Vein isovanhemmat katsomaan joulukonserttia, jossa lapsenlapsi esiintyi. Tuli pelkkää valitusta jälkikäteen
"Mua kyllä väsyttää nyt", "Ei ollut mun juttuni" "Olipas huono akustiikka" jne
Luulin että isovanhemmat käy mielellään katsomassa lastenlasten esityksiä. Ei kai sitten 😕
Kommentit (54)
Kukaan muu kuin lasten omat vanhemmat ei käy mielellään katsomassa lasten esityksiä. Ne kun vaan ovat niin paljon huonompia mitä aikuisten esiintyjien tekemät.
Surullista.
Minulla poika kävi anopin haudalla näyttämässä lakkia, kun tietää, kuinka ylpeä tämä olisi ollut.
Olin juuri eilen tyttärentyttären joulujuhlassa katsomassa kun hän lauloi.
Mummu
Tsemppiä ap. He ovat vaan huonoja isovanhempia. Edesmennyt äitini oli samanlainen mutta liian varhain jo poismenneet appivanhempani täysin erilaisia. Itse jos elän, niin riemu mielin Menen jos kutsutaan lastenlasten esityksiin tai peleihin.
Huonosta akustiikasta valitti minunkin isäni julkisissa musiikkitilaisuuksissa vanhana. Hänen kuulonsa oli huonontunut vanhetessa ja sähköinen äänentoisto tuntui pahalta hänen korvissaan. Hän lopulta ei enää mennyt tällaisiin tilaisuuksiin.
Mun isä ei kuulemma jaksanut tulla lapseni ristiäisiin. Isä oli silloin 65v ja täysin terve ihminen. Enpä ole sitten muihin tilaisuuksiin edes vaivautunut kutsumaan.
Luulo on luulo, kysyitkö edes haluaako ? Oikeasti, ovat käyneet katsomassa omien lasten esitykset jo aikoinaan. Ja jos on huono akustiikka niin se on. Kyllä olen omien lasten joulu- ja kevät juhlissa käynyt, en enää lähtisi
Mitä hiton väliä tuollaisella asialla on, kysyn ma?
Jos ei tykkää, niin ei tykkää. Miksi pitäisi kehua ja olla mielin kielin, koska kyseessä on lapsenlapsi.
Pitää olla rehellinen - aina.
Nehän ovat kamalia tilaisuuksia, jo vanhemmillekin. Kuten vanhempainillat.
Omat elossa olleet isovanhemmat ei koskaan tulleet mihinkään esityksiin tai tilaisuuksiin kun olin lapsi ja nuori. Toinen oli ns. pakosta läsnä kun juhlia pidettiin mummolassa, joka oli iso maalaistalo. Yleensä vetäytyi murjottamaan jonnekin eikä puhunut kenellekään mitään. Pidin aivan normaalina etteivät tule, ei kukaan ollut meidän lasten asioista muutenkaan kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä isovanhemmat eivät viitsineet tulla edes koululle katsomaan ylioppilaan lakitusta. "kun se on niin tylsää katsottavaa". Heidän vanhin lapsenlapsensa kyseessä, eivätkä isovanhemmat ole erityisen vanhoja.
Oma isäni on kuollut. Hän olisi kovasti halunnut nähdä lapseni ylioppilaaksitulon. Meitä on moneksi.
Missä pääsee isovanhemmat lakkiaisjuhlaan? Koulujen juhlasalit on on pieniä että vierasmäärä niin lakkiaisiin kuin vanhojen tansseihin on rajattu.
Yleensähän vieraat tulevat lakkiaisjuhlaan, ei koululle.
Tuo on lapselle kurjaa. Muistan miten omalle mummolleni oli aina kauhea vaiva tulla paikalle. Mietin monta kertaa, että olisi sitten tulematta. Ja siis ilmeisesti äitini pakotti oman äitinsä paikalle, mutta ei sitä olisi minulle tarvinnut näyttää.
Itse en varsinaisesti kutsu ketään lasteni juttuihin. Joskus tiedotan jostain maksuttomasta esityksestä ja ihmiset sitten tulevat jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap. He ovat vaan huonoja isovanhempia. Edesmennyt äitini oli samanlainen mutta liian varhain jo poismenneet appivanhempani täysin erilaisia. Itse jos elän, niin riemu mielin Menen jos kutsutaan lastenlasten esityksiin tai peleihin.
Miten niin huonoja isovanhempia? Vähän armoa hei.
Yleensä näissä joulujuhlissa on hirveästi meteliä ja porukkaa niin ettei kaikki mahdu saliin kun toisilla on kumminkaimatkin mukana. Osa jää eteiseen. On ne omien lasten kanssa jo käyty, ne esitykset.
Mulla ainakin on paljon menoja henkisesti raskaan työpäivän ja pitkän työmatkan lisäksi ja jos on useampikin lapsenlapsi niin pitääkö kaikkiin mennä? Jos menee yhteen. pitäisi mennä kaikkiin muuten menee herne nenuun.
Mun pitää tänään toiden jälkeen hakea auto huollosta, viedä se pesuun ja siivota joulun reissua varten, koira tulee illalla hoitoon, huomenna on kampaaja, perään hammaslääkäri ja loput joululahjat pitäisi ostaa. Pari kakkua leipoa ja siivota viikonloppuna ja sunnuntaina illalla lähteä ajamaan kylään 170 km päähän. Ei täällä vaan istuta keinutuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Surullista.
Minulla poika kävi anopin haudalla näyttämässä lakkia, kun tietää, kuinka ylpeä tämä olisi ollut.
Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä isovanhemmat eivät viitsineet tulla edes koululle katsomaan ylioppilaan lakitusta. "kun se on niin tylsää katsottavaa". Heidän vanhin lapsenlapsensa kyseessä, eivätkä isovanhemmat ole erityisen vanhoja.
Oma isäni on kuollut. Hän olisi kovasti halunnut nähdä lapseni ylioppilaaksitulon. Meitä on moneksi.
Missä pääsee isovanhemmat lakkiaisjuhlaan? Koulujen juhlasalit on on pieniä että vierasmäärä niin lakkiaisiin kuin vanhojen tansseihin on rajattu.
Olen eri, mutta esimerkiksi meidän pienessä kunnassa lakitettavia ylioppilaita on yleensä 10-20. Kyllä sinne juhlasaliin aika paljon läheisiä mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta esimerkiksi meidän pienessä kunnassa lakitettavia ylioppilaita on yleensä 10-20. Kyllä sinne juhlasaliin aika paljon läheisiä mahtuu.
No onhan siellä ylioppilaaksi pääseminenkin sitten isompi juttu. On
Älä vie tollasia inhotuksia enää mihinkään. Kamalat isovanhemmat.
yrittäkää ymmärtää kaikki eivät musiikista pidä. onko tua musiikin ihannointi tullut vanhoista suomi elokuvista jossa jos mitäkin renkutusta kuunneltiin.meidänkin vanhusten taloon änkee jos mitäkin hanuri ja kitara partiota eivät edes tajuu lopettaa vaikka väki kaikkoaa möly saastetta
Vierailija kirjoitti:
yrittäkää ymmärtää kaikki eivät musiikista pidä. onko tua musiikin ihannointi tullut vanhoista suomi elokuvista jossa jos mitäkin renkutusta kuunneltiin.meidänkin vanhusten taloon änkee jos mitäkin hanuri ja kitara partiota eivät edes tajuu lopettaa vaikka väki kaikkoaa möly saastetta
Yritä itse ymmärtää että et ole maailmannapa ja lapsenlapsen tukeminen menee sun mieltymysten edelle.