Kunnolliset miehet: Millaisen naisen kanssa haluaisit sitoutua loppuelämäksi?
Henkisiä ja sen sellaisia ominaisuuksia tässä lähinnä kyselen, toki myös fyysisiä piirteitä saa laittaa. "Kunhan antaa tarpeeksi ja osaa tehdä ruokaa" -vastaukset on niin nähty.
Pohdin, että mitä omia piirteitäni minun kannattaa itsessäni tuoda erityisesti ilmi kumppanin haussa.
Kommentit (95)
Ole nyt edes anonyyminä rehellinen. Oikea kysymys on: kokenut panoalfa, millaisen naisen kanssa...? Jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo iloisuus kyllä on minulle kova vaatimus. Onko kaikki tätä vaativat miehet iloisia, ja mistä ihmeestä kaikki jaksaa koko ajan iloita? Olisitteko iloisia vaikka saisitte jonkun vakavan taudin vai onko tämä iloisuus päällä vain silloin kun menee hyvin? Kummastelen.
Näin miehenä, ihmettelen samaa. Itsekään en ole mikään ilopilleri tai tyhjännauraja tai aina kova virta päällä.
Itsekin introvertti ja nauran vain syystä, mutta ymmärrän silti, että haetaan iloista luonnetta. Minulle se ei tarkoita jatkuvaa nauramista ja iloitsemista, vaan positiivista asennetta, huumorintajua, eikä turhaa synkistelyä tai valittamista. Toki negatiivinenkin saa välillä olla, koska se on inhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo iloisuus kyllä on minulle kova vaatimus. Onko kaikki tätä vaativat miehet iloisia, ja mistä ihmeestä kaikki jaksaa koko ajan iloita? Olisitteko iloisia vaikka saisitte jonkun vakavan taudin vai onko tämä iloisuus päällä vain silloin kun menee hyvin? Kummastelen.
Näin miehenä, ihmettelen samaa. Itsekään en ole mikään ilopilleri tai tyhjännauraja tai aina kova virta päällä.
Elämästä voi omalla asenteella tehdä onnellista, eikä tämä tarkoita että on tyhjännauraja. Ei tarvitse edes olla ilopilleri vaan keskittyä ja nähdä elämän positiiviset puolet. Negatiiviset asiat eivät murehtimalla parane, ja niille joihin voi ja kokee merkitykselliseksi vaikuttaa, niin sitten vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin introvertti ja nauran vain syystä, mutta ymmärrän silti, että haetaan iloista luonnetta. Minulle se ei tarkoita jatkuvaa nauramista ja iloitsemista, vaan positiivista asennetta, huumorintajua, eikä turhaa synkistelyä tai valittamista. Toki negatiivinenkin saa välillä olla, koska se on inhimillistä.
Minä en kelpuuta kumppanikseni kuin introvertin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöltään sellainen suloisen naapurintyttömäinen <3, esim. http://focusmicrosites.s3.amazonaws.com/assets/uploads/post_58b97ab6ef8…
Opiskelee maisterintutkintoon (tai vastaavaan, esim. lääkäri) johtavaa korkeakoulutusta
Tykkää liikunnasta ja tulee kuntosalille minun kanssa
Tulee toimeen ihmisten kanssa
Ei montaa aikaisempaa parisuhdetta tai mitään linnakundeja exänä.
Taas naapurintyttömäinen sans a kuva todellisesta kaunottaresta.
Minä taas miellän kauniin naapurintytön aivan toisenlaiseksi kuin tuon kuvassa näkyvän kotkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te halua niitä kuulla, ts. sellaiset ominaisuudet, mitä "hyvä mies" hakee tekee sitoutumishaluisesta miehestä huonon miehen.
Kokeile sietokykyäni! ;)
-Ap
No se tärkein piirre, mitä sinun kannatta tuoda esille on suhteellisen konservatiivinen suhtautuminen irtoseksiin, mutta samalla juuri minusta seksuaalisesti kiinnostunut. Kevytkenkäisyys, tai mikään siihen viittaava on isoin turn-off parisuhdetta ajatellen. Jostain miehen on pystyttävä ennustamaan, tuleeko nainen olemaan uskollinen.
Eli himokas nainen, joka ei kuitenkaan koskaan ole halunnut seksiä, mutta on valmis haluamaan sitä juuri sinun kanssasi aika pian tutustumisen jälkeen. MOT.
Voihan sitä harrastaa sooloseksiä apuvälineiden kanssa niin ei tarvitse kerätä koko kylän miesten bakteerikantaa nuppuunsa muhimaan. Nuoret tavismiehet joutuvat tyytymään pääasiassa nyrkkikyllikkiin nuorena, joten miksi ei sitten fiksut naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te halua niitä kuulla, ts. sellaiset ominaisuudet, mitä "hyvä mies" hakee tekee sitoutumishaluisesta miehestä huonon miehen.
Kokeile sietokykyäni! ;)
-Ap
No se tärkein piirre, mitä sinun kannatta tuoda esille on suhteellisen konservatiivinen suhtautuminen irtoseksiin, mutta samalla juuri minusta seksuaalisesti kiinnostunut. Kevytkenkäisyys, tai mikään siihen viittaava on isoin turn-off parisuhdetta ajatellen. Jostain miehen on pystyttävä ennustamaan, tuleeko nainen olemaan uskollinen.
Eli himokas nainen, joka ei kuitenkaan koskaan ole halunnut seksiä, mutta on valmis haluamaan sitä juuri sinun kanssasi aika pian tutustumisen jälkeen. MOT.
Voihan sitä harrastaa sooloseksiä apuvälineiden kanssa niin ei tarvitse kerätä koko kylän miesten bakteerikantaa nuppuunsa muhimaan. Nuoret tavismiehet joutuvat tyytymään pääasiassa nyrkkikyllikkiin nuorena, joten miksi ei sitten fiksut naisetkin.
Nuppuunsa.
Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöltään sellainen suloisen naapurintyttömäinen <3, esim. http://focusmicrosites.s3.amazonaws.com/assets/uploads/post_58b97ab6ef8…
Opiskelee maisterintutkintoon (tai vastaavaan, esim. lääkäri) johtavaa korkeakoulutusta
Tykkää liikunnasta ja tulee kuntosalille minun kanssa
Tulee toimeen ihmisten kanssa
Ei montaa aikaisempaa parisuhdetta tai mitään linnakundeja exänä.
Taas naapurintyttömäinen sans a kuva todellisesta kaunottaresta.
Minä en pidä kuvan naista kauniina tai naapurintyttömäisenä, mutta moni filmitähti kyllä on. Siksipä he ovat päätyneet filmitähdiksi. Naapurintyttömäinen kauneus vetoaa suureen yleisöön.
Nainen joka hoitaa omat asiansa ja osaa olla onnellinen ilman minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, oletteko te itse iloisia (ja kaiketi nauravaiaia, hymyileviä jne), vai saatteko te olla suurimman osan ajasta ihan neutraalilla tuulella?
Täällä yksi joka on iloinen, jos kumppani ei kaada omia murheitaan niskaani. Sinkkuna olen ollut kolmen vuoden aikana kaksi päivää huonolla tuulella. Tykkään olla paljon myös omissa oloissani, enkä enää jaksa murehtia pikkujuttuja, asiat hoituvat ilman meteliäkin :)
Siis, jos vaikka kumppanilla todetaan syöpä, ja hän itkeskelee asiaa vaikka puoli vuotta, niin jäätkö vai lähdetkö, mitä luulet? Montako huonoa päivää saa olla vuodessa max?
Ja jos on huono päivä, niin se ei todellakaan tarkoita että muillakin tarvitsee olla huono päivä, tuo on jo lapsellista.
No mutta tuskin jaksat olla aamusta iltaan iloinen, jos toinen itkeskelee suurimman osan päivästä (jonkun ikävän tapahtuman vuoksi). Eli siis jos haluaa että kumppani ei "kaada murheitaan niskaan", niin tarvitset jonkun, jolle ei takuuvarmasti tapahdu koskaan mitään kovin ikävää.
En tarvitse ketään. Ei kumppani ole likasanko jonka päälle kaadetaan kaikki. Kumppanilta saa tukea tarvittaessa. En nyt ehdi tätä sinulle paremmin selittämäänkään, mutta toivottavasti ymmärrät.
Joo, mutta siis kun sinulle on niin tärkeää, ettei kumppani ole rasite, niin kai sinä ymmärrät, että vaikkapa nyt kuukausia kestävissä kivuissa / peloissa on vaikea pitää yllä hilpeä mieltä. Mikä taas kaiketi olisi sinulle rasite.
Juuri tuollainen vänkääjä ja tahallaan väärinymmärtäjä olisi todellakin rasite.
Vai oletko oikeasti niin tyhmä, ettet tajua mitä vänkäämisesi kohde tässä yritti tuoda ilmi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä seksi ja ruoka on tosi tärkeitä asioita elämässäni, miksi ne eivät saisi vaikuttaa puolison valintaan?
m33
Uteliaisuudesta kysyn, että oletatko kuitenkin sen seksistä pitävän naisen eläneen selibaatissa siihen saakka että sitoudutte?
ei-ap
Oletan ettei ole jaellut sinne sun tänne, vaan keskittynyt suhteeseen aiemminkin. On parisuhdenaisia, ja irtoseksinaisia. Jos sinun mielestä tämä tarkoittaa, että nainen ei saisi haluta seksiä, et ole kumppanimateriaalia. Riippumatta todellisesta kumppanimäärästäsi, jo tuo asenne on tarpeeksi hylkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, oletteko te itse iloisia (ja kaiketi nauravaiaia, hymyileviä jne), vai saatteko te olla suurimman osan ajasta ihan neutraalilla tuulella?
Itse asiassa emme, tai minä en ainakaan, saa olla niin nauravainen ja hymyilevä kuin tuntuu. Minulla on siis vastakkainen ongelma.
Toki hauska saa olla, ja rento, positiivinen, mutta se on eri asia.
Suhteeseen vakavasti suhtautuva, puolisoa kunnioittava käytös myös silloin kun ollaan töissä, omissa menoissa ja missä tahansa, ei puhu pahaa tai loukkaavasti puolisosta kavereilleen eikä salli sitä muillekaan, seksiä paljon useammin kuin kolme kertaa vuodessa, pitää huolta terveydestään, kohtuullisessa määrin myös ulkonäöstään, ilman turhia tekoripsiä ja pakkelikerroksia. Halu puhua tunteista ja suhteesta on ehdoton ominaisuus.
Jalat maassa, ei turhan tavaran kerääjä, pitää luonnollisena kodin siisteyttä, yhdessä puolison kanssa siitä huolta pitäen.
Ei pidä puolisoa itsestään selvyytenä vuosienkaan päästä, kosketusta ja läheisyyttä pitää olla joka ikinen päivä ja pitää muistaa kertoa että välittää ja rakastaa. Nämä kaikki tietysti molemmin puolin.
Osaa laittaa ruokaa, pitää miestä perheenpäänä, iloinen, osaa small talkin, ei kyseenalaista tai moiti miestään julkisesti. Tykkää seksistä oman miehen kanssa.
Urheilullinen, hoikka ja urheilevan ihmisen näköinen. Musikaalinen ja soittaa jotain instrumenttia. Vähintään AMK-tasoinen järkevä koulutus (ei mitään huuhaa-tieteitä joilla ei työllisty). Terveelliset elämäntavat ja halu ylläpitää niitä. Kiinnostus ylipäätään terveellisiä elämäntapoja kohtaan, ei kauheasti päihteiden käyttöä. Osaa kuunnella (aidosti) ja puhua itsekin. Ymmärtää mustaa huumoria. Tykkää kissoista. Omaakin elämää on parisuhteen ulkopuolella ja halu pitää siitä kiinni. Yhteinen linja tulevaisuuden suhteen, esim. lapset ja asumismuoto. Joitain yhteisiä harrastuksia olisi myös kiva olla. Kokeilunhaluinen uusien asioiden suhteen ja osaa innostua (ja innostaa minuakin) uusiin asioihin. Hyvä yhteinen kemia ja intohimo toista kohtaan.
Katson olevani "kunnon mies", koska tässä kriteeristössä ei ole mitään sellaista, jota en itse täyttäisi. Tässä on rehellinen listaus asioista, joista itse ajattelen pitkässä juoksussa onnellisen parisuhteen koostuvan. Ei näitä asioita listattuna missään ole, enkä niitä millään tavalla tuo missään ilmi, mutta luonnostaan mahdollisten treffikumppanien joukosta karsiutuu pois ne, jotka eivät suurinta osaa noista kriteereistä täytä tai tule täyttämään. Varmaankin tästä syystä olen sinkku, enkä haluaisikaan olla parisuhteessa, jossa en ole onnellinen.