Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri mieltä lapsiluvusta, kuinka lopulta kävi?

Vierailija
13.05.2019 |

Olemme mieheni kanssa eri mieltä lapsiluvusta. Itse haluaisin vielä yhden, mutta mies ei. Puitteet ovat lasta ajatellen kunnossa talo, työt, jaksaminen ym. Mies on nyt päättänyt ettei halua enää lapsia. Mielestäni ketään ei voi pakottaa isäksi, mutta toisaalta ketään ei voi pakottaa luopumaan lapsestaan. Kun ajattelen asiaa tunnen suurta katkeruutta ja vihaa miestä kohtaan. Olen ehdottanut, että puisimme asiaa puolueettomalla terapeutilla, mutta mies ei suostu. Pelkään, että tämä katkeroittaa minut ja johtaa lopulta eroon.
Kysymykseni kuuluu miten te muut ratkaisitte asian? Pysyittekö yhdessä vai erositteko. Pääseekö katkeruudesta ja vihasta eroon ja tämä koskee kumpaakin osapuolta. Eli hyväksyitkö ettei lasta enää tullut tai hyväksytitkö vielä yhden lapsen elämääsi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi kaksi lasta, minä en alunperin yhtään. Raskaaksi kuitenkin ehkäisyn läpi tulin ja rakas yllärivauva on jo teini-ikäinen. Toista ei sitten kuitenkaan hankittu, vaikka mies siitä aluksi puhui. Mies ei vaikuta katkeralta, parisuhde ja perhe voi hyvin.

Vierailija
22/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies halusi neljä lasta. Kaksi saatiin pienellä ikäerolla ja sitten selvisi raskauksien ja imetysten heikentäneen näköäni niin, että kolmas tai neljäs raskaus ja imetys voisi sokeuttaa toisen silmäni. Minun lapsilukuni on siis toistaiseksi täynnä, ellei löydy toimivaa leikkaushoitoa. Mies on ainakin vielä tyytynyt tilanteeseen, en tiedä onko suhtautuminen pienempään lapsilukuun erilaista kun vaakalaudalla on puolison terveys.

Oho aika hurjaa! En ole koskaan kuullutkaan, että raskaus voi vaikuttaa myös näköön.

Onpa ouyoa, ettet ole kuullut. Raskaus hormonit vaikuttaa näköön.

Koska raskaus kerryttää nestettä elimistöön, myös silmän sarveiskalvo ja mykiö muuttuvat. Käytännössä molemmat paksuuntuvat.

”Sarveiskalvon muoto muuttuu jyrkemmäksi. Piilolasien pitämisen kanssa voi esiintyä ongelmia”, kertoo Instrumentarium-optikkoliikkeessä vastaanottoa pitävä silmäkirurgi Samy Mrena.

Samalla aiheutuu muutos myös silmän taittovoimaan.

”Sarveiskalvon jyrkkenemisen ja nesteen kertymisen seurauksena silmä muuttuu myopian eli miinuksen suuntaan. Joskus odottaja voi tarvita silmälasien voimakkuuden muuttamista”, Mrena huomauttaa.

Raskaus saattaa aiheuttaa muun muassa seuraavia muutoksia silmiin ja silmien alueelle:

Silmäluomien tummumista

Silmien kuivumista

Piilolinssien käytössä epämukavuutta

Taittovoimakkuuden muutoksia

Erilaisia näkökenttämuutoksia

Vakavampia silmävaurioita tyypillisesti muiden sairauksien yhteydessä

Tyypilliset silmämuutokset ilmenevät esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

-Ei näe esimerkiksi television tekstejä selvästi, vaikka on aikaisemmin pystynyt lukemaan tekstejä.

-Tarkentaminen kaukaa lähelle tai läheltä kauaksi kestää pidempään kuin aikaisemmin.

-Piilolinssit tuntuvat epäsopivilta ja jopa kivuliailta käyttää.

Silmälääkäriin kannattaa olla yhteydessä jos näkö ei palaudu entiselleen. Yleensä palautuu.

No nyt tiedän! Kiitos vastauksesta t:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No montako lasta teillä on kun ei mies halua enempää?

Kaksi

Vierailija
24/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tässä keississä lopulta kävi?

Vierailija
25/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaava tilanne päällä. Asiaa olen miettinyt jo vuosia enkä näe enää muuta ratkaisua kuin avioero. En voi unohtaa, enkä antaa anteeksi ja huomaan jo nyt miten olen alkanut katkeroitumaan asian johdosta.

Vierailija
26/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puitteet ovat lasta ajatellen kunnossa talo, työt, jaksaminen ym. Mies on nyt päättänyt ettei halua enää lapsia."

Niin, siis sinun jaksamisesi on kunnossa! Mutta miten on, kuinka miehesi mahtaa jaksaa, jos vielä yhden lapsen hankitte? Jos se lasten isä ei enää jaksa, siitä kärsii myös ne lapset, jotka teillä on jo nyt.

Vierailija
27/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirjam Kalland antoi joskus ohjeen, että se viimeinen lapsi kannattaa jättää tekemättä. Silloin jaksaminen ja muut resurssit riittää paremmin, kun tulee joku kriisi. Minusta tässä on järkeä. Jos tuntuu, että yhden vielä jaksaisi, mitäs sitten, jos tuleekin kaksoset tai kolmoset tai hyvin vaativa tai vammainen lapsi?

Vierailija
28/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niistä edellisistä puuttuu etteivät he riitä? Koetko moraalisesti oikeaksi synnyttää liikakansoituksen, työttömyyden ja ilmastokriisin keskelle jonkun mahdollisesti vasten omaa tahtoaan vain siksi että sinä haluat?

Vierailija
29/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hankimme vaimon mieliksi liikaa. Nyt sitten asumme köyhästi ja ahtaasti jatkuvasti väsyneenä riidellen aamusta iltaan.

Lapset kärsii ja nahistelee, aikuisilla on kestovitutus.

Jällkiviisaasti ajatellen haukkasimme jaksamistamme ja talouttamme ajatellen reiilusti liian ison palan.

Vierailija
30/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos päädyn tyytymään miehen tahtoon ja lapsia ei enää tule lisää. Mies löytää uuden tai tulee ero jostakin muusta syystä ja oma juna on jo mennyt?

Tällä hetkellä pelkkä sekin harrastaminen tuntuu mahdottomalta koska seksi tuo mieleen liian vahvasti lapsiasian. Onko mies valmis luopumaan seksistä vuosiksi/lopun elämäksi? En vaan pysty enää...

Vierailija
31/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen mielestä 1 lapsi olisi ok ja itse olisin halunnut 5.

Meillä 2 lasta. (Enempää ei tuu kun lapset jo isoja, ja itsellä ikää jo liikaa lasten hankintaan)

N40

Vierailija
32/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi ja enempää ei tule. Exä olisi halunnut 2-3. Muutama vuosi väännettiin asiasta ja lopulta erottiin.

Vierailija
33/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin yhdestä, saatiin yksi, mies muutti mieltään ja halusikin useamman, vaikka se yksikin oli minun kontollani.

Väännettiin, kunnes tajuttiin ettei kummankaan pää käänny, erottiin, avioiduttiin uudelleen sopivampien kumppanien kanssa.

Meille kävi molemmille hyvin: ex-mies sai haluamansa suurperheen toisen vaimonsa kanssa, minä avioiduin velamiehen (ei lapsivastainen) kanssa. Niillä teillä ollaan edelleen, nyt kun se ainokaiseni on jo aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän