Mitä tuli jämälukiossa opiskelleesta tutustasi?
Jämälukiolla tarkoitan nyt isojen kaupunkien keskiarvoltaan huonoja lukioita. Tunnen itse vain eliittilukioiden kasvatteja, joten olisi kiva kuulla näitäkin kokemuksia
Kommentit (23)
Ovat vielä sen verran nuoria, että ovat vasta yliopisto-opiskelijoita, ammattikorkeassa opiskelevia ja yksi au pairina oleva...
Pääsin Ressuun, mutta menin kuitenkin viereiseen lukioon, koska en jaksanut matkustaa julkisilla 2 tuntia päivässä...
Lääkäri toisesta, tradenomi toisesta.
Oisivat päässeet muualle, mutta valkkasivat lähimmän lukion.
Tunnen parhaiten itseni. Pääsin huonolla keskiarvolla jämälukioon. Reputin ja sain lakinkin vasta toisella yrittämällä. Pääsin kuitenkin sen jälkeen opiskelemaan ja töihin. Nyt olen asiantuntijatehtävissä ja olen kerännyt noin 600.000€:n omaisuuden alle viisikymppisenä.
Eliittilukijoiden oppilaat ovat varmaan kaikki jo miljonäärejä nelikymppisinä?
Piensijoittaja kirjoitti:
Tunnen parhaiten itseni. Pääsin huonolla keskiarvolla jämälukioon. Reputin ja sain lakinkin vasta toisella yrittämällä. Pääsin kuitenkin sen jälkeen opiskelemaan ja töihin. Nyt olen asiantuntijatehtävissä ja olen kerännyt noin 600.000€:n omaisuuden alle viisikymppisenä.
Lukijo? Jep, jep.
Ainakin minun tuntemani arvostavat hieman eri asioita
Vierailija kirjoitti:
Lukijo? Jep, jep.
Oho! Sokea kana lyösi jyvän, eli typon. Vau!
Saako omasta puolesta vastata? Hain huonoon lukioon, koska se oli lähellä halpoja opiskelijakämppiä ja halusin muuttaa kotoa pois. Tiesin että kirjoitan hyvin joka tapauksessa ja niin teinkin. Menin yliopistoon, luin tutkinnon ja toisenkin, nyt toimin asiantuntijatehtävissä keskijohdossa ja pyöritän samalla omaa pientä yritystä. Vapaa-ajalla (jota ei ole) näpertelen tutkimusta. Taloudellisesti pärjään erinomaisesti.
On muuten tutkittu, että eliittilukioiden kovat tulokset johtuvat lähinnä siitä, että niiden maine vetää puoleensa parhaat opiskelijat. Niillä itsellä ei siis välttämättä ole suoraa vaikutusta menestykseen.
T: nainen luokkaretkellä
No, tunnen maalaiskunnan pikkulukion oppilaita, 80- luvullä pääsi 6,5:n keskiarvolla sisään.
Parempimaineisia lukioita löytyy lähikaupungista ja toisestasta naapurikunnassa.
Tuttavistan ko. rupulukion kasvatteja:
Professori
Yliopiston lehtori
Konetekniikan insinööri
Merkonomi, töissä rautaaupassa
Juoppo ihmisraunio, ei päivääkään töissä.
Kiinteistövälittäjä
Maatilan emäntä
Kotiäiti
Merkantti, kaupan kassa
Tradenomi, esimies huolinta-alalla
Eli ihan mitä vaan.
Tosin nuo kirjoittivat 80-90- lukujen vaihteessa, en tiedä leimaako lukion taso tänäpäivänä voimakkaammin tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukijo? Jep, jep.
Oho! Sokea kana lyösi jyvän, eli typon. Vau!
Lyösi on typo. Lukijo kertoo sivistyksen tason. Kehnon.
Eräs maamme johtavista asiantuntijoista alallaan. Näköradiossakin vieraillut useampaan kertaan.
Sukulaiseni on historian professori. Kirjoitti aikanaan 2000 asukkaan kunnan lukiosta.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni on historian professori. Kirjoitti aikanaan 2000 asukkaan kunnan lukiosta.
Osaatko sinä lukea ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Lukijo? Jep, jep.
Ota huomioon, että useimmat tökittävät näitä kännykällä, kiireessä ohimennen, ennakoiva teksti tekee tepposiaan, ikänäkö voi vaivata....
Tarpeeksi älykäs ja ahkera pärjää missä jämälukiossa tahansa. Keskinkertaisille ja heikoille on lukion "tasolla" enemmän väliä.
Mitähän tuntuu olla luokkansa huonoin keskiarvolla 9.4?
Suosittelen valitsemaan lähilukion, kuten AP:n eliittilukion tyylistä huomaa, se ei sovi kaikille 😂
Jämälukiosta ------> lääkäri, lakimies ja lentokapteeni
eliittilukiosta----> juoppoja, narkkareita ja pappa betalar pummeja
Vierailija kirjoitti:
2000 asukkaan kunta on iso kaupunki?
Jämälukio? No tyttäreni kirjoitti kaksi ällää ja neljä eetä...