Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAK iski pöytään miljardin euron esityksen Säätytalolla: useita vähennyksiä pois, kiristyksiä osinko- ja perintöveroon sekä kattava varallisuusvero

Vierailija
14.05.2019 |

Lisäksi listalla on kattava varallisuusvero (verotuottovaikutus +100 miljoonaa euroa), pysyvä solidaarisuusvero (+100 miljoonaa euroa), vuoden 2016 perintö- ja lahjaveroasteikon palauttaminen (+58 miljoonaa euroa) ja metsälahjavähennyksestä luopuminen (+13 miljoonaa euroa). Rahaa tulisi SAK:n mukaan sen mallilla lisää 960 miljoonaa euroa.

Loput linkistä :

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sak-iski-miljardin-esityksen-poytaan…

Miltäs kuulostaa jos tuonlaiset esitykset tulee voimaan ?

Kaikenlaista sitä kansalaisten pään menoksi ....

Kommentit (230)

Vierailija
201/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä lailla. Keskiluokkaa lyödään taas kuin vierasta sikaa.

Oman viestisi peukutus ei tee valheestäsi totta. Tällä esityksellä turvataan ettei keskiluokalta tarvitse nyhtää, kun otetaan niiltä joilla jo on. Keskiluokka säästyy tässä esityksessä, mutta tietenkin sinä toivot että keskiluokkaa tässä nyt kuritettaisiin.  

Olen keskiluokkainen yrittäjä. Jo pelkästään yrittäjävähennyksen poisto löisi minua rätillä naamaan. Joten vaikka olen vain keskiluokkainen, alan olen läpeensä kyllästynyt maksamaan toisten ihmisten lortteilua. 

On aika perseestä, että oman terveyden huoltamiseen ei riitä rahat, mutta ulkopuolisten huoltoon kyllä riittää AINA.

Onhan suunnitelmissa kuitenkin ALA-alarajan nosto, joka ainakin pienimpiä yrityksiä helpottaisi. Ei varmaan niin merkittävä kuitenkaan kuin yrittäjävähennys.

ALV on valtion VERO, jonka yritys KERÄÄ. Ala-rajan nosto auttaa n. 10 sukankutojaa. Jokaisen yrityksen on hinnoiteltava tuotteensa niin, että ALV on mahdollista kerätä!

Mitä helvetin simpukka"yrittäjiä" täällä ravaa kommentoimassa?!

Tuo auttaa siis lähinnä sitä' joka palkkaa näitä sukankutojayrittäjiä kutomaan urakkaluonteisesti ja saa heidät halvemmalla tekemään sukkabisnestä. Normaalia sukankutoja yrittäjää joka ostaa itse materiaalit ja siten nostaa yrityksen liikevaihtoa tuo ei auta, eikä yritystuet eikä osakeyhtiölle vapaa 5% verovähennysoikeus. 

Vierailija
202/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden asian olen tästä keskustelusta ymmärtänyt: suomalaisille ei ole mitään tajua yrittäjän elämästä Suomessa, ja siksi tällaisia aivopieruja voidaan myydä perus-duunareille aina uudelleen ja uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman viestisi peukutus ei tee valheestäsi totta. Tällä esityksellä turvataan ettei keskiluokalta tarvitse nyhtää, kun otetaan niiltä joilla jo on. Keskiluokka säästyy tässä esityksessä, mutta tietenkin sinä toivot että keskiluokkaa tässä nyt kuritettaisiin.  

Olen keskiluokkainen yrittäjä. Jo pelkästään yrittäjävähennyksen poisto löisi minua rätillä naamaan. Joten vaikka olen vain keskiluokkainen, alan olen läpeensä kyllästynyt maksamaan toisten ihmisten lortteilua. 

On aika perseestä, että oman terveyden huoltamiseen ei riitä rahat, mutta ulkopuolisten huoltoon kyllä riittää AINA.

Onhan suunnitelmissa kuitenkin ALA-alarajan nosto, joka ainakin pienimpiä yrityksiä helpottaisi. Ei varmaan niin merkittävä kuitenkaan kuin yrittäjävähennys.

ALV on valtion VERO, jonka yritys KERÄÄ. Ala-rajan nosto auttaa n. 10 sukankutojaa. Jokaisen yrityksen on hinnoiteltava tuotteensa niin, että ALV on mahdollista kerätä!

Mitä helvetin simpukka"yrittäjiä" täällä ravaa kommentoimassa?!

Tuo auttaa siis lähinnä sitä' joka palkkaa näitä sukankutojayrittäjiä kutomaan urakkaluonteisesti ja saa heidät halvemmalla tekemään sukkabisnestä. Normaalia sukankutoja yrittäjää joka ostaa itse materiaalit ja siten nostaa yrityksen liikevaihtoa tuo ei auta, eikä yritystuet eikä osakeyhtiölle vapaa 5% verovähennysoikeus. 

Wat? Kirjoitit oikein kahteen kertaan, eikä kummastakaan tarinasta saanut oikein lankaa irti.

Vierailija
204/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskiluokkainen yrittäjä itsekkin tmi ja tuo ehdotus on minusta hyvä miksi minun tulisi maksaa sinun verovapaat voitot, olen kyllästynyt maksamaan sinun verovapaita voittoja. 

Sinä olet kyllä aivan kuutamolla.

-yrittäjä

Minun toiminimi yrittäjän kuutamolla olo ei ole aiheena vaan, minä olen tässä heikommassa asemassa, mutta sinusta minun tulisi maksaa sinun verovapaat voitot? Tuo viestisi kertoo ettei ole kovin viisas etkä oikeudemukainen kaveri vaan itsekeskeinen muiden vihaaja, jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa, vaadit vain muilta itsellesi ilman perusteluita. Sak:n ehdotus on hyvä ja auttaa juuri heikommassa asemassa olevaa yrittäjää. Yrittäjät eivät ole samalla tasolla suomessa kiitos kokooomuksen joka suosii isoja osakeyhtiöitä ja riistää toiminimiä.

a) Mitä ihmettä soperrat? Miten sinä maksat muiden yrittäjien voitot? 

b) En kannata kokoomusta. Itse asiassa, en kannata yhtä ainoata puoluetta, koska kaikki ovat tällä hetkellä enemmän tai vähemmän sekaisin.

c) Jos ymmärryksesi yrittämisestä on noin surkealla tasolla, suosittelen menemään ihan perustöihin.

- Tmi -yrittäjä.

Vierailija
205/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robinhoodataan välillä rikkailta köyhille eikä toisinpäin.

Tarkoitit kait köyhiltä rikkaille koska ei tuosta tipu senttiäkään hyödyllistä rahaa oikeasti köyhimmille ja keskituloiset tuo siirtää entistä lähemmäs köyhiä. 

Ei varmaankaan, toisin päin se tarkoittaisi että veroja korotetaan että jaksetaan maksaa yritystukia se on kaikilta pois. 

T. eri

Ahneella on pas*ainen loppu, enkä nyt puhu yrittäjistä tai muista omistavan luokan porukoista. Demarit ja muu vasemmisto on ollut siitä onnekas suomessa että heidän ns. valtansa on kestänyt vain niin vähän aikaa ettei nuo ole ahneudellaan ja hölmöydellään saaneet koko yhteiskuntaa kaadettua vaan välillä on ollut niitäkin hallituksia jotka tuntevat miten kansantalous oikeasti toimii. 

Keskituloiset taas säästyvät tällä tavalla veronkorotuksilta, toisin kuin viestissä johon vastasin esitettiin. Ei yhteiskunta tähän kaadu että tehdään oikeudenmukaisempaa talouspolitiikkaa ja otetaan vaihteeksi niiltä joilla on, kuten tämän viestiketjun ensimmäinen viesti jo totesi. 

Ketjun ensimmäinen viesti oli hyvin väärässä. Niiltä joille ei ole, ei ole koskaan otettu. Joskus heille on annettu vähän vähemmän.

Yhteiskunta pyörii valtaosin yritysten ja niiden omistajien maksamilla veroilla. Jos heidän elämänsä Suomessa vaikeutuu entisestään liikaa, niin yritykset ja/tai  omistajat  voivat muuttaa ulkomaille. Kuka meidät sitten työllistää ja elättää? Oikeasti tosi monilla yrityksillä menee heikosti jo nyt. Muutama kymmentä pörssiyhtiötä tekee tulosta ja jakaa osinkoja, mutta valtaosa työpaikoista on kiinni pienissä ja keskisuurissa yrityksissä, jotka eivät juuri juhli. Isot kansainväliset pörssiyhtiöt myös harrastavat eniten sitä verosuunnittelua, joten iso osa veroista tulee näiltä keskisuurilta yrityksiltä.

Ai että pienipalkkaisilta ei ole otettu lomarahoja? Ne on osa palkkaa, ei tukiaisia. Niiden eteen on tehty TÖITÄ. Otetaan yrityksiltä yritystuet pois, jos ei firmat pyöri ilman, joutaakin konkkaan.

'

Jokainen työntekijöille annettu palkankorotus on pois yritykseltä ja yrittäjältä. Ne on osa yrittäjän palkkaa eikä mitään irtonaista rahaa. Niiden rahojen eteen on tehty kovasti töitä. Kumpiakohan on tehty useammin, palkan korotuksia vai palkan/lomarahojen leikkauksia? Jos ei pärjää ilman lomarahoja, niin etsiköön paremman työpaikan tai ryhtyköön yrittäjäksi.

Vierailija
206/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista on se, että Suomen kansa ei ole tyhmiä, vaan suorastaan kateellisia, kun joku pärjää elämässään. Tiedän keskisuuren yrittäjän, joka lähtee ulkomaille nyt heti ja työttömiä tulee lisää. Se siitä!

Se on niin vaikea tuo kateus, ettei mitään määrää. 

Vierailija
207/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako SAK alkaa maksamaan osinkoveroja?

Jos SDP:n kannattama 5 prosentin lähdevero toteutuu, niin sitä joutuisi  maksamaan myös AY-liike osinkotuotoistaan.

Oletko niin varma? Eihän he ole tähän mennessä maksaneet muistakaan tuotoistaan veroja, koska ovat niistä vapautettuja. Miten se vapautus yhtäkkiä muuttuisi juuri tämän veron kohdalla?

Vierailija
208/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaista on se, että Suomen kansa ei ole tyhmiä, vaan suorastaan kateellisia, kun joku pärjää elämässään. Tiedän keskisuuren yrittäjän, joka lähtee ulkomaille nyt heti ja työttömiä tulee lisää. Se siitä!

Se on niin vaikea tuo kateus, ettei mitään määrää. 

Valitettavasti näin. Vasemmalla juuri kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan siitä, miten yhdessä kasvatamme kakkua ja saamme kaikille lisää hyvää. Tärkeämpää on ihan vain se, että saadaan otettua rahaa pois yrittäjiltä ja omistajilta, jotka jostain syystä nähdään vastapuolena. Tärkeää on myös se, että omista eduista pidetään kiinni, vaikka ne olisivat kuinka älyttömiä ja vaikeuttaisivat kakun tekemistä turhan takia. Esimerkiksi avokonttoriin siirtymisestä voidaan vaatia yt-neuvottelut!

(Avokonttoriasiasta faktaa: http://www.yhteistoimintaopas.fi/fi/6-luku-yritystoiminnan-muutoksista-…)

Itse olen osakas yhtiössä, jossa vastakkainasettelua ei onneksi ole ollut. Kaikki ymmärtävät, että nopeasti muuttuvalla ja kilpaillulla alalla pitää olla joustava ja kehittymiskykyinen, tai muuten voidaan laittaa pillit pussiin. Ei ole onneksi tarvinnut sitä tehdä, vaan kasvu on ollut hyvää, ja keskivertoa parempi toimeentulo on pystytty jokaiselle takamaan. Saman asenteen ja tekemisen kun saisi kansantalouden tasolle, niin olisin ikionnellinen.

Vierailija
209/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman verotuloja on vähän vaikea rahoittaa mitään palveluita. Velkaakaan ei varmaan lisää enää pitäisi ottaa muuta kuin jo aiemmin suunniteltu määrä. Ja vuonna 2021 olisi kai tarkoitus että Suomi ei enää velkaantuisi lisää lainkaan. Ei kokoomuksen "jatkuvat veronalennukset" -politiikkakaan ole kovin vastuullista.

Kovinpa paljon on kerätty verokertymä kasvanut melkein järjestään vuosi vuodelta näistä "jatkuvista veronalennuksista" huolimatta. Onko näiden asioiden tarkistaminen oikeasti niin vaikeaa? Ilmeisesti mukavampi tehdä itsestään täysi aasi puhumalla puuta heinää, kuin käyttämällä muutama sekunti asian googlettamiseen. Käyttäydytkö yhtä älykkäästi myös tosielämässä? Ystäväsi pitävät sinua varmasti melkeisena järjenjättiläisenä.

Verokertymä on kasvanut koska taloustilanne on parantunut suhdannetilanteesta johtuen. Verokertymä olisi voinut kasvaa vielä paljon enemmän jos veronalennuksia ei olisi toteutettu. Emme voi eristää yhtä osatekijää kaikista muista muuttujista. Ei ole olemassa rinnakkaista todellisuutta, jossa voisimme ajan funktiona tarkastella luotettavasti tilannetta. Erilaisilla simulaatiomalleilla toki on mahdollista tutkia asiaa akateemisesti.

On totta, että suhdannetilanne auttaa paljon. Mutta verojen alennus auttaa myös paljon. Se tarkoittaa, että yritys voi alentaa hintojaan, joten kauppa käy helpommin (enemmän kauppaa -> enemmän veroja).

Vierailija
210/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen!

Vierailija
211/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla juuri kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan siitä, miten yhdessä kasvatamme kakkua ja saamme kaikille lisää hyvää. Tärkeämpää on ihan vain se, että saadaan otettua rahaa pois palkansaajilta ja pk-yrittäjiltä, jotka jostain syystä nähdään vastapuolena. Tärkeää on myös se, että omista eduista pidetään kiinni, vaikka ne olisivat kuinka älyttömiä ja vaikeuttaisivat kakun tekemistä turhan takia. Esimerkiksi minimi tulotasoon siirtymisestä voidaan vaatia yt-neuvottelut!

Vierailija
212/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit kait köyhiltä rikkaille koska ei tuosta tipu senttiäkään hyödyllistä rahaa oikeasti köyhimmille ja keskituloiset tuo siirtää entistä lähemmäs köyhiä. 

Ei varmaankaan, toisin päin se tarkoittaisi että veroja korotetaan että jaksetaan maksaa yritystukia se on kaikilta pois. 

T. eri

Ahneella on pas*ainen loppu, enkä nyt puhu yrittäjistä tai muista omistavan luokan porukoista. Demarit ja muu vasemmisto on ollut siitä onnekas suomessa että heidän ns. valtansa on kestänyt vain niin vähän aikaa ettei nuo ole ahneudellaan ja hölmöydellään saaneet koko yhteiskuntaa kaadettua vaan välillä on ollut niitäkin hallituksia jotka tuntevat miten kansantalous oikeasti toimii. 

Keskituloiset taas säästyvät tällä tavalla veronkorotuksilta, toisin kuin viestissä johon vastasin esitettiin. Ei yhteiskunta tähän kaadu että tehdään oikeudenmukaisempaa talouspolitiikkaa ja otetaan vaihteeksi niiltä joilla on, kuten tämän viestiketjun ensimmäinen viesti jo totesi. 

Ketjun ensimmäinen viesti oli hyvin väärässä. Niiltä joille ei ole, ei ole koskaan otettu. Joskus heille on annettu vähän vähemmän.

Yhteiskunta pyörii valtaosin yritysten ja niiden omistajien maksamilla veroilla. Jos heidän elämänsä Suomessa vaikeutuu entisestään liikaa, niin yritykset ja/tai  omistajat  voivat muuttaa ulkomaille. Kuka meidät sitten työllistää ja elättää? Oikeasti tosi monilla yrityksillä menee heikosti jo nyt. Muutama kymmentä pörssiyhtiötä tekee tulosta ja jakaa osinkoja, mutta valtaosa työpaikoista on kiinni pienissä ja keskisuurissa yrityksissä, jotka eivät juuri juhli. Isot kansainväliset pörssiyhtiöt myös harrastavat eniten sitä verosuunnittelua, joten iso osa veroista tulee näiltä keskisuurilta yrityksiltä.

Ai että pienipalkkaisilta ei ole otettu lomarahoja? Ne on osa palkkaa, ei tukiaisia. Niiden eteen on tehty TÖITÄ. Otetaan yrityksiltä yritystuet pois, jos ei firmat pyöri ilman, joutaakin konkkaan.

Ei niitä keneltäkään otettu vaan julkisen alan hoitsuilta kysyttiin (siis liitolta) että lyhennetäänkö loma samaan mittaan kuin kaikilla muilla vai otetaanko ylimääräinen osa lomarahoista ja itse nuo valitsi lomarahat. Kiitä siis liittoasi.

Nuohan tietty tiesivät että demarit tulee tuonkin lyhennyksen perumaan eli nyt sitten julkisen sektorin akat saa verovaroin lomailla melkein tuplasti sen mitä kaikki muut duunarit jopa samaa työtä tekevät yksityisellä sektorilla.

Joten voisitko ensinnäkin lopettaa valehtelun siitä että joltakulta olisi viety lomarahat. Ei viety vaan se oli ihan oma valinta. Ja toiseksi voisitko lopettaa muutenkin valittamisen. Teillä on täysin ilman mitään perusteita aivan järjettömän pitkät lomat jonka maksavat veronmaksajat. 

Mitä järkyttävän pitkää on 30 vuorokaudessa? Yksityisellä monella on vuodessa 48 päivää lomia, mutta sitä ei saa sanoa ääneen.

Itseasiassa se on enemmän kuin 30 koska tuohon tulee vielä talvilomat päälle eli 38 yhteensä, eli taas tuli vale. Toinen minkä "unohdit" kertoa on se, että muilla lasketaan 6 päivää viikossa lomaksi joten lomaa on käytännössä 4 viikkoa kesällä ja viikko talvella. Julkisilla lomia lasketaan 5 päivää viikossa eli 30 päivää tekee 6 viikkoa lomaa kesällä ja 8 tekee reilu 1,5 viikkoa talvella. 

Valtiolla saa 30 päivää vuosilomaa ja se sisältää sekä kesä- että talviloman. 38 päivää saa sitten, kun takana on 15 vuoden työura. Totta, lomaa kuluu vain 5 vrk/vko, mutta meilläpä ei sitten olekaan niitä yksityisen puolen lisävapaita, joista ollaan täälläkin hiljaa. 12 vrk/v eli 2 vko lisävapaita 30 vuosilomapäivän päälle, vaikka olisi ollut töissä vasta vuoden. Minusta ei mikään pieni juttu.

Mistä lisävapaista sinä höpiset? Minulla ainakin on 30 päivää vuosilomaa ja se on maksimi. Sen toki saa jo vuoden jälkeen. Lomaan kuluu 6vrk/vko eli lomaa on 5 viikkoa vuodessa (ekana vuonna 4vko). Siis sama kuin julkisella heti alkuun ja 2,5vko vähemmän kuin julkisen maksimi.

Jos tarkoitat pekkasia, niin ne on tasoitusta pidemmistä työpäivistä. Työaika on siis 40h/vko, ei 37,5h/vko kuten toisilla.

Vierailija
213/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikealla juuri kukaan ei ole kiinnostunut keskustelemaan siitä, miten yhdessä kasvatamme kakkua ja saamme kaikille lisää hyvää. Tärkeämpää on ihan vain se, että saadaan otettua rahaa pois palkansaajilta ja pk-yrittäjiltä, jotka jostain syystä nähdään vastapuolena. Tärkeää on myös se, että omista eduista pidetään kiinni, vaikka ne olisivat kuinka älyttömiä ja vaikeuttaisivat kakun tekemistä turhan takia. Esimerkiksi minimi tulotasoon siirtymisestä voidaan vaatia yt-neuvottelut!

Mitä tarkoittaa?

Vierailija
214/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi oikealta on vaadittu palkansaajien ja pk-yrittäjien verojen ja maksujen korottamista?

Vierailija
215/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit ihmetellään, miksei tule niitä huippuosaajia... :)

No ei niitä tule silläkään politiikalla, että koulutuksesta leikataan niin paljon, että kohta kaikki koulutusasteet käydään kirjekursseina.

Viime hallitus teki yrityksiä ja rikkaita suosivaa politiikkaa perustellen sitä sillä, että luodaan työpaikkoja. Tuliko verohelpotuksilla ja yritystuilla YHTÄÄN työpaikkaa lisää? Ei. Minne ne rahat sitten valuivat? Luultavasti osinkoina omistajien taskuun. Eli yritykset sahasivat omaa oksaansa. Olisivat luoneet niitä uusia työpaikkoja ja palkanneet lisää väkeä, koska siihen ne annetut kevennykset oli tarkoitettu. Mutta ei...

Miten selität sen että työllisyysprosentti kuitenkin nousi? Kyllä niitä työpaikkoja taisi vaan syntyä aika paljon.

Vierailija
216/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi oikealta on vaadittu palkansaajien ja pk-yrittäjien verojen ja maksujen korottamista?

Kokoomus nimenomaan on halunnut laskea ansiotulojen verotusta kautta linjan, eivätkä hyväksy yrittäjien veronkorotuksia. En tiedä, mistä aiempi kirjoittaja puhuu.

Vierailija
217/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Mitä köyhät antaa rikkaille tänä päivänä? Ihan rehellisesti, mitä?

Pieni joukko varakkaita veronmaksajia kustantaa valtavalle massalle älyttömät tuet. Olkaa köyhät kiitollisia. Se on teidän oma tehtävä hankkia minimitoimeentulon ylittävä raha. Rikkaat kustantaa jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
218/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi on jakamistaloutta. Mitäs sitten kun jaettavat on jaettu.

Silloin yleensä tapetaan valtaapitävät, tehdään vallankumous, sosialisoidaan kaikilta kaikki paitsi uusilta vallanpitäjiltä ja aletaan homma alusta eli uusi jakokierros.

219/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi listalla on kattava varallisuusvero (verotuottovaikutus +100 miljoonaa euroa), pysyvä solidaarisuusvero (+100 miljoonaa euroa), vuoden 2016 perintö- ja lahjaveroasteikon palauttaminen (+58 miljoonaa euroa) ja metsälahjavähennyksestä luopuminen (+13 miljoonaa euroa). Rahaa tulisi SAK:n mukaan sen mallilla lisää 960 miljoonaa euroa.

Loput linkistä :

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sak-iski-miljardin-esityksen-poytaan…

Miltäs kuulostaa jos tuonlaiset esitykset tulee voimaan ?

Kaikenlaista sitä kansalaisten pään menoksi ....

Minua ihmetyttää miten tuo kateusveron pysyväksi muuttaminen tuo yhtäkkiä 100 miljoonaa lisää, vaikka sitä on kerätty jo 6-7 vuotta?

Vierailija
220/230 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs köyhät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi