Minkä turvavälineen käytöstä joustat?
Käytätkö aina turvavyötä, pyöräilykypärää, pelastusliiviä, heijastinta jne? Pidätkö jotain ihan turhana "Minähän en kypärää käytä"-tyyliin? Vai joustatko asiasta satunnaisesti esim ajamalla lähikauppaan ilman turvavyötä? Mielipiteitä ja perusteluita kehiin :)
Kommentit (67)
Minä en laita lapsille turvavöitä koskaan, kun heitä kuulemma ahdistaa. Eipä ollut turvavöitä takana silloin kun itse olin pieni ja hyvin pärjättiin.
En käytä kypärää pyöräillessä, kortsua, putoamissuojaimia, mutta turvavyötä aina olisin kuollut jo monta kertaa ilman turvavyötä.
Mökillä mopolla ajaessa kypärä roikkuu monesti tangossa tai tarakalla. Mukana kuitenkin varalta.
Heijastin. Luotan siihen, että minut ja keltainen takkini huomataan pimeässä(kin) ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Heijastin. Luotan siihen, että minut ja keltainen takkini huomataan pimeässä(kin) ilman sitä.
Voin autoilijana kertoa että ei, ei aina huomata. Please käyttäkää heijastimia!!
Mä olin ennen aika huoleton pyöräilykypärän suhteen, kunnes törmäsin kerran työmatkalla toiseen pyörään. Vauhti oli molemmilla tosi hiljainen eikä kaatumiseni tapahtunut mitenkään hirveän rajusti. Siltikin takaraivoni iskeytyi kaatuessa hirmuisesti tärähtäen asfalttiin. Sillä kertaa minulla sattui olemaan kypärä päässä, muuten en varmaankaan olisi enää hengissä. Siitä pitäen olen käyttänyt kypärää tunnollisesti aina, kun ajan pyörällä, oli matka sitten kuinka lyhyt tahansa tai tie rauhallinen.
Jotenkin tajusin tuolloin niin selvästi, että joku yllättävä tilanne voi tulla koska vain eteen ilman mitään sen kummempaa hurjastelua. Olkoonkin klisee, niin pyöräilykypärä on halpa henkivakuutus. (Joo, tajuan, ettei kypärä kaikilta mahdollisilta vammoilta suojaa, mutta päätä se varjelee tehokkaasti.)