Minkä turvavälineen käytöstä joustat?
Käytätkö aina turvavyötä, pyöräilykypärää, pelastusliiviä, heijastinta jne? Pidätkö jotain ihan turhana "Minähän en kypärää käytä"-tyyliin? Vai joustatko asiasta satunnaisesti esim ajamalla lähikauppaan ilman turvavyötä? Mielipiteitä ja perusteluita kehiin :)
Kommentit (67)
Ilman pelastusliiviä olen lähtenyt vesille turhan usein, kun niitä ei ole ollut aina saatavilla. Heijastimenkin unohdan todella helposti.
Livija kirjoitti:
Ilman pelastusliiviä olen lähtenyt vesille turhan usein, kun niitä ei ole ollut aina saatavilla. Heijastimenkin unohdan todella helposti.
Soutuveneessä en käytä
Ilotulitesuojalaseja en käytä. Enkä kumia käyttänyt aikanaan ikinä. Turvavyöt, pyöräilykypärä, heijastin ym. on aina käytössä, en jousta turvavyön käytössä edes lyhyellä kauppareissulla sillä joku voi ihan hyvin esim ajaa perään täyttä vauhtia oli matka lyhyt tai pitkä.
Joustan kaikkien turvavälineiden käytöstä. Mukavuus ajaa turvallisuuden edelle.
Turvavöitä käytän vain siksi, että auto pitää sitä helkkarin *DING DING DING*-ääntä jos ne eivät ole kiinni.
pyöräilykypärä. Selvisin 70, 80,90,2000-luvut ilman sitä, selviän myös jatkossa tai olen selviämättä.
Vierailija kirjoitti:
En käytä pelastusliivejä paitsi vaikeissa olosuhteissa. En käytä turvavöitä linja-autoissa sun muissa joissa on muutenkin vaikea saada jalkansa mahtumaan. Jos ajaisin fillarilla niin luultavasti en käyttäisi kypärää lyhyillä matkoilla, varsinainen harrastemankelointi olisi eri juttu. En käytä turvakenkiä, silmäsuojia sun muita jos leikkaan nurmikoita tai raivaan pusikkoa.
Nyt kiinnostaa aidosti: Miten turvavyön käyttämättä jättäminen parantaa jalkatilaa?
Käytän kaikkia aloituksessa mainittuja, tosin pelastusliivit ovat monesti vain veneessä mukana, eivät päällä. Että jos kovaa mentäisiin karille, niin pulassa olisin, kun eipä nitä siinä ilmalennon aikana päälle pueta...
Joustan kypärän remmin kiinnittämisestä. Monesti ajan mopolla kypärän remmi auki.
Heijastin pimeällä autossa turvavyöt. Pyöräilessä kypärä ja ratsastaessa kypärä plus turvaliivit. Arvostan itseäni niin paljon.
En käytä pyöräilykypärää, heijastinta enkä pelastusliivejä, palovaroittimesta on patterit irti... Turvavyötä käytän.
Heijastin unohtuu joskus, kun kaikissa takeissa ei sitä ole, enkä joka ilta jaksa vääntää liivejä koirille. Kypärän kanssa olen hyvin kuuliainen, jos otan kaupunkipyörän ja ei ole kypärää matkassa, niin ajan hyvin maltillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei näytä joustavan turvavyöstä
Syy on siinä että sen käyttämättä jättämisestä on aivan liian korkea riski saada aivan jäätävät sakot. Nykyaikana kun on muun muassa airbagit on turvavyön tarve käytännössä vähentynyt huomattavasti.
No, joustin kortsun käytöstä kun ei ollut ja sain niin hyvää seksiä. Nyt sitten odottelen alkaako kutkaan.
Missä maassa olit? Alkoiko lipsuminen nopeasti?