Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä turvavälineen käytöstä joustat?

ajattelija
15.05.2019 |

Käytätkö aina turvavyötä, pyöräilykypärää, pelastusliiviä, heijastinta jne? Pidätkö jotain ihan turhana "Minähän en kypärää käytä"-tyyliin? Vai joustatko asiasta satunnaisesti esim ajamalla lähikauppaan ilman turvavyötä? Mielipiteitä ja perusteluita kehiin :)

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei näytä joustavan turvavyöstä

Miksi ihmeessä joustaisi? Pelkkä penkillä istuminen ilman sitä tuntuu jo oudolta.

En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta minun lapsuudessani turvavöitä ei edes ollut takapenkillä, eikä niitä ollut ennen lakimuutosta etupenkilläkään pakko käyttää. Tästä kului aika pitkä aika siihen, että ihmiset todella alkoivat käyttää vapaaehtoisesti niitä turvavöitä lähes poikkeuksetta. Kaikenlaisiin naurettavuuksiinkin sorruttiin, ja sorrutaan edelleen. Esim. mun äiti kertoi, että joku hänen työkaverinsa ajoi lyhyet matkat sillä tavalla, että piti sitä turvavyötä kädellä rinnan yli (silloin poliiseja oli enemmän liikenteessä, joten oli hieman todennäköisempää, että poliisi tulisi vastaan) sen sijaan, että kiinnittäisi sen – kumpi nyt lopulta onkaan työläämpää? Ja mun yksi kaveri ajaa lyhyet matkat ilman turvavyötä ja turvavyöhälytys huutaa sen matkan, mikä musta on paljon ärsyttävämpää kuin se turvavyön kiinnittäminen. 

Mä olin vaihdossa maassa, jossa turvavyön käyttämisen kanssa oli vähän niin ja näin, ja mäkin lipsuin sen käytöstä. Nykyään en enää lipsuisi.

Missä maassa olit? Alkoiko lipsuminen nopeasti?

Vierailija
42/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman pelastusliiviä olen lähtenyt vesille turhan usein, kun niitä ei ole ollut aina saatavilla. Heijastimenkin unohdan todella helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livija kirjoitti:

Ilman pelastusliiviä olen lähtenyt vesille turhan usein, kun niitä ei ole ollut aina saatavilla. Heijastimenkin unohdan todella helposti.

Soutuveneessä en käytä

Vierailija
44/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilotulitesuojalaseja en käytä. Enkä kumia käyttänyt aikanaan ikinä. Turvavyöt, pyöräilykypärä, heijastin ym. on aina käytössä, en jousta turvavyön käytössä edes lyhyellä kauppareissulla sillä joku voi ihan hyvin esim ajaa perään täyttä vauhtia oli matka lyhyt tai pitkä.

Vierailija
45/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustan kaikkien turvavälineiden käytöstä. Mukavuus ajaa turvallisuuden edelle.

Turvavöitä käytän vain siksi, että auto pitää sitä helkkarin *DING DING DING*-ääntä jos ne eivät ole kiinni.

Vierailija
46/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan. Kaikki merkit yhtä huonosti miehille sopivia.

Vierailija
47/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilykypärä. Selvisin 70, 80,90,2000-luvut ilman sitä, selviän myös jatkossa tai olen selviämättä.

Vierailija
48/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä pelastusliivejä paitsi vaikeissa olosuhteissa. En käytä turvavöitä linja-autoissa sun muissa joissa on muutenkin vaikea saada jalkansa mahtumaan. Jos ajaisin fillarilla niin luultavasti en käyttäisi kypärää lyhyillä matkoilla, varsinainen harrastemankelointi olisi eri juttu. En käytä turvakenkiä, silmäsuojia sun muita jos leikkaan nurmikoita tai raivaan pusikkoa.

Nyt kiinnostaa aidosti: Miten turvavyön käyttämättä jättäminen parantaa jalkatilaa?

Vierailija
49/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
50/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaikkia aloituksessa mainittuja, tosin pelastusliivit ovat monesti vain veneessä mukana, eivät päällä. Että jos kovaa mentäisiin karille, niin pulassa olisin, kun eipä nitä siinä ilmalennon aikana päälle pueta...

Vierailija
51/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottorikelkalla ajaessa jää monesti kypärä pois päästä.

Vierailija
52/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomin. Vedän muodikkaasti paljaalla!

Silmunen

Vierailija
53/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustan kypärän remmin kiinnittämisestä. Monesti ajan mopolla kypärän remmi auki.

Vierailija
54/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.. Kypärä auki mennään, ei jaksa aina kiinnittää hihnaa.

Vierailija
55/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastin pimeällä autossa turvavyöt. Pyöräilessä kypärä ja ratsastaessa kypärä plus turvaliivit. Arvostan itseäni niin paljon.

Vierailija
56/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä pyöräilykypärää, heijastinta enkä pelastusliivejä, palovaroittimesta on patterit irti... Turvavyötä käytän.

Vierailija
57/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastin unohtuu joskus, kun kaikissa takeissa ei sitä ole, enkä joka ilta jaksa vääntää liivejä koirille. Kypärän kanssa olen hyvin kuuliainen, jos otan kaupunkipyörän ja ei ole kypärää matkassa, niin ajan hyvin maltillisesti.

Vierailija
58/67 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei näytä joustavan turvavyöstä

Syy on siinä että sen käyttämättä jättämisestä on aivan liian korkea riski saada aivan jäätävät sakot. Nykyaikana kun on muun muassa airbagit on turvavyön tarve käytännössä vähentynyt huomattavasti.

Vierailija
59/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
60/67 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joustin kortsun käytöstä kun ei ollut ja sain niin hyvää seksiä. Nyt sitten odottelen alkaako kutkaan.