Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet syövät työpaikkaruokalassa ja naiset eväitä?

Vierailija
16.05.2019 |

Miksi näin? Ja onko teillä yhteinen talous eli yhteiset rahat? Oletteko koskaan laskeneet kuinka kalliksi tuo työpaikkaruokailu tulee?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on yleensä naisia rikkaampia ja isoruokaisempia. Isoruokaiselle buffalounaalle tulee parempi hinta-määräsuhde. Turha maksaa lounaasta, jos ei jaksa syödä kuin pari lusikallista.

Vierailija
62/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on sikoja kirjoitti:

Miehet yleensä saavat parempaa palkkaa, katsovat oikeudekseen syödä helposti ja paljon ilman vaivaa ja samalla vähät välittävät siitä kuinka paljon se talouden rahoja syö tai paljonko päivälle tulee palkkaa kun siitä vähentää sen kympin. 

Ilmeisesti tämä on myös osa miesten työkulttuuria jotenkin. Onhan se nyt varsin naurettavaa alkaa kaivamaan kylmälaukusta eväitä ja termarista kahvia rakennustyömaalla. Eihän se ole mies eikä mikään sellainen joka säästää ! Varmaan tossun alla ? 

Olen tästä käynyt vääntöä muutamassakin suhteessa. Rahaa on aina ollut verrattain vähän ja silti mies kuvittelee että ei haittaa jos käy syömässä päivällä ja lisääksi vetää vielä illalla kotona lämpimän ruuan. 

MInulle on käynyt niin että olen matalapalkkainen ja aina on ollut asetettava etusijalle lasten sekä perheen tarpeet ja rahan riittäminen, joten on sanomattakin selvää että väännän eväsleivät ja saatan syödä lounaaksi puuroa tai halvan valmiskeiton. Nykyään en enää illalla tee ruokaa kun lapset eivät enää asu kotona.

Sekoitan keskusteluun myös tasa-arvon. Mielestäni miehet kuvittelevat että kunhan palkkatyössä käy niin on ansainnut (kalliin) valmiin lounaan. Sanatttomasti ollaan sitä mieltä että tehköön muiija mitä eväitä haluaa. Metelihän siitä nousisi jos heittäisin joka päivä 8 e tupakkaan ja kympin lounaaseen ja vielä pari euroa limsaan niinkuin mies. No tuo t upakka ei toki tähän kuulu mutta tasa-arvoa miettiessä...

Hohhoijaa, meepä nyt hoitoon. Jos on varaa syödä ruokaa niin kai mies saa syödä, eri asia sitten jos ei ole varaa. Onko teillä niin, että kertakaikkiaan ei ole varaa molempien syödä? Käytkö koskaan ulkona, vaatekaupoilla tai kampaajalla? Meillä vaimo laittaa lähes saman summan kampaajalle ja ostoksiin kuin minä 250 lounaaseen vuodessa, valintojen maailma katsos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tilastot ja lähteet? Kiitos. 

Vierailija
64/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se tullu huomattua tässä 14 vuoden hoitsuna olon aikana , että ne voimaantuneet melkeen aina syö pikkiriikkisen salaatin tms.

Ja iltapäivällä jos satutaan samaan kauppaan niin kyllä on patukkaa ja muuta herkkua aina korissa.

Vierailija
65/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat nirsoja ruoan suhteen ja tuntuvat muutenkin käyvän pelkillä gluteiinittomilla avokaadoleivillä. 

Vierailija
66/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on sikoja kirjoitti:

Miehet yleensä saavat parempaa palkkaa, katsovat oikeudekseen syödä helposti ja paljon ilman vaivaa ja samalla vähät välittävät siitä kuinka paljon se talouden rahoja syö tai paljonko päivälle tulee palkkaa kun siitä vähentää sen kympin. 

Ilmeisesti tämä on myös osa miesten työkulttuuria jotenkin. Onhan se nyt varsin naurettavaa alkaa kaivamaan kylmälaukusta eväitä ja termarista kahvia rakennustyömaalla. Eihän se ole mies eikä mikään sellainen joka säästää ! Varmaan tossun alla ? 

Ja mitähän kuuluu raksaduunareiden ja autonkuljettajien syömiseen?

Olen tästä käynyt vääntöä muutamassakin suhteessa. Rahaa on aina ollut verrattain vähän ja silti mies kuvittelee että ei haittaa jos käy syömässä päivällä ja lisääksi vetää vielä illalla kotona lämpimän ruuan. 

MInulle on käynyt niin että olen matalapalkkainen ja aina on ollut asetettava etusijalle lasten sekä perheen tarpeet ja rahan riittäminen, joten on sanomattakin selvää että väännän eväsleivät ja saatan syödä lounaaksi puuroa tai halvan valmiskeiton. Nykyään en enää illalla tee ruokaa kun lapset eivät enää asu kotona.

Sekoitan keskusteluun myös tasa-arvon. Mielestäni miehet kuvittelevat että kunhan palkkatyössä käy niin on ansainnut (kalliin) valmiin lounaan. Sanatttomasti ollaan sitä mieltä että tehköön muiija mitä eväitä haluaa. Metelihän siitä nousisi jos heittäisin joka päivä 8 e tupakkaan ja kympin lounaaseen ja vielä pari euroa limsaan niinkuin mies. No tuo t upakka ei toki tähän kuulu mutta tasa-arvoa miettiessä...

Hohhoijaa, meepä nyt hoitoon. Jos on varaa syödä ruokaa niin kai mies saa syödä, eri asia sitten jos ei ole varaa. Onko teillä niin, että kertakaikkiaan ei ole varaa molempien syödä? Käytkö koskaan ulkona, vaatekaupoilla tai kampaajalla? Meillä vaimo laittaa lähes saman summan kampaajalle ja ostoksiin kuin minä 250 lounaaseen vuodessa, valintojen maailma katsos.

67/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksaduunarit ja mm. autonkuljettajat lienevät eväiden syöjiä myös.

Vierailija
68/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lihava ja syön terveellisesti, mutta liikaa. Eli lihoin nuorena syömällä epäterveellisesti ja laihtuakseni pitäisi nyt syödä vähemmän terveellistä ruokaa. Kun normaalisti pitäisi syödä 1 banaani syön 2-3 yms. Otan eväät töihin ja kotonakin samaa ruokaa syön töiden jälkeen. En liho, mutta en laihdukaan.

Vierailija
69/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen jako, eväiden syöminen mallintaa palkollisuutta, lounaspaikassa käyminen päällikkyyttä, ja tästä huolimatta silloin kun esimies on mukansa, eväiden syöjän status ei ulkopuolisen ateriapalvelun käyttämisestä vielä muutu. 

Vierailija
70/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lihava ja syön terveellisesti, mutta liikaa. Eli lihoin nuorena syömällä epäterveellisesti ja laihtuakseni pitäisi nyt syödä vähemmän terveellistä ruokaa. Kun normaalisti pitäisi syödä 1 banaani syön 2-3 yms. Otan eväät töihin ja kotonakin samaa ruokaa syön töiden jälkeen. En liho, mutta en laihdukaan.

Ei banaanit nyt varsinaisesti ole terveellisiä, sokeria pääosin ja koukuttaa syömään lisää. Vaihda ne parempaan ravintoon, unohtuu ylensyöntikin.

Vierailija
71/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen euro on 80 senttiä. Naisilla ei ole varaa.

Vierailija
72/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat syö lounasruokalassa 6,6 e lounas. 270 e menee kuukaudessa lounaisiin. Maksetaan lounaat mielellään, saapa monipuolisen aterian, usein sellaista mitä ei kotona tehdä. Molemmilla kyllä riittää varat tuohon.

Vierailija
73/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIssä on se ruokala, jossa ap on havaintonsa tehnyt? Minun mielestäni tuo ei ole mitenkään erityisen tavallista missään muulla kuin jossakin "mäkkärillä" tai muussa sellaisessa, jossa syödään enimmäkseen ranskalaisia ja makkaraa.

Yllättäen moni keksii selityksiä tuolle ilmiölle, vaikka se ei ole todellista ainakaan kaikissa paikoissa.  Mutta osallistunpa minäkin: niillä ruokalassa syövillä miehillä ei ole kotona naista, joka tekisi heille eväät.

Vierailija
74/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIssä on se ruokala, jossa ap on havaintonsa tehnyt? Minun mielestäni tuo ei ole mitenkään erityisen tavallista missään muulla kuin jossakin "mäkkärillä" tai muussa sellaisessa, jossa syödään enimmäkseen ranskalaisia ja makkaraa.

Yllättäen moni keksii selityksiä tuolle ilmiölle, vaikka se ei ole todellista ainakaan kaikissa paikoissa.  Mutta osallistunpa minäkin: niillä ruokalassa syövillä miehillä ei ole kotona naista, joka tekisi heille eväät.

Implikoit että miehet eivät osaa laittaa ruokaa?

Jos näin väität, olet ihan yhtä kujalla kuin aloittajakin. 

Vierailija
75/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole nähnyt tällaista jaottelua missään työpisteessä. Ruokalassa käy naisia ja miehiä.

Vierailija
76/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei banaanit nyt varsinaisesti ole terveellisiä, sokeria pääosin ja koukuttaa syömään lisää. Vaihda ne parempaan ravintoon, unohtuu ylensyöntikin.

Syön myös pähkinöitä, siemeniä, pinaattia, lehtikaalia, tummaa riisiä, kananmunia, luonnonjogurttia, marjoja, pääosin kasvisruokaa, oliiviöjyä, täysjyväleipää, välillä juustoa, raakoina tomaatteja yms, kanaa ja kalaa muutaman kerran viikossa yms. Syön vain kaikkea liikaa. Pähkinöitä jogurtin ja marjojen kanssa tuplat mitä mies ja en vedä banskua joka päivä, mutta välillä niitäkin. Syön vaan liikaa :) En osta miltei ikinä herkkuja. Alkoholia juomme kerran viikossa ja se lihottaa tiedän. Lähinnä halusin tuoda esille sen, ettei me kaikki ylipainoiset vedetä suklaata ja pizzaa naamariin. Töihin voin ottaa salaattia, sillä väsähdän jos syön hirmu raskaan lounaan. Kotona ei tarvitse enää skarpata ja voi mässätä kunnon annoksen tai 2 :D

Vierailija
77/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki miehet ja muutama nainen syövät työnantajan henkilöstöravintolassa. Maksaa sen verotusarvon ja vähennetään palkasta. On monipuolinen, hyvää ruokaa ja monta vaihtoehtoa päivittäin. Joka päivä tarjolla sydänystävällinen vaihtoehto.

Suurin osa niistä eväitä syövistä naisista on ylipainoisia, valitettavasti. Mussuttavat niitä eväitään pitkin päivää.

Olemme kaikki istumatyötä tekeviä toimihenkilöitä.

Meidän firmassa hoikimpia ovat omien eväiden syöjät. Omat eväät on useimmiten kevyempää ruokaa jota tulee syötyä kohtuullinen määrä. Eli se pieni eväsrasiallinen. Työpaikkaruokalaa käyttävät lappaavat lautasen täyteen esim. muusia ja rasvaista lihakastiketta ja salaatin päälle kastikkeen. Siihen kylkeen leipä tai kaksi ja maitoa päälle. Onpa kevyttä!

Meillä myös tehtaanpuolen naiset ovat hoikempia kuin toimiston naiset.

Vierailija
78/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön myös pähkinöitä, siemeniä, pinaattia, lehtikaalia, tummaa riisiä, kananmunia, luonnonjogurttia, marjoja, pääosin kasvisruokaa, oliiviöjyä, täysjyväleipää, välillä juustoa, raakoina tomaatteja yms, kanaa ja kalaa muutaman kerran viikossa yms. Syön vain kaikkea liikaa. Pähkinöitä jogurtin ja marjojen kanssa tuplat mitä mies ja en vedä banskua joka päivä, mutta välillä niitäkin. Syön vaan liikaa :) En osta miltei ikinä herkkuja. Alkoholia juomme kerran viikossa ja se lihottaa tiedän. Lähinnä halusin tuoda esille sen, ettei me kaikki ylipainoiset vedetä suklaata ja pizzaa naamariin. Töihin voin ottaa salaattia, sillä väsähdän jos syön hirmu raskaan lounaan. Kotona ei tarvitse enää skarpata ja voi mässätä kunnon annoksen tai 2 :D

Siis juurikin syöt liikaa niitä ruokia, jotka koukuttaa ja saavat syömään tarpeen enemmän.

Vierailija
79/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjämieheni ei syö lounasta ollenkaan, koska hänen ruokailurytminsä on sellainen, että hän syö tukevan aamiaisen vasta joskus puolen päivän aikaan (kotona). Minä syön ulkona lähes päivisin, koska meillä on lounassetelietu.

Molemmat laittavat yhteisiin talousmenoihin saman summan, loput on omaa rahaa.

Vierailija
80/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se palkkaero sen tekee.Huono palkkasempi syö eväitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi