Harmittaa maksaa niin suurta liiton jäsenmaksua palkasta - Minne te maksatte jässärinne?
Onko Loimaan kassa vielä olemassa? Maksaako kukaan täällä sinne jässäriä? Kokemuksia?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akavalle menee mun tilipussissa noin 500€ vuodessa. Minusta aika paljon. Onhan tuo summa verovähennettävä, mutta silti...
Enpä usko - Vai mitäs sä täällä pyörit työaikana sitten??
En ole säännöllisessä 8-16 työssä.
Suuri joukko ihmisiä käy osa-aikaisessa työssä nykypäivänä.
No täytyy olla aika iso liksa, jos maksaa Akavalle 500 egee vuodessa osa-aikatyötä tehden??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa, maksu tänä vuonna 92€. Muistaakseni. En ymmärrä miksi kukaan maksaa työttömyysturvasta ay-mafialle.
Älä tule naukumaan liitolta palveluita, jos sattuu käymään riita työnantajan kanssa. Näitä on auåija usein tullut vastaa, tullaan kysymään pääluottamusmiheltä apuja, kun ei itse pärjätä. Veetuttaa sellaiset tollot.
Huvittaa myös tyypit, jotka on tunkemassa ammattiliiton halvoille matkoille, eipä oteta mukaan ei.Kuulun Yleinen työttömyyskassa YTK:hon että YTK-Yhdistys ry:hyn, joista ensinmainittu oikeuttaa ansiosidonnaiseen päivärahaan, toisen kautta tulee mm. oikeudellinen työsuhdeneuvonta. Näistä kahdesta jäsenyydestä maksan yhteensä 110 euroa vuodessa.
Työttömäksi en ole vielä joutunut, mutta lomautetuksi kyllä. Tässä ja muissa tilanteissa kun on ollut kysyttävää olen saanut YTK:sta tarvitsemani palvelun ja neuvonnan. Myös työsuojeluviranomaisen neuvonta on ollut sitä pari kertaa tarvitessani erinomaista.
En ole koskaan ollut vinkumassa miltään liitolta tai luottamusmieheltä mitään, enkä aio tehdä sitä vastaisuudessakaan.
Kiitos neuvoistasi - Huomasin juuri että maksan ihan turhaan aivan useita satoja euroja liitolle. Lienee viisasta vaihtaa tähän YTK:hon, jos kerran etuuksilla ei sinänsä ole eroja.
Liiton alennukset laivamatkoihin ja mökkeihin ovat aika huonoja, enkä edes tarvitse niitä - en ole koskaan niitä käyttänytkään.
Niinpä. Miksi maksaa tyhjästä suuria vuosisummia verojen lisäksi?
Kassan jäsenmaksun saa vielä verotuksessa vähentää.
Kannattaa vakavasti punnita saako vastinetta maksuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri vaihtoi just YTK:hon säästää about 450e/vuosi ammattiliiton (josta ei mitään hyötyä ollut hänelle hänen alallaan ) maksuissa.
Juu ei varmasti ole mitään hyötyä ikinä ollut meille palkkatyöläisille ammattiliitoista. Ihan hyvää hyvyyttään työnantajat ovat tarjonneet äitiyslomat, vanhempainvapaat, lomat, säällisen palkan, sairausajan turvan jne. jne. Vitu taa kaltaisesi aivottomat ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
SAK julkaisi veronkorotus ehdotuksensa ja samantien alkoi kampanja liittoja vastaan.
Jotenkin en ole yhtään yllättynyt. Kenen etu tai mikä motiivi on aloituksella?
No, kuka sitä liikoja maksuja huvikseen makselee?? Eiköhän jokainen aja omaa etuaan ihan yksilönäkin, vai mikä muu sulle tuli oikein mieleen?
Vierailija kirjoitti:
SAK julkaisi veronkorotus ehdotuksensa ja samantien alkoi kampanja liittoja vastaan.
Jotenkin en ole yhtään yllättynyt. Kenen etu tai mikä motiivi on aloituksella?
Ihan sama tuli mieleen.
Itse en aio liitosta erota, vaikka en kaikesta AY-suhmuroinnista pidäkään. Uskon silti, että esim. riitatilanteessa työnantajan kanssa olen vahvemmilla, kun kuulun liittoon.
Meidän alalla on aika paljon epäreilua toimintaa työnantajan puolelta, esim. lyhytaikaisten soppareiden ketjutusta ym.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Akavalle menee mun tilipussissa noin 500€ vuodessa. Minusta aika paljon. Onhan tuo summa verovähennettävä, mutta silti...
Ei ristus.
Ihan järkyttävä siivu. Oikeesti.
No mut jos koet että saat/olet saanut vastinetta niin mikäettei.
Luitteko siitä ruotsalaisesta puusepästä, joka kuuluu muistaakseni odinin sotilaisiin. Liitto hommasi miehelle potkut sen takia.
Maksa vain oman liittosi kassan maksu, saat ansiosidonnaisen työttömänä.
Toki nämä liitot on haudannee tämän mahdollisuuden niin piiloon ettei sitä tietoa mistään meinaa saaada. Kuitenkin se on ihan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
No täytyy olla aika iso liksa, jos maksaa Akavalle 500 egee vuodessa osa-aikatyötä tehden??
Voi jestas sentään, olenko jossain sanonut olevani osa-aikatyössä? Teen vähintään 50-tuntisia viikkoja.
Takaisin aiheeseen, kiitos!
olen olllut YTK:n jäsen tyytyväisenä jo kaksikymmentä vuotta.
Erosin aikoinani liitosta eikä ole ollut ikävä :)
Totuus on että jos YT:t osuu ohdalle niin ei auta vaikka kuuluisi liittoon, työt lähtee alta.
Uuden työpaikan kuitenkin Suomesta saisi paremmin jos ei olis SAK (=SDP) :ta vaikeuttamassa uusien työpaikkojen syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa, maksu tänä vuonna 92€. Muistaakseni. En ymmärrä miksi kukaan maksaa työttömyysturvasta ay-mafialle.
Älä tule naukumaan liitolta palveluita, jos sattuu käymään riita työnantajan kanssa. Näitä on auåija usein tullut vastaa, tullaan kysymään pääluottamusmiheltä apuja, kun ei itse pärjätä. Veetuttaa sellaiset tollot.
Huvittaa myös tyypit, jotka on tunkemassa ammattiliiton halvoille matkoille, eipä oteta mukaan ei.
Voit olla varma etten tule. Meidän tehtaalla työskentelee reilut 280 ihmistä, meillä ei edes ole pääluottamusmiestä. Olen ollu talossa 17 vuotta, ja ainakaan tuona aikana pääluottamusmiestä ei ole ollut. Meillä ei koskaan lakkoilla, ja saikutus on olematonta. Yhteishenki on hyvä, yhtään ay-änkyrää ei tehtaalla ole. Kaikki tekevät rivakasti töitä sekä kuukausipalkkansa, että varsinkin tulospalkkionsa eteen. Maksimissaan tulospalkkio on jokaiselle kahden kuukauden bruttopalkka. Tällaistakin voi työelämässä Suomessa olla kun kaikki käyttävät järkeään. Meille on kova tunku, mutta uusissa työntekijöissä on aina iso riski, että sattuuko änkyrä kelkkaan. Ylitöillä siis mennään kysyntähuiput, ja porukka on todella tyytyväistä.
PS Jokainen meillä tienaa reilusti yli alamme TES:n.
PSS Mieluummin vammauttaisin itseäni jotenkin kuin osallistuisin ammattiliiton matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri vaihtoi just YTK:hon säästää about 450e/vuosi ammattiliiton (josta ei mitään hyötyä ollut hänelle hänen alallaan ) maksuissa.
Juu ei varmasti ole mitään hyötyä ikinä ollut meille palkkatyöläisille ammattiliitoista. Ihan hyvää hyvyyttään työnantajat ovat tarjonneet äitiyslomat, vanhempainvapaat, lomat, säällisen palkan, sairausajan turvan jne. jne. Vitu taa kaltaisesi aivottomat ääliöt.
Ei taida olla ihan nykyliittojen ansioita aiemmin saavutetut edut mitä luettelit. Saavutetuista työttömysturva-sun muista eduista sen sijaan joustettu ja luovuttu!
Viime vuosina ei ole pidetty palkan saajan puolia. Lähinnä tyydytty kiristelemään hampaita (ja korkeintaan hokemaan terhakkaan näennäisesti v-ttua kuten sinä?)
Ammattiliiton huvimatkat ....tyyliin henkisiä cape fear-reissuja.
Saatte pitää.
Matkataan säästyneillä satasilla minne halutaan.
Vierailija kirjoitti:
olen olllut YTK:n jäsen tyytyväisenä jo kaksikymmentä vuotta.
Erosin aikoinani liitosta eikä ole ollut ikävä :)
Totuus on että jos YT:t osuu ohdalle niin ei auta vaikka kuuluisi liittoon, työt lähtee alta.
Uuden työpaikan kuitenkin Suomesta saisi paremmin jos ei olis SAK (=SDP) :ta vaikeuttamassa uusien työpaikkojen syntyä.
Minä vaihdoin ammattiliittoni myös yli 10v sitten YTK:n jäsenyyteen.
Olen kyllä ollut todella tyytyväinen .
Vierailija kirjoitti:
Luitteko siitä ruotsalaisesta puusepästä, joka kuuluu muistaakseni odinin sotilaisiin. Liitto hommasi miehelle potkut sen takia.
Uskomatonta. Löytyisikö linkkiä tuohon tapaukseen?
Voi hyvällä syyllä kysyä, onko ammattiyhdistysten aika ohi? Kaipaako niitä enää kukaan?
Kuluttajat ovat tottuneet kilpailuttamaan liittymänsä, ja samaa logiikkaa noudatetaan liiton jäsenmaksujen suhteen. Maksaja kysyy, mitä vastinetta hän rahoilleen saa.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää! Ja kaiken huippu on ollut se, että oma liittoni osallistui Pride-kulkueeseen, jossa pienet lapset kulkivat tissit paljaana olevien naisten ja vain kalupussein varustetuin miesten kanssa!!!
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä se nevöhööd-jässäri on?
jässäri ???
jässäri ???
jässäri ???
jässäri ???
jässäri ???
Aloittaja! Haista v ittu
Pitääkö sulle soittaa PIIPAA-AUTO vai mikä sulle tuli???
En ole kuulunut liittoon yli 20 vuoteen, ja liityin jo kauan aikaa sitten IAET kassaan. Tosin nyt sen nimi on vaihtunut. Säästänyt pitkän pennin.
YTK taitaa olla palkansaajille suosituin vaihtoehto nykypäivänä?
Ihan ansaitusti kyllä.