SAK iski pöytään miljardin euron esityksen Säätytalolla: useita vähennyksiä pois, kiristyksiä osinko- ja perintöveroon sekä kattava varallisuusvero
Lisäksi listalla on kattava varallisuusvero (verotuottovaikutus +100 miljoonaa euroa), pysyvä solidaarisuusvero (+100 miljoonaa euroa), vuoden 2016 perintö- ja lahjaveroasteikon palauttaminen (+58 miljoonaa euroa) ja metsälahjavähennyksestä luopuminen (+13 miljoonaa euroa). Rahaa tulisi SAK:n mukaan sen mallilla lisää 960 miljoonaa euroa.
Loput linkistä :
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sak-iski-miljardin-esityksen-poytaan…
Miltäs kuulostaa jos tuonlaiset esitykset tulee voimaan ?
Kaikenlaista sitä kansalaisten pään menoksi ....
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä lailla. Keskiluokkaa lyödään taas kuin vierasta sikaa.
Oman viestisi peukutus ei tee valheestäsi totta. Tällä esityksellä turvataan ettei keskiluokalta tarvitse nyhtää, kun otetaan niiltä joilla jo on. Keskiluokka säästyy tässä esityksessä, mutta tietenkin sinä toivot että keskiluokkaa tässä nyt kuritettaisiin.
Olen keskiluokkainen yrittäjä. Jo pelkästään yrittäjävähennyksen poisto löisi minua rätillä naamaan. Joten vaikka olen vain keskiluokkainen, alan olen läpeensä kyllästynyt maksamaan toisten ihmisten lortteilua.
On aika perseestä, että oman terveyden huoltamiseen ei riitä rahat, mutta ulkopuolisten huoltoon kyllä riittää AINA.
No työllistä sitten niitä lorttoja. Käy hoidattamassa itsesi ilmaiseksi loistavissa arvauskeskuksissa.
Mahtaako SAK alkaa maksamaan osinkoveroja?
Jos alarajahuojennus poistuu, irtisanon 5 työntekijästäni 2 heti.
Ei muuten rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman viestisi peukutus ei tee valheestäsi totta. Tällä esityksellä turvataan ettei keskiluokalta tarvitse nyhtää, kun otetaan niiltä joilla jo on. Keskiluokka säästyy tässä esityksessä, mutta tietenkin sinä toivot että keskiluokkaa tässä nyt kuritettaisiin.
Olen keskiluokkainen yrittäjä. Jo pelkästään yrittäjävähennyksen poisto löisi minua rätillä naamaan. Joten vaikka olen vain keskiluokkainen, alan olen läpeensä kyllästynyt maksamaan toisten ihmisten lortteilua.
On aika perseestä, että oman terveyden huoltamiseen ei riitä rahat, mutta ulkopuolisten huoltoon kyllä riittää AINA.
No työllistä sitten niitä lorttoja. Käy hoidattamassa itsesi ilmaiseksi loistavissa arvauskeskuksissa.
Sori, en todellakaan ota yhtä ainoaa aikuista vauvaa töihin pilaamaan vaivalla rakennettua firmaa.
Arvauskeskuksetkin maksavat, paitsi teille muiden elätteinä eläville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskiluokkainen yrittäjä itsekkin tmi ja tuo ehdotus on minusta hyvä miksi minun tulisi maksaa sinun verovapaat voitot, olen kyllästynyt maksamaan sinun verovapaita voittoja.
Sinä olet kyllä aivan kuutamolla.
-yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Ilman verotuloja on vähän vaikea rahoittaa mitään palveluita. Velkaakaan ei varmaan lisää enää pitäisi ottaa muuta kuin jo aiemmin suunniteltu määrä. Ja vuonna 2021 olisi kai tarkoitus että Suomi ei enää velkaantuisi lisää lainkaan. Ei kokoomuksen "jatkuvat veronalennukset" -politiikkakaan ole kovin vastuullista.
Kovinpa paljon on kerätty verokertymä kasvanut melkein järjestään vuosi vuodelta näistä "jatkuvista veronalennuksista" huolimatta. Onko näiden asioiden tarkistaminen oikeasti niin vaikeaa? Ilmeisesti mukavampi tehdä itsestään täysi aasi puhumalla puuta heinää, kuin käyttämällä muutama sekunti asian googlettamiseen. Käyttäydytkö yhtä älykkäästi myös tosielämässä? Ystäväsi pitävät sinua varmasti melkeisena järjenjättiläisenä.
Koppijussi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sak unohti ay-liikkeen verotomat miljardibisnekset joista ei vero makseta sentin vertaa.
Samalla voi pistää kovalle verolle liike-elämän lahjoitukset porvaripuolueille.
Ei tuossa ole kyse puoluetukiaisista.
Vaan bisneksestä mistä muut maksaa verot, mutta ay-mafia ei maksa sentin vertaa veroa bisneksistään.
Onneksi sain viisumin Australiaan. Hei hei!
Vierailija kirjoitti:
Sillä saadaan kustannettua noin kolmasosa uussuomalaisista vuodeksi.
Ja turvataan ay-pomojen ökypalkat
Vierailija kirjoitti:
hämmentää todella että SAK on tällä tavalla mukana puoluepolitiikassa. Kansalaiset kuitenkin äänestivät demareita, eivät SAK:ta.
Kyllä ne kaikki työmarkkinaosapuolet ovat mukana, luuletko että EK ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskiluokkainen yrittäjä itsekkin tmi ja tuo ehdotus on minusta hyvä miksi minun tulisi maksaa sinun verovapaat voitot, olen kyllästynyt maksamaan sinun verovapaita voittoja.
Sinä olet kyllä aivan kuutamolla.
-yrittäjä
Minun toiminimi yrittäjän kuutamolla olo ei ole aiheena vaan, minä olen tässä heikommassa asemassa, mutta sinusta minun tulisi maksaa sinun verovapaat voitot? Tuo viestisi kertoo ettei ole kovin viisas etkä oikeudemukainen kaveri vaan itsekeskeinen muiden vihaaja, jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa, vaadit vain muilta itsellesi ilman perusteluita. Sak:n ehdotus on hyvä ja auttaa juuri heikommassa asemassa olevaa yrittäjää. Yrittäjät eivät ole samalla tasolla suomessa kiitos kokooomuksen joka suosii isoja osakeyhtiöitä ja riistää toiminimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saadaan kustannettua noin kolmasosa uussuomalaisista vuodeksi.
Ja turvataan ay-pomojen ökypalkat
Aalto, Fjäder, Luukkainen, Palola, Porokari - kaikilla yli 200000 euron vuositulot (2016). 2018 useilla yli 60%:n palkankorotukset. Vuonna 2015 Aalto paheksui yritysjohtajien ahneutta. Ei paheksu enää. Yritysjohtajien ahneus onsiten pahaa ahneutta, ay-pomojen hyvää ahneutta.
Työväen asialla - uskoo ken tahtoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman verotuloja on vähän vaikea rahoittaa mitään palveluita. Velkaakaan ei varmaan lisää enää pitäisi ottaa muuta kuin jo aiemmin suunniteltu määrä. Ja vuonna 2021 olisi kai tarkoitus että Suomi ei enää velkaantuisi lisää lainkaan. Ei kokoomuksen "jatkuvat veronalennukset" -politiikkakaan ole kovin vastuullista.
Kovinpa paljon on kerätty verokertymä kasvanut melkein järjestään vuosi vuodelta näistä "jatkuvista veronalennuksista" huolimatta. Onko näiden asioiden tarkistaminen oikeasti niin vaikeaa? Ilmeisesti mukavampi tehdä itsestään täysi aasi puhumalla puuta heinää, kuin käyttämällä muutama sekunti asian googlettamiseen. Käyttäydytkö yhtä älykkäästi myös tosielämässä? Ystäväsi pitävät sinua varmasti melkeisena järjenjättiläisenä.
Verokertymä on kasvanut koska taloustilanne on parantunut suhdannetilanteesta johtuen. Verokertymä olisi voinut kasvaa vielä paljon enemmän jos veronalennuksia ei olisi toteutettu. Emme voi eristää yhtä osatekijää kaikista muista muuttujista. Ei ole olemassa rinnakkaista todellisuutta, jossa voisimme ajan funktiona tarkastella luotettavasti tilannetta. Erilaisilla simulaatiomalleilla toki on mahdollista tutkia asiaa akateemisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako SAK alkaa maksamaan osinkoveroja?
Jos SDP:n kannattama 5 prosentin lähdevero toteutuu, niin sitä joutuisi maksamaan myös AY-liike osinkotuotoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan suunnitelmissa kuitenkin ALA-alarajan nosto, joka ainakin pienimpiä yrityksiä helpottaisi. Ei varmaan niin merkittävä kuitenkaan kuin yrittäjävähennys.
ALV on valtion VERO, jonka yritys KERÄÄ. Ala-rajan nosto auttaa n. 10 sukankutojaa. Jokaisen yrityksen on hinnoiteltava tuotteensa niin, että ALV on mahdollista kerätä!
Mitä helvetin simpukka"yrittäjiä" täällä ravaa kommentoimassa?!
Näinhän se menee. Käytännössä yrittäjän täytyy varautua siihen, että alv pitää maksaa vaikka ei tietäisi tuleeko ylittämään rajaa.
Jonkun käsityöläisen tai yleensäkin satunnaisia tai vaihtelevan suuruisia tuloja saavan on mahdotonta ennustaa ylittyykö alv-raja vai ei.
Mies sanoi ennen vaaleja että jos Sdp voittaa vaalit niin muutamme muille maille. Minä olin että sovittu, ei käynyt mielessä että näin voisi mitenkään käydä. No lupaus on lupaus ja pakko se on pitää.
Keski-euroopan seikkailu kutsuu. Mihinkään Viroon en suostu.
Yrittäjäperhe
Sosialismi on jakamistaloutta. Mitäs sitten kun jaettavat on jaettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hämmentää todella että SAK on tällä tavalla mukana puoluepolitiikassa. Kansalaiset kuitenkin äänestivät demareita, eivät SAK:ta.
Kyllä ne kaikki työmarkkinaosapuolet ovat mukana, luuletko että EK ei ole?
Ei ainakaan niissä pöydissä joissa päätetään asiat. Kuultavana ehkä, tosin tuolla porukalla ei hämmästyttäisi vaikkei olisi kuultavanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan suunnitelmissa kuitenkin ALA-alarajan nosto, joka ainakin pienimpiä yrityksiä helpottaisi. Ei varmaan niin merkittävä kuitenkaan kuin yrittäjävähennys.
ALV on valtion VERO, jonka yritys KERÄÄ. Ala-rajan nosto auttaa n. 10 sukankutojaa. Jokaisen yrityksen on hinnoiteltava tuotteensa niin, että ALV on mahdollista kerätä!
Tuo auttaa siis lähinnä sitä' joka palkkaa näitä sukankutojayrittäjiä kutomaan urakkaluonteisesti ja saa heidät halvemmalla tekemään sukkabisnestä. Normaalia sukankutoja yrittäjää joka ostaa itse materiaalit ja siten nostaa yrityksen liikevaihtoa tuo ei auta, eikä yritystuet eikä osakeyhtiölle vapaa 5% verovähennysoikeus.