Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen : koska ummetus helpottaa?

Vierailija
01.12.2016 |

Onko kenellekään kokemusta vastaavasta? Tuntuu ettei mitään tule enää ulos. Olen myös syönyt 2 mg nicorette imeskelytabletteja, 2 tai 3 päivässä, voiko tämä pahentaa vaivaa?

Osaisiko kukaan antaa vinkkejä millä elimistön saisi toimimaan paremmin? Olen polttanut askin viikossa viimeiset 5 viikkoa, sunnuntain jälkeen en enää ole polttanut ja siitä asti tämä vaiva..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Todella hienoa, että olet lopettanut tupakoinnin. Tuohon ummetukseen en osaa sanoa muuta kuin että kysy apua apteekista tai lääkäriltä.

Vierailija
2/20 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi aikanaa. Minulla kesti muistaakseni pari viikkoa. Joillakin menee kolme, joillakin yksi viikko. Aikamyksilöllistä, mutta ohi menee ja on tyypillinen vieroitusoire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Osaisiko kukaan antaa vinkkejä millä saada elimistöä palautumaan nopeammin? Koitan nyt ainakin lisätä liikuntaa, mutta olisiko ruokavaliossa jotain mitä kannattaisi vältellä/lisätä? :) Kuulisin mielelläni lisää kokemuksia myös siitä, miten pitkään oireet ovat kestäneet.

Vierailija
4/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakua! Kyllä irtoo. Itse olen leiponut mallasleipää jossa ruisrouhetta ja siemeniä, tuntuu tekevän hyvää. Luumuja syön myös.

Vierailija
5/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakua! Kyllä irtoo. Itse olen leiponut mallasleipää jossa ruisrouhetta ja siemeniä, tuntuu tekevän hyvää. Luumuja syön myös.

Hyi, ei lakua! Aiheutti mulle ainakin vielä enemmän ummetusta ja ison tuseerattavan kimpaleen :(

Vierailija
6/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota reippaasti magnesiumia, se auttaa ummetukseen.

Vierailija
7/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa varmaan kestää. Juo paljon vettä. Luumujen sanotaan auttavan ummetukseen, mutta en ole koskaan kokeillut koska inhoan niiden makua.

Onhan niitä jotain valmisteita mitä voi käyttää ummetukseen. Kuten fructolax tai sitten jotkut ihan oikeat unmetuslääkkeet jos vaiva on tosi paha.

Vierailija
8/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ikävä kyllä sanoa, et mulla suurin syy polttaa edes vähän on juuri se että muuten ummella...

Vierailija
9/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota reippaasti magnesiumia, se auttaa ummetukseen.

Ota sitten magnesium magnesiumoksidi-muodossa. Toimii ummetukseen paremmin kuin sitraattimuoto.

Oksidia olen ottanut 800-1200 mg. Eli 2-3 tabua.

Vierailija
10/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavansiemenrouhetta

Vierailija
11/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin auttaa. Voi kestää viikkoja.

Vierailija
12/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, joku on näköjään nostanut tämän. :) Kiitos vinkeistä! Nyt on siis 3 viikkoa menty polttamatta, 2 kokonaan ilman nikotiiniä. Ummetus jatkuu edelleen. Magnesiumia olen nyt ottanut iltaisin, mutta vain yhden kerrallaan, joten tänään voisin kokeilla kahta. Muutaman kerran olo on ollut jo toiveikkaampi, mutta tosiaan edelleen suoli jatkaa täyttymistään. Vatsa on selkeästi turvonnut, mutta kipuja ei onneksi ole. Pellavansiemenrouhetta ostin eilen, toivottavasti siitäkin on apua... Onneksi olo on muuten ollut erinomainen, joten tämän kanssa jaksaa vielä olla.

Vierailija
13/20 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavansiemeniä kuurina 2-3 pv, kestää 1-1,5 vrk ennen kuin tepsii

Vierailija
14/20 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas! Nyt alkaa jo näyttää paremmalta. Lisätty magnesium, iltapuuro mustikoilla ja pellavansiemenrouhe tuntuvat tepsineen. :) Tänään aamulla vatsa toimi jo aika lailla normaalisti, tosin menee varmaan vielä useampi päivä ennen kuin kaikki tuo kertynyt löytää tiensä ulos... Mutta ihanaa, vihdoin alkaa helpottaa!

Vierailija
15/20 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helpota ikinä! Kolmatta vuotta ummessa lopettamisen jälkeen. Välillä tulee ripulina kaikki ulos kun vetänyt kaikki mahdolliset lääkkeet ym. siemenet, luumut ja mitä niitä nyt onkaan.

Vierailija
16/20 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavalio kunnossa? harrastat liikuntaa päivittäin?

ylipaino?

Vierailija
17/20 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde liikkumaan. Aineenvaihdunta vilkastuu. Kävelylle ja pari ylämäkeä reippaasti.

Kävele vaikka puoli tuntia

Vierailija
18/20 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu puoli vuotta meni. Kannattaa vähentää eläinproteiinit minimiin, juoda vettä aterian päälle. Viihdesyömisherkuista suklaatit ym. naksut pois ja tilalle hapankorput ja näkkäri ja niiden päälle taas se lasillinen vettä pitää muistaa! Huom, näkkäreistä saa paljon suolaa, se kannattaa muistaa ja vähentää muualta saantia.

Vierailija
19/20 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ummetusta, jos tehokas ruokavalio heti.

Vierailija
20/20 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkkua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi