Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa maksaa niin suurta liiton jäsenmaksua palkasta - Minne te maksatte jässärinne?

Vierailija
15.05.2019 |

Onko Loimaan kassa vielä olemassa? Maksaako kukaan täällä sinne jässäriä? Kokemuksia?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin tyhmä ettei kuulu liittoon? Kokoomuslainen? 

Vierailija
62/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma liitoni tarjoaa alennuksia vakuutuksista, ilmaisen reissut Heurekaan, Särkänniemeen 5€/henkilö ja kaikkea muuta kivaa. Laskin tässä että liiton maksu on halvempi kuin koko perheen vieminen Heurekaan ja Särkänniemeen. Ottakaa kaikista eduista omat takaisin.

Kun kuuluu ytk.hon jää mulle jäsenmaksuista rahaa viedä perhe heurekan lisäksi vaikka lintsille -- tai lontooseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi olla niin tyhmä että maksaa liittoon tyhjästä? Vassari?

Vierailija
64/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Voi hyvällä syyllä kysyä, onko ammattiyhdistysten aika ohi? Kaipaako niitä enää kukaan?

Kuluttajat ovat tottuneet kilpailuttamaan liittymänsä, ja samaa logiikkaa noudatetaan liiton jäsenmaksujen suhteen. Maksaja kysyy, mitä vastinetta hän rahoilleen saa.

Ketä kiinnostaa lihottaa ay-pomojen kukkaroita? Vastineeksi saa...hetkinen..niin mitä?

Vierailija
65/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri vaihtoi just YTK:hon säästää about 450e/vuosi ammattiliiton (josta ei mitään hyötyä ollut hänelle hänen alallaan )  maksuissa.

Juu ei varmasti ole mitään hyötyä ikinä ollut meille palkkatyöläisille ammattiliitoista. Ihan hyvää hyvyyttään työnantajat ovat tarjonneet äitiyslomat, vanhempainvapaat, lomat, säällisen palkan, sairausajan turvan jne. jne. Vitu taa kaltaisesi aivottomat ääliöt.

Täytyy tavallaan ihailla, että liiton jäsen maksaa tyytyväisenä jäsenmaksuja, koska joskus menneinä vuosikymmeninä ay-liike on ollut neuvottelemassa työsuhteiden parannuksista. Ay-johtajat muhkeine palkkoineen ja vielä muhkeampine hallituspalkkioineen varsinkin kiittävät näitä uskollisia. Omistautunutta, vähään tyytyväistä väkeä - ehkä pikkuisen yksinkertaistakin, mutta maksajiksi kelpaavat oikein hyvin.

Vierailija
66/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään maksaa monta sataa vuodessa hukkaan jollekin ay-mafialle. Työttömyyskassan jäsenmaksu on se joku 80€, ja se kyllä riittää.

Vierailija
67/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitteko siitä ruotsalaisesta puusepästä, joka kuuluu muistaakseni odinin sotilaisiin. Liitto hommasi miehelle potkut sen takia.

Uskomatonta. Löytyisikö linkkiä tuohon tapaukseen?

Yritän etsiä, olisi pitänyt "kuulitteko", sillä se tuli radiossa joltain enkkukieliseltä kanavalta taannoin.

Vierailija
68/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri vaihtoi just YTK:hon säästää about 450e/vuosi ammattiliiton (josta ei mitään hyötyä ollut hänelle hänen alallaan )  maksuissa.

Juu ei varmasti ole mitään hyötyä ikinä ollut meille palkkatyöläisille ammattiliitoista. Ihan hyvää hyvyyttään työnantajat ovat tarjonneet äitiyslomat, vanhempainvapaat, lomat, säällisen palkan, sairausajan turvan jne. jne. Vitu taa kaltaisesi aivottomat ääliöt.

Ihan itse olen kyllä neuvotellut lomani ja palkan. Mielestäni 5 viikon loma ja tessin palkat ovat lähinnä vitsi, vai pitääkö joku oikeasti niitä hyvinä etuina?

Vierailija
69/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi olla niin tyhmä että maksaa liittoon tyhjästä? Vassari?

No nauretaanpas lapset sitten tälle asialle kun saatte fudut töistänne.

Vierailija
70/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa, maksu tänä vuonna 92€. Muistaakseni. En ymmärrä miksi kukaan maksaa työttömyysturvasta ay-mafialle.

Älä tule naukumaan liitolta palveluita, jos sattuu käymään riita työnantajan kanssa. Näitä on auåija usein tullut vastaa, tullaan kysymään pääluottamusmiheltä apuja, kun ei itse pärjätä. Veetuttaa sellaiset tollot.

Huvittaa myös tyypit, jotka on tunkemassa ammattiliiton halvoille matkoille, eipä oteta mukaan ei.

Miksi joskus tuntuu että nämä "liiton-miehet" ja "liiton-naiset" ovat nykyään niin agressivisia ja karkeasuisia rätkättäjiä - ollaan niin työntekijän puolta muka ja ----tosipaikan tullen (kun esimerkiksi saavutetuista eduistakin aletaan surutta rokottamaan) ollaan kumman hampaattomia?

Vierailija
71/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..Akavaan meni maksut ihan oman alan ja koulutuksen mukaan..ja nyt saan päivärahaa määräaikaisen työsuhteen jälkeen ja olen ihan onnellinen että ne maksoin, todellakin..kun taas olen töissä, maksan edelleen jäsenmaksut. Ei se nyt niin kamala summa ole, voit osallistua koulutuksiin ja kysyä vaikka jos tulee jotain tilannetta työpaikalla mm.liiton lakimieheltä. Kannattaa olla napisemasta pikkuasioista, onneksi on olemassa liitot. 

Vierailija
72/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan jäsenmaksut verotuksessa takaisin.

En oo tähän päivään mennessä päässyt kärryille, että onko tällaiset kommentit trollausta vai onko ihmiset oikeasti näin tyhmiä? Tämä sama kommetti toistuu vuodesta toiseen. 

Ei, et saa sitä summaa verotuksessa takaisin. Saatat saada osan siitä takaisin. Verovähennys ei tarkoita että se summa vähennettäisiin maksettavista veroistasi, vaan sun kokonaistuloista, joten saat takaisin vain osan siitä rahasta. 

* Ay-jäsenmaksun verovähennysoikeus tarkoittaa sitä, että kun liiton jäsen maksaa jäsenmaksunsa, se vähennetään verotuksesta hänen veronalaisista tuloistaan.

Verovähennysoikeus tulee siis jäsenelle - ei ammattiliitolle. Tämä selvä?

* Työttömyyskassan jäsenmaksu on myös verovähennyskelpoinen. Ja jäsenmaksu siis hyväksiluetaan sen vuoden verotuksessa minkä vuoden puolella jäsenmaksu on suoritettu. 

Vierailija
73/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme ihmisillä on sitä vastaan että kuuluu liittoon ja haluaa turvata mahdollisen työttömyysajan? Jos työnanatajalla olisi tällainen kassa johon voisi maksaa extraa jotta saisi saman edun, niin olishan se vaihtoehto sekin. Jokainenhan tässä kuitenkin ajaa omaa etuaan.

Vierailija
74/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jässäri kun tulee housuun on myöhäistä huutaa liiton lakimiestä apuun

Vierailija
75/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh..Akavaan meni maksut ihan oman alan ja koulutuksen mukaan..ja nyt saan päivärahaa määräaikaisen työsuhteen jälkeen ja olen ihan onnellinen että ne maksoin, todellakin..kun taas olen töissä, maksan edelleen jäsenmaksut. Ei se nyt niin kamala summa ole, voit osallistua koulutuksiin ja kysyä vaikka jos tulee jotain tilannetta työpaikalla mm.liiton lakimieheltä. Kannattaa olla napisemasta pikkuasioista, onneksi on olemassa liitot. 

Huoh-kailujen sijaan vertaapa joskus ihan ajankuluksesi, mielenkiintosi (oman alan koulutuksen) ,mukaan paljonko itse asiassa maksat työttömyysturvasta "ilmaa" liitollesi?

Jos saman "turvan" saat kassalta.

Vierailija
76/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
77/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkk, ainoa järkevä vaihtoehto ellei ole lääkäri.

78/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma liittoni ajaa nimenomaan oman ammattialani etuja, ja on ollut aktiivinen siinä. Saan liitolta tarvittaessa juristin palveluita. Saan myös tietoa oman alan ajankohtaisista asioista ja koulutuksia.

Minulla siis painaa vaa’assa moni muukin asia, kuin pelkkä työttömyyskassaan kuuluminen. Uskon monella liittoon kuuluvalla asian olevan näin.

Tuo työttömyyskassa-asia on minulle ihan yhdentekevä, kun aion tehdä jotain töitä joka tapauksessa, vaikka oman alan töitä ei löytyisi. Eli minulle se ansiosidonnaiselle pääseminen ei ole mikään issue.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
79/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on, huononeeko palkka, jos ei kuulu enää liittoon??

Ovatko yleiset palkankorotukset sidoksissa liittossaoloon??

Vierailija
80/91 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa aijot tätä samaa jankata, dementikko??