Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitteko läheisissä tekemisissä mt-lääkkeitä syövän ihmisen kanssa?

Vierailija
14.05.2019 |

Paljastui siis, että mieheni tuttavalla on jotain mielenterveysongelmia ja ilmeisesti syö myös mielialalääkkeitä... Tuttava haluaisi tutustua minuunkin lähemmin, mutta itse mietin voiko tuttu olla vaikka aggressiivinen tms tai pitäisikö ottaa vähän etäisyyttä vai ei. En tiedä kauheasti näistä, siksi kyselen. Harmittaa, jos olenkin vain ennakkoluuloinen :(

Mitä itse tekisit tässä tilanteessa, tutustuisitko mielenterveysongelmaiseen/mt-lääkkeitä käyttävään? Mitä mieltä olette?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lääkkeitä ja olen naimisissa. Kukaan ei ikinä päällepäin arvaisi, että mulla on lääkitys.

Vierailija
2/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä määrätään helpolla ja joillakin on joku ohimenevä lievempi masennus tai sellaista.  Että viiraako päästä tosissaan vai miksi niitä lääkkeitä syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa tuollaisen ihmeen kanssa olen ollut yli 10 v. Kysymyksesi kuulostaa huvittavalta. Ei mielialalääke kerro ihmisestä mitään.

Vierailija
4/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuvussa on monta joilla on lääkitys. En ole koskaan osannut pitää sitä ongelmana. Ongelmia tulisi siinä kohtaa jos heillä ei olisi sitä lääkitystä.

Olet turhan ennakkoluuloinen.

Vierailija
5/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 Ja tämä oli arvio yläkanttiin.

Vierailija
6/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tuttavan kannalta parempi, että pysyt hänestä mahdollisimman kaukana. Sairas ihminen (tai kukaan muukaan) ei kaipaa loukkaavia ennakkoluuloja läheisyyteensä. 

Vierailija
7/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nykypäivänä tosissaan kysy tällaista?

Vierailija
8/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olisin ja niitä lääkkeitä saatetaan määrätä myös johonkin ihan muun syyn takia ja eiköhän kaikki jotain lääkkeitä syö

Vierailija
9/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mielenvikaisia naisia on vaikea välttää, koska jo pelkästään diagnoosin ja lääkityksen saaneita on jo 2/3 kantasuomalaisista naisista.

Vierailija
10/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ja aviomiehellä omat lääkkeet, miehellä vahvemmat, minulla vaan yksi tabletti sekä monilla tutuilla on loppuelämän ja ajoittain ollut lääkitystä. Se että jos joku syö lääkkeitä, ei tee hänestä vaarallista tai pelättävää. Pikemminkin jos ei syö lääkkeitä ja päässä viiraa, voi jo vähän olla varuillaan.

Eli rohkeasti vain ennakkoluulottomasti tutustumaan!

Vierailija
11/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin ap, 1900-luvun alkupuolelta?

Vierailija
12/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman ihmisen joka syö mielialalääkkeitä, päivittäin olen tekemisissä. Niin olet tasavarmasti sinäkin ap vaikka et sitä tiedä. Kummallinen kysymys.

Vierailija
13/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys miksi pihalla asukkaille huutelevalla lapsella ole sellaisia?

Minä kyllä katsoisin tarkemmin jälkikasvun perään vaikka onkin myöhäistä.

Muuten esim. Kampisssa liikkuu miesasiakkaan perässä häiriköiviä joille jonkin asteinen hoito on paikallaan.

Vierailija
14/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olen jo, koska yli 400 000 suomalaista syö masennuslääkkeitä.

Vierailija
15/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kysymys on vähintäänkin erikoinen.

Vierailija
16/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä kyselee... Olen siis ihan viime aikoina kuullut monen puhuvan että jotkin ssri-lääkkeet tai mt-lääkkeet olisivat oikeasti tosi tujuja ja voivat kovin muuttaa persoonaa tai turruttaa... Kun kovista huumeistakin puhutaan keskustelupalstoilla, niin moni sanoo että tämä ssri on pahempi. Olenko käsittänyt tämänkin jotenkin väärin? Tiedän että kysyn vähän tyhmiä enkä kauheasti tiedä aiheesta. Siksi kyselenkin täällä enkä ulkomaailmassa, etten loukkaisi miestä tai tätä tuttavaa :)

Vierailija
17/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä tahansa saattaa olla mt-lääkitystä tilapäisesti tai jopa muutaman vuoden. Vaikka kansanedustajilla. Se vain on niin, että mitä paremmin toimeentuleva ihminen on, sitä huomaamattomammin hän voi hoitaa mt-lääkitysasiansa. Ei tarvitse jonotella julkiselta liukuhinalla jaettavaa lääkitystä. Yksilöllinen, monipuolinen hoito auttaa nopeasti.

Vierailija
18/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen ei tarvitse mitään "aineita" eli lääkkeitä. Mutta aina jotkut haluavat päästä vähällä ja syövät tabletteja mistä tulee kiva olo kun muuten maailma on niin paha. Mitään vastuuta ei voida ottaa ja aina ahdistaa pelottaa väsyttää siksi otan napin joka turruttaa.

Vierailija
19/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kahden. Ekasta en tiennyt mut kerto itse. Toka muuttui toiseksi persoonaksi käytön jälkeen.

Vierailija
20/50 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo kysymys.... jos outoudesta huolimatta vastaan vakavasti, niin:

Masennuslääkkeitä syövä on ihan tavallinen ihminen.

Sen sijaan persoonallisuushäiriöinen voi olla hankala, mutta ei siihen vaivaan ole lääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi