Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet syövät työpaikkaruokalassa ja naiset eväitä?

Vierailija
16.05.2019 |

Miksi näin? Ja onko teillä yhteinen talous eli yhteiset rahat? Oletteko koskaan laskeneet kuinka kalliksi tuo työpaikkaruokailu tulee?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, kun ei tarvii.

0 e/lounas

Lounaskokki

Vierailija
2/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta olen huomannut että eväiden syöjistä miehillä on yleensä rasiassa jotain kotona tehtyä, naisilla taas viiden euron salaatteja tai muuta vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa 4 euroa lounas ja miehellä 1 euron. Työlounaaseen kuuluu pääruoka, salaatit, leipä ja vesi. Yhteiset rahat juu ja satku menee kuussa. En me tohon hintaan eväitä aleta raahaamaan.

Vierailija
4/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen ja syön lounasravintolassa. Lounasetu eikä lounaskortilla voi maksaa päivittäistavaraostoksia, sähkölaskuja tai vaatteita. Siksi en syö eväitä vaan käyn lounasravintolassa syömässä.

Vierailija
5/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta olen huomannut että eväiden syöjistä miehillä on yleensä rasiassa jotain kotona tehtyä, naisilla taas viiden euron salaatteja tai muuta vastaavaa.

Pakkohan se naisten on eväät ostaa, kun mies rohmuaa päivällisen loput itselleen evääksi. Miehet ovat niin laiskoja, että eivät viitsi tehdä itselleen eväitä tai jakaa päivällistä niin, että kummallekin jäisi siitä lounasruoka.

Vierailija
6/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet syövät kerralla niin paljon, että se kannattaa. Minä myös syön, mutta tiedän monta ylipainoista naista, jotka töissä esittävät, että elävät muutamalla salaatinlehdellä. He eivät uskalla syödä julkisesti paljon! Heillä on kotona varmasti suklaalevykätkö!

t. Hoikka, kaunis ja hyvä syömään. Miehet aina kehuvat, miten osaan syödä oikein!

No ei ihme, että eivät uskalla syödä, kun sinäkin koko ajan kyttäät toisten syömisiä.

Vierailija
7/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin mäkkäristä lounaalta ja siellä oli arviolta 10 miestä jokaista naista kohden.

Vierailija
8/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä taas tuntuu, että miehissä on enemmän niitä omien eväiden syöjiä. Toki meillä on muutenkin miehiä enemmän, joten ehkä totuus on se, että prosentuaalisesti molempia saman verran niin ruokalassa syöjissä kuin omien eäiden syöjissä.

Itse syön päivättäin ruokalassa. Lounaan hinta 6,30 - 9,80. En ole viitsinyt koskaan laskeskella paljon se maksaa kuukaudessa sillä minusta se on sen arvoista. Saan paljon monipuolisemman lounaan kuin jos raahaisin jotain eväitä

9/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä syön työpaikan ruokaa koska siitä minulle maksetaan 3,90e per ateria. Mies tekee eväät mutta saa sekin jonku ateriakorvauksen tms. Eli kyllä on edullista meillä tällä hetkellä.

Vierailija
10/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma syon omia evaita, silla en halua syoda raskasta lounasta ja haluan myos tietaa, mita suuhuni laitan. 

Yleensa mun mies tekee mulle evaat ennen kuin lahden toihin silla valin kun olen suihkussa. 

Vierailija
11/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä (enkä ole havainnut tällaista sukupuolijakoa)

Ei ole yhteiset rahat (miten tämä liittyy lounaan syömiseen)

Omat lounaani maksavat 0e kappale, mies ottaa lounaaksi eväät kotoa

Vierailija
12/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on isompi palkka. Ja vähemmän ruokarajoitteita joten lähes mikä tahansa lounasmesta käy (yhä useammalla naisella alkaa olemaan nämä "gluteeniton, maidoton, vehnätön, lihaton" jne - säädöt). 

Omalla alalla kyllä syödään "työpaikkalounaat", eli päiväkodissa lasten kanssa yhdessä syömme lounaan. Mikä on kyllä törkeyden huippu että siitä joutuu itse vielä maksamaan! Samalla autat lapsia, annat lisää ruokaa, kaadat maitoa, siivoat sotkuja, opetat pöytätapoja, käyt välillä pyyhkimässä jonkun pyllyä vessassa... Sanonpahan vaan. 

Vierailija
13/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä mies on aina syönyt työpaikkaruokalassa, kun on aika edullinen ja hyvälaatuinen lounas. Ja miehellä on myös ihan oikea lounastauko 30 min. Minä olen yrittäjä ja lounastauko yleensä 15 min, joskus vain muutama minuutti. Ja kun tietenkään työpaikallani ei ole mitään lounasta tarjolla, niin pitäisi lähteä jonnekin erikseen syömään, olisi kallista ja menisi aikaa. Lisäksi tuloni ovat niin pienet, etten raaski.

Meillä on tavallaan yhteiset rahat, mutta mies isompituloisena maksaa enemmän taloutemme menoja, esim. asuntolainan lyhennyksen. Mies on kyllä usein sanonut, että minunkin pitäisi käydä jossain syömässä, kun tuskailen ainaista ruuanlaittoa ja eväiden miettimistä. 

Vierailija
14/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa molempien syödä kunnolla.. miehellä tärkeä työ, tarvii energiaa enemmän.

Vierailija
15/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse en ole käynyt koskaan työpaikan lounasravintolassa, koska lounas maksaa 8 euroa. Mielummin valmisruokia tai leipää alle puoleen hintaan. t. työukko

Vierailija
16/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se naisten on eväät ostaa, kun mies rohmuaa päivällisen loput itselleen evääksi. Miehet ovat niin laiskoja, että eivät viitsi tehdä itselleen eväitä tai jakaa päivällistä niin, että kummallekin jäisi siitä lounasruoka.

Mun mies tekee meille molemmille eväät. Älä yleistä. 

Vierailija
17/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva on hyvä ja tekee sitä päivällistä niin paljon, että riittää molemmille evääksi. Ei se miehen vika ole, jos sinä et osaa kokata riittävän suurta määrää ruokaa.

Vierailija
18/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki miehet ja muutama nainen syövät työnantajan henkilöstöravintolassa. Maksaa sen verotusarvon ja vähennetään palkasta. On monipuolinen, hyvää ruokaa ja monta vaihtoehtoa päivittäin. Joka päivä tarjolla sydänystävällinen vaihtoehto.

Suurin osa niistä eväitä syövistä naisista on ylipainoisia, valitettavasti. Mussuttavat niitä eväitään pitkin päivää.

Olemme kaikki istumatyötä tekeviä toimihenkilöitä.

Vierailija
19/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten syöminen on sellaista närppimistä, ettei tosiaan kannata. Sitten illalla puputetaan makeisia ja pullia kotona. Itse käyn syömässä ruokalassa vaikka ateria maksaakin noin 7e. N45

Vierailija
20/89 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä seuraavaksi keksit uhriutua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi