Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuli jämälukiossa opiskelleesta tutustasi?

Vierailija
17.05.2019 |

Jämälukiolla tarkoitan nyt isojen kaupunkien keskiarvoltaan huonoja lukioita. Tunnen itse vain eliittilukioiden kasvatteja, joten olisi kiva kuulla näitäkin kokemuksia

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämälukio? No tyttäreni kirjoitti kaksi ällää ja neljä eetä...

Vierailija
2/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat vielä sen verran nuoria, että ovat vasta yliopisto-opiskelijoita, ammattikorkeassa opiskelevia ja yksi au pairina oleva...  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Ressuun, mutta menin kuitenkin viereiseen lukioon, koska en jaksanut matkustaa julkisilla 2 tuntia päivässä...

Vierailija
4/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri toisesta, tradenomi toisesta.

Oisivat päässeet muualle, mutta valkkasivat lähimmän lukion.

Vierailija
5/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parhaiten itseni. Pääsin huonolla keskiarvolla jämälukioon. Reputin ja sain lakinkin vasta toisella yrittämällä. Pääsin kuitenkin sen jälkeen opiskelemaan ja töihin. Nyt olen asiantuntijatehtävissä ja olen kerännyt noin 600.000€:n omaisuuden alle viisikymppisenä.

Eliittilukijoiden oppilaat ovat varmaan kaikki jo miljonäärejä nelikymppisinä?

Vierailija
6/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Tunnen parhaiten itseni. Pääsin huonolla keskiarvolla jämälukioon. Reputin ja sain lakinkin vasta toisella yrittämällä. Pääsin kuitenkin sen jälkeen opiskelemaan ja töihin. Nyt olen asiantuntijatehtävissä ja olen kerännyt noin 600.000€:n omaisuuden alle viisikymppisenä.

Lukijo? Jep, jep.

Vierailija
7/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun tuntemani arvostavat hieman eri asioita

Vierailija
8/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukijo? Jep, jep.

Oho! Sokea kana lyösi jyvän, eli typon. Vau!

Vierailija
9/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako omasta puolesta vastata? Hain huonoon lukioon, koska se oli lähellä halpoja opiskelijakämppiä ja halusin muuttaa kotoa pois. Tiesin että kirjoitan hyvin joka tapauksessa ja niin teinkin. Menin yliopistoon, luin tutkinnon ja toisenkin, nyt toimin asiantuntijatehtävissä keskijohdossa ja pyöritän samalla omaa pientä yritystä. Vapaa-ajalla (jota ei ole) näpertelen tutkimusta. Taloudellisesti pärjään erinomaisesti.

On muuten tutkittu, että eliittilukioiden kovat tulokset johtuvat lähinnä siitä, että niiden maine vetää puoleensa parhaat opiskelijat. Niillä itsellä ei siis välttämättä ole suoraa vaikutusta menestykseen.

T: nainen luokkaretkellä

Vierailija
10/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tunnen maalaiskunnan pikkulukion oppilaita, 80- luvullä pääsi 6,5:n keskiarvolla sisään.

Parempimaineisia lukioita löytyy lähikaupungista ja toisestasta naapurikunnassa.

Tuttavistan ko. rupulukion kasvatteja:

Professori

Yliopiston lehtori

Konetekniikan insinööri

Merkonomi, töissä rautaaupassa

Juoppo ihmisraunio, ei päivääkään töissä.

Kiinteistövälittäjä

Maatilan emäntä

Kotiäiti

Merkantti, kaupan kassa

Tradenomi, esimies huolinta-alalla

Eli ihan mitä vaan.

Tosin nuo kirjoittivat 80-90- lukujen vaihteessa, en tiedä leimaako lukion taso tänäpäivänä voimakkaammin tulevaisuutta.

Vierailija
11/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukijo? Jep, jep.

Oho! Sokea kana lyösi jyvän, eli typon. Vau!

Lyösi on typo. Lukijo kertoo sivistyksen tason. Kehnon.

Vierailija
12/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirppis.

Vierailija
13/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs maamme johtavista asiantuntijoista alallaan. Näköradiossakin vieraillut useampaan kertaan.

Vierailija
14/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on historian professori. Kirjoitti aikanaan 2000 asukkaan kunnan lukiosta.

Vierailija
15/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni on historian professori. Kirjoitti aikanaan 2000 asukkaan kunnan lukiosta.

Osaatko sinä lukea ollenkaan?

Vierailija
16/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukijo? Jep, jep.

Ota huomioon, että useimmat tökittävät näitä kännykällä, kiireessä ohimennen, ennakoiva teksti tekee tepposiaan, ikänäkö voi vaivata....

Vierailija
17/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi älykäs ja ahkera pärjää missä jämälukiossa tahansa. Keskinkertaisille ja heikoille on lukion "tasolla" enemmän väliä.

Vierailija
18/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuntuu olla luokkansa huonoin keskiarvolla 9.4?

Suosittelen valitsemaan lähilukion, kuten AP:n eliittilukion tyylistä huomaa, se ei sovi kaikille 😂

Vierailija
19/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämälukiosta ------> lääkäri, lakimies ja lentokapteeni

eliittilukiosta----> juoppoja, narkkareita ja pappa betalar pummeja

Vierailija
20/23 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 asukkaan kunta on iso kaupunki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi