Suomessa ei ole ilmainen terveydenhuolto
Miksi niin sanotaan kun se EI ole ilmaista? Edullista on mutta ei ilmaista. Taas saa maksaa 40e lääkäri käynnistä,näin köyhänä opiskelijana ei hirveästi huvittaisi maksaa, kun vakuutuskaan ei korvaa.
Kommentit (44)
Mikään julkinen palvelu ei ole ilmaista. Sehän on päivänselvää että joku taho maksaa julkisen puolen palkat ja toiminnasta syntyvät muut kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ilmaista vangeille, elämäm kolulaisille ja monille ns. oman elämänsä sankareille.
Moi. Olen päihteiden käyttäjä ja monesti ollut päivystyksessä käymässä misää mut on laitettu kuntoon. On annettu lääkkeitä jopa rautaa vereen kun labrakokeet näytti ferritiinin alhaisen tason. Oon saanut siteitä mukaani käsivarsia varten kun itse viillellyt auki. Saanut numeron mihin voi soitta jos elämä tuntuu kaatuvan. Ihan hyvin terveydenhoito toimiii mun mielestä vaikka se ottaa päähän kun aina ottavat seulat.
Syövästä parantuneena en saanut rautatiputusta. En tiennyt, että oli olemassa vaihtoehto, jossa sai tiputuksen.
Toivottavasti voit jo paremmin.
Paska tuuri sinulla. En minä hyvin voi päihteitä käytän ja sitten lääkkeitä viilteluä tai tappelua. Syöminen unohtuu tässä mutta onneksi mut laitetaan aina kuntoon. Katkolle ja siellä kuukausi hieman happee. Mut entinen jatkuu ja en oo ylpee . Kohta kai menehdyn tänä vuonna jo kahdesti teholla juomaa plus lääkkeitä.
En kutsuisi paskaksi tuuriksi syövästä parantumista. Sulle toivon kaikkea hyvää ja voimia elämään. -Eri
Helsingissä ei terkkarikäynnit ole maksaneet mitään vuosiin tai oisko vuosikymmeniin, ei labrat, röntgenit jne myöskään. Hammashoidosta (joka on hyvää kun vaan ajan saa) joutuu maksamaan jotain, yksityiseen verrattuna todella edullista.
Ei ole ilmaista. Vain käyttäjälle maksutonta.