Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö ruoanlaitossa yrttejä?

Vierailija
17.05.2019 |

Kyllä, ei, miksi?

Keskustelin kavereiden kanssa aiheesta ja olin ihmeissäni kun he eivät käytä ikinä. Kuulemma "turhaa ruoan koristelua". Mielestäni kuitenkin tuoreet yrtit tuovat hyvin makua ja ovat aivan ihania mausteita, sen lisäksi että tuovat ruokaan väriä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrttivoita grilli ruoan kaveriksi vois koittaa väsää.

Vierailija
2/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sekä kuivattuja, pakastettuja että tuoreita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, tosin en kyllä koristeluun vaan juurikin mausteeksi.

Vierailija
4/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, basilika on mun suosikki. 

Vierailija
5/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän myös erilaisia yrttejä tuoreena ja kuivattuna ja mulla on myös joskus ruukuissa yrttejä joita voi sitten ottaa niin ei aina tarvi käydä ostamassa. Jos ruoka on mautonta niin kannattaisi lisätä erilaisia mausteita ja yrttejä eikä suolaa, koska silloin käyttää ihan liikaa suolaa.

Vierailija
6/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Tuoreet yrtit on ihan parhautta!

Eilen tein uunilohen yrttikuorrutuksella.

Vierailija
7/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Ulkona on jo kasvamassa rosmariini, minttu, lehtipersilja, ruohosipuli, salvia ja timjami.

Vierailija
8/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän.

Vierailija
9/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kalliita.

Vierailija
10/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän. Ja ihan maun vuoksi. 

Vierailija
11/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin tälleen kesäaikaan kun niitä saa omasta puutarhasta tuoreena. Talvella tulee vähemmän käytettyä tuoreita kun ne on kaupassa ihan sikahintaisia.

Vierailija
12/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Puutarhassani kasvaa kaikenlaista yrttiä. Osa on monivuotisia, osan kylvän joka kevät. Talvella kasvatan kasvivalon alla sisätiloissa.

Kuivaan, pakastan, teen itse yrttisuolaa.

Rakastan lipstikkaa, basilikaa, rosmariinia ja persiljaa. Ihanat tuoksut ja maut. Ei mitään turhaa koristelua.

Vierailija
13/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Ymparivuotisesti tulee kaytettya tuoretta minttua, persiljaa, korianteria ja basilikaa. Olen niita ruukuissa ostanut ja sitten alkukesasta ne ruukut voi laittaa pihalle kasvamaan lisaa (varokaa tosin minttua, se leviaa kuin rikkaruoho). 

Ruohosipulia loytyy niinikaan pihalta, kai sekin yrtista menee (tai niin ma ainakin sita kaytan). 

Lisaksi mulla on erinaisia yrtti/maustesekoituksia, joita olen ostellut ulkomailta ja etnokaupoista, kuivattuna. Myos minttua, basilikaa, persiljaa, oreganoa, timjamia, rosmariinia ym. loytyy aina kuivattuna.

14/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kasvaa rosmariini.

Ruohosipuli kitkuttaa hengissä

Vierailija
15/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Lähinnä kuivattuja, mutta kesällä sitä, mikä puutarhassa kasvaa (persilja, tilli, ruohosipuli, basilika...). Luulin, että saa olla aika juntti, ellei käytä.

Vierailija
16/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee käytettyä. Tai oikeammin niin että käytän ensin yrttejä ja sen jälkeen tekee mieli tehdä ruokaa.

Vierailija
17/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosmariinia pitääkin laittaa kasvamaan kesäksi ja kuivattaa oksia. Se on sikakallista ruukuissa.

Rakuuna on ehkä maailman maistuvin yrtti! Sopii lihalle, kanalle, no kalalle ehkä liian voimakas. Kalalle tuoretta kirveliä, oi nam. Meirami kuuluu hernesoppaan ja kaaliruokiin.

Vierailija
18/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreyrttejä käytän joka päivä ympäri vuoden; persiljaa, ruohosipulia, tilliä ja minttua....

Vierailija
19/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mausteena.

Vierailija
20/21 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtti on aina tuoretta. Ei kuivattu.