Suomessa ei ole ilmainen terveydenhuolto
Miksi niin sanotaan kun se EI ole ilmaista? Edullista on mutta ei ilmaista. Taas saa maksaa 40e lääkäri käynnistä,näin köyhänä opiskelijana ei hirveästi huvittaisi maksaa, kun vakuutuskaan ei korvaa.
Kommentit (44)
Ei ole ilmaisia lounaita eikä yhtään mitään. Joku ne maksaa ja yleensä suurimmat maksajat ovat veronmaksajat. Eli me kansalaiset, jotka maksamme veroja.
Mirjana kirjoitti:
Onneksi on sosialismi. Mallissa ihmiset tekevät töitä ihmisille, ei korporaatioille tai varkaalle eli valtiolle.
Onneksi. En halua tehdä töitä vieraille ihmisille. Vain vanhoille, vammaisille ja sairaille. Mitkään muut ryhmät eivät kuulu suojelukseni piiriin, eikä ihmisoikeuksien valossa näin pidä ollakaan.
Nythän vanhat ja väsyneet elättävät edellistä ja nykyistä, tervettä sukupolvea, joilla kaiken maailman lomat ja hoitovapaat tekemättä itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on ilmaista. Maksoin itse hieman yli 100 euroa mihin vielä sain yli kuukauden maksuaikaa aivan helposti sairaanhoitopiirin laskutuksesta. Olin avosydänleikkauksessa sekä 2 teholla 2 vrk, osastolla 5 vrk ja siihen kaikki tutkimukset, labroineen, leikkausvälineet ym. ym. Lasku n. 600 euroa kokonaan mistä sosiaalituki maksoi 500 euroa. Sen koko summan 40000 - 45000 euroa maksoi minun kotikunta. Niin ei se ilmaista ole joku sen maksaa mutta meille se on ns. ilmaista. Tietenkin erikoislääkärillä käynti yliopistollisessa sairaalassa n.50 euroa. Iso leikkaus hoitoineen 600 euroa.
Monet maksavat laskut itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ilmaista vangeille, elämäm kolulaisille ja monille ns. oman elämänsä sankareille.
Moi. Olen päihteiden käyttäjä ja monesti ollut päivystyksessä käymässä misää mut on laitettu kuntoon. On annettu lääkkeitä jopa rautaa vereen kun labrakokeet näytti ferritiinin alhaisen tason. Oon saanut siteitä mukaani käsivarsia varten kun itse viillellyt auki. Saanut numeron mihin voi soitta jos elämä tuntuu kaatuvan. Ihan hyvin terveydenhoito toimiii mun mielestä vaikka se ottaa päähän kun aina ottavat seulat.
Syövästä parantuneena en saanut rautatiputusta. En tiennyt, että oli olemassa vaihtoehto, jossa sai tiputuksen.
Toivottavasti voit jo paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole koskaan ilmaista. Jos jotain saat ilmaiseksi, on joku muu sen puolestasi maksanut veroina.
Jep, paitsi että ei ole kenenkään puolesta maksettu vaan maksettu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä paljonko maksaisi jos suurinta osaa sen käynnin hinnasta ei kustannettaisi veroista.
Noin kuutisen kymppiä maksaisi mehiläisessä lääkärillå käynti, olet varmaan niitä ketkä selittävät että lääkärillä käynti maksaisi ainakin 200€ jos sitä ei kustannettaisi veroista
Ohiksena, sain tånään kunnalliselle lääkärinajan, vähän yli kahden kuukauden päähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on ilmaista. Maksoin itse hieman yli 100 euroa mihin vielä sain yli kuukauden maksuaikaa aivan helposti sairaanhoitopiirin laskutuksesta. Olin avosydänleikkauksessa sekä 2 teholla 2 vrk, osastolla 5 vrk ja siihen kaikki tutkimukset, labroineen, leikkausvälineet ym. ym. Lasku n. 600 euroa kokonaan mistä sosiaalituki maksoi 500 euroa. Sen koko summan 40000 - 45000 euroa maksoi minun kotikunta. Niin ei se ilmaista ole joku sen maksaa mutta meille se on ns. ilmaista. Tietenkin erikoislääkärillä käynti yliopistollisessa sairaalassa n.50 euroa. Iso leikkaus hoitoineen 600 euroa.
Monet maksavat laskut itse.
Tietenkin. Mutta ei se 600 euroa tunnu missään jos on töissä. Minä en ollut töissä vaan työkyvyttömyyseläkkeellä mihin jouduin nuorena ja tuloni asumiskulujen jälkeen on 560 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se tosiaan oli ilmaista ennenkuin tuli terveyskeskusmaksut.
Milloin tämä aika oli, ettei ollut terveyskeskusmaksuja?
Ainakin minulta on peritty terv.keskusmaksuja jo 70-luvulta alkaen ja ne veloitettiin jokaisesta käynnistä.
Nyt taitaa olla, että vain kolme tai viidestä ensimmäisistä peritään maksu ja loput on veloituksetta.
Ja kyllä se on ilmaista, kaaduin ja loukkasin käteni ja alle 100€ on mennyt, vaikka 5 lääkärissä käyntiä, 5 röntgeniä ja lääkärin pari puh.soittoa.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena, sain tånään kunnalliselle lääkärinajan, vähän yli kahden kuukauden päähän
No ei varmaan ole mikään hirveän akuutti hätä? Minä sain julkiselle puolelle viikon kuluttua ajan. Asiani oli erektiöhäiriöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulta on peritty terv.keskusmaksuja jo 70-luvulta alkaen ja ne veloitettiin jokaisesta käynnistä.
Nyt taitaa olla, että vain kolme tai viidestä ensimmäisistä peritään maksu ja loput on veloituksetta.
Ja kyllä se on ilmaista, kaaduin ja loukkasin käteni ja alle 100€ on mennyt, vaikka 5 lääkärissä käyntiä, 5 röntgeniä ja lääkärin pari puh.soittoa.
Ilmaista?, siis sossu maksoi laskut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei ole TK maksuja. Laittaa sekin maassamme ihmiset eriasemaan.
Ei mikään ole ilmaista. Ei ole ilmaisia lounaita. Palkat, vuokrat,tarvikkeet, materiaalikulut, laitteet, koulutus, tietotekniikka ym ym kaikki maksaa. Miksi luulet, että terveydenhuolto on ilmaista?
Vierailija kirjoitti:
4 leikkausta ja kohta leikkaus ja yx operaatio julkisella ja yläluomi leikkaus Mehiläisellä omaan laskuun .
Ja "omaan laskuun" Mehiläisessä, suurin maksaja on veronmaksajat eli Kela. Suomessa ei ole yksityistä terv.hoitoa sanan varsinaisessa merkityksessä, koska sitäkin tuetaan valtion varoin
Vierailija kirjoitti:
Oho, tuolla tuurilla kannattaisi laittaa jo lotto vetämään
Maksaa vielä maksukaton (on vajaa 700€ tällä hetkellä)täyttymisenkin jälken esim. osastohoito n.25€/vrk eli noin puolet normihinnasta. Itseäkin ihmetyttää mikä se sellainen katto on joka yhä vaan nousee koko ajan vaikka on jo olevinaan täynnä..Kyllä työttömän tuntuu, kun maksaa kerralla jonkun isomman mällin aina sairaskuluja, toimeentulotukea en saa
Asun maassa jossa terveydenhuolto kustannetaan käytännössä kokonaan veroista. Toistaiseksi olen käyttänyt omalääkärin, erikoislääkärin, erikoissairaalan palveluita. Olen ollut kokeissa, tutkimuksissa ja leikkauksessa. Käytän jatkuvasti lääkettä. Kaikki tämä on ollut ilmaista. Siis myös se lääke, haen sen apteekista ja se maksaa 0 rahaa. Näin Keski-Euroopassa... Hoito on ollut nopeaa ja erinomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ilmaista vangeille, elämäm kolulaisille ja monille ns. oman elämänsä sankareille.
Moi. Olen päihteiden käyttäjä ja monesti ollut päivystyksessä käymässä misää mut on laitettu kuntoon. On annettu lääkkeitä jopa rautaa vereen kun labrakokeet näytti ferritiinin alhaisen tason. Oon saanut siteitä mukaani käsivarsia varten kun itse viillellyt auki. Saanut numeron mihin voi soitta jos elämä tuntuu kaatuvan. Ihan hyvin terveydenhoito toimiii mun mielestä vaikka se ottaa päähän kun aina ottavat seulat.
Syövästä parantuneena en saanut rautatiputusta. En tiennyt, että oli olemassa vaihtoehto, jossa sai tiputuksen.
Toivottavasti voit jo paremmin.
Paska tuuri sinulla. En minä hyvin voi päihteitä käytän ja sitten lääkkeitä viilteluä tai tappelua. Syöminen unohtuu tässä mutta onneksi mut laitetaan aina kuntoon. Katkolle ja siellä kuukausi hieman happee. Mut entinen jatkuu ja en oo ylpee . Kohta kai menehdyn tänä vuonna jo kahdesti teholla juomaa plus lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei ole TK maksuja. Laittaa sekin maassamme ihmiset eriasemaan.
Ei ole ilmaista missään.