Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piha täynnä punkkeja

Vierailija
14.05.2019 |

Apua.

En tiedä, mitä voin tehdä :( On vasta toukokuu, ja näköjään tänä vuonna meidän piha on joutunut punkkien valtaamaksi. Ei tarvitse kuin hetken seisoskella pihalla (nurmikko lyhyenä, keskellä pihaa, ei pensaita ympärillä) ja punkkeja kävelee pitkien housujen lahkeita pitkin ylös.

Olen ihan järkyttävän punkkikammoinen, ja surettaa, etten tiedä uskallanko mennä pihalle ollenkaan. Puutarhatöistä on turha haaveilla. Laitanko jalkaan kahluusaappaat, vai mitä ihmettä teen?

Kohtalotovereita?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, missä päin?

Vierailija
2/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä punkfestarit? Punkkarit nahkaniittitakeisaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkit on kyllä ihan kamalia:(

Vierailija
4/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että punkkeja.... kohta siellä on varmaan juopotkin viinaa vetämässä.

Vierailija
5/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkien esiintyminen on yhteydessä jyrsijöiden määrään. Ala siis torjumaan jyrsijöitä ja ehkä punkkikantakin pienenee.

Vierailija
6/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ielä nähnyt vaikka makoili autonkin alla nurmikolla

Vierailija
7/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Facessa oli kuva jalasta jossa oli noin 40-50 nymfipunkkia. Ne on pahimpia, pieniä ja kantavat tautia. Mä en tiedä onko nymfit jo levinneet Suomeen.

Muista myös uutisen viime kesältä. Suomalaismies oli löytynyt loukkaantuneena Saarenmaalta(?) Eestistä ja miehessä oli muistaakseni 200 punkkia. Hyi hyi hitto.

Vierailija
8/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkit on söpixiii<3

Vierailija
9/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Facessa oli kuva jalasta jossa oli noin 40-50 nymfipunkkia. Ne on pahimpia, pieniä ja kantavat tautia. Mä en tiedä onko nymfit jo levinneet Suomeen.

Muista myös uutisen viime kesältä. Suomalaismies oli löytynyt loukkaantuneena Saarenmaalta(?) Eestistä ja miehessä oli muistaakseni 200 punkkia. Hyi hyi hitto.

Nymfipunkki on ihan normipunkki "teini-ikäisenä". Minua on sellainen puraissut joskus, sain borrelioosin, joka tosin hoidettiin heti pois.

Vierailija
10/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä ollut juttua punkin torjunnasta.

Ruoho lyhyeksi.

Hyönteismyrkkyä  sukkiin ja housunlahkeisiin.

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/669054-katso-kuvat-espoolaisessa-au…

Näihin olen ajatellut turvautua.

Vierailija
11/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nymfi on punkin kehitysaste, pienempi kuin aikuinen punkki.

Vierailija
12/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nymfipunkki on ihan normipunkki "teini-ikäisenä". Minua on sellainen puraissut joskus, sain borrelioosin, joka tosin hoidettiin heti pois.

Okei. En tiennyt tuota. Luulin, että on joku "laji". Niitä on vaikea poistaa kun tosiaan ovat niin pieniä.

Alkoi kutittaa ihan sikana.

Vierailija
13/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkkien esiintyminen on yhteydessä jyrsijöiden määrään. Ala siis torjumaan jyrsijöitä ja ehkä punkkikantakin pienenee.

Meillä vaeltelee peuralauma pitkin pihoja. Luulen, että toimivat kuljetusvälineinä : (

Vierailija
14/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin tilanne on näin paha?!

Vierailija
15/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkien määrää tutkitaan vetämällä hitaasti valkoista lakanaa heinikossa. Siitä sitten lasketaan punkit. Eikö näin voisi metsästää niitä pois siitä nurmikolta. Lakanasta sitten maalarinteipin palasen kanssa noukkia mustat pisteet pois ja nitistää.

Vierailija
16/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten puutiaisia inhotaan mutta talitiasia ja sinitiasia ihaillaan...

Vierailija
17/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, missä päin?

Satakunnassa, rannikolla.

Meillä käy pihassa kyllä paljon siilejä, lintuja ja oravia, johtuneeko siitä sitten. Ei ole mitään aikomusta kyllä alkaa noita eläimiä häätämään mihinkään, joten tulkoon sitten punkit. Harmittaa vain, sillä sama eläinkanta on pihassa viihtynyt joka vuosi, eikä punkkeja näkynyt juuri ollenkaan vielä 10 vuotta sitten. Tasaisesti ovat lisääntyneet, tänä vuonna sitten näemmä räjähtäneet käsiin. Ensimmäiset punkit löysin omasta ihostani tänä vuonna. :(

- ap

Vierailija
18/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulle jäi siitä? Parannuitko täysin? Mun kaveri saattohoiti just isänsä joka sai borrelioosin/Lymen taudin. Valvoin ystäväni seurana pari yötä. Etsimme tietoa punkeista. Myös tämä Real Housewife tähti Yolanda (Gugi ja Bella Hadidin äiti) väittää sairastuneensa siihen joskus. Ja jotkut väittivät, että hänen ongelmat johtui silikoneista. Tiedä sitten mikä on totta.

Vierailija
19/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiaiset kirjoitti:

Kumma miten puutiaisia inhotaan mutta talitiasia ja sinitiasia ihaillaan...

Niin, kumma.. 😅

Vierailija
20/85 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahaisista apu? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006093365.html?fbclid=IwAR36_3CzqoyHx…

Suome Lyme Borrelioosiyhdistys ry ja Suomen johtaviin punkkiasiantuntijoihin kuuluva infektiolääkäri, dosentti Jarmo Oksi (TYKS) suosittelee PunkkiStop-karkotetta, en ole itse testannut enkä tiedä sen turvallisuudesta.