Minkä turvavälineen käytöstä joustat?
Käytätkö aina turvavyötä, pyöräilykypärää, pelastusliiviä, heijastinta jne? Pidätkö jotain ihan turhana "Minähän en kypärää käytä"-tyyliin? Vai joustatko asiasta satunnaisesti esim ajamalla lähikauppaan ilman turvavyötä? Mielipiteitä ja perusteluita kehiin :)
Kommentit (67)
Uutta pyöräilykypärää en ole vielä saanut aikaiseksi ostaa hajonneen tilalle, mutta on se listalla.
Pelastusliivejä en käytä veneillessä. Pyöräilykypärä on aina päässä, turvavyö aina kiinni, heijastimet on, pyörän lamppu on. Käytän myös oikein pimeällä otsalamppu koiria ulkoiluttaessa, että valottomat pyöräilijät hoksaavat, helpottaa toki myös kakkojen keräämistä, mutta suurin syy turvallisuus.
Mulla ei ole pyörässä lamppua, koska en aja ikinä pimeällä pyörää. Jos ajaisin, hankkisin lampun.
En minkään. Käytän kaikkia, rakastan itseäni. Palovaroittimiakin on joka huoneessa ja häkävaroitin takkahuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilykyparää en käytä.
En myöskään luisketukypärää.
Aikuinen poikani joutui laittamaan etuhampaat uusiksi, kun kaverin maila osui naamaan. Ihan kavereitten kanssa höntsäsivät. Oli kypärä, mutta ei hammassuojaa.
Mä käsittelen toisinaan siivous- ym. kemikaaleja ilman suojahanskoja tai hengityssuojaimia, vaikka ohjeissa niitä kehotettaisiin käyttämään.
En takuulla pistä pyöräilykypärää päähäni.
Enkä aina ratsastaessa, hevonen on ns pystyynkuollut ja mulla hyvä tasapaino. Saan ihmeellistä ihottumaa hiusrajaan jos iho hikoaa kypärän alla.
Vierailija kirjoitti:
En minkään. Käytän kaikkia, rakastan itseäni. Palovaroittimiakin on joka huoneessa ja häkävaroitin takkahuoneessa.
Mitä turvavälineitä käytät kävellessäsi, koska et tingi minkään turvavälineen käytöstä? Kypärää, kokovartalopanssaria, mitä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Uutta pyöräilykypärää en ole vielä saanut aikaiseksi ostaa hajonneen tilalle, mutta on se listalla.
Hajosiko se pyöräilykypärä käytössä? Jos kyllä, niin tuntuu oudolta, että vielä pyöräile ilman.
Pyöräkypärä, suojalasit, kuulsuojaimet, viiltosuojahousuja ei ole tullut hankituksi en niin paljoa moottorisahaa, kondomi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä turvavälineitä käytät kävellessäsi, koska et tingi minkään turvavälineen käytöstä? Kypärää, kokovartalopanssaria, mitä muuta?
Ei naurata. Mieheni taluttaa minua. Minulla on ms-tauti. Myös kävelytuki sisällä.
Turvavyötä käytän aina, ja heijastimia pimeällä. Niihin velvoittaa laki.
Pelastusliivit eivät ole soutuveneessä pakolliset ja käytän niitä vain kovalla tuulella, en tyynenä kesäpäivänä rannan tuntumassa. Pyöräilen vain kevyen liikenteen väylällä tai hiljaisella mökkitiellä enkä käytä kypärää. Jos ajaisin kaupungissa tai maantien laidassa, käyttäisin.