Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri mieltä lapsiluvusta, kuinka lopulta kävi?

Vierailija
13.05.2019 |

Olemme mieheni kanssa eri mieltä lapsiluvusta. Itse haluaisin vielä yhden, mutta mies ei. Puitteet ovat lasta ajatellen kunnossa talo, työt, jaksaminen ym. Mies on nyt päättänyt ettei halua enää lapsia. Mielestäni ketään ei voi pakottaa isäksi, mutta toisaalta ketään ei voi pakottaa luopumaan lapsestaan. Kun ajattelen asiaa tunnen suurta katkeruutta ja vihaa miestä kohtaan. Olen ehdottanut, että puisimme asiaa puolueettomalla terapeutilla, mutta mies ei suostu. Pelkään, että tämä katkeroittaa minut ja johtaa lopulta eroon.
Kysymykseni kuuluu miten te muut ratkaisitte asian? Pysyittekö yhdessä vai erositteko. Pääseekö katkeruudesta ja vihasta eroon ja tämä koskee kumpaakin osapuolta. Eli hyväksyitkö ettei lasta enää tullut tai hyväksytitkö vielä yhden lapsen elämääsi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotiin, kun mies halusi lapsia ja minä en. Puiminen terapeutilla ei auttanut.

Vierailija
2/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä entuudestaan yhtään lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne. Kolme lasta meillä oli jo . Pienimmillä on puolitoista vuotta ikäeroa (1 v ja 2,5 v) ja itsellä alkoi olla 39 v mittarissa. Olisin halunnut neljännen lapsen samaan syssyyn, mutta mies kieltäytyi vedoten taloudellisiin syihin ja omaan jaksamiseen. Ok su pitänyt hankkia isompi auto ja asunto ja kaikkien elintaso olisi laskenut. Tuntuihan se aluksi pahalta, mutta ymmärsin kyllä hänen kantansa. Pystyttiin tarjoamaan aineellisesti parempi lapsuus näille kolmelle. Ovat saaneet harrastaa mitä haluavat, ollaan voitu matkustella jne jne. Kymmenen vuotta myöhemmin olen tyytyväinen ratkaisuumme. Itsellä puhkesi vielä eräs sairaus ja kyllä neljän kanssa olisi ollut liian rankkaa.

Vierailija
4/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä entuudestaan yhtään lasta?

Ei ollut. Alusta asti oltiin keskusteltu läpi ettei lapsia haluta, mutta miehen mieli muuttui kun oltiin saatu puitteet kuntoon.

Vierailija
5/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi halunnut kolme, minä halusin kaksi. Kaksi lasta on. Emme tarvinneet ulkopuolista keskusteluapua. Mies ymmärsi, että jos haluaa kolmannen lapsen, hänen on tehtävä se jonkun muun kanssa. Eikä hän olisi halunnut luopua kahdesta lapsestaan edes viikko-viikko -systeemin verran, joten pysyimme yhdessä.

Vierailija
6/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta, mies olisi halunnut kolmannen, minä en. Asiasta ei sen enempää keskusteltu.

3-4 vuotta myöhemmin mies vaihtoi minut toiseen ja sanoi syyksi mm. Tämän asian. Toinen syy oli se, että minä en tykkää hänen harrastuksistaan, ja kolmas syy se, että minä en kuuntele musiikkia. Neljäs syy oli se, että minä olen niin teoreettinen ja hän niin käytännöllinen.

En sitten osaa sanoa, mikä näistä oli se painavin syy...

Vierailija
7/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksi, toiselle se olisi riittänyt mutta toinen toivoi kolmatta. Päätettiin että tulee jos on tullakseen mutta hoitoihin ei enää aleta ja tulihan se, nopeasti ja itsestään.

Paljon olisi meiltä pois jos häntä ei olisi.

Vierailija
8/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies olisi halunnut kolme, minä halusin kaksi. Kaksi lasta on. Emme tarvinneet ulkopuolista keskusteluapua. Mies ymmärsi, että jos haluaa kolmannen lapsen, hänen on tehtävä se jonkun muun kanssa. Eikä hän olisi halunnut luopua kahdesta lapsestaan edes viikko-viikko -systeemin verran, joten pysyimme yhdessä.

Mikäli haluaa vielä sen yhden lapsen joutuu ”luopumaan” aikaisemmista lapsistaan viiko-viikko systeemin vuoksi. Pitäisi miettiä järjellä näitä asioita, mutta tunteisiin menee vaikka mitä tekisi. Ap

Vierailija
9/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi neljä lasta, minä kolme. Kolmannen kanssa oltiin laitoksella kun sanoin, että jos vielä sen neljännen haluut niin sit tarvitsee laittaa vaimo vaihtoon.

Siitä on nyt 10 vuotta mutta tuossahan tuo ukko vielä on. Ja taidetaan tällä hetkellä kumpikin olla aika tyytyväisiä siihen kolmeen

Vierailija
10/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi yhden lapsen, minä kaksi. Päädyttiin miehen toiveesta yhteen.

Vierailija
11/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi neljä lasta. Kaksi saatiin pienellä ikäerolla ja sitten selvisi raskauksien ja imetysten heikentäneen näköäni niin, että kolmas tai neljäs raskaus ja imetys voisi sokeuttaa toisen silmäni. Minun lapsilukuni on siis toistaiseksi täynnä, ellei löydy toimivaa leikkaushoitoa. Mies on ainakin vielä tyytynyt tilanteeseen, en tiedä onko suhtautuminen pienempään lapsilukuun erilaista kun vaakalaudalla on puolison terveys.

Vierailija
12/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua niin ei halua. Sinä tyydyt siihen tai etsit toisen miehen jos ihan välttämättä haluat vielä lisääntyä. Yksinkertaista.

Vierailija
13/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kumpikin aluksi haluttiin vain yksi lapsi. Kuitenkin, kun lapsi oli vuoden ikäinen, aloin ajatella, että olisi hyvä jos lapsella olisi sisarus ettei olisi yksinäinen. Mies ei lämmennyt. Pari vuotta myöhemmin mies kuitenkin ehdotti jos tehtäisiin toinenkin. Myöhemmin mies kertoi, että lapsi oli kysynyt häneltä apeana, että miksi hänellä ei ole siskoa tai veljeä ku tarhakaverilla on.. Miehelle oli tullu morkkis.

Vierailija
14/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies halusi neljä lasta. Kaksi saatiin pienellä ikäerolla ja sitten selvisi raskauksien ja imetysten heikentäneen näköäni niin, että kolmas tai neljäs raskaus ja imetys voisi sokeuttaa toisen silmäni. Minun lapsilukuni on siis toistaiseksi täynnä, ellei löydy toimivaa leikkaushoitoa. Mies on ainakin vielä tyytynyt tilanteeseen, en tiedä onko suhtautuminen pienempään lapsilukuun erilaista kun vaakalaudalla on puolison terveys.

Oho aika hurjaa! En ole koskaan kuullutkaan, että raskaus voi vaikuttaa myös näköön.

Vierailija
15/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No montako lasta teillä on kun ei mies halua enempää?

Vierailija
16/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho aika hurjaa! En ole koskaan kuullutkaan, että raskaus voi vaikuttaa myös näköön.

Mä olen kuullut ja itsekin koin, että raskaus väliaikaisesti voi huonontaa näköä. Minusta tuli molempien raskauksien aikana huomattavasti huonompi näköinen, mutta näköni aina palautui kuitenkin. Tai no, ehkä aavistuksen huonompi se on kuin ennen raskauksia, mutta siihen saattaa vaikuttaa ehkä ikäkin.

Vierailija
17/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ouyoa, ettet ole kuullut. Raskaus hormonit vaikuttaa näköön.

Koska raskaus kerryttää nestettä elimistöön, myös silmän sarveiskalvo ja mykiö muuttuvat. Käytännössä molemmat paksuuntuvat.

”Sarveiskalvon muoto muuttuu jyrkemmäksi. Piilolasien pitämisen kanssa voi esiintyä ongelmia”, kertoo Instrumentarium-optikkoliikkeessä vastaanottoa pitävä silmäkirurgi Samy Mrena.

Samalla aiheutuu muutos myös silmän taittovoimaan.

”Sarveiskalvon jyrkkenemisen ja nesteen kertymisen seurauksena silmä muuttuu myopian eli miinuksen suuntaan. Joskus odottaja voi tarvita silmälasien voimakkuuden muuttamista”, Mrena huomauttaa.

Raskaus saattaa aiheuttaa muun muassa seuraavia muutoksia silmiin ja silmien alueelle:

Silmäluomien tummumista

Silmien kuivumista

Piilolinssien käytössä epämukavuutta

Taittovoimakkuuden muutoksia

Erilaisia näkökenttämuutoksia

Vakavampia silmävaurioita tyypillisesti muiden sairauksien yhteydessä

Tyypilliset silmämuutokset ilmenevät esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

-Ei näe esimerkiksi television tekstejä selvästi, vaikka on aikaisemmin pystynyt lukemaan tekstejä.

-Tarkentaminen kaukaa lähelle tai läheltä kauaksi kestää pidempään kuin aikaisemmin.

-Piilolinssit tuntuvat epäsopivilta ja jopa kivuliailta käyttää.

Silmälääkäriin kannattaa olla yhteydessä jos näkö ei palaudu entiselleen. Yleensä palautuu.

Vierailija
18/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No montako lasta teillä on kun ei mies halua enempää?

Kaksi

Vierailija
19/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormonit voi huonontaa näköä mutta se on yleensä aina väliaikaista ja näkö korjaantuu entiselleen raskauden tai imetyksen jälkeen.

Vierailija
20/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi 6-8 lasta ja minä vain pari. Meillä on 7 lasta, koska mies olis lähtenyt ja etsinyt uuden naisen, joka olis tehnyt loput, joten oli pakko suostua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme