Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska miehen lapset ovat isoja?

Love
14.05.2019 |

Olen tavannut elämäni rakkauden, tunne molemmanpuoleinen. Ongelma on, että hän asuu 800 km päässä. Minulla vuoroviikoin omat pienemmät lapset, hänellä joka toinen viikko 5 päivää omat lapset 10 v ja 8 v. Ollaan puhuttu, että hän muuttaa minun luo kun lapset kasvavat. En halua häneltä pois tätä aikaa, kun hän saa olla lähellä lapsia heidän ollessa vielä lapsia. Mutta kuinka kauan meidän suhde on pakosta etäsuhde? Koska on lapsille ok että isä muuttaa ja heidän suhde olisi hyvä ja vankka välimatkan päässä? Haluavatko teinit usein vuoroasumista? En tiedä jaksanko, jos on vaikka 8-10 vuotta vielä... Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen yleensä haluaa purkaa vuoroviikkoilun. Eli 14/15 v. Näin olen nähnyt useammassakin perheessä.

Vierailija
22/28 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen yleensä haluaa purkaa vuoroviikkoilun. Eli 14/15 v. Näin olen nähnyt useammassakin perheessä.

Mistä alapeukut tähän? Eikö teillä muilla ole näin? Minä tunnen useita vuoroviikkoperheitä, ja kaikissa on ollut niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä alapeukut tähän? Eikö teillä muilla ole näin? Minä tunnen useita vuoroviikkoperheitä, ja kaikissa on ollut niin.

On varmasti perheitä, missä lapset päätyvät asumaan enemmän isän tai äidin luona tuossa vaiheessa. Mutta ei se todellakaan tarkoita, että se toinen vanhempi voi sitten muuttaa Helsingistä Rovaniemelle ja tavata lasta sen jälkeen ehkä jouluna tai juhannuksena. Kyllä silloin vanhemman on entistä tärkeämpi osoittaa murrosikäiselle lapselle, että lapsi saa ottaa etäisyyttä, mutta vanhempi on ja pystyy, ja vanhemman luo voi aina mennä.

Vierailija
24/28 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, samanlaista on minunkin tuntemissa eroperheissä. Teineillä on niissä todella pissiset paikat, kun molemmilla vanhemmilla on uudet kumppanit, kumppaneiden mukana on tullut heidän kakaroitaan ja usein myös uusia rakkaudenhedelmiä tulla tupsahtelee sekaan.

Kummallakaan vanhemmalla ei ole mitään mielenkiintoa ja aikaa teineille ja heidät sysättäisiin hyvin mielellään toiselle vanhemmalle kokonaan, mitä nyt silloin tällöin he voisivat vahtia sisarpuolia. Niinpä teinit haluavat sinne missä on vähemmän vastuuta ja enemmän omaa tilaa ja rauhaa. Tai sitten he lähtevät opiskelemaan jonnekin täysin muualle, jolloin vanhemmat pääsevät heistä eroon jo hyvinkin aikaisin.

Vierailija
25/28 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti perheitä, missä lapset päätyvät asumaan enemmän isän tai äidin luona tuossa vaiheessa. Mutta ei se todellakaan tarkoita, että se toinen vanhempi voi sitten muuttaa Helsingistä Rovaniemelle ja tavata lasta sen jälkeen ehkä jouluna tai juhannuksena. Kyllä silloin vanhemman on entistä tärkeämpi osoittaa murrosikäiselle lapselle, että lapsi saa ottaa etäisyyttä, mutta vanhempi on ja pystyy, ja vanhemman luo voi aina mennä.

Näin olisi todella hyvässä tapauksessa, mutta oikeassa elämässä vanhemmat eivät halua enää ikäviä teinejä riesakseen. Eli ap saattaa saada miehen jo muutamassa vuodessa!

Vierailija
26/28 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähtenyt yläasteen jälkeen eli 15v. n. 500km päähän Helsinkiin asumaan ja kävin siellä keskiasteen koulun. Aika erikoista jos peruskoulun käyneet lapset tarvitsevat vielä molempia vanhempia siihen ympärille pyörimään. 

Johan sitä opiskellessa nykyään nuoret lähtee ulkomaillekin todella paljon 16v. Ja muutenkin nuoret matkustelee paljon, eli luulisi että ihan sama vaikka isä asuisi 800km päässä, junat ja bussit kulkee ja nykyään on vielä älykännykät joilla saa videopuheluita soiteltua ympäri maailman.

Vierailija
27/28 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähtenyt yläasteen jälkeen eli 15v. n. 500km päähän Helsinkiin asumaan ja kävin siellä keskiasteen koulun. Aika erikoista jos peruskoulun käyneet lapset tarvitsevat vielä molempia vanhempia siihen ympärille pyörimään. 

Johan sitä opiskellessa nykyään nuoret lähtee ulkomaillekin todella paljon 16v. Ja muutenkin nuoret matkustelee paljon, eli luulisi että ihan sama vaikka isä asuisi 800km päässä, junat ja bussit kulkee ja nykyään on vielä älykännykät joilla saa videopuheluita soiteltua ympäri maailman.

Wou... On se hienoa olla 15 vuotias lapsi ilman aikuista. Siihen kannattaa pyrkiä!

Vierailija
28/28 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up