Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon tilillä rahaa ennen palkkapäivää?

Omituinen
17.05.2019 |

Meillä useamman lapsen perheessä tili käy nollilla. Luottokortteja ei käytetä, mut ois kiva saada säästettyä rahaa, mut ei kaikki menee aina. Milloin autoremppaan tai vaatteisiin jne.. Haaveilen ulkomaan reissusta, mut miten toteutan kun rahaa ei oo. Muut käy monesti vuodessa ulkomailla ja jotenkin ne raha-asiat sumplii et pääsevät matkaan... töissä ollaan molemmat.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt näyttää olevan 11 000 euroa käyttötilillä. Säästän matkaan (6000 euroa) ja vähintään yritän saada 7000 euroa kokoon ennen vuoden loppua säästöön muuten vaan. Säästötilillä on 62000, mutta ulkorakennuksen teko edessä. Eli yhteensä 73000 euroa.

Mulla suht sama rahamäärä jakautunut niin että 50000€ osakkeissa, 17000€ säästötilillä, 3000€ käyttötilillä ja 5000€ käteisenä (kertyneet lahjoista ja kirpparimyynnistä).

Onnea vaan, jos ei vaan kun joudut selittämään kyseisen käteisen alkuperää.

Ja kenelleköhän niitä pitäisi selitellä 😂

Esim jos viet ne pankkiin tai luulet fiksuna kuluttavasi ne pikkuhiljaa, mutta käytät plussa/bonuskorttia, niistä jää jälki ja joku taho (verottaja) voi kiinnostua.

Siinä kohtaa itkunaurusi muuttuu pelkäksi itkuksi.

Siis mitä hittoa oikeesti 😂. Mulla on bonuskortti vaan Prismaan jossa käyn harvoin. Esim Lidliin, kirppiksille ja pieniin liikkeisiin ei edes ole mitään bonuskortteja. Voi luoja, sanon sulle nyt suoraan että en kuule pelkää ollenkaan. Ei ole tarkoituskaan niitä rahoja käyttää pitkiin aikoihin ja ens kesänä varaan jälleen kirppispöydän ja tienaan lisää sen 1500€ ja jälleen se maksetaan käteisenä.

Minua aina ihmetyttää että miten ihmiset aina tienaavat (siis tulot-KULUT) kirppiksillä tonneja ja sitä myytävää materiaaliakin materialisoituu ilmaseksi kokoajan myytäväksi.

Ja minä aina ihmettelen näitä ihmettelijöitä. Kyllä se on tuloa vrt. heitän menemään, annan jollekin tai pistän Uffiin. Mikä on sinun väyläsi?? Kyllä niitä vaatteita on käytetty siinä välissä ja myös olen itse ostanut paljon kirppiksiltä jolloin käyttöhinnaksi on tullut ihan hiluja. Ja jos lapsi myy vaikka lahjaksi saamiaan leluja niin totta hitossa se on tienaamista kun niistä ei ole itse edes maksettu. Enkä nyt tonneja ole yhdellä myyntikerralla tienannut mutta yleensä on tullut se 1500€.

Vierailija
102/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

293500e joka kuukaus saldo kasvaa 1800e. Sijoitusasuntoja 6 joista velkaa 35000e .2v päästä velattomia ja sit taas ostan pari asuntoa lisää. Olen nyt 42v jään eläkkeelle 50vuotiaana.

Hyvät massit, pointsit siitä. Taitaa olla eläkeikä kuitenkin lähempänä 65 vuotta, eli jäänet omakustanteiselle vapaalle siihen asti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt näyttää olevan 11 000 euroa käyttötilillä. Säästän matkaan (6000 euroa) ja vähintään yritän saada 7000 euroa kokoon ennen vuoden loppua säästöön muuten vaan. Säästötilillä on 62000, mutta ulkorakennuksen teko edessä. Eli yhteensä 73000 euroa.

Mulla suht sama rahamäärä jakautunut niin että 50000€ osakkeissa, 17000€ säästötilillä, 3000€ käyttötilillä ja 5000€ käteisenä (kertyneet lahjoista ja kirpparimyynnistä).

Esim jos viet ne pankkiin tai luulet fiksuna kuluttavasi ne pikkuhiljaa, mutta käytät plussa/bonuskorttia, niistä jää jälki ja joku taho (verottaja) voi kiinnostua.

Siis mitä hittoa oikeesti 😂. Mulla on bonuskortti vaan Prismaan jossa käyn harvoin. Esim Lidliin, kirppiksille ja pieniin liikkeisiin ei edes ole mitään bonuskortteja. Voi luoja, sanon sulle nyt suoraan että en kuule pelkää ollenkaan. Ei ole tarkoituskaan niitä rahoja käyttää pitkiin aikoihin ja ens kesänä varaan jälleen kirppispöydän ja tienaan lisää sen 1500€ ja jälleen se maksetaan käteisenä.

Minua aina ihmetyttää että miten ihmiset aina tienaavat (siis tulot-KULUT) kirppiksillä tonneja ja sitä myytävää materiaaliakin materialisoituu ilmaseksi kokoajan myytäväksi.

Ja sitten he naureskelevat, kun heitä varoittaa, että jossain vaiheessa ison käteismäärän alkuperän voi joutua selvittämään.

Ison käteismäärän? Muutama tonni 🤦🏼‍♀️.

Vierailija
104/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.000€

Vierailija
105/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama satanen.

En makuuta rahaa käyttötilillä, sijoituksissa onkin sitten mukavasti enemmän. Tarkkaa summaa en kerro, mutta riittävästi.

Vierailija
106/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis:

Paljonko rahaa on tililläsi ennen palkkapäivää?

Vierailija
107/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

293500e joka kuukaus saldo kasvaa 1800e. Sijoitusasuntoja 6 joista velkaa 35000e .2v päästä velattomia ja sit taas ostan pari asuntoa lisää. Olen nyt 42v jään eläkkeelle 50vuotiaana.

Miksi jäät eläkkeelle? Oletko laiska vätys? Vai oletko ammattitaidoton tumpelo, jonka työpanoksesta ei kukaan maksa?

Vierailija
108/118 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten he naureskelevat, kun heitä varoittaa, että jossain vaiheessa ison käteismäärän alkuperän voi joutua selvittämään.

Minä siirsin auton ostoa varten muutaman tonnin tililtä toiselle ja kun siihen aikaa rahojen siirtymiseen tilisiirtona olisi mennyt ainakin pari pankkipäivää, tein siirron talletusautomaatilla.

Muutaman viikon päästä löysin itseni pankista selittämässä mistä rahat olivat peräisin.

Vierailija
109/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei varsinaisesti ole palkkapäivää tällä hetkellä. Tavoite ettei 3kk tulottomalla harjoittelulla mennä nollille.

Vierailija
110/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivänä lähtee automaattisesti laina * 2, säästöihin 400 sekä ruokatilille 150. Jää tonni ja rapiat. Sillä eletään, jos rahat uhkaa loppua , unohdetaan shoppailu. Erittäin harvoin menee nollille - siihen en pystyisi että tutki olisi alta 10e, edes palkkaa edeltävänä päivänä (tulisi hirveä stressi)

Vierailija
111/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä siirsin auton ostoa varten muutaman tonnin tililtä toiselle ja kun siihen aikaa rahojen siirtymiseen tilisiirtona olisi mennyt ainakin pari pankkipäivää, tein siirron talletusautomaatilla.

Muutaman viikon päästä löysin itseni pankista selittämässä mistä rahat olivat peräisin.

Me ollaan ostettu kodinkoneet, huonekalut mm. sohva ja parisänky käteisellä eikä kukaan oo koskaan kysynyt rahojen alkuperää (ovat maksaneet siinä 1000-2000€/kpl). Auto oli toki niin kallis että se maksettiin tililtä.

Vierailija
112/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-1500 euroa jää kuukausipalkasta "yli". Miehellä saman verran. Ei lapsia, lemmikkejä, autoa. Matkustellaan paljon.

Hyvin pitkälle elämäntapavalintakysymyksiä.

Vierailija
113/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varautuneet siihen, että sijoitusvarallisuutenne romahtaa ja menetätte työpaikkanne?

Mitenköhän tähän voisi varautua? Sijoitusvarallisuuteen kuuluu myös lyhyet korot eli talletukset, joten antamasi esimerkki tarkoittaisi koko tai ainakin osittaista pankkijärjestelmän kaatumista. Eipä ne kultaharkot samaisen pankin tallelokerossa silloin yhtään sen vaihdettavampia olisi.

Toistan. Miten olet varautunut sen varalle, että menetät kaiken?

Meinaatko että kultaharkkoja?

Tarkoitan tilannetta, jossa kullallakaan ei ole mitään arvoa?

Kerrotko missä tilanteessa kullallakaan ei ole arvoa? Maailmansotien aikaankin kullalla oli arvo.

Vierailija
114/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tilillä , jolle raha tulee, ei hirveämmin mitään ole.

Säästöjä kyllä on ja kertyy kuukausittain lisää n.200-400 euron edestä. Joskus tulee törsättyä sitten esim matkusteluun kerralla vähän enempi tai vaikka sisustukseen tai elektroniikkaan. Eli loppuviimein asuntolainan maksamisen lisäksi ei juurikaan ylimääräistä säästöä edes kerry.

Vierailija
115/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan ostettu kodinkoneet, huonekalut mm. sohva ja parisänky käteisellä eikä kukaan oo koskaan kysynyt rahojen alkuperää (ovat maksaneet siinä 1000-2000€/kpl). Auto oli toki niin kallis että se maksettiin tililtä.

Missasit pointin. Auto maksettiin tililtä, mutta ennen sitä siirrettiin rahaa tililtä toiselle talletusautomaatin avulla, että saatiin yhdelle tilille koko auton hinta heti.

Siirto tehtiin siis käteisen avulla eli nosto yhden pankin tililtä ja talletus toisen pankin tilille. Tästä seurasi, että toisen pankin tilillä näkyi muutaman tonnin käteistalletus. Sitä piti sitten käydä selvittämässä toiselle pankille, että mistäs nämä rahat on peräisin.

Vierailija
116/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäät eläkkeelle? Oletko laiska vätys? Vai oletko ammattitaidoton tumpelo, jonka työpanoksesta ei kukaan maksa?

Isäni jäi "eläkkeelle" 40-vuotiaana onnistuneen yrityskaupan ansiosta. Hän oli aika kiireinen kuitenkin kaikkine harrastuksiineen ja vapaaehtoistöineen. Kaukana laiskasta ja ammattitaidottomasta..

Vierailija
117/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymmenen tuhatta on käyttötilillä. Palkka ei kulu lähellekään kokonaan kuukauden aikana.

Vierailija
118/118 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varautuneet siihen, että sijoitusvarallisuutenne romahtaa ja menetätte työpaikkanne?

Mitenköhän tähän voisi varautua? Sijoitusvarallisuuteen kuuluu myös lyhyet korot eli talletukset, joten antamasi esimerkki tarkoittaisi koko tai ainakin osittaista pankkijärjestelmän kaatumista. Eipä ne kultaharkot samaisen pankin tallelokerossa silloin yhtään sen vaihdettavampia olisi.

Toistan. Miten olet varautunut sen varalle, että menetät kaiken?

Meinaatko että kultaharkkoja?

Tarkoitan tilannetta, jossa kullallakaan ei ole mitään arvoa?

Kerrotko missä tilanteessa kullallakaan ei ole arvoa? Maailmansotien aikaankin kullalla oli arvo.

No esimerkiksi joku maailmanlaajuinen ilmastokatastrofi. Esim. Yellowstonen supertulivuori purkautuu ja maapallo verhoutuu tuhkapilveen. Toipumisessa voi mennä vuosia. Ruoka ja juoma loppuu jossain kohtaa varmasti. Kultaa voi toki syödä, mutta ei sillä nälkä lähde.