Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä turvavälineen käytöstä joustat?

ajattelija
15.05.2019 |

Käytätkö aina turvavyötä, pyöräilykypärää, pelastusliiviä, heijastinta jne? Pidätkö jotain ihan turhana "Minähän en kypärää käytä"-tyyliin? Vai joustatko asiasta satunnaisesti esim ajamalla lähikauppaan ilman turvavyötä? Mielipiteitä ja perusteluita kehiin :)

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilykypärä on hieman vieras vaikka sellainen kaapissa on. Kemikaalien kanssa olen löperö. Paikkaan sähköjohtojen muoveja sellaisella sähkäriteipillä. Olen hyvin tunnollinen turvavyön, pelastusliivien, palovaroittimen jne. kanssa.

Vierailija
22/67 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilykypärää en pidä, mut muuten oon tunnollinne. Paitsi pelastusliivit 

Vierailija
24/67 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsu

Vierailija
25/67 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä pyöräilykypärää. Pelastusliivejä en ihan aina käytä.

Vierailija
26/67 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä pyöräilykypärää. Pelastusliivejä en ihan aina käytä.[/quote

Miksi joskus et käytä?

Vierailija
27/67 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä pelastusliivejä

Vierailija
28/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
29/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta pyöräilykypärää en ole vielä saanut aikaiseksi ostaa hajonneen tilalle, mutta on se listalla.

Hajosiko se pyöräilykypärä käytössä? Jos kyllä, niin tuntuu oudolta, että vielä pyöräile ilman.

Ei, kun ihan vanhuuttaan lahosi 😃

Vierailija
30/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavöitä käytän aina kun sellaiset on autossa tarjolla, mutta matkustan sen kummemmin ajattelematta (lyhyitä matkoja, mökkitienopeutta) pakettiauton takaosassa tai traktorin peräkärryssä ilman mitään turvavarusteita.

Pyöräilykypärää käytän melkein aina, mutta sekin jää joskus, kun "ihan vaan nopeasti käväisen jossain".

Heijastimet pyrin laittamaan syksyllä kaikkiin ulkovaatteisiin, jotta eivät unohtuisi ja heijastin srayllä "koristelen" ne vaatteet, joihin on hankala laittaa heijastinta.

Pelastusliivejä käytän silloin harvoin kun veneilen/melon kanootilla (pari kertaa kesässä). mutta tästäkin olisin valmis joustamaan olosuhteiden mukaan.

Ratsastuskypärää käytän aina kun ratsastan ja turvaliiviä esteratsastustreeneissä.

Eli pyrin pitämään riskit järkevinä, mutta en ole fanaattinen asian suhteen.

Vierailija
31/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä pelastusliivejä paitsi vaikeissa olosuhteissa. En käytä turvavöitä linja-autoissa sun muissa joissa on muutenkin vaikea saada jalkansa mahtumaan. Jos ajaisin fillarilla niin luultavasti en käyttäisi kypärää lyhyillä matkoilla, varsinainen harrastemankelointi olisi eri juttu. En käytä turvakenkiä, silmäsuojia sun muita jos leikkaan nurmikoita tai raivaan pusikkoa.

Vierailija
32/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumi peppusex

Vierailija
33/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei näytä joustavan turvavyöstä

Vierailija
34/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis ostaa turvaliivi ratsastukseen, mutta oon pihi. Hyvät ja mukavat maksavat älyttömästi. Esim. tuttuni osti juuri paukkuliivin (joka täyttyy ilmalla, kun ratsastaja putoaa; siinä on klipsi, joka kiinnitetään satulaan), ja se maksoi 500 e.

Vierailija
35/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palovaroitin. Pyöräilykypärää en käytä silloin harvoin kun edes ajan pyörällä.

Vierailija
36/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joustaisi? Pelkkä penkillä istuminen ilman sitä tuntuu jo oudolta.

Vierailija
37/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilykypärä saattaa jäädä kotiin, jos piipahdan pyörällä lähikupassa 400 m päässä. Soutuveneessä lähialueilla en välttämättä pue liiviä päälle, täällä kun on niin matalaa, että jalat saattaisivat yltää pohjaan, vaikka vene kaatuisikin.

Vierailija
38/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joustaisi? Pelkkä penkillä istuminen ilman sitä tuntuu jo oudolta.

En käytä turvavyötä linja-autoissa.

Vierailija
39/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta minun lapsuudessani turvavöitä ei edes ollut takapenkillä, eikä niitä ollut ennen lakimuutosta etupenkilläkään pakko käyttää. Tästä kului aika pitkä aika siihen, että ihmiset todella alkoivat käyttää vapaaehtoisesti niitä turvavöitä lähes poikkeuksetta. Kaikenlaisiin naurettavuuksiinkin sorruttiin, ja sorrutaan edelleen. Esim. mun äiti kertoi, että joku hänen työkaverinsa ajoi lyhyet matkat sillä tavalla, että piti sitä turvavyötä kädellä rinnan yli (silloin poliiseja oli enemmän liikenteessä, joten oli hieman todennäköisempää, että poliisi tulisi vastaan) sen sijaan, että kiinnittäisi sen – kumpi nyt lopulta onkaan työläämpää? Ja mun yksi kaveri ajaa lyhyet matkat ilman turvavyötä ja turvavyöhälytys huutaa sen matkan, mikä musta on paljon ärsyttävämpää kuin se turvavyön kiinnittäminen. 

Mä olin vaihdossa maassa, jossa turvavyön käyttämisen kanssa oli vähän niin ja näin, ja mäkin lipsuin sen käytöstä. Nykyään en enää lipsuisi.

Vierailija
40/67 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En  minkään. Käytän kaikkia, rakastan itseäni. Palovaroittimiakin on joka huoneessa ja häkävaroitin takkahuoneessa.

Mitä turvavälineitä käytät kävellessäsi, koska et tingi minkään turvavälineen käytöstä? Kypärää, kokovartalopanssaria, mitä muuta?

Nastakenkiä jos voi olla liukasta. Heijastinta ja otsalamppua pimeällä ja yleensä myös huomioliiviä. Kylmältä suojaudun myös kelin mukaisella kerrospukeutumisella. Kesäisin käytän aurinkorasvaa auringolta suojautuakseni.