Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAK iski pöytään miljardin euron esityksen Säätytalolla: useita vähennyksiä pois, kiristyksiä osinko- ja perintöveroon sekä kattava varallisuusvero

Vierailija
14.05.2019 |

Lisäksi listalla on kattava varallisuusvero (verotuottovaikutus +100 miljoonaa euroa), pysyvä solidaarisuusvero (+100 miljoonaa euroa), vuoden 2016 perintö- ja lahjaveroasteikon palauttaminen (+58 miljoonaa euroa) ja metsälahjavähennyksestä luopuminen (+13 miljoonaa euroa). Rahaa tulisi SAK:n mukaan sen mallilla lisää 960 miljoonaa euroa.

Loput linkistä :

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sak-iski-miljardin-esityksen-poytaan…

Miltäs kuulostaa jos tuonlaiset esitykset tulee voimaan ?

Kaikenlaista sitä kansalaisten pään menoksi ....

Kommentit (230)

Vierailija
161/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää ei yritystuet päädy osinkona rikkaille. Mahtaa Petteriä ja Jussia harmittaa.

Moniko yritys nostaa kytkintä/siirtää pääkonttorinsa muualle?

Heippa!

Sinua ei haittaa, jos työpaikkojen määrä Suomessa vähenee tai valtion verotulot vähenevät?

Ei verotulot vähene ikinä. Virkamiesarmeija kyllä syö kaiken mitä kitaan kaadetaan. Jos maksajat vähenevät niin sitten vaan maksetaan enemmän per kärsä.

Vierailija
162/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla. Keskiluokkaa lyödään taas kuin vierasta sikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit ihmetellään, miksei tule niitä huippuosaajia... :)

No ei niitä tule silläkään politiikalla, että koulutuksesta leikataan niin paljon, että kohta kaikki koulutusasteet käydään kirjekursseina.

Viime hallitus teki yrityksiä ja rikkaita suosivaa politiikkaa perustellen sitä sillä, että luodaan työpaikkoja. Tuliko verohelpotuksilla ja yritystuilla YHTÄÄN työpaikkaa lisää? Ei. Minne ne rahat sitten valuivat? Luultavasti osinkoina omistajien taskuun. Eli yritykset sahasivat omaa oksaansa. Olisivat luoneet niitä uusia työpaikkoja ja palkanneet lisää väkeä, koska siihen ne annetut kevennykset oli tarkoitettu. Mutta ei...

Jep! 

On mielestäni hyvin jännää kuinka niin moni on vaatimalla vaatimassa, että tuet eivät saa olla täysin "ilmaisia" vaan niiden eteen pitää työttömän jne. tehdä jotain ne saadakseen. Mutta kun puhutaan yritysten verokevynnyksistä tai tuista niin miksi ne eivät voisi toimia samalla tavalla? Luvataan verokevennys/muu tuki mutta velvoitetaan yritys palkkaamaan X määrän ihmisiä ja laajentamaan toimintaansa X%. Jos kevennykset menevät vain isorikkaiden taskuun samalla kun YT:t kivasti pyörii niin sanoisin, että siinä menee kyllä valtion apu ihan hukkaan. Mielestäni on hyvä jos yrityksiä avustetaan, mutta näkeehän sen kuinka isot firmat jatkuvasti potkii jengiä ulos ja sitten keulii ennätysosingoilla.  

Ymmärrätkö, että noiden ”isojen firmojen” työväestä saattaa olla Suomessa vain 3 tai 7 prosenttia, loput ovat ulkomailla. Isonkaan firman ei ole järkeä pitää työväkeä Suomessa, jos sen työväen tuottavuus ei ole tarpeeksi hyvä. Ja ay-mafia tekee seuraavan nelivuotiskauden aikana kaikkensa, että työn hinta kallistuu. Iso firma luonnollisesti työllistää siellä missä se on kannattavaa ja missä asiakkaat ovat. Suomessa ei ole enää oikein kumpaakaan.

Onko se eettistä ja kestävää, että yritykset voivat perustaa menestyneen yrityksen vakaan ja koulutetun valtion pohjalle hyväksikäyttäen tätä vakautta, turvaa ja koulutettua työvoimaa ja sen jälkeen alkaa sanelemaan ehtoja siitä, miten halvalla tämän työvoiman pitää työnsä tehdä, koska muuten siirrytään täysin ulkomaille? Itseasiassa se on kestämätöntä, että yrityksillä ei ole mitään yhteiskunnallista vastuuta, ainoa lakiin kirjoitettu velvollisuus on tuottaa voittoa yrityksen omistajille. Ja kun haetaan suurempia ja suurempia voittoja, niin saavutetaan raja, jossa niitä voittoja ei voida tehdä enää eettisellä ja kestävällä tavalla.

Sen lisäksi että ahneus on epäeettistä, se tuhoaa tämän maapallon, sillä voittoja tehdään myös ympäristön kustannuksella. Liberalistinen markkinatalous ei enää toimi, vaan se pitäisi muuttaa. Muuten tuhoudumme varmuudella.

Markkinatalous on tuottanut kaiken sinun hyvinvointisi. Aamulla söit markkinatalouden tuottamia lempimurojasi, otit markkinatalouden kehittämät tehokkaimmat lääkkeet ja lähdit polkemaan markkinatalouden tuottamalla hifi-pyörälläsi.

Yhteiskunta asettaa pelisäännöt, ja sillä on siihen täysi oikeutus. Tämä koskee niin ympäristöä kuin veroa. Sillä tavalla rajaamme yritysten haitalliset toimet.

Yritysten rooli taas on toimia asetetussa pelikentässä parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos Suomessa ei kannata toimia, niin silloin yhteiskunnan on mietittävä, mistä se johtuu. Ei yrityksiä voida vaatia pysymään täällä sen enempää kuin sinuakaan (tai voidaan kyllä, mutta haluaisitko elää yhteiskunnassa, jossa et saa muuttaa muualle tai ostaa ulkomaisia asioita?).

Ja laissahan ei ole velvollisuutta tuottaa voittoa. OYL: ”Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin.”

Kyllä, markkinatalous toimi tiettyyn pisteeseen saakka. Sitä en kiistä ollenkaan. Mutta markkinatalous ei ole enää kestävällä pohjalla, vaan se on mennyt reilusti sen pisteen yli. Jatkuva maksimaalisen voiton tavoittelu on mennyt sen pisteen yli, että voittoja voitaisiin tuottaa eettisellä ja kestävällä tavalla. Ihan jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, että jos haetaan jatkuvasti kasvavaa voittoa ja suurempaa ja suurempaa tulosta, niin jossain vaiheessa tulee piste, että näitä voittoja ei voida tehdä hyvällä tavalla.

Aikoinaan markkinatalous toi hyvinvointia ja kehitystä, mutta se on mennyt kestävän ja hyvinvointia luovan pisteensä yli. Nykyään markkinatalous ja alati kasvavat odotukset suuremmasta tuloksesta on pääsyy siihen, miksi tuhoamme luonnon, ilmaston, yhteiskunnat ja turvan. Nykyään markkinatalous on kuin syöpä, joka imee kaiken elinvoiman ympäriltään.

Alati kasvavaa tulosta tehdään tuottamalla ihmisten mielestä aina vaan arvokkaampia juttuja aiempaa fiksummin.

Talouskasvu ei voi jatkua ikuisesti. Se on utopia, harhakuva, jonka jokainen taloustieteilijä tietää. Se pitäisi olla pääteltävissä ilman alan tutkintoakin, jos yhtään pysähtyy miettimään.

Teidän joilla ei ole taloustieteestä tutkintoa, suurin virhe on luulla, että talouskasvu vaatii ikuista materian tuotannon kasvua. Ei vaadi. Talous voi kasvaa loputtomasti ja tauotta myös aineettomien hyödykkeiden johdosta. Veikkaan että ymmärtämättömyytenne johtuu siitä että te ette arvota kovin korkealle aineettomia hyödykkeitä, vaan teille merkitseviä ovat ainoastaan autot, elektroniikka, merkkivaatteet ja vastaavat. Näkyvät statusta ilmaisetvat jutut. Niiden perään köyhät jakouluttamattomat ovat eniten.

Vierailija
164/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä taas joku kiva palkankorotus julkisen puolen edustajille, mallia SariSairaanhoitaja, niin kyllä me työssäkäyvät veronmaksajat saamme taas taputtaa käsiä yhteen.

Vittutäämaaonsekaisin. Eletäänkö täällä oikeasti ihan puhtaasti tunneperäisin ratkaisuin? Tätäkö se nyt on, kun me saimme naisia valtaan!?

Kanssasisaret. Olen pettynyt.

165/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sak unohti ay-liikkeen verotomat miljardibisnekset joista ei vero makseta sentin vertaa.

Samalla voi pistää kovalle verolle liike-elämän lahjoitukset porvaripuolueille.

Vierailija
166/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman viestisi peukutus ei tee valheestäsi totta. Tällä esityksellä turvataan ettei keskiluokalta tarvitse nyhtää, kun otetaan niiltä joilla jo on. Keskiluokka säästyy tässä esityksessä, mutta tietenkin sinä toivot että keskiluokkaa tässä nyt kuritettaisiin.  

Vierailija
167/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei enää pysty asumaan tuon jälkeen.

Onneksi on EU joten pois pääsee helposti.

SAK ehdottaa kiinteistöveron laskua.

Vierailija
168/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävää maailmaa luodaan jos normaalilla työssäkäyvällä ei ole varaa omistaa edes kohta asuntoa.

Vasemmistoideologian mukaan se nyt vaan on parempi että sinä et omista mitään. Sinä käyt töissä, josta sinulle jää huippukorkeiden verojen jälkeen roposia. Sitten maksat huippukorkean vuokran ay-mafialle ja sitten oletkin jo p.a. Ylhäältä sinulle sitten säännöstellään tukien muodossa roposia niin, että pysyt hengissä. Ja niin, että pysyt kuuliaisena.

Vasemmiston ja ay-mafian pahin painajainen on taloudellisesti itsenäinen tai jopa riippumaton ihminen, tai ruokakunta eli perhe. Näiden syntyminen tulee estää ryöstöverotuksella jo alkuunsa.

Vierailija
169/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävää maailmaa luodaan jos normaalilla työssäkäyvällä ei ole varaa omistaa edes kohta asuntoa.

SAK haluaa laskea kiinteistöveroa.

Vierailija
170/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä taas joku kiva palkankorotus julkisen puolen edustajille, mallia SariSairaanhoitaja, niin kyllä me työssäkäyvät veronmaksajat saamme taas taputtaa käsiä yhteen.

Vittutäämaaonsekaisin. Eletäänkö täällä oikeasti ihan puhtaasti tunneperäisin ratkaisuin? Tätäkö se nyt on, kun me saimme naisia valtaan!?

Naisia valtaan? Hallitustunnustelijana: Antti Rinne. Suurimpien puolueiden johdossa: miehiä kaikki.

Vierailija
171/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei enää pysty asumaan tuon jälkeen.

Onneksi on EU joten pois pääsee helposti.

SAK ehdottaa kiinteistöveron laskua.

Perintövero taas varmistaa ettei taviksilla kohta ole kiinteistöjä. 

Vierailija
172/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK:n veromallissa isketään kyllä eniten rikkaimpiin.

Demarit ehdottavat lisäksi 5%:n lähdeveroa, josta joutuisi kärsimään myös esim. AY-liike!

Tuon lähdeveron tuotto olisi arviolta n. 400 miljoonaa euroa!

Vierailija
173/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman viestisi peukutus ei tee valheestäsi totta. Tällä esityksellä turvataan ettei keskiluokalta tarvitse nyhtää, kun otetaan niiltä joilla jo on. Keskiluokka säästyy tässä esityksessä, mutta tietenkin sinä toivot että keskiluokkaa tässä nyt kuritettaisiin.  

Kauppalehdestä eilen luin, että suomalaisista 70% kuuluu keskiluokkaan. Että joo, kyllä tässä nimenomaan keskiluokkaa kuritetaan.

Vierailija
174/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia valtaan? Hallitustunnustelijana: Antti Rinne. Suurimpien puolueiden johdossa: miehiä kaikki.

Kuten li andersson, maria ohisalo kohtapuoleen ja kepuunkin olisi ehkä saatu naisjohtaja jos tuo olisi halunnut osallistua kisaan. Kokoomuksessakaan ei olla tuosta kaukana jos petterillä lähtee homma lapasesta.

Persut ja demarit taitaa olla vahvimmin miesten hallinnassa tällä hetkellä koska mestaria ei syrjäytetä ja toisaalta en tiedä ketään ay-naista joka olisi hyvissä asemissa rinteen tilalle. 

Vierailija
175/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äijäfeministi juhli vaali-iltana, ”hyvä pojat!”

Vierailija
176/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskiluokkainen yrittäjä. Jo pelkästään yrittäjävähennyksen poisto löisi minua rätillä naamaan. Joten vaikka olen vain keskiluokkainen, alan olen läpeensä kyllästynyt maksamaan toisten ihmisten lortteilua. 

On aika perseestä, että oman terveyden huoltamiseen ei riitä rahat, mutta ulkopuolisten huoltoon kyllä riittää AINA.

Vierailija
177/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskiluokkainen yrittäjä. Jo pelkästään yrittäjävähennyksen poisto löisi minua rätillä naamaan. Joten vaikka olen vain keskiluokkainen, alan olen läpeensä kyllästynyt maksamaan toisten ihmisten lortteilua. 

On aika perseestä, että oman terveyden huoltamiseen ei riitä rahat, mutta ulkopuolisten huoltoon kyllä riittää AINA.

Olen keskiluokkainen yrittäjä itsekkin tmi ja tuo ehdotus on minusta hyvä miksi minun tulisi maksaa sinun verovapaat voitot, olen kyllästynyt maksamaan sinun verovapaita voittoja. 

Vierailija
178/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan suunnitelmissa kuitenkin ALA-alarajan nosto, joka ainakin pienimpiä yrityksiä helpottaisi. Ei varmaan niin merkittävä kuitenkaan kuin yrittäjävähennys.

Vierailija
179/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman verotuloja on vähän vaikea rahoittaa mitään palveluita. Velkaakaan ei varmaan lisää enää pitäisi ottaa muuta kuin jo aiemmin suunniteltu määrä. Ja vuonna 2021 olisi kai tarkoitus että Suomi ei enää velkaantuisi lisää lainkaan. Ei kokoomuksen "jatkuvat veronalennukset" -politiikkakaan ole kovin vastuullista.

Vierailija
180/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskiluokkainen yrittäjä itsekkin tmi ja tuo ehdotus on minusta hyvä miksi minun tulisi maksaa sinun verovapaat voitot, olen kyllästynyt maksamaan sinun verovapaita voittoja. 

Älä nyt puhu p*skaa. Et sinä mikääjn yrittäjä ole, etkä ymmärrä yrittämisestä hevon vttua!

Yrittäjävähennys tehdään tuloksesta. YRITYKSEN TEHTÄVÄ ON TEHDÄ TULOSTA. Yrittäjävähennys auttaa nimenomaisesti PIENEMPIÄ yrityksiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi