Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon tilillä rahaa ennen palkkapäivää?

Omituinen
17.05.2019 |

Meillä useamman lapsen perheessä tili käy nollilla. Luottokortteja ei käytetä, mut ois kiva saada säästettyä rahaa, mut ei kaikki menee aina. Milloin autoremppaan tai vaatteisiin jne.. Haaveilen ulkomaan reissusta, mut miten toteutan kun rahaa ei oo. Muut käy monesti vuodessa ulkomailla ja jotenkin ne raha-asiat sumplii et pääsevät matkaan... töissä ollaan molemmat.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahaa enää. Kaik menny mutta poikuus sentäs jäljellä.

Vierailija
82/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella eri tilillä on tällä hetkellä:

Oma käyttötili 2200 eur

Yhteinen (miehen kanssa) tili 5000 eur

S-ruokatillä 50 eur.

Palkka tulee maanantaina.

Osakkeissa ei ole kuin 1500 eur.

Miehen käyttötilillä on n. 9000 eur.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varautuneet siihen, että sijoitusvarallisuutenne romahtaa ja menetätte työpaikkanne?

En ole.

Tuossa tilanteessa jokainen suomalainen on ilman työtä ja varallisuutta, koska en keksi mitään muuta kuin koko maapalloa koskettavan asian, jonka ansiosta asuntojen, metsän, erilaisten yritysten osakkeiden ja vieläpä rahastojenkin arvo on tasan nolla.

Miten todennäköisenä itse pidät sitä, että maailma ajautuu moiseen kriisiin?

100% Se on vain ajan kysymys.

Vierailija
84/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt näyttää olevan 11 000 euroa käyttötilillä. Säästän matkaan (6000 euroa) ja vähintään yritän saada 7000 euroa kokoon ennen vuoden loppua säästöön muuten vaan. Säästötilillä on 62000, mutta ulkorakennuksen teko edessä. Eli yhteensä 73000 euroa.

Mulla suht sama rahamäärä jakautunut niin että 50000€ osakkeissa, 17000€ säästötilillä, 3000€ käyttötilillä ja 5000€ käteisenä (kertyneet lahjoista ja kirpparimyynnistä).

Onnea vaan, jos ei vaan kun joudut selittämään kyseisen käteisen alkuperää.

Ja kenelleköhän niitä pitäisi selitellä 😂

Esim jos viet ne pankkiin tai luulet fiksuna kuluttavasi ne pikkuhiljaa, mutta käytät plussa/bonuskorttia, niistä jää jälki ja joku taho (verottaja) voi kiinnostua.

Siinä kohtaa itkunaurusi muuttuu pelkäksi itkuksi.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että kaikissa kaupoissa käy plussa- tai bonuskortit? Suurimmassa osassa käyttämiäni vaatekauppoja ei kysellä korttien perään.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että minä moista kuvittelen? Plussa- ja bonuskortit olivat vain esimerkkejä, joiden avulla ihmisten kulutusta voidaan seurata.

Sitäpaitsi kaupat, joilla ei ole minkäänlaista kanta-asiakasohjelmaa, alkavat olla vähemmistö.

Eli ”ylimääräiset” käteiset kannattaa kuluttaa vinguttamatta sitä korttia. Tosin silloin jää ne bonukset ja/tai kanta-asiakasalennukset saamatta.

Käteinen maksuvälineenä tulee häviämään kuluvan vuosisadan aikana. Tilalle tulee joku sähköinen valuutta ja kaikki ihmisten kulutus rekisteröidään. Todennäköisesti tämä perustellaan harmaan talouden vastaisena toimena.

Vierailija
85/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt näyttää olevan 11 000 euroa käyttötilillä. Säästän matkaan (6000 euroa) ja vähintään yritän saada 7000 euroa kokoon ennen vuoden loppua säästöön muuten vaan. Säästötilillä on 62000, mutta ulkorakennuksen teko edessä. Eli yhteensä 73000 euroa.

Mulla suht sama rahamäärä jakautunut niin että 50000€ osakkeissa, 17000€ säästötilillä, 3000€ käyttötilillä ja 5000€ käteisenä (kertyneet lahjoista ja kirpparimyynnistä).

Esim jos viet ne pankkiin tai luulet fiksuna kuluttavasi ne pikkuhiljaa, mutta käytät plussa/bonuskorttia, niistä jää jälki ja joku taho (verottaja) voi kiinnostua.

Siis mitä hittoa oikeesti 😂. Mulla on bonuskortti vaan Prismaan jossa käyn harvoin. Esim Lidliin, kirppiksille ja pieniin liikkeisiin ei edes ole mitään bonuskortteja. Voi luoja, sanon sulle nyt suoraan että en kuule pelkää ollenkaan. Ei ole tarkoituskaan niitä rahoja käyttää pitkiin aikoihin ja ens kesänä varaan jälleen kirppispöydän ja tienaan lisää sen 1500€ ja jälleen se maksetaan käteisenä.

Vierailija
86/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää, että miten eronneilla naisilla on varaa pitää niin kalliita autoja. Ilmeisesti elarit pistetään surutta auton ylläpitoon ja sitten yritetään kinuta vähän vielä lisää perusarkea varten.

Mikä on kallis auto? Minulla on yleensä aina ollut 0-3 vuotta vanha auto, vaikka olen aina ollut sinkku eli en todellakaan saa mitään elatusta mistään. No, nyt en ole jaksanut vaihtaa autoa hetkeen, joten ikää on kertynyt yli tuo 3 vuotta, mutta tilillä olisi kyllä rahaa uuden auton ostoon. 

No tuo on just se melkein kallein tapa pitää autoa. Vaihtaa se silloin, kun ensimmäisten vuosien nopein arvonalenema on saavutettu.

Ja sitten vielä Käteisellä... Melkein yhtä järkevää kuin rahojen polttaminen.

Vierailija
87/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varautuneet siihen, että sijoitusvarallisuutenne romahtaa ja menetätte työpaikkanne?

Mitenköhän tähän voisi varautua? Sijoitusvarallisuuteen kuuluu myös lyhyet korot eli talletukset, joten antamasi esimerkki tarkoittaisi koko tai ainakin osittaista pankkijärjestelmän kaatumista. Eipä ne kultaharkot samaisen pankin tallelokerossa silloin yhtään sen vaihdettavampia olisi.

Toistan. Miten olet varautunut sen varalle, että menetät kaiken?

Kerro se mekanismi miten voi menettää kaiken. palataan sitten asiaan. Minulla on 50 yhtiötä salkussani ympäri maailman. Nyt vain se skenaario että yhtäaikaa menetän työni, ja kaikki nämä 50 yhtiötä ympäri maailman eri toimialoilta tekevät konkurssin. Ja vielä tosiaan yhtäkkiä.

Vierailija
88/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuva, 26 v. autoton nainen. Kuukauden keskibrutto n. 2800e. Ruokaan n. 11 e per päivä/kk.  Kesäaikaan liikkumisen kulut nolla euroa koska käytän pyörää. Siinä tulee liikunta samalla niin ei tarvitse kuntosalia. Kiinteät asumiskulut 200e kieppeillä ja lainanlyhennys tällä hetkellä n. 430e. Ns. turhakkeita on netflix ja spotify premium. Netti tulee kännykän liittymästä. Shoppailen harvoin, silloin kuin tarvitsen ja vain laatua niin ei mene koko ajan rahaa vaatteisiin ja varusteisiin. Säästössä tällä hetkellä vain 500e koska ostin hetki sitten oman asunnon. Vuokralla asuminen ei kannata. 4 viime vuoden aikana mulla meni vuokraan yhteensä yli 33000 ja niitä rahoja en nää koskaan. Harmittaa kun en aiemmin tajunnut ostaa omaa. Yleensä käyttötilillä reilu parisataa ennen tilipäivää. Riippuu tietysti vähän onko ollut aktiivinen kk. esim leffassa käyntiä tms.

Vierailija
89/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa oikeesti 😂. Mulla on bonuskortti vaan Prismaan jossa käyn harvoin. Esim Lidliin, kirppiksille ja pieniin liikkeisiin ei edes ole mitään bonuskortteja. Voi luoja, sanon sulle nyt suoraan että en kuule pelkää ollenkaan. Ei ole tarkoituskaan niitä rahoja käyttää pitkiin aikoihin ja ens kesänä varaan jälleen kirppispöydän ja tienaan lisää sen 1500€ ja jälleen se maksetaan käteisenä.

Minua aina ihmetyttää että miten ihmiset aina tienaavat (siis tulot-KULUT) kirppiksillä tonneja ja sitä myytävää materiaaliakin materialisoituu ilmaseksi kokoajan myytäväksi.

Vierailija
90/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä isomman kasan sinä sitä käteistä keräät, sitä vaikeampi sen alkuperää on selvittää, kun aika koittaa.

Vierailija
91/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 30 tonnia pidän aina tilillä.

92/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suom. Tilillä n. 11 000 euroa, mutta sinne ei tule muuten rahaa, kuin jos itse siirrän ruotsalaiselta tililtä. Olen töissä tilapäisesti a Ruotsissa. Ruotsalaisella tilillä n. 8000 €.

Vierailija
93/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä on nyt 700, säästötilillä melkein 40k

Vierailija
94/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tähän voisi varautua? Sijoitusvarallisuuteen kuuluu myös lyhyet korot eli talletukset, joten antamasi esimerkki tarkoittaisi koko tai ainakin osittaista pankkijärjestelmän kaatumista. Eipä ne kultaharkot samaisen pankin tallelokerossa silloin yhtään sen vaihdettavampia olisi.

Meinaatko että kultaharkkoja?

Vierailija
95/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä n. 1000-1500, josta maksan yleensä yhtiövastikkeen ja muut laskut pois ennen palkkapäivää. Pitäisi varmaan siirtää aina reilummin rahaa säästötilille, mutta olen todella laiska siirtelemään rahoja tililtä toiselle. Rahastoissa on noin 4000 ja Asp-tilillä suunnilleen saman verran. Säästötilillä noin 3000 euroa.

Olen pienipalkkainen (2000 kuussa), mutta menoja on aika vähän. 

Vierailija
96/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kymppiä, JA käytetään luottokortteja JA matkustetaan pari kertaa vuodessa =)

Vierailija
97/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ihmetyttää että miten ihmiset aina tienaavat (siis tulot-KULUT) kirppiksillä tonneja ja sitä myytävää materiaaliakin materialisoituu ilmaseksi kokoajan myytäväksi.

Ja sitten he naureskelevat, kun heitä varoittaa, että jossain vaiheessa ison käteismäärän alkuperän voi joutua selvittämään.

Vierailija
98/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että kultaharkkoja?

Tarkoitan tilannetta, jossa kullallakaan ei ole mitään arvoa?

Vierailija
99/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

293500e joka kuukaus saldo kasvaa 1800e. Sijoitusasuntoja 6 joista velkaa 35000e .2v päästä velattomia ja sit taas ostan pari asuntoa lisää. Olen nyt 42v jään eläkkeelle 50vuotiaana.

Vierailija
100/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää käyttötilin saldon aina 1000-1500 eurossa. Tulevana eläkkeenmaksupäivänä tilillä tullee olemaan n. 1300 €. Olen yksinasuva, tk-eläkeläinen.