Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FWB (friends with benefits) - ihannesuhde?

Vierailija
15.05.2019 |

Olen mies (42v) ja ollut pitkässä parisuhteessa, joka päättyi pari vuotta sitten, jonka jälkeen on ollut hiljaista tällä rintamalla. Nyt vähän haen sitä minkälaiseen suhteeseen oikein haluaisin. Törmäsi tällöin tuohon "ystäviä etujen kanssa" suhdemalliin. Vähän sitä olen miettinyt. Eikö se olisi ihanteellinen parisuhde, jos ei hae suhdetta, jossa halutaan lapsia? Oltaisiin ystäviä ja samalla intiimejäkin. Miksei kaikki halua sitä.? Olisi kiva kuulla naisnäkökulmasta mikä siinä on pahaa.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika umpiossa tässä on ollut siellä omassa ex-parisuhteessa. Tällainen tapa erotella suhteita on mulle kyllä ihan uutta. Tässä on se hyvää, ettei heti tule sellaista olotilaa, että voiko näin olla, jos on tällaisia malleja tukena, kun asiasta juttelee . Siis jos nainen näitä yhtään tuntee!

Mutta eikö ole vapauttavaa näin herran vuonna 2019 kun on näin reilusti joustoa kanssakäymisen muodoissa. Varmasti löytyy jokaiselle sopivin tapa toteuttaa ihmissuhteita.

Vierailija
22/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi rehellisyys mitä hakee on kaiken a ja o.

Tuhlaat naisen aikaa jos hän onkin tosissaan ja haaveilee perheestä. Sen sijaan olet taivaan lahja naiselle, jolla on lapset tehtynä, on eronnut, ei halua enää miestä nurkkiinsa pyörimään. Rentoa tapailua, hauskaa yhdessä, hyvää seksiä.

Se, että purjehtii väärän lipun alla "lupaillen" parisuhdetta, kun hakee vain p*noa on muuten paitsi julmaa myös tyhmää: itse olen hakenut nimenomaan seksiä ja netti-ilmoitukset, joissa haettiin muutakin, ohitin heti. En halunnut miehen rupeavan roikkumaan ja kumminkin kuvittelemaan parisuhdetta. N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet että siinä olisi jotain pahaa? Itselläni on ollut pari tuollaista suhdetta aikoinaan eli seksi toimi mutta miehet eivät olleet sellaisia, joiden kanssa olisin halunnut mitään vakavampaa, joten pidettiin aikamme hauskaa.

Varmaan siksi, että harvempi mies enää tuossa vaiheessa vakavaan suhteeseen haluaa ryhtyyä, kun huvit on huviteltu muiden kanssa ja vakavaa etsivalikoidaan sitten ihan vääristä syistä. Tässä syy, miksi ne "hyvätkään" miehet eivät enää halua sitoutua.

Niinhän sä luulet, mutta niin tuolla vain jengi naida nusputtaa ja lopulta tapaavat mieleisen ja alkavat seukkaamaan. Tämä siis normaalien ihmisten maailmassa. Sinä et varmasti ole naista saanut oikeista etkä vääristä syistä, eli suhtautuisin varauksella noihin MGTOW-blogien mantroihin.

Kiitos huolestasi, minulla on kyllä useampikin seksisuhde, enkä ole mikään MGTOW-mies. Mutta en myöskään syötä naisille valheita sitoutumishaluista ja sitoutumisen laadusta. Ja olet oikessa siinä, että kyllä minäkin haluaisin parisuhteen, mutta seksuaalisesti vapaamieliset naiset eivät todellakaan herätä minkäälaisia sitoutumishaluja.

Vierailija
24/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika umpiossa tässä on ollut siellä omassa ex-parisuhteessa. Tällainen tapa erotella suhteita on mulle kyllä ihan uutta. Tässä on se hyvää, ettei heti tule sellaista olotilaa, että voiko näin olla, jos on tällaisia malleja tukena, kun asiasta juttelee . Siis jos nainen näitä yhtään tuntee!

Mutta eikö ole vapauttavaa näin herran vuonna 2019 kun on näin reilusti joustoa kanssakäymisen muodoissa. Varmasti löytyy jokaiselle sopivin tapa toteuttaa ihmissuhteita.

Juuri näin! Ja tilanteethan muuttuu. Oman pitkän suhteen jälkeen sitä vaan jotenkin hitsasi itsensä  joko tai moodiin eli ei nähnyt muuta kuin samanlaisen suhteen kuin se eka tai sitten ei mitään. Nyt alkaa saada vähän päätä taas pinnalle.

Ap

Vierailija
25/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että sä tarkoitat "kevytsuhdetta". Siinä seukataan ja ollaan kimpassa, mutta ei asuta yhdessä ja priorisoidaan lapset, työ ja mahdollisesti jopa ystävät ennen parisuhdetta. Eli toimiva suhdemalli, jos kumpikaan ei halua panostaa ja sitoutua kovin vakavasti.

"Kevytsuhde", my ass :-DDDD Tuohan on ihan normaali seurustelusuhde, jossa molemmilla vaan on prioriteeteissa korkeammalla em. asiat.

Vierailija
26/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi väittää että olisin kokenut kovin intiimiksi sen mitä meillä oli. Se oli vain seksiä kaverin kanssa.

Jos et kaipaa sitä intiimiä tai hellyyttä eikä sinua haittaa että toinen voi harrastaa seksiä toisten kanssa niin sitten se on hyvä.

Vierailija
27/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnkunainen, tykkään olla sinkku, en halua parisuhdetta.

Miehet varmasti haluaisivat, että naiset haluaisivat fwb-suhdetta-eli miehen näkökulmasta:saisi ptä aina kun haluaisi, mutta ei ole parisuhteen "velvollisuuksia", kuten että pitäisi olla "uskollinen" ...... Joo, ja sitten mies ryhtyisi vakavaan, monogamiseen parisuhteeseen, kun se prinsessa sitten löytyisi, ja fwb nainen saisi samantien "kenkää"

Ei jatkoon.....mieluummin olen sinkku.

Vierailija
28/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet että siinä olisi jotain pahaa? Itselläni on ollut pari tuollaista suhdetta aikoinaan eli seksi toimi mutta miehet eivät olleet sellaisia, joiden kanssa olisin halunnut mitään vakavampaa, joten pidettiin aikamme hauskaa.

Varmaan siksi, että harvempi mies enää tuossa vaiheessa vakavaan suhteeseen haluaa ryhtyyä, kun huvit on huviteltu muiden kanssa ja vakavaa etsivalikoidaan sitten ihan vääristä syistä. Tässä syy, miksi ne "hyvätkään" miehet eivät enää halua sitoutua.

Niinhän sä luulet, mutta niin tuolla vain jengi naida nusputtaa ja lopulta tapaavat mieleisen ja alkavat seukkaamaan. Tämä siis normaalien ihmisten maailmassa. Sinä et varmasti ole naista saanut oikeista etkä vääristä syistä, eli suhtautuisin varauksella noihin MGTOW-blogien mantroihin.

Kiitos huolestasi, minulla on kyllä useampikin seksisuhde, enkä ole mikään MGTOW-mies. Mutta en myöskään syötä naisille valheita sitoutumishaluista ja sitoutumisen laadusta. Ja olet oikessa siinä, että kyllä minäkin haluaisin parisuhteen, mutta seksuaalisesti vapaamieliset naiset eivät todellakaan herätä minkäälaisia sitoutumishaluja.

HÄH? SINULLA on useampiakin seksisuhteita, mutta seksuaalisesti vapaamieliset naiset ei kelpaa....kenen kanssa sinulla niitä suhteita sitten on, miestenkö? On kyllä kaksinaismoralismi huipussaan, jos jonkun naisen pitäisi sitten sinut kelpuuttaa parisuhteeseen!  :D

Vierailija
29/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi väittää että olisin kokenut kovin intiimiksi sen mitä meillä oli. Se oli vain seksiä kaverin kanssa.

Jos et kaipaa sitä intiimiä tai hellyyttä eikä sinua haittaa että toinen voi harrastaa seksiä toisten kanssa niin sitten se on hyvä.

Täytyy nyt jatkaa että tuo oli totta kai vain meidän välinen suhde ja muiden voi olla erillainen mutta koen myös että juuri siitä syystä ettei välimme olleet intiimit olemme yhä ystäviä vaikka seurustelemme molemmat omilla tahoillamme nyt.

Vierailija
30/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä suhdemuotoa kannattaisi miettiä vasta sitten, kun olet kohdannut naisen, josta kiinnostut/johon ihastut?

Vierailija
31/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa pelkästä seksistä oikeastaan mitään irti jos ei ole minkäänlaista vetovoimaa ja tunnesidettä mieheen. Ystävämieheen voi olla tunneside (ja usein onkin), mutta ei vetovoimaa. Myöskään ystävämiehen hellittely ei tunnu millään tavalla luontevalta. Hän on ystävä, eli luotettava ja luonteeltaan samalla aaltopituudella, that's it. Siksi ei tarvitse edes harkita, menee vaan se ystävyyskin kiville.

Meitä on moneen junaan. Minulla oli nimenomaan ystävän kanssa kuuma FWB, vaikka häneen sinänsä en tuntenut vetoa. Tarvitsin vain hyvää seksiä. Sen jälkeinen hellittelykin tuli luontevasti.

Nyt ei ole enää benefitsejä, mutta ollaan läheisemmät ystävät kuin ennen tätä.

Vierailija
32/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja milläköhän tavalla olet itse muka parempi kuin  ne naiset jotka tuomitset? Et mitenkään. Eli kaksoismoralistinen, ahdasmielinen jakorasia. No mutta onneksi ainakaan tätä seksuaalisesti vapaamielistä naista ei ollenkaan kiinnosta tuollainen seksuaalisesti ahdasmielinen ja tuplastandardeilla pelaava mies. Eikä ilmeisesti kovin montaa muutakaan naista, jos parisuhteeseen kanssasi ei löydy halukkaita naisia;)

Vierailija
33/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä suhdemuotoa kannattaisi miettiä vasta sitten, kun olet kohdannut naisen, josta kiinnostut/johon ihastut?

No ainakni FB / FWB on jo reisillä ennen kuin alkaakaan, jos menee ihastumaan.

Vierailija
34/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että sä tarkoitat "kevytsuhdetta". Siinä seukataan ja ollaan kimpassa, mutta ei asuta yhdessä ja priorisoidaan lapset, työ ja mahdollisesti jopa ystävät ennen parisuhdetta. Eli toimiva suhdemalli, jos kumpikaan ei halua panostaa ja sitoutua kovin vakavasti.

"Kevytsuhde", my ass :-DDDD Tuohan on ihan normaali seurustelusuhde, jossa molemmilla vaan on prioriteeteissa korkeammalla em. asiat.

No mutta tuo nimitys "kevytsuhde" alleviivaa tuota prioriteettia. Monet tuntuvat nimittäin kuvittelevan, että uusi parisuhde kilpailee tärkeydessä jopa lasten kanssa. Kevytsuhde on nimenomaan sellainen "jos ehditään" -ratkaisu, ja antamalla sille nimi saadaan varmuus, etä molemmat ymmärtää mstä on kyse.

Vierailija
35/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet varmasti haluaisivat, että naiset haluaisivat fwb-suhdetta-eli miehen näkökulmasta:saisi ptä aina kun haluaisi, mutta ei ole parisuhteen "velvollisuuksia", kuten että pitäisi olla "uskollinen" ...... Joo, ja sitten mies ryhtyisi vakavaan, monogamiseen parisuhteeseen, kun se prinsessa sitten löytyisi, ja fwb nainen saisi samantien "kenkää"

Itse ajattelin niin, että olisis ihanteellista kun minä saisin k*llia aina kun haluaisin. Meitä on naisia, joille seksi on äärettömän tärkeää.

Tuohan toimisi siis toisinkin päin.

Mutta jos et tykkää, niin eihän kukaan pakota. FWB:hen.

Vierailija
36/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakni FB / FWB on jo reisillä ennen kuin alkaakaan, jos menee ihastumaan.

Precis. Ihan turha suunnitella etukäteen. Ja ainakin omat FWB-suhteeni ovat nekin syntyneet suunnittelematta; olen vain tavannut miehen, jonka seurassa on ollut hauskaa ja seksikin on toiminut mutta syystä tai kolmannesta emme ole olleet kumpikaan toisestamme parisuhdemielessä kiinnostuneita.

Vierailija
37/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HÄH? SINULLA on useampiakin seksisuhteita, mutta seksuaalisesti vapaamieliset naiset ei kelpaa....kenen kanssa sinulla niitä suhteita sitten on, miestenkö? On kyllä kaksinaismoralismi huipussaan, jos jonkun naisen pitäisi sitten sinut kelpuuttaa parisuhteeseen!  :D

Ei siinä ole mitään sen kaksinaismoralistisempaa kuin sinunkaan paneskelussasi. Molemmat tietävät ja hyväksyvät ajatukseni ja parisuhdekin olisi kelvannut, ainakin toiselle.

Vierailija
38/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tähän malliin juu.  Vähän niin kuin täydentäen toisiaan. Ei se varmaa mitään kevyttä koko ajan olisi niin kuin ei mikään parisuhde jatkuvasti ole, muttei lähdettäisi mitään massiivista projektia yhdessä (lapset, asunto) hakemaan.

Ap

Ei sovi sinulle FWB. Ei siinä mitään toisia täydennetä vaan on vain seksiä kaverin kanssa.

Vierailija
39/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin alkanut ajatella, että kyllä on hyvä, että jo alussa itselläkin on käsitys mihin on valmis, varsinkin kun en enää hae sitä "raskaampaa" perheen perustamisen suhdetta. Eihän suhdetta voi pakottaa, mutta en taida olla sitä tyyppiä, joka lähtisi ihan vaan "katsotaan nyt mitä sattuu tulemaan" suhteeseen.

Ap

Vierailija
40/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta katsos, myöskään naisella ei ole niitä suhteen velvollisuuksia! En mä tietenkään ala fwb-suhteeseen miehen kanssa, jos olen häneen ihastunut tai jos haluan hänen kanssaan parisuhteen. FWB-mies jää heti, kun tapaan sen "prinssin". Usko tai älä, mutta on myös naisia , jotka nauttivat seksistä seksin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi