nimittäin tuntuu siltä että monet ajattelee näin. Itseä se taas suorastaan raivostuttaa, kun en tiedä miten voisi olla enää tätä hygieenisempi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liian tiukat housut aiheuttavat virtsatieinfektiokierteen. Käytän siis väljähköjä housuja, ja VTI on ollut viimeksi yli 6 vuotta sitten. Ja ikää on 50v.

Vierailija
22/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli koko lapsuus ja nuoruus. Stringeistä ei oltu kuultukaan. Kävin kaikki kuvauksetkin läpi, kun etsittiin syytä.

Nyt oon labrahoitaja ja alati käy vanhoja naisia tuomassa pissanäytteitä. Vaihdevuosien jälkeen kaikki kuivuu ja altistaa tulehduksille.

Ihan hirvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaana Tommiska, hallituksen jäsen ,SDP Kerava kirjoitti:

En ole ikinä kuullut moista. Kyse lienee rakenteellisesta seikasta eli siitä, että virtsaputki on liian lyhyt.

Ei ole yleistä moinen.

Ei tulehdus ole seuraus sukupuolesta tai anatomiasta. Itselläni ei (luojan kiitos) ole ollut ikinä 54 vuoteen mennessä, vaikken ole seksihurjastelua vaille jäänyt. Hyvä immuniteetti ja perustieto intiimihygieniasta 👍🏻

Mikä valopää. Miksi luulet, että se ei ole miehillä yleistä? Ei sen takia, että he olisivat jotenkin puhtaampia, vaan siksi, että heidän virtsaputki on pidempi ja eri mallinen kuin naisilla. Eikä tämä ole mitään mutua vaan faktaa. Joillakin naisilla on lyhyempi tai liian lähellä muita paikkoja, missä on enemmän bakteereja.

Kyllä se sullekkin voi tulla pian kun olet jo noin vanha, elä huoli. Esim diabetes aiheuttaa sitä, eikä silloin hygienia auta.

Vierailija
24/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että puoliso pettää tai seksin jälkeen ei osaa käydä pissalla.

Öö. Virtsatietulehdus ei ole mikään sukupuolitauti, että siitä on kyllä suorastaan koomista vetää päätelmiä kenenkään pettämisestä.

Vierailija
25/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella ajattele noin, sillä virtsatietulehdukset ovat vielä yleisempiä tyttölapsilla, kuin naisilla. Ja toinen suuri ryhmä on vanhukset.

Eikä ole mitään tekemistä hygenian kanssa, vaan jollakin vain vastustuskyky alhaisempi, joka altistuu virtsatietulehduksellä ja osittain siihen vaikuttavat rakenteelliset syyt.

Hygienialla on yhtä paljon tekemistä, kuin jollakin on poskiontelo- tai korvatulehdus.

Vierailija
26/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai siinä mielessä, että kun jotkut herkemmin sen seksin jälkeen saavat, jos eivät peseydy seksin jälkeen. Siis jos tietää jo kokemuksesta että saa VTIn seksin jälkeen helposti, miksi ei peseydy sen jälkeen?

En tarkoita tällä yleistää enkä todellakaan tiedä, onko naisia jotka ei peseydy seksin jälkeen, vaikka tietävätkin olevansa erityisen alttiita infektiolle. Mulle kun kukaan ei oo kertonu saaneensa VTIn, itse olen pariin otteeseen kertonut, ja molemmilla kerroilla kuuntelija ainakin mun mielestä muuttui kiusaantuneeksi, joten enpä oo enää kertonu kenellekään, vaikka mielestänI VTI on yhtä nolo kuin flunssa tai poskiontelotulehdus. Eikun hups, lapsenahan mulla oli niitä toistuvasti ja kyllä silloin kerroin kavereille, jotka suhtautui hyvinkin myötätuntoisesti verrattuna kavereihin, joille nyt aikuisena oon erehtynyt kertomaan :D

Mä en kans kehtaa millään kertoa kellekään tai korkeintaan läheisille ystäville. Ei millekään työkavereille yms. Oikeastaan tosi hankalaa, kun virtsiksiä on niin usein. Sitten pitää miettiä että missä ihmeen välissä ehtii käymään labrassa, niin ettei työkaverit huomaa. Usein ei moneen päivään ehdikään, kun on ties mitä palaveria aamuisin.

En ole ikinä hävennyt virtsatulehduksia. Enkä aio hävetä. Suosittelen samaa sullekkin. 80% naisista kokee sen jossain vaiheessa elämäänsä.

Vierailija
27/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Edellisen miehen kanssa sain aina vti:n ja lääkäri kutsui sitä honey moon-syndroomaksi. Nykyisen miehen kanssa ei ole ollut kertaakaan tätä vitsausta vaikka toimin muuten samoin hygienian osalta. Edellinen oli rankka pettäjä, ehkä sain kaikkien kylän naisten bakteerit siinä samalla. Muuta selitystä en keksi.

Vierailija
28/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan lapsena ollut MUTTA aikuisena on ollut kaksi kertaa! Molemmat kerrat tulleet leikkauksen jälkeen kun on jouduttu katetroimaan eli ilmeisesti on vaan herkät röörit tällaisille vierasesineille 😥

Vierailija
29/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Edellisen miehen kanssa sain aina vti:n ja lääkäri kutsui sitä honey moon-syndroomaksi. Nykyisen miehen kanssa ei ole ollut kertaakaan tätä vitsausta vaikka toimin muuten samoin hygienian osalta. Edellinen oli rankka pettäjä, ehkä sain kaikkien kylän naisten bakteerit siinä samalla. Muuta selitystä en keksi.

Exäsi on ollut vain likaisempi. Tai seksitekniikka on ollut toinen. Pettäminen ei vaikuta virtsatietulehdukseen millään tavalla.

Vierailija
30/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut aiemmin juurikaan kärsinyt virtsatietulehduksista, mutta pari vuotta sitten kesällä niin sairastin  yllättäen useamman virtsatietulehduksen peräkkäin. Kerran meni niin pahaksi, että pissasin pelkkää verta. Lääkärit kyselivät, että voiko olla seksitaudista kyse. Sinisilmäisenä vaimona sanoin aina, että mieheni on jo yli viisikymppinen ja meillä menee hyvin kotona, että tuskinpa. No selvisihän se syykin kesän jälkeen sitten.  Mies petti salarakkaansa kanssa. Sieltä ne pöpöt sitten tuli. Lähti pettävä ukko ja minulta loppui virtsatietulehdukset.

Vierailija
31/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut aiemmin juurikaan kärsinyt virtsatietulehduksista, mutta pari vuotta sitten kesällä niin sairastin  yllättäen useamman virtsatietulehduksen peräkkäin. Kerran meni niin pahaksi, että pissasin pelkkää verta. Lääkärit kyselivät, että voiko olla seksitaudista kyse. Sinisilmäisenä vaimona sanoin aina, että mieheni on jo yli viisikymppinen ja meillä menee hyvin kotona, että tuskinpa. No selvisihän se syykin kesän jälkeen sitten.  Mies petti salarakkaansa kanssa. Sieltä ne pöpöt sitten tuli. Lähti pettävä ukko ja minulta loppui virtsatietulehdukset.

Seksitauti on eri asia kuin virtsatietulehdus.

Vierailija
32/32 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan totta, mulla on tuttavat menneet tosi vaivaantuneks kun oon kertonu tulehduksesta. En tiedä miksi. Yks niistä tosin meni hirmu vaikean oloiseksi, kun kehuin entisen valmentajani ulkonäköä (joka siis nainen, kuten minä itsekin), ett ehkä se vaan kiusaantuu muutenki kaikista asioista helposti.