Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö lääkäri onko lääkket haettu

Vierailija
17.05.2019 |

Ei ole tarkoitus väärinkäyttää, mutta mietin vaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee. Näkyy montako pakkausta on milloinkin lunastettu.

Sairaanhoitajana välillä näitä on pakko kaivaa kun mietitään käyttääkö potilas oikeasti lääkkeitään. Ei voi yhtäkkiä saitaalassa lyödä kauhea nippu lääkkeitä suuhun jo todellisuudessa potilas ei kotona listalla olevia lääkkeitä käytä.

Vierailija
2/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee, mutta sehän sitten toinen juttu vaikka haetkin, niin syötkö niitä edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään lääkäri puuttunut siihen, ettet olkaan ostanut lääkkeitäsi, vaikka väitit lääkärille , että syöt lääkkeitäsi.

Vierailija
4/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, näkeekö lääkäri?

Vierailija
5/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään lääkäri puuttunut siihen, ettet olkaan ostanut lääkkeitäsi, vaikka väitit lääkärille , että syöt lääkkeitäsi.

On. Punastuttava tilanne, mutta kerroin että mulla oli kotona vielä niitä vanhoja jäljellä.

Vierailija
6/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, näkeekö lääkäri?

Rehellisillä ihmisillä ei olekaan väliä. Mutta tässä koetettiin vähän puijata jollakin tavalla.

Vierailija
7/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää valehdella syöneensä lääkkeitä? Ja miksi lääkäri siihen syömättömyyteen puuttuisi?

Vierailija
8/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää valehdella syöneensä lääkkeitä? Ja miksi lääkäri siihen syömättömyyteen puuttuisi?

Kyllä ne puuttuu jos kyse on mielialalääkkeistä.

Vierailija
9/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei halua esim. mielialalääkkeitä syödä, mutta niiden käyttöä pidetään usein edellytyksenä jatkohoidolle.

Vierailija
10/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin psykoterapiassa ja terapeutti kyseli uusista lääkkeistäni. Sanoin, että olen ne hakenut, mutta en vielä aloittanut. Terapeutti siihen hymähti ja sanoi, että katsovat ovatko ihmiset niitä hakeneet vai eivät ja jotkut väittävät hakeneensa, vaikka todellisuus on toista. Toteamus tuntui oudolta ja tilanteessa tarpeettomalta, joten jäi mieleeni.

Vierailija
11/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan ole yksikään lääkäri tai hoitaja asiasta sanonut. Eivät ne niitä ehdi lukemaan. Toiseksi aika usein lääkäri kirjoittaa varalta jonkin reseptin ja sanoo että hae ja syö jos ei ala parantumaan. Useimmiten ei ole tarvinnut tai on vaiva parantunut ihan reseptittömällä lääkkeellä. 

Vierailija
12/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei halua esim. mielialalääkkeitä syödä, mutta niiden käyttöä pidetään usein edellytyksenä jatkohoidolle.

Näin just, eivät usko että ilmankin pärjäisi. Vaikka itse tietää vallan hyvin että pärjäisi. Sääntösuosituksen mukaan lääkärit menevät, eivät mielipiteiden mukaan noin niinku yleensä.

Vierailija
13/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan ole yksikään lääkäri tai hoitaja asiasta sanonut. Eivät ne niitä ehdi lukemaan. Toiseksi aika usein lääkäri kirjoittaa varalta jonkin reseptin ja sanoo että hae ja syö jos ei ala parantumaan. Useimmiten ei ole tarvinnut tai on vaiva parantunut ihan reseptittömällä lääkkeellä. 

Kyllä ehtivät lukemaaan, riippuu tietysti tapauksista ja kuinka pitkä vastaanottokäynti on.

Vierailija
14/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valehdellut syöväni lääkkeitäni ja käynyt säännöllisesti niitä hakemassa. En halunnut kyseistä lääkettä syödä mutta lääkäri pakotti kokeilemaan ennen kun suostui toista määräämään. Kyse autoimmuunisairauden lääke. Syy miksi en lääkettä halunnut syödä on että olen aiemmin saanut siitä vaikeita sivuvaikutuksia mutta silti lääkäri ”halusi kokeilla” sitä.

Vierailija
15/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ehtivät lukemaaan, riippuu tietysti tapauksista ja kuinka pitkä vastaanottokäynti on.

No jos sitä nyt lukemiseksi voi sanoa että pintapuolisesti pikaisesti vilkaisevat. Mutta yksikään lääkäri ei ole perehtynyt kunnolla potilaan vaivoihin ja aina on pitänyt kaikki selostaa uudelleen ja seikkaperäisesti.

Vierailija
16/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin just, eivät usko että ilmankin pärjäisi. Vaikka itse tietää vallan hyvin että pärjäisi. Sääntösuosituksen mukaan lääkärit menevät, eivät mielipiteiden mukaan noin niinku yleensä.

No miksi käydä lääkärillä jos on stä mieltä että ilman lääkkeitä pärjää? Saikkuako hakemassa?

Vierailija
17/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen valehdellut syöväni lääkkeitäni ja käynyt säännöllisesti niitä hakemassa. En halunnut kyseistä lääkettä syödä mutta lääkäri pakotti kokeilemaan ennen kun suostui toista määräämään. Kyse autoimmuunisairauden lääke. Syy miksi en lääkettä halunnut syödä on että olen aiemmin saanut siitä vaikeita sivuvaikutuksia mutta silti lääkäri ”halusi kokeilla” sitä.

Lääkärihän ei pakota syömään lääkkeitä.

(mielenterveyden pakkohoitoa lukuunottamatta)

Vierailija
18/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi käydä lääkärillä jos on stä mieltä että ilman lääkkeitä pärjää? Saikkuako hakemassa?

Olet ihan oikeassa, eihän lääkäristä saa muuta hoitoa kuin lääkeresepti kouraan. Hoidetaan oire pois, niin sairauskin häviää.

Vierailija
19/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärihän ei pakota syömään lääkkeitä.

(mielenterveyden pakkohoitoa lukuunottamatta)

On se pakkottamista jos sairaus oireilee ja vaikeuttaa arkea ja lääkäri ei suostu auttamaan jos ei potilas ensin syö lääkettä joka on jo ennestään todettu sopimattomaksi. Eli jäin kokonaan ilman hoitoa kun en suostunut syömään lääkettä joka aiheuttaa hengitysvaikeutta ja kärvistelin kivuissa useampi kuukausi ennen kun sain toisen lääkkeen joka auttoi. Jos olisi mahdollista menisin toiselle lääkärille mutta ei ole. Yksityiselle ei ole varaa ja seuraava erikoislääkäri on useiden satojen kilometrien päässä.

Vierailija
20/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin suoraan etten lääkkeitä huoli ja apu loppui kuin seinään. Olin tosiaan 16 vuotias kun niitä alkoivat tyrkyttämään. Nykyään voin paremmin vaikken ole lääkkeisiin koskenut ja ihan omin avuin pyristelin masennuksesta irti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän