Keittiöspykologit apua!
Mitä tehdä kun mies ei anna minun istua paikallaan tai katsella televisiota rauhassa?
Jos istun liian kauan tai katselen vain televisiota, mies hermostuu selvästi, käy rauhattomaksi, rupeaa luettelemaan mitä pitäisi tehdä tai rupeaa huutamaan lapsille.
Tilanne rauhoittuu kun nousen ja rupean tekemään jotain.
Voiko johtua siitä että miehen äiti on kuulemma aina ollut sellainen ettei ole istunut tai katsellut televisiota, ei kuulemma tee niin ikinä. Tai jos istuu niin neuloo tai tekee jotain muuta näperrystä vähintään.
Ja tämä on kerrottu kyllä ettei hänellä ole ikinä aikaa istua. Ikinä.
Rupean oikeasti väsymään kun en saa päivän aikana levätä hetkeäkään vaan mun täytyy jatkuvasti tehdä jotain. Olen koittanut tästä puhua ja huomauttaa silloinkin kun tilanne on päällä, mutta reaktio on se, että puhun paskaa ja mies lähtee itse ulos tai tekemään jotain. Paikallaan hän ei pysty olemaan jos minä olen siinä. Istuu ja katsoo televisiota tai ottaa päikkärit kunhan minä en ole paikalla.
Mitä tehdä?
Kommentit (25)
Miehesi kokee turvattomuutta, jos olet tekemättä mitään.
Kyllä on hyväksi, jos välillä saa olla ihan yksin, omassa rauhassa. Jos on yhteisissä tilassa kaiken aikaa, tuntuu että pakahtuu, raivostuu itse kukin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko mies olla stressaantunut tekemättömistä kotitöistä? Itseäni ainakin ärsyttää jos toinen ei tee mitään ja hirveästi olisi tehtävää. Voisitko kysyä häneltä että miksi hän hermostuu? Tai ennakoida tilannetta sanomalla hänelle että aion nyt istua ja katsoa tv:tä ainakin 20 min. Niinhän se lapsillekin toimii, ennakointi niin tilanne ei yllätä miestä.
Olen muuten oikea psykologi jos se jotain auttaa.
Jessus kun tuo aloitus kuulosti pahalta! Sä näet että olisi tekemättömiä kotitöitä kun istutte molemmat telkun ääressä, ja ärsyynnyt kun toinen ei lähde niitä tekemään? Huhhuh.
Susta on tullut äiti. Mies ei vaan sisäistä ettei kuitenkaan sun äiti. Siksi se olettaa, että käyttäydyt kun äiti, siis hänen äitinsä. Muu on liian outoa sille.
No eihän hän sinänsä minua alista, voisin olla vaan välittämättä.
Mutta ei selvästikään huomaa itse missä mennään.