Mitä tuli jämälukiossa opiskelleesta tutustasi?
Jämälukiolla tarkoitan nyt isojen kaupunkien keskiarvoltaan huonoja lukioita. Tunnen itse vain eliittilukioiden kasvatteja, joten olisi kiva kuulla näitäkin kokemuksia
Kommentit (23)
Itse kävin jämälukiota, että muutaman tuttavan mainitakseni. Yhdestä tuli juristi, toisesta teologi, kolmannesta lääkäri, neljännestä sairaanhoitaja, poliiseja pari, matkailuyrittäjä, puuseppä, it-alalla muutamia, ompelija, kampaajakin löytyy...
Itse olin ekana n. 20 vuotta toimistoassistentti...päällikkö ja sitten vaihdoin ravintolapuolelle.
Muutamia ressulaisiakin tunnen: DI-insinööri (sähkö), lentokapteeni, näyttelijä, liikunnan opettaja ja liikenneinsinööri (?)
Kaikenlaista ja kaikkea.
Oma tytär haki juuri "jämälukioon", vaikka opo yritti sitä saada valitsemaan jonkun eliittilukion. Keski-arvossa piisais.
Lähilukioon pääsee kävellen, mutta johonkin kaupungin eliittilukioon matka kestäisi tunnin suuntaansa. Lisäksi hänellä on aikaa vievä harrastus ja valmentajatyö. Helppo valinta. Olen tyytyväinen, että ajatteli jaksamistaan ja valitsi mukavamman vaihtoehdon.
Eliittilukiosta tuli ferritiinin puutteesta, kilpparin vajaatoiminnasta ja ylisuorittamisen aiheuttamasta masennuksesta ja paniikkihäiriöstä kärsiviä elämän alisuorittajia.