Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FWB (friends with benefits) - ihannesuhde?

Vierailija
15.05.2019 |

Olen mies (42v) ja ollut pitkässä parisuhteessa, joka päättyi pari vuotta sitten, jonka jälkeen on ollut hiljaista tällä rintamalla. Nyt vähän haen sitä minkälaiseen suhteeseen oikein haluaisin. Törmäsi tällöin tuohon "ystäviä etujen kanssa" suhdemalliin. Vähän sitä olen miettinyt. Eikö se olisi ihanteellinen parisuhde, jos ei hae suhdetta, jossa halutaan lapsia? Oltaisiin ystäviä ja samalla intiimejäkin. Miksei kaikki halua sitä.? Olisi kiva kuulla naisnäkökulmasta mikä siinä on pahaa.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ei yleensa ole monogaamisia, ja loppuvat kun toinen loytaa "oikean" suhteen, tai kun toiselle kehittyy ystavyytta vahvempia tunteita. 

Vierailija
2/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei siis ole parisuhde. Itse olen suuri fwb-suhteiden ystävä ja usein minulla on tällaisia suhteita samanaikaisesti 1-3 mieheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet että siinä olisi jotain pahaa? Itselläni on ollut pari tuollaista suhdetta aikoinaan eli seksi toimi mutta miehet eivät olleet sellaisia, joiden kanssa olisin halunnut mitään vakavampaa, joten pidettiin aikamme hauskaa.

Vierailija
4/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että sä tarkoitat "kevytsuhdetta". Siinä seukataan ja ollaan kimpassa, mutta ei asuta yhdessä ja priorisoidaan lapset, työ ja mahdollisesti jopa ystävät ennen parisuhdetta. Eli toimiva suhdemalli, jos kumpikaan ei halua panostaa ja sitoutua kovin vakavasti.

Vierailija
5/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet että siinä olisi jotain pahaa? Itselläni on ollut pari tuollaista suhdetta aikoinaan eli seksi toimi mutta miehet eivät olleet sellaisia, joiden kanssa olisin halunnut mitään vakavampaa, joten pidettiin aikamme hauskaa.

Nyt alan vähän tajuta. Olen tuosta yrittänyt vähän puolituttujen naisten kanssa puhua, mutta kun ovat olleet aika ynseitä, en ole sen enempää lähtenyt kaivamaan mikä vikana. Itse sitä vaan ajattelin yhden miehen ja naisen välisenä ystävyyssuhteena intiimilisin.

Ap

Vierailija
6/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että siinä olisi naisten mielestä jotain pahaa?

Sehän muuten nimenomaan ei ole parisuhde.

Kun se toimii, se on oikein kivaa.

Jos jompi kumpi kehittää tunteita, alkaa mustasukkaiseksi tms niin ei ole enää kivaa.

Täytyy hyväksyä, että kumppani saattaa samaan aikaan etsiä sitä tosirakkautta tai oikeaa nias-/miesystävää ja kun se löytyy, todennäköisesti FWB-suhde loppuu.

On pari kokemusta. Yksi aivan loistava, yksi missä tavattiin aivan liian harvoin ja viimeisin, joka muuttui parisuhteeksi. Ei ollut tarkoitus. Asiat on nyt hyvin monimutkaisia. Ollaan oikeassa suhteessa, toinen on rakastunut ja toinen ei. Huoh.

Niin, pääasia, että molemmat on rehellisiä mitä hakee. Kannattaa vähän sopia muutenkin, miten toimitaan. Esim. jos jommalla kummalla on muita, niin kondomi, jos ollaan vain keskenään niin testien jälkeen ilman. Vietetäänkö aikaa muuten yhdessä vai ollaanko tosiaan vain p*nokaverit että homma hoidetaan ja lähdetään.

Omasta kokemuksesta sanon, että jos jäädään juttelemaan ja hellimään, niin homma menee helposti pieleen. Jos tällä viisaudella hakisin uutta, kävisin vain p*nemassa ja lähtisin jatkamaan maktaani. N

Vierailija
7/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fwb-suhdetta en ole koskaan etsinyt, ne on pikemminkin vain muodostuneet. Kaikki ovat olleet elämässäni jo ennen seksisuhteen aloittamista. Ja tosiaan parisuhde se ei ole eikä edes sellaisen korvike, molemmat saa puuhailla muiden kanssa mitä haluaa eikä ilmoitusvelvollisuutta ole. Eikä siitä tarvitse "erota", se vain loppuu kun toisella tai molemmilla joko kiinnostus lopahtaa tai elämäntilanne muuttuu, eli esim löytyy se oikea parisuhde. Sitten jatketaan taas kavereina, ilman niitä etuisuuksia. Näistä ei tule hiiskuttua uusille kumppaneille etteivät ole sitten mustasukkaisia, kun elämässäni on joku muukin joka on ollut kanssani intiimisti. Entiset fwb:t ei ole siis exiä. Ainut "sääntö" itsellä on ollut se, että jos puuhaillaan paljaaltaan keskenään, niin sitten pitää ilmoittaa ennen yhteisiä hupeja jos on tehnyt niin myös muiden kanssa, koska tautiriski. 

Vierailija
8/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu: kuulostaa tosiaan, että haluat tapailusuhdetta, et FWB:tä.

Vierailija
9/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että sä tarkoitat "kevytsuhdetta". Siinä seukataan ja ollaan kimpassa, mutta ei asuta yhdessä ja priorisoidaan lapset, työ ja mahdollisesti jopa ystävät ennen parisuhdetta. Eli toimiva suhdemalli, jos kumpikaan ei halua panostaa ja sitoutua kovin vakavasti.

Varmaan tähän malliin juu.  Vähän niin kuin täydentäen toisiaan. Ei se varmaa mitään kevyttä koko ajan olisi niin kuin ei mikään parisuhde jatkuvasti ole, muttei lähdettäisi mitään massiivista projektia yhdessä (lapset, asunto) hakemaan.

Ap

Vierailija
10/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ensinnäkin se että moni nainen haluaa miehestä myös jotain emotionaalista seksin lisäksi..ja että siinä suhteessa on molemmat, moni nuori nainen lisäksi haluaa miehen jonka kanssa suunnitella tulevaa ja perustaa se perhe. Minusta tämä on tyhmä kysymys, jos olet itsekin ollut parisuhteessa. Eivät kaikki niin minusta sun kannattaa kysyä mitä nainen etsii, kai on sellaisiakin naisia..vaikka sun ikäisiä jotka on eronneet ja haluavat vaan seksiä (lapset vaikka valmiina ja lentäneet psesästä jo).

Vierailija
11/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Noi ei yleensa ole monogaamisia, ja loppuvat kun toinen loytaa "oikean" suhteen, tai kun toiselle kehittyy ystavyytta vahvempia tunteita. 

Miehen kannalta ei tee paljon eroa nykymaailmassa. Harvaan naiseen sen vahvemmin todellisuudessa haluaa sitoutua. Suurita osaa parisuhteista olisi rehellisempää kuvailla fwb-suhteiksi joka tapauksessa.

Vierailija
12/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alan vähän tajuta. Olen tuosta yrittänyt vähän puolituttujen naisten kanssa puhua, mutta kun ovat olleet aika ynseitä, en ole sen enempää lähtenyt kaivamaan mikä vikana. Itse sitä vaan ajattelin yhden miehen ja naisen välisenä ystävyyssuhteena intiimilisin.

Ap

No mutta jos sä olet Minnan ystävä, niin saathan sinä olla Annan ystävä myös. Ja Anna saa olla ystäviä myös Kimmon kanssa, vaikka on sunkin ystävä. Ystävyys ei rajoita toisen elämää (tai seksuaalisuutta). Siinä vaiheessa kun aletaan rajoittamaan toisen elämää (eli vaatimaan monogamiaa), alkaa sitoutuminen. Jos et halua sitoutumista, et voi myöskään rajoittaa.

Vierailija
13/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että siinä olisi naisten mielestä jotain pahaa?

Sehän muuten nimenomaan ei ole parisuhde.

Kun se toimii, se on oikein kivaa.

Jos jompi kumpi kehittää tunteita, alkaa mustasukkaiseksi tms niin ei ole enää kivaa.

Täytyy hyväksyä, että kumppani saattaa samaan aikaan etsiä sitä tosirakkautta tai oikeaa nias-/miesystävää ja kun se löytyy, todennäköisesti FWB-suhde loppuu.

On pari kokemusta. Yksi aivan loistava, yksi missä tavattiin aivan liian harvoin ja viimeisin, joka muuttui parisuhteeksi. Ei ollut tarkoitus. Asiat on nyt hyvin monimutkaisia. Ollaan oikeassa suhteessa, toinen on rakastunut ja toinen ei. Huoh.

Niin, pääasia, että molemmat on rehellisiä mitä hakee. Kannattaa vähän sopia muutenkin, miten toimitaan. Esim. jos jommalla kummalla on muita, niin kondomi, jos ollaan vain keskenään niin testien jälkeen ilman. Vietetäänkö aikaa muuten yhdessä vai ollaanko tosiaan vain p*nokaverit että homma hoidetaan ja lähdetään.

Omasta kokemuksesta sanon, että jos jäädään juttelemaan ja hellimään, niin homma menee helposti pieleen. Jos tällä viisaudella hakisin uutta, kävisin vain p*nemassa ja lähtisin jatkamaan maktaani. N

Fb eli fuckbuddy ja fwb on eri asia. Ensimmäisessä juuri vain seksiä ja heipat, toisessa ollaan yhteyksissä muutenkin, edes se hellittely, juttelu, viesteily..

Vierailija
14/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä puhu puolituttujen kanssa tällaisesta vaan kaverin, jonka kanssa tuntuu että voisi olla säpinääkin. Ja joka ei/josta et ole kuitenkaan mustasukkainen. 

Ja minusta tuossa on "pahaa" se, että toinen saattaa harrastaa paljonkin seksiä muiden kanssa joten kumia pitäisi koko ajan käyttää. En tykkää :) 

Vierailija
15/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tähän malliin juu.  Vähän niin kuin täydentäen toisiaan. Ei se varmaa mitään kevyttä koko ajan olisi niin kuin ei mikään parisuhde jatkuvasti ole, muttei lähdettäisi mitään massiivista projektia yhdessä (lapset, asunto) hakemaan.

Ap

Mä just kuvittelisin, että sun ikäluokassasi löytyisi naisia, joilla kakrut on ala- tai yläasteella, on kiirettä ja stressiä ja liitto hajonnut. Nämä naiset usein kaipaisi nimenomaan ihmistä, joka ymmärtää, että mies ei ikinä mene lasten edelle ja olisi ok sen asian kanssa, että nyt ei mamin paukut riitä kuin satunnaisiin yhteisiin öihin ja aikuisten leffa- tai ravintolailtoihin kun kakrut on isällään. Sinuna etsisin vaikka Tinderistä, ja olisin täysin rehellinen toiveissani (eli enemmän kuin pano, mutta vähemmän kuin parisuhde).

Vierailija
16/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että harvempi mies enää tuossa vaiheessa vakavaan suhteeseen haluaa ryhtyyä, kun huvit on huviteltu muiden kanssa ja vakavaa etsivalikoidaan sitten ihan vääristä syistä. Tässä syy, miksi ne "hyvätkään" miehet eivät enää halua sitoutua.

Vierailija
17/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa pelkästä seksistä oikeastaan mitään irti jos ei ole minkäänlaista vetovoimaa ja tunnesidettä mieheen. Ystävämieheen voi olla tunneside (ja usein onkin), mutta ei vetovoimaa. Myöskään ystävämiehen hellittely ei tunnu millään tavalla luontevalta. Hän on ystävä, eli luotettava ja luonteeltaan samalla aaltopituudella, that's it. Siksi ei tarvitse edes harkita, menee vaan se ystävyyskin kiville.

Vierailija
18/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika umpiossa tässä on ollut siellä omassa ex-parisuhteessa. Tällainen tapa erotella suhteita on mulle kyllä ihan uutta. Tässä on se hyvää, ettei heti tule sellaista olotilaa, että voiko näin olla, jos on tällaisia malleja tukena, kun asiasta juttelee . Siis jos nainen näitä yhtään tuntee!

Vierailija
19/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että harvempi mies enää tuossa vaiheessa vakavaan suhteeseen haluaa ryhtyyä, kun huvit on huviteltu muiden kanssa ja vakavaa etsivalikoidaan sitten ihan vääristä syistä. Tässä syy, miksi ne "hyvätkään" miehet eivät enää halua sitoutua.

Niinhän sä luulet, mutta niin tuolla vain jengi naida nusputtaa ja lopulta tapaavat mieleisen ja alkavat seukkaamaan. Tämä siis normaalien ihmisten maailmassa. Sinä et varmasti ole naista saanut oikeista etkä vääristä syistä, eli suhtautuisin varauksella noihin MGTOW-blogien mantroihin.

Vierailija
20/101 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin sanoa että parhaiten fwb onnistuu samantaustaisen ihmisen kanssa.

Eli molemmilla ollut (pitkä) parisuhde jonka jälkeen haluaa olla vapaa parisuhderajoista ja velvoitteista, mutta jatkuvat yhdenillanjutut/deittisovellukset/baareissa ravaaminen yms ei kiinnosta.

Omat asunnot, jos on lapsia haluttu niin ne on jo tehty exän kanssa, työ-/lapsiarki yms hoidetaan itsekseen ja se laatuaika vapaalla yhdessä, ilman paineita kotitöistä yms.

Fuckbuddyn kanssa vain seksiä, friend with benefits -suhteessa myös muuta yhdessäoloa mutta molemmilla voi olla useita kumppaneita, "kevytsuhde" tai ihan vaan aikuinen parisuhde fwbn kaltainen, mutta uskollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi