Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on etunimi jota harva osaa kirjoittaa oikein. Harmittaako että nimenne on sellainen?

Vierailija
17.05.2019 |

Meillä on lapsen nimi mietinnässä. Halutaan antaa sellainen nimi jonka 99% ensi kuulemalta osaa kirjoittaa. Esim Matti ja Laura on tällaisia nimiä.

Mutta miten elämä meneekään jos nimi on vaikka Nora, Lisa tai Emil? Tai vielä harvinaisempi. Täytyykö sitä olla aina korjaamassa nimen kirjoitusasua?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä joutuukin toimimaan, sposti on kirjoitettuna lapulle ja lompakossa. Että saa ne koodit, pdffät jne..

Vierailija
22/25 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa.

Minun etunimeni on Hilla.

En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa, mutta usein olen Milla, Lilla, Iila (iila, jos ette tajua että tuo on iso ii) tai Nilla.

En tietääkseni ole puhevammainen, joten en ymmärrä, miksi nimeni kirjoitetaan aina väärin jos sanon sen ääneen. Ja jos kirjoitan nimeni johonkin ja on nimenhuuto, niin silloinkin olen usein Milla, vaikka mielestäni minulla on kyllä hyvin selkeä käsiala...

Ja sukunimeni on aika harvinainen, tätä on Suomessa vähän yli 100 henkilöllä, ja aika usein esim. siskoni kanssa olemme pohtineet että kuinka monella eri tavalla sukunimi on onnistuttu kirjoittamaan väärin.

Usein sanonkin "Minä kirjoitan nimeni itse, kirjoitat sen kuitenkin väärin" kun joku pyytää kertomaan nimeni. Tai sitten sanelen sen kirjain kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nimi on niinkin yksinkertainen kuin Katariina ja silti kirjoitetaan aina Karoliina, Katriina tai Katarina. Ei se suuremmin harmita.

Jännää, itse olen Katarina ja poikkeuksetta kaikki laittavat sen ylimääräisen i-kirjaimen sinne väliin! En olisi uskonut, että näinkin päin voi olla.

Vierailija
24/25 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimemme on sellainen, että lähes aina pitää sanoa, ettei tule väliviivaa. Siksipä emme antaneet lapsillemme muuten niin tykkäämiämme nimiyhdistelmiä, ettei tarvi joka kerta sanoa Etunimi väliviivalla sukunimi yhteen.

Ja kyllä minua ärsyttää se, että sukunimemme viimeinen tavu kirjoitetaan lähes aina väärin

Vierailija
25/25 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on Eleonoora, moni sano Eleonora.

Kaverini on Eleonora, moni sano Eleonoora.

Serkkuni on Tessalina, moni sanoo Tessaliina. Kun tätini pyysi kirjoittamaan perheensä nimet isänsä muistokukkakimpun nauhaan, hän kirjoitti nimet paperille, ja SILTI kukkakauppias oli kirjoittanut Tessaliiiiiiiiiiina, vaikka ihan selkeästi oli kirjoitettu lina, yhdellä iillä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan