Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen vahva likinäköisyys

Kukkainen
17.05.2019 |

Onko täällä kellään kokemusta alle 10-vuotiaan voimakkaasta näön huononemisesta? Meidän tytölle yllättäen on tulossa lasit vahvuuksilla -4.25 ja 5.0. Edelliset lasit on hankittu pari vuotta sitten eikä tyttö ole kunnolla edes osannut kertoa, ettei näe!

Meillä vanhemmilla on molemmilla tullut ekat lasit noin 10-vuotiaana mutta vasta murrosiän myötä vahvuudeksi on tullut noin -5.

Lääkäriin kehotettiin varaamaan aika, jotta asia tutkitaan kunnolla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/9 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älylaitteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokemuksia kaipaat? Oma näköni huononi lapsen kovaa vauhtia, ensimmäiset lasit alle 20-vuotiaana luokkaa -1 tai -2, mutta 15-vuotiaana jo -8. Siihen sitten jämähti, nyt on alkanut tulla ikänäköä.

Vierailija
4/9 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kokemuksia kaipaat? Oma näköni huononi lapsen kovaa vauhtia, ensimmäiset lasit alle 20-vuotiaana luokkaa -1 tai -2, mutta 15-vuotiaana jo -8. Siihen sitten jämähti, nyt on alkanut tulla ikänäköä.

Oho. Siis ensimmäinet lasit alle 10-vuotiaana, piti kirjoittaa.

Vierailija
5/9 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ekat lasit n. 10-vuotiaana ja silloin oli -1.5. Vuotta myöhemmin -3 ja 15-vuotiaaseen mennessä -6. Siihen pysähtyi näön huononeminen. Lääkäri selitti jotain, että silmän joku osa kasvaa liian nopeasti suhteessa muuhun silmään tms. Elettiin 80-lukua.

Vierailija
6/9 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekat lasit oli 8-vuotiaana -2, lukioikäisenä näkö oli -14. Mitään muita silmäongelmia ei ole ollut.

Vierailija
7/9 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko voimakkuutta oli kahden vuoden takaisissa laseissa?

Vierailija
8/9 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kysymys siis ap:lle

Vierailija
9/9 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei -5 lasit nyt niin vahvat ole. Mulla oli tuon ikäisenä jo - 8 vahvuudet lasit. Ekat sain jo ennen kouluikää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi