Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sukulaisesi äkkirikastuisi esim. 100 miljoonalla, olettaisitko, että hän antaisi sinulle rahaa pyytämättä? Miten paljon? Miksi/Miksi ei? Antaisitko itse?

Vierailija
12.05.2019 |

Äkkirikastuminen voisi tapahtua lottovoitolla, osakkeilla, yrityskaupalla tai miten vaan, sillä ei ole väliä.

Miten läheisen sukulaisen "pitäisi" mielestäsi antaa rahaa pyytämättä?
Miten läheiseltä kehtaisit pyytää?
Jos ei antaisi, pyytäisitkö lainaan? Maksaisitko koskaan takaisin?

En ole itse mitään voittanut, mietin vaan kun joku taas lottorikastui, että omiin lokkisukulaisiin menisi varmaan välit välittömästi. :DDD

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse todellakin antaisin, jos olen lottovoittoa ajatellut, niin aina olen ajatellut myös mitä voisi muille antaa.

Ja luulen että vanhempani antaisivat myös, luultavasti sisaruksenikin. Ihan perustuen siihen millaisia ovat ja miten muissakin asioissa tehdään.

Muut sukulaiset eivät ehkä,enkä odottaisikaan.

Vierailija
22/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa en olettaisi, että minulle annetaan rahaa. Eikä kenenkään mielestäni pidä antaa yhtään mitään ellei itse halua. Se, ottaisinko tai antaisinko rahaa, riippuisi siitä, kuka olisi kyseessä. Jos joku serkku, jota tapaan kerran kymmeneen vuoteen tarjoaisi, en ottaisi. Enkä myöskään antaisi hänelle. Jos taas joku sukulainen jonka kanssa olen läheisissä väleissä, haluaisi antaa rahaa, ottaisin sen vastaan. Läheisille sukulaisille myös antaisin rahaa. Esimerkiksi vanhempani ovat vuosien varrella auttaneet minua niin paljon, että olisi mielestäni törkeää olla auttamatta heitä, jos miljoonia saisin. Auttaisin myös sisaruksiani ja läheisimpiä ystäviäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoa, että moni vastaa ei. Jos oma sisareni voittaisi lotossa, niin todellakin odottaisin että se näkyisi positiivisesti minunkin elämässäni, samoin jos vanhempani voittaisivat, niin varmaan ensimmäinen asia mitä tekisivät olisi alkaa järjestellä meille lapsille omat miljoonat. Jos itse voittaisin, niin samalla tavalla ostaisin ensi töikseni sisarelleni asunnon ja uuden auton ja vanhemmilleni hoitaisin sellaiset summat eläkesäästöjä varten, että ei tarvitse varmasti kokea huolen häivää taloudellisessa mielessä, päinvastoin. Ystäville tarjoaisin jokaisen baari-ja ravintolareissun ja veisin ulkomaille. Järjetön tuhlaus ei kuitenkaan olisi tavoite, varmaan sijoittaisin suurimman osan järkevästi.

En ymmärrä tätä "jokainen omillaan ja mitään ei pyydetä tai anneta ☹️" - asennetta. Kyllä me perheenä ensisijaisesti huolehdimme toisistamme ja saamme iloa hyvän jakamisesta. Sama ystävien kanssa.

Jos taas joku muu sukulainen kuin ihan lähiomainen äkkirikastusi, en todellakaan odottaisi mitään.

Vierailija
24/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata miljoonaa on niin järjetön summa rahaa että voisin ihan hyvin antaa miljoonan jokaiselle 20 serkulle joita en ole suurinta osaa nähnytkään 30 vuoteen. Ja sisaruksille vaikka 10 miljoonaa.

Antaisin tuosta summasta suurimman osan köyhille muutenkin, itse olen ollut köyhä koko ikäni enemmmän tai vähemmän mutta rikas en ole koskaan ollut (esim. niin että olisi vakituinen työpaikka tai palkka yli 2000€) Velattomana eläminen olisi todella, todella erikoista, tuntisin itseni rikkaaksi jo siinä vaiheessa vaikka olen työtön eikä miehellä ole kovin hyvä palkka. Tiedän kuinka iso asia köyhälle on vaikka muutama tonni ylimääräistä, se voi muuttaa vaikka koko elämän suunnan, pelastaa ulosotolta, rahoittaa opiskelun tai vaikka asunnon tai jonkun muun suuren haaveen.

Omille sisaruksille antaisin vaikka voittaisin vain miljoonan lotossa, vanhemmille ostaisin asuntoauton. Jos voittaisin 10 miljoonaa lotossa, laittaisin omille lapsille miljoonan per naama, sisaruksille ja vanhemmille myös ja jäisi itselle ja miehellekin vielä miljoona, ei olisi kellään hätäpäivää sen jälkeen, siskon lasten tulevaisuuskin olisi turvattu.

En ymmärrä miten joku ei antaisi vaikka saisi 100 miljoonaa, eihän sellaisella rahalla kukaan mitään tee koko elämänsä aikana, ei sitä voisi tuhlata kuin ostelemalla ulkomailta jotain järjettömiä palatseja tai ostamalla joku helvetin iso firma. 10 miljoonaa riittää yhdelle ihmiselle ja siitä on tuhlattavaksikin.

Ja tiedän että kyllä sisarukset ja vanhemmat antaisivat minulle rahaa jos voittaisivat, summa tietysti riippuisi voiton suuruudesta. Meillä muutenkin me sisarukset ja vanhemmat aina autetaan toisiamme ja aina voi luottaa siihen että oma perhe ei hylkää. 

Vierailija
25/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa, että lahjan saaja saa 50 000 e, pitää hänelle antaa joko 55 000 e tai 65 000 veroluokasta riippuen. Ja jos haluaa antaa 500 000 e lapselleen, pitää antaa 580 000 e, jotta verot saa maksettua. Ihanan kallista!

Vierailija
26/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on mielessä jaettu jo moneen kertaan.

Jos minä voittaisin useamman kymmenen miljoonan lottovoiton, antaisin miljoonan siskolle, siskonlapsille, tädeille, serkuille, vanhemmille, puolison veljelle ja siskolle ja vanhemmille. Antaisin miljoonan myös kaikille kuudelle ystävälleni. Yhteensä noihin menisi 24 miljoonaa. Loput jakaisin itseni, lapseni ja mieheni kesken.

Jos sitä rahaa olisi aivan älyttömästi, jakaisin lähisuvulle enemmänkin, ja voisin perustaa vaikka jonkin säätiön, jolla tuettaisiin minulle tärkeää asiaa nuoriin liittyen.

Itse odottaisin pääseväni apajille lähinnä vanhempieni ja siskoni voitoista. Pyytämään en toki rupeaisi.

Vierailija
27/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani on ahne ja istuu tälläkin hetkellä rahakasojen päällä, joten tuskin irtoaisi lanttiakaan. Enpä kyllä vastavuoroisesti itsekään antaisi hänelle mitään. Omalle lapselle ostaisin asunnon ja maksaisin kaikki laskut niin kauan kuin elän.

Vierailija
28/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sata miljoonaa on niin järjetön summa rahaa että voisin ihan hyvin antaa miljoonan jokaiselle 20 serkulle joita en ole suurinta osaa nähnytkään 30 vuoteen. Ja sisaruksille vaikka 10 miljoonaa.

Antaisin tuosta summasta suurimman osan köyhille muutenkin, itse olen ollut köyhä koko ikäni enemmmän tai vähemmän mutta rikas en ole koskaan ollut (esim. niin että olisi vakituinen työpaikka tai palkka yli 2000€) Velattomana eläminen olisi todella, todella erikoista, tuntisin itseni rikkaaksi jo siinä vaiheessa vaikka olen työtön eikä miehellä ole kovin hyvä palkka. Tiedän kuinka iso asia köyhälle on vaikka muutama tonni ylimääräistä, se voi muuttaa vaikka koko elämän suunnan, pelastaa ulosotolta, rahoittaa opiskelun tai vaikka asunnon tai jonkun muun suuren haaveen.

Omille sisaruksille antaisin vaikka voittaisin vain miljoonan lotossa, vanhemmille ostaisin asuntoauton. Jos voittaisin 10 miljoonaa lotossa, laittaisin omille lapsille miljoonan per naama, sisaruksille ja vanhemmille myös ja jäisi itselle ja miehellekin vielä miljoona, ei olisi kellään hätäpäivää sen jälkeen, siskon lasten tulevaisuuskin olisi turvattu.

En ymmärrä miten joku ei antaisi vaikka saisi 100 miljoonaa, eihän sellaisella rahalla kukaan mitään tee koko elämänsä aikana, ei sitä voisi tuhlata kuin ostelemalla ulkomailta jotain järjettömiä palatseja tai ostamalla joku helvetin iso firma. 10 miljoonaa riittää yhdelle ihmiselle ja siitä on tuhlattavaksikin.

Ja tiedän että kyllä sisarukset ja vanhemmat antaisivat minulle rahaa jos voittaisivat, summa tietysti riippuisi voiton suuruudesta. Meillä muutenkin me sisarukset ja vanhemmat aina autetaan toisiamme ja aina voi luottaa siihen että oma perhe ei hylkää. 

Anna 1 000 000 e serkulle, hän maksaa siitä veroja 300 000 e. Tämä 20 kertaa eli antaessasi serkuille 20 milj e saa valtio (köyhät?) samalla 6 milj. e.

Osa meistä pysyy köyhinä siksi, että heillä ei ole mitään käsitystä rahan arvosta ja siitä, paljonko verottaja tuloista ja lahjoista vie. 10 miljoonan lahjasta siskolle lähtee verottajalle samantien 1.6 miljoonaa eli kivan omakotitalon verran. Ja jos sisko elelee yhtä tuhlailevasti kuin sinä omien rahojesi kanssa, niin parissa vuodessa rahat on käytetty.

Vierailija
29/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin vaikka sen 100 miljoonaa, antaisin kyllä vanhemmilleni ja sisaruksilleni sekä heidän lapsilleen rahaa, heille menisi ehkä yhteensä noin 20 miljoonaa. Loput rahat käyttäisin siten, että oma ja vielä alaikäisten lasteni tulevaisuus olisi turvattu (kyllä, tiedän että tähän riittäisi pienempikin summa). Jonkinlaisen rahaston myös perustaisin hyväntekeväisyyttä varten ja hyväntekeväisyyteen haluaisinkin käyttää paljon rahaa.

Jos taas lapseni olisivat aikuisia kun voittaisin, tekisin porukkasopimuksen. Tiedän, että äitini tekisi myös lastensa kanssa tällaisen voittaessaan. En vaatisi, mutta kyllä kieltämättä pettyisin, jos sisaruksiltani en saisi mitään. Jos taas isäni voittaisi, tiedän, että hän joko lahjoittaisi rahaa tai tekisi porukkasopimuksen. Muilta sukulaisilta tuskin saisin mitään enkä sitä odottaisikaan.

Vierailija
30/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi että antaa.

Jos itse voittaisi maksaisin lähimpien velat pois.

Lapsilleni en antaisi koska heidän parisuhteensa voisi kärsiä.

Vierailija
31/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähisuvussa tällainen henkilö, on antanut paljon ennakkoperintöä esimerkiksi ja lainaa rahaa kaikille halukkaille sukulaisille korottomana ja pienillä takaisinmaksuerillä. Muutenkin maksaa ja ostaa paljon asioista läheisille.

Ja joo, mä tekisin samoin itse jos saisin yhtäkkiä niin paljon rahaa etten itse edes saisi kulutettua.

Vierailija
32/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin luultavasti itse sisaruksilleni ja vanhemmille. Luulen, että saisin luultavasti myös heiltä. Tai no veljeltä en välttämättä saisi, koska olemme aika vähän tekemisissä, ja luulen, että hänen vaimonsa vastustaisi rahan antamista. Useinhan perintöriitojenkin aiheuttajina ovat pikemminkin osapuolien puolisot, kuin varsinaiset perheenjäsenet.

Vierailija
33/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kaiken muoviteollisuudelle.

Vierailija
34/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin monta miljoonaa, ostaisin eronneille vanhemmilleni ja parhaalle ystävälleni uudet omistusasunnot joissa voisivat asua ilmaiseksi, samoin itselleni asunnon. Antaisin heille myös vaikka miljoonan per nuppi pimeästi ettei verottaja pääse väliin. Parhaalle ystävälleni ostaisin myös uuden auton, nyt hänellä on yli 20v kulkupeli jota saa vähän väliä korjauttaa. Vanhemmillani ei ole edes ajokorttia kummallakaan.

Muita sukulaisia en ehkä niin kiirehtisi auttamaan, tosin äitini siskolle antaisin rahaa koska tiedän että hän välittää minusta kovasti.

Jos jompikumpi vanhemmistani voittaisi, uskon että he auttaisivat minua taloudellisesti. Itse en kehtaisi kyllä pyytää rahaa.

N39, ei lapsia

Vierailija
35/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin perheeni velat, kumppanini ja hänen äitinsä velat, kumppanini exän ulosoton ja muutaman muun kaverin velat omien lisäksi. Tekisin sen niin ettei kukaan saisi selville, kuka ne maksoi. Verot lähettäisin kirjekuoressa, jotta heille ei koituisi ongelmia suurista lahjaveroista.

Vierailija
36/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna 1 000 000 e serkulle, hän maksaa siitä veroja 300 000 e. Tämä 20 kertaa eli antaessasi serkuille 20 milj e saa valtio (köyhät?) samalla 6 milj. e.

Osa meistä pysyy köyhinä siksi, että heillä ei ole mitään käsitystä rahan arvosta ja siitä, paljonko verottaja tuloista ja lahjoista vie. 10 miljoonan lahjasta siskolle lähtee verottajalle samantien 1.6 miljoonaa eli kivan omakotitalon verran. Ja jos sisko elelee yhtä tuhlailevasti kuin sinä omien rahojesi kanssa, niin parissa vuodessa rahat on käytetty.

Miksi verojen maksu olisi lähtökohtaisesti negatiivista? Tulisipa rahoitettua hyvinvointivaltiota samalla. Ei sadasta miljoonasta joku 100 000 veroa paljoa itketä.

Mitä hyötyä siitä rahasta on kenellekään jos sitä hautoo yksinään naama nurinpäin jupisten itsekseen, että minun rahoistani ei ainakaan kukaan hyödy? 100 miljoonasta riittää sekä säästettäväksi, sijoitettavaksi, tuhlattavaksi, jaettavaksi kuin vaikka veroihinkin.

Vierailija
37/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin perheeni velat, kumppanini ja hänen äitinsä velat, kumppanini exän ulosoton ja muutaman muun kaverin velat omien lisäksi. Tekisin sen niin ettei kukaan saisi selville, kuka ne maksoi. Verot lähettäisin kirjekuoressa, jotta heille ei koituisi ongelmia suurista lahjaveroista.

Ja yhdelle ystävälleni maksaisin lapsettomuushoidot, jotta hänestä tulisi vihdoin +40 vuotiaana ansaitusti äiti joko miehensä tukemana tai ilman. 

Vierailija
38/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voittaisin monta miljoonaa, ostaisin eronneille vanhemmilleni ja parhaalle ystävälleni uudet omistusasunnot joissa voisivat asua ilmaiseksi, samoin itselleni asunnon. Antaisin heille myös vaikka miljoonan per nuppi pimeästi ettei verottaja pääse väliin. Parhaalle ystävälleni ostaisin myös uuden auton, nyt hänellä on yli 20v kulkupeli jota saa vähän väliä korjauttaa. Vanhemmillani ei ole edes ajokorttia kummallakaan.

Muita sukulaisia en ehkä niin kiirehtisi auttamaan, tosin äitini siskolle antaisin rahaa koska tiedän että hän välittää minusta kovasti.

Jos jompikumpi vanhemmistani voittaisi, uskon että he auttaisivat minua taloudellisesti. Itse en kehtaisi kyllä pyytää rahaa.

N39, ei lapsia

Miten annat miljoonan pimeästi? Tilisiirto ei käy, käteistä on hankala nostaa ja tallettaa edes 5000 - 10 000 e suuruisina osina, osakkeita antamalla verottaja näkee, että siirto tehty - eli mikä ihme on tuo sinun tapasi antaa 1 000 000 e huomaamattomasti?

Vierailija
39/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muita lähisukulaisia kuin mummo ja vanhempani. Tiedän, että hyötyisin rikastumisesta jollakin tavalla ihan pyytämättäkin.

Vierailija
40/128 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi verojen maksu olisi lähtökohtaisesti negatiivista? Tulisipa rahoitettua hyvinvointivaltiota samalla. Ei sadasta miljoonasta joku 100 000 veroa paljoa itketä.

Mitä hyötyä siitä rahasta on kenellekään jos sitä hautoo yksinään naama nurinpäin jupisten itsekseen, että minun rahoistani ei ainakaan kukaan hyödy? 100 miljoonasta riittää sekä säästettäväksi, sijoitettavaksi, tuhlattavaksi, jaettavaksi kuin vaikka veroihinkin.

Näin minäkin ajattelisin. Tullut käytettyä paljon yhteiskunnan palveluita ja nostettua tukia, nyt saisi maksaa ne takaisin korkojen kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä