Tätäkö nykyajan deittailu siis todella on: tapailumies menee tänään toisen naisen kanssa treffeille
Erosin alkuvuodesta pitkästä parisuhteesta ja latasin suurin epäilyin Tinderin kevättalvesta. Nyt noin neljän viikon ajan olen ollut tapailu/seksisuhteesta tosi kivan ja ennen kaikkea hyvännäköisen ja fiksun miehen kanssa. Hänellekin vasta tulee alle vuosi avioerosta ja ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen. Mutta viime viikkojen ajan ollaan oltu tosi tiiviisti yhteydessä, meillä on hauskaa, koko ajan puhuttavaa ja seksissä ollaan samalla aaltopituudella. Hän nauttii sinkkuelämästä huonon parisuhteen jälkeen ja suon sen hänelle, olen itsekin samassa tilanteessa. Siten ei olla käyty sitä keskustelua, että onko meidän suhde nyt ”virallinen” seurustelusuhde tms. Epämuodollista tapailua, hyvää seksiä, pientä ihastusta ja vipinää puolin ja toisin.
No nyt mies muina miehinä kuitenkin vähän vahingossa puhelimessa lipsautti, että on tänään viemässä toisen (ilmeisesti myös Tinderissä tavatun) naisen treffeille. En halunnut kuulostaa takertuvalta, joten en pystynyt sanomaan miehelle, että mitä hel*ettiä. Mies ehkä vaistosi hämmennykseni, sillä hän selitteli jotain poikamieselämästä ja sitten selvällä tekosyyllä lopetti puhelun (”kuuluvuus huono”, joo niin varmaan 4g verkossa Helsingissä).
Tavallaan oon sitä mieltä, että eihän me olla todellakaan sovittu mistään seurustelusta, sen puoleen ihan ok, jos mies tosiaan deittailee vaikka kymmentä samaan aikaan. Toisaalta tuntuu pahalta, sillä meillä oli mielestäni oikeasti tosi kivaa kemiaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla. Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia? Täytyy varmaan käydä miehen kanssa se keskustelu, että montako meitä tapailunaisia hänellä oikein on. Toisaalta tiedän, että kiinnostukseni häneen taitaa aika lailla romahtaa tuon keskustelun jälkeen. Jos näen hänen valehtelevan, kiinnostus loppuu. Toisaalta jos hän rehellisesti kertoo, että tapailee muitakin, loppunee kiinnostus siltikin.
Kommentit (558)
Melko ristiriitainen kirjoitus. Et halua parisuhdetta, mutta kuitenkin. Muiden tapaileminen on ok, mutta ei sittenkään ole.
Ehkä sun kannattaa lopettaa tuo tapailu. Jos kuvio häiritsee, ei varmaan muita vaihtoehtoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta tämäkö on siis nykyajan Tinder-deittailukulttuuria ja ihan normaalia?"
Ei ole normaalia, mutta nuo on juuri niitä pelimiehiä joiden kanssa naisilla on kemiaa ja kipinää.
Jos alentaisit pinnallisia kriteerejä niin saisit luotettavan parisuhdemiehen, mutta sitten ei olisi kipinää :(
Älä nyt viitsi. Minulla on ollut niin alhaalla rima ettei alempana voi olla, ja silti olen huomannut olevani yksi monista, helkkarin monta kertaa.
Siis hetkinen? Sulla on rima niin alhaalla ettei voi alempana enää olla ja silti näillä miehillä on ollut paljon kysyntää. Kuitenkin itse koulutettuna, työssäkäyvänä ja liikunnallisena miehenä saan matcheja todella harvoin, vaikka en nirsoile. Nyt jokin ei mätsää (heh)
ohis
Sama juttu täälläkin, pidän itseäni ihan ok-tavismiehenä mutta en pääse edes treffeille, puhumattakaan mistään monen naisen pyörityksestä samaan aikaan..
Miten te naiset olette noin pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaisesi naiset ovat kuin kultakaivos näille tindermiehille.
Yksinkertainen neuvo: älä anna kenelle tahansa!
Aika seksististä puhua antamisesta tässä yhteydessä, sillä kyllä koen olleeni yhtä lailla myös saavana osapuolena tässä tapailusuhteessa. Kenenkään kanssa aiemmin en ole ollut seksin suhteen yhtä samoilla aaltopituuksilla. Mutta joo, ehkä en ole tajunnut minkälaisen pelimiehen kanssa olen ollut tekemisissä.
Ap
Noin minä tein jo 2000-luvun alussa. Ja siis olen nainen. Jos on sanottu, että ei sitouduta, niin se tarkoittaa että ei sitouduta. Mitä ihmettä sitä muuta edes sitten luulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä Tinderiä ja deittailukulttuuria, jos valitset tyhmästi
Jaa tyhmästi valittu? Mies on mukava, fiksu, hyvännäköinen, sanavalmis ja meillä on fyysistä vetovoimaa. Ei kai ole ihme, että olen hänestä kiinnostunut. Toki olen ymmärtänyt, ettei puolin tai tosin tässä olla menossa naimisiin, kunhan tapaillaan ja nautitaan toistemme seurasta. En siten ymmärrä, miten valintani olisi tyhmä. Hämmästelen vaan tätä, että miehelle ei siis riitä yksi hyvä tapailusuhde, pitää olla useampiakin.
No jos olisit valinnut fiksummin, ei tätä koko keskustelua olisi olemassa eikä sun tarvitsisi todeta, että kiinnostus tulee romahtamaan joka tapauksessa
Nykyään sovitaan erikseen, milloin poistetaan Tinder eikä enää tapailla muita. Kaikki sen tietää.
"ollaan puhuttu, että kumpikaan meistä ei tässä vaiheessa ole vielä valmis uuteen avioliittoon tai edes vakavaan suhteeseen"
Mihin olet unohtanut keskustelunne? Miksi puhut toiselle noin kun kuitenkin haluaisit tavallisen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa tyhmästi valittu? Mies on mukava, fiksu, hyvännäköinen, sanavalmis ja meillä on fyysistä vetovoimaa. Ei kai ole ihme, että olen hänestä kiinnostunut. Toki olen ymmärtänyt, ettei puolin tai tosin tässä olla menossa naimisiin, kunhan tapaillaan ja nautitaan toistemme seurasta. En siten ymmärrä, miten valintani olisi tyhmä. Hämmästelen vaan tätä, että miehelle ei siis riitä yksi hyvä tapailusuhde, pitää olla useampiakin.
Oletko yllättynyt että kärkitason miehellä on muitakin naisia?
Ehkäpä joo olen. En ole deittaillut pitkiin aikoihin. Ihmettelen, että mies itse on ollut viime viikot tosi aktiivinen ja intohimoinen mua kohtaan mutta sitten kuitenkin toiset treffit tänään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Melko ristiriitainen kirjoitus. Et halua parisuhdetta, mutta kuitenkin. Muiden tapaileminen on ok, mutta ei sittenkään ole.
Kyllä mä tiedän vaikka miten paljon pareja, jotka eivät ole valmiita vakavampaan, mutta tapailevat silti vain toisiaan. Sillä ”vakavampaan” tarkoitetaan, ettei kiirehditä yhteenmuuttoa tms.
On tuollainen monen pyörittäminen yhtä aikaa aika tavallista nykyään, tai oli ainakin jo 10 vuotta sitten. Ei kaikki sitä tee, vain osa. Mutta en ymmärrä miksi puhuit miehen kanssa, että on ok että te ette ole parisuhteessa vaan hän voi elää sinkkumieselämää, jos se kerran haittaa sinua. Olisit sanonut hänelle jo alussa suoraan, että sinä haluat parisuhteen.
Parisuhde on (tai sen voi edellyttää olevan) monogaminen, ellei nyt suoraan jostain avoimesta suhteesta sovita. Jos taas on puhuttu, että ei parisuhdetta vaan ollaan sinkkuja, niin silloin voi tapailla useita samaan aikaan.
Sinä selvästi haluat parisuhteen.
Itsehän sanoit, että et halua vakavaa suhdetta ja olitte asiasta yhtä mieltä. Se, jos pitää lopettaa muiden tapailu sinun takia on jo se vakava suhde. Ilmeisesti lähdit leikkiin, poltit näppisi ja nyt on toisen vika, kun oletkin kaikessa hiljaisuudessa muuttanut mielesi siksi, kun yhdessäolo on ollut niin mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon ole pakko mennä mukaan. Tinder ei ole oikea sovellutus parisuhdetta hakevalle ihmisille.
Ei sovelluksessa ole mitään vikaa. Naisten miesmaussa se vika on.
Se on biologiaa se. et sinäkään ottaisi rumaa naista jos valittavissa olisi kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, mutta nuo on juuri niitä pelimiehiä joiden kanssa naisilla on kemiaa ja kipinää.
Jos alentaisit pinnallisia kriteerejä niin saisit luotettavan parisuhdemiehen, mutta sitten ei olisi kipinää :(
Älä nyt viitsi. Minulla on ollut niin alhaalla rima ettei alempana voi olla, ja silti olen huomannut olevani yksi monista, helkkarin monta kertaa.
Siis hetkinen? Sulla on rima niin alhaalla ettei voi alempana enää olla ja silti näillä miehillä on ollut paljon kysyntää. Kuitenkin itse koulutettuna, työssäkäyvänä ja liikunnallisena miehenä saan matcheja todella harvoin, vaikka en nirsoile. Nyt jokin ei mätsää (heh)
ohis
Kyllä, niin alhaalla. Tai ehkä sitten olen niin tasoton, että se rima on vain tasollani. Mutta todella rumia, ylipainoisia, työttömiä, mt-eläkeläisiä, juoppoja... Kenellekään en ole antanut pakkeja.
En tiedä onko ollut paljon kysyntää, mutta kaksi mielestäni riittää. Eli se toinen lisäkseni ja kova yritys johonkin kolmanteen ja ehkä parempaan.
Jos joku tuollainen koulutettu, työssäkäyvä ja liikunnallinen tms. olisi joskus ollut kiinnostunut, mitä ei kyllä ole ollut, niin ehkä olisi karsiutunutkin, koska ajattelisin etten itse ylitä rimaa.
Ap kysyy neuvoa omaan tilanteeseen, ketju täyttyy ap:ta syyllistävistä miehistä, joiden kommenteista ei ole yhtään mitään apua ap:lle. Hohhoijaa.
Ihan oma mokasi kun sanoit ettet ole valmis vakavaan suhteeseen. Kuka on niin hölmö, että sanoo noin. Se on toiselle tieto, että seksillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Kyllä, niin alhaalla. Tai ehkä sitten olen niin tasoton, että se rima on vain tasollani. Mutta todella rumia, ylipainoisia, työttömiä, mt-eläkeläisiä, juoppoja... Kenellekään en ole antanut pakkeja.
En tiedä onko ollut paljon kysyntää, mutta kaksi mielestäni riittää. Eli se toinen lisäkseni ja kova yritys johonkin kolmanteen ja ehkä parempaan.
Jos joku tuollainen koulutettu, työssäkäyvä ja liikunnallinen tms. olisi joskus ollut kiinnostunut, mitä ei kyllä ole ollut, niin ehkä olisi karsiutunutkin, koska ajattelisin etten itse ylitä rimaa.
Lisään vielä että tinderiä en ole kokeillut, vain treffipalstoja tms., ja siellä ne tapailemani miehet aina etsivät lisää ja lisää.
Olen luovuttanut jo kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä joo olen. En ole deittaillut pitkiin aikoihin. Ihmettelen, että mies itse on ollut viime viikot tosi aktiivinen ja intohimoinen mua kohtaan mutta sitten kuitenkin toiset treffit tänään.
Ap
Olisi hauskaa tietää montaa naista hän pyörittää samaan aikaan. Luulen, että luku on 4-6, sillä tämän verran olen huomannut muutaman suositun kaverini pystyvän pitämään kerrallaan hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Tinder ja helpot naiset tekevät sen, että mies pystyy kilpailuttamaan naisia toisiaan vastaan, vertailemaan ja etsimään parempaa. Hän on nyt löytänyt sinut, joka olet "ihan kiva ja ok", mutta kun tarjontaa on, toki miettii löytyisikö joku parempi.
Tämä nykyaikainen deittikuvio on kuin joku työnhakuprosessi. Voit ajatella, että olet päässyt nyt ensimmäiselle haastattelukierrokselle. Ja vaikka olet lupaavan tuntuinen ja kiinnostava kandidaatti, niin siellä on tässä vaiheessa kuvioissa vielä monta muutakin.
Kyllä nykyaikanakin on niitä, jotka pitävät paheksuttavana tätä nykytyyliä, että nussitaan monen kanssa samaan aikaan sen sijaan että tutustuttaisiin yhteen kerrallaan. Pitää vain löytää ne samanhenkiset ja tutustua heihin. Tinderissä he eivät varmaankaan pyöri. Tinderillä on maine seksinhakusovelluksena ja porukka on sen mukaista.