Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen kokemus TE-palveluista ja oli omituinen

Vierailija
10.05.2019 |

Jäin ensimmäistä kertaa elämässäni työttömäksi ja yritin osallistua erääseen TE-toimiston tilaisuuteen. En heti löytänyt paikkaa, joten olin paikalla (eli siis sen huoneen, jos tilaisuus järjestettiin) tasan 1 minuuttia yli sen ajan, jolloin tilaisuus alkoi. Katsoin ajan vielä kännykästäni, joten se oli minuutintarkka.

Olivat laittaneet oven lukkoon eivätkä avanneet.

Onko tämä yleinen käytäntö?

Ymmärrän kyllä, että minähän siinä mokasin olemalla tuon yhden minuutin myöhässä, mutta hämmästytti vain, kun oven lukitsemisesta tietyllä minuutilla ei ollut mitään mainintaa kutsussa eivätkä toimiston virkailijatkaan tällaisesta tienneet, kun kysyin. Neuvoivat koputtamaan kovaäänisesti, mutta eipä sitä ovea avattu.
Tänään soitin toimistoon ja kysyin vielä asiasta, jolloin sain läksytyksen siitä, että olin ollut myöhässä ja että tietysti ovet laitetaan lukkoon eikä ketään päästetä sisään.

Tuntui vain hölmöltä, ihan kuin minua olisi kohdeltu lapsena. Olisin ainakin toivonut, että tästä oven lukitsemisesta olisi mainittu etukäteen tai edes jossain, kun edes toimiston virkailijat olisivat tienneet käytännöstä.

Toimitaanko noin siis aina TE-palveluissa? Kyselen täältä, kun itse eivät osanneet vastata.

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut noista lukittavista ovista työkkärissä ja täytyy sanoa, että aika erikoista toimintaa on. Minuutin myöhästyminen on asia, joka ei kerro ihmisestä tai hänen asenteestaan yhtään mitään ja voi tapahtua kenelle tahansa. Yleensä missään muussa tilanteessa kuin julkisten kulkuvälineiden lähtöajoissa se ei ole minkäänlainen kynnyskysymys. Ei edes työhaastatteluissa. Isommat myöhästymiset asia erikseen. Ja joo, toki voi huolehtia niin että mahdollisuus minuutinkaan myöhästymiseen on mitätön, mutta jos tulee vaikka bussilla, se voi vaatia esim. tunninkin aikaisemmin lähtemistä. Sellaista ei normaalisti tehdä, koska se minuutin myöhästyminen ei ole mikään maailmanloppu. Eikä koskaan voi olla täysin varma, ettei mitään myöhästymisen aiheuttavaa voisi tapahtua. Kolmen kuukauden karenssi, tai lyhyempikään, on täysin kohtuuton rangaistus vaikkapa auton hajoamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut noista lukittavista ovista työkkärissä ja täytyy sanoa, että aika erikoista toimintaa on. Minuutin myöhästyminen on asia, joka ei kerro ihmisestä tai hänen asenteestaan yhtään mitään ja voi tapahtua kenelle tahansa. Yleensä missään muussa tilanteessa kuin julkisten kulkuvälineiden lähtöajoissa se ei ole minkäänlainen kynnyskysymys. Ei edes työhaastatteluissa. Isommat myöhästymiset asia erikseen. Ja joo, toki voi huolehtia niin että mahdollisuus minuutinkaan myöhästymiseen on mitätön, mutta jos tulee vaikka bussilla, se voi vaatia esim. tunninkin aikaisemmin lähtemistä. Sellaista ei normaalisti tehdä, koska se minuutin myöhästyminen ei ole mikään maailmanloppu. Eikä koskaan voi olla täysin varma, ettei mitään myöhästymisen aiheuttavaa voisi tapahtua. Kolmen kuukauden karenssi, tai lyhyempikään, on täysin kohtuuton rangaistus vaikkapa auton hajoamisesta.

Siis onko tämä jokin yleinen tapa työkkäreissä? Mitä muuta omituista niissä tapahtuu?

Vierailija
124/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin ymmärtämään, jos vaikka ilmoitettaisiin, että 10 minuuttia tilaisuuden alkamisen jälkeen laitetaan ovet lukkoon eikä sisään pääse. Mutta tuo ap:n kertoma 1 minuutti on kyllä aivan kohtuuton! Tuohan on silkkaa nöyryyttämistä ja kiusaamista.

Vierailija
125/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään piiitkästä aikaa työvoimatoimistossa. Kun kävelin aulan läpi, tiskin takana istui kuusi henkilöä ja kaikki tuijottivat minua totisina. Ei ollut muita asiakkaita sillä hetkellä. Oli tosi outo tunnelma! Kukaan ei hymyillyt, tervehtinyt tai muutoinkaan käyttäytynyt tyypillisellä asiakaspalveluasenteella. Olin vähän hämmästynyt, pelkäsivätkö asiakkaita vai mikä oli?

Olen ihan tavallinen siistiulkoasuinen keski-ikäinen nainen. Yleensä minulle hymyillään ystävällisesti tiskin takana, kun saavun asiakkaana eri paikkoihin. Käyttäydyn itse aina ystävällisesti.

Vierailija
126/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Pasilassa ei tuollaista harrastettu vaan väkeä tuli paikalle vielä 10min tilaisuuden alkamisen jälkeenkin. Tosin kyseessä oli sellainen kaikille pakollinen istunto ja työnhaku katkeaa jos ei siihen osallistu, että en sitten tiedä onko käytännöt eri noissa "vapaaehtoisissa" tilaisuuksissa.

Kyllä tämäkin oli velvoittava tilaisuus, eli nyt työnhakuni laitetaan katkolle, tulee selvityspyyntö ja todennäköisesti joudun joka tapauksessa elämään säästöilläni sen ajan, kun sitä käsitellään.

Ja kyllä, ymmärrän että itse mokasin olemalla myöhässä. Tuntuu vain aika ikävältä, että kyseessä oli tasan 1 minuutti. Toki olisin ollut reilusti etuajassa jos olisin tiennyt, että tuo yksi minuutti tarkoittaa minulle ansiosidonnaisen katkeamista. Mutta mitään tällaista ilmoitusta lukituksesta ei tullut.

Kyseessä Uusimaa.

Ap

Ihan hirveä kokemus työnhakijalle.

Asiallisuus tulee olla mukana ja minuuttiaikataulusta ei todellakaan ole kysymys näissä tilaisuukissa.

Asia tulee ehdottomasti selvittää.

Mitä hirveää on siinä, että ei ole ajoissa paikalla? Ja jo pitää kokemusta hirveänä, niin miten kestää työelämässä sitä, että siellä voi olla 4-6 palaveria päivässä eikä yhdestäkään voi myöhästyä.

Omassa työssäni projekteissa on valtava määrä palavereja, joihin osallistuvat ovat kaikki kiireisiä.  Kaikilla on myös päällekkäisyyksiä aidosti tärkeiden eri palavereiden kanssa. Ihmisiltä vaaditaan joustavuutta ja kykyä priorisoida. Jos olennainen henkilö tulee myöhässä, kaikki tietävät että se tapahtui hyvästä syystä ja hänet briiffataan sille tasolle että hänestä tulee hyödyllinen osallistuja. Ja jos ei ollenkaan pääse palaveriin, tieto jaetaan muuten.  Tuollainen asiakkaan pompotus ja  minuuttinipotus kuulostaa niiiiiin julkiselta sektorilta.

Otan osaa, ap. Toivottavasti sinun ei tarvitse kauaa asioida tuollaisessa paikassa. Ja miksi työkkärin tiedotustilaisuuteen piti mennä paikan päälle? Miksi siihen ei voinut osallistua esim. Skypellä?

Omassa työssäni leikkaussalissa ei ole mahdollisuutta siihen, että odotellaan jotakuta, joka on myöhässä siksi, että ei halua olla ajoissa. Julkisella sektorilla meillä ei ole mahdollisuutta käydä asioita läpi moneen kertaan. Ja kyllä, päivystystyö on erikseen, pystymme hyvinkin nopeasti kriisivalmiuteen, mutta tavallisena työpäivänä yhden työntekijän myöhästely koetaan koko tiimin työn aliarvioimiseksi ja epäkunnioittavaksi käytökseksi.

Miksi ei voi olla ajoissa paikalla, jos ei työttömänä ole monia eri työnantajatilaisuuksia samaan aikaan päällekkäin? Siitähän tuossa on kyse, koko sen kutsutun porukan halveksimisesta. Osa tuli ajoissa, he kuulivat tarvittavat asiat, mutta olisiko todella noin 30 ihmisen pitänyt briiffata ap:lle tilaisuuden alku, koska hän ei suostunut tulemaan samaan aikaan kuin muut?

No miten te teette jos kirurgilla on kaksi leikkausta yhtä aikaa? Juu, rauhoitu, ei tarvitse vastata. Mutta usko tai älä monilla aloilla työt eivät tule kuin liukuhihnassa tai putkessa ja silloin ihmiset joustavat ja priorisoivat ja suunnittelevat ja auttavat toinen toisiaan ilman mitään itkuisiä väristelyjä "toisten kunnioituksesta". Ja jos asiakas myöhästyy seminaarista hänet otetaan hymyillen vastaan. Tilaisuuden jälkeen hän saa materiaalin josta kaikki olennaisnen tieto löytyy.

Miten tämä voi olla näin erikoista ja ihmeellistä? Joku tampio vertaa infotilaisuutta leikkaukseen?

Joku tampio vertaa työelämää työttömän kiireisiin?

Ap:n esimerkki kertoo siitä, miksi osa porukasta onnistuu olemaan työttömänä jopa nyt, kun työmarkkinat vetävät lähestulkoon kaikki mahdolliset ihmiset töihin. Jopa oma äitini (56v, takana 3 vuotta osa-aikaista työtä) sai kokopäiväisen työpaikan ei-omalta-alaltaan ihan vain soittamalla työnantajalle ja kysymällä työpaikkaa. Sitten on nämä, joille töihinmenoa tärkeämpää on saada työttömyysetuus ja kauhistellaan, että kukaan ei kertonut, että tilaisuudessa pitää olla ajoissa. Ymmärrän, miksi ap ei ole töissä eikä todennäköisesti tule töitä samaan. Työnantajan kannalta hyvä juttu, ei kukaan jaksa pitkään katsoa työntekijää, joka ei viitsi, ehdi tai halua tulla töihin.

Ap tienaa vielä vuoden 2019 aikana moninkertaisesti sen, mitä sinä tulet tienaamaan. Olet umpityhmä provoaja, joka ei osaa lukea sen vertaa että pystyisi pitämään provoilunsa kiinnostavana.  

Vierailija
127/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin tänään piiitkästä aikaa työvoimatoimistossa. Kun kävelin aulan läpi, tiskin takana istui kuusi henkilöä ja kaikki tuijottivat minua totisina. Ei ollut muita asiakkaita sillä hetkellä. Oli tosi outo tunnelma! Kukaan ei hymyillyt, tervehtinyt tai muutoinkaan käyttäytynyt tyypillisellä asiakaspalveluasenteella. Olin vähän hämmästynyt, pelkäsivätkö asiakkaita vai mikä oli?

Olen ihan tavallinen siistiulkoasuinen keski-ikäinen nainen. Yleensä minulle hymyillään ystävällisesti tiskin takana, kun saavun asiakkaana eri paikkoihin. Käyttäydyn itse aina ystävällisesti.

Kävit? Käykö niissä vielä joku?

Itse jouduin asioimaan työkkärin kanssa 6-7 vuotta sitten. Ensin oli ne kymmenien ihmisten jonot edes siihen vastaanottotiskille... Sitten ne ykskaks katosivat. Seuraavan kerran kun kävin ehkä vuotta myöhemmin, työkkärissä oli kauniisti sisustetut tilat entisten jämähuonekalujen sisään, mutta ei yhtäkään asiakasta.

Vierailija
128/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämähuonekalujen sijaan, siis...

Vierailija
129/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Pasilassa ei tuollaista harrastettu vaan väkeä tuli paikalle vielä 10min tilaisuuden alkamisen jälkeenkin. Tosin kyseessä oli sellainen kaikille pakollinen istunto ja työnhaku katkeaa jos ei siihen osallistu, että en sitten tiedä onko käytännöt eri noissa "vapaaehtoisissa" tilaisuuksissa.

Kyllä tämäkin oli velvoittava tilaisuus, eli nyt työnhakuni laitetaan katkolle, tulee selvityspyyntö ja todennäköisesti joudun joka tapauksessa elämään säästöilläni sen ajan, kun sitä käsitellään.

Ja kyllä, ymmärrän että itse mokasin olemalla myöhässä. Tuntuu vain aika ikävältä, että kyseessä oli tasan 1 minuutti. Toki olisin ollut reilusti etuajassa jos olisin tiennyt, että tuo yksi minuutti tarkoittaa minulle ansiosidonnaisen katkeamista. Mutta mitään tällaista ilmoitusta lukituksesta ei tullut.

Kyseessä Uusimaa.

Ap

Asiallisuus tulee olla mukana ja minuuttiaikataulusta ei todellakaan ole kysymys näissä tilaisuukissa.

Mitä hirveää on siinä, että ei ole ajoissa paikalla? Ja jo pitää kokemusta hirveänä, niin miten kestää työelämässä sitä, että siellä voi olla 4-6 palaveria päivässä eikä yhdestäkään voi myöhästyä.

Omassa työssäni projekteissa on valtava määrä palavereja, joihin osallistuvat ovat kaikki kiireisiä.  Kaikilla on myös päällekkäisyyksiä aidosti tärkeiden eri palavereiden kanssa. Ihmisiltä vaaditaan joustavuutta ja kykyä priorisoida. Jos olennainen henkilö tulee myöhässä, kaikki tietävät että se tapahtui hyvästä syystä ja hänet briiffataan sille tasolle että hänestä tulee hyödyllinen osallistuja. Ja jos ei ollenkaan pääse palaveriin, tieto jaetaan muuten.  Tuollainen asiakkaan pompotus ja  minuuttinipotus kuulostaa niiiiiin julkiselta sektorilta.

Otan osaa, ap. Toivottavasti sinun ei tarvitse kauaa asioida tuollaisessa paikassa. Ja miksi työkkärin tiedotustilaisuuteen piti mennä paikan päälle? Miksi siihen ei voinut osallistua esim. Skypellä?

Kyllä näihin info-tilaisuuksiin ihmisiä tulee ihan junalla/bussilla pitkien matkojen päästä, koska esimerkiksi uudellamaallakin info-kutsujen perusteella ainoa paikka tällaisten tunnin luentojen järjestämiseen on Leppävaarassa.

Ikävää tietysti se, että pienestä työmarkkinatuesta menee vielä työttömiltä kyytirahat edestakaiseen matkaan mutta osallistumispakko tosiaan velvoittaa karenssin uhalla istumaan sinne.

Eli näitä tiedotustilaisuuksia järjestetään ja kutsutut menevät paikalle miten taitavat.

Samat asiat voi ihan hyvin referoida monisteella ja lähettää se, kutsujen asemesta, mutta jonkun on tienattava kai tuollakin.

Työttömien aktiivisuutta nimittäin ei mielestäni mitenkään mitata sillä ilmestyykö työnhakija istumaan sinne tuolille muiden sekaan tunniksi kuuntelemaan kuinka voit googlettamalla löytää firmoja ja kysyä tutun tutuilta töitä.

Vierailija
130/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kaikki kontaktit te toimistosta on outoja. ovat ottaneet yhteyttä sieltä useasti viimeisen 12 kk aikana ja aivan ilmiselvästi kukaan virkailija ei ole perehtynyt aikaisempiin asiakastietoihini. 

sinne varmaan kelpaa töihin jos osaa käyttää tietokonetta keskimääräistä paremmin. 

Tarvitseeko niitä asiakkaita umpimähkään lähestyä kamalalla kiireelle ilman että edes tutustuu asiakkaan tilanteeseen oikeasti. 

valitaan asiakas randomina ja lähetetään työosoitus.

henk koht pidän saamiani yhteyden otto pyyntöä ammattitaidottomina ja kyykyttävinä.

mm. yritetään lähettää töihin johon ei edellytyksiä, vaikka lähempänä olisi avoimia paikkoja, johon olisi edellytyksiä. 

Vierailija
131/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha laitos. Toivottavasti tällä hallituskaudella lopetetaan ja käytetään säästyneet varat koulutukseen.

Vierailija
132/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työhönosoitusten lähettäminen pelkkää virkailijoiden keksintöä ole. Ministeriöstä tuli paimenkirje, että osoituksia on lähetettävä enemmän. Ja sitten niitä alettiin lähettää enemmän. Ei siinä joudeta katsoa mitään, koneelta ehkä tehdään haku, kaikki toimi-alkuiset, ja kas näin toimistosihteeri saa hakea toimitussihteerin ja toimitusjohtajan paikkoja...

Työllisyyteen ei ole vaikuttanut, mutta karenssien määrään on. Se oli varmaan se tosiallinen tarkoituskin.

Nythän puuhataan sitä aktiivimalli kakkosta, joka tarkoittaisi sitä, että töitä on haettava vähintään sen 15 paikaa/3 kk tms.

Joku jotain syystä kuvittelee, että hakemusten räiskiminen sinne tänne olisi hyvä tapa työllistyä. Ei ole. Mutta siinä on mitattava luku, jota rikkoessa saa karenssin.

Vierailija
133/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä Uusimaa.

Ap

Työelämässä kukaan ei tosiaan kaada maailmaa siitä, jos joku on isosta tilaisuudesta YHDEN MINUUTIN myöhässä.

Taidat tosiaan olla TE-virkailija, koska sinulle tämä yksi minuutti teidän hyödyttömästä tilaisuudestanne on elämää tärkeämpi asia. Newsflash: Näin ei ole oikeassa työelämässä.

Minkä ihmeen takia muuten oletat, että kukaan työtön ei ole koskaan ollut työelämässä?

Sinulle suosittelisin erittäin vahvasti ammatin vaihtoa pois sieltä TE-toimistosta.

Työelämässä maailma ei kaadu myöhästelyihin. Sitä vain menettää työpaikkansa, koska ei kunnioita muiden työtä olemalla paikalla kokouksen alusta alkaen.

Mistä muuten keksit, että ensimmäinen minuutti on aina turha ja te-toimiston tilaisuus on turha? Vai oletko niitä, jotka soittavat puhelinpalveluun itkien sitä, että kukaan ei kertonut, miten tulee toimia ja nyt en saa euroakaan rahaa. Kun se ratkaisu kerrottiin siellä tilaisuudessa, missä et halunnut olla, kun se oli turha.

Ai, että sinne teidän puhelinpalveluun soittaminen onkin kiellettyä? Tämähän muuttuu koko ajan kiinnostavammaksi.

Ei ole kielletty, mutta on aika lailla turhauttavaa vastata, että kyllä se on sinulle infossa sanottu, mutta jos et ollut paikalla, niin tietenkään et voi tietää etkä lukutaidottomana sitä tietoa löydä. Lukutaidoton voi toki hakea töitä, jos joku auttaa hakemuksissa.

Mieluummin sitä vastaisi ihan oikeisiin kysymyksiin eikä sellaisiin, joista asiakasta on informoitu, hän ei vain ole katsonut työttömän arvolleen sopivaksi ottaa tietoa vastaan.

Ihan kuriositeettina: 

Sinun toimenkuvaasi kuuluu vastata kysmyksiin jotka liittyvät työnhakuun.

Ei niin että sinä valitset kysymykset joihin "mieluummin" vastaisit.

Sinä olet työnhakijoita varten palkattu.

He eivät tule sinua varten kyselemään yhtään mitään.

Miksi tätä ei tarpeeksi selkeästi kerrota te-virkailjoiden infossa, jossa sisäänajetaan uusia "asiantuntijoita"? Asenne omaan työhön eli vuorovaikutukseen työttömien työnhakijoiden kanssa on välillä suorastaan ala-arvoinen ikään kuin se olisi vitkailijoiden arvolle liian vähäpätöistä vastata ystävällisesti ihmisille joiden on pakonedessä asioitava kaikenlaisten puupäiden kanssa.

Vierailija
134/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä Uusimaa.

Ap

Työelämässä kukaan ei tosiaan kaada maailmaa siitä, jos joku on isosta tilaisuudesta YHDEN MINUUTIN myöhässä.

Taidat tosiaan olla TE-virkailija, koska sinulle tämä yksi minuutti teidän hyödyttömästä tilaisuudestanne on elämää tärkeämpi asia. Newsflash: Näin ei ole oikeassa työelämässä.

Minkä ihmeen takia muuten oletat, että kukaan työtön ei ole koskaan ollut työelämässä?

Sinulle suosittelisin erittäin vahvasti ammatin vaihtoa pois sieltä TE-toimistosta.

Työelämässä maailma ei kaadu myöhästelyihin. Sitä vain menettää työpaikkansa, koska ei kunnioita muiden työtä olemalla paikalla kokouksen alusta alkaen.

Mistä muuten keksit, että ensimmäinen minuutti on aina turha ja te-toimiston tilaisuus on turha? Vai oletko niitä, jotka soittavat puhelinpalveluun itkien sitä, että kukaan ei kertonut, miten tulee toimia ja nyt en saa euroakaan rahaa. Kun se ratkaisu kerrottiin siellä tilaisuudessa, missä et halunnut olla, kun se oli turha.

Ai, että sinne teidän puhelinpalveluun soittaminen onkin kiellettyä? Tämähän muuttuu koko ajan kiinnostavammaksi.

Ei ole kielletty, mutta on aika lailla turhauttavaa vastata, että kyllä se on sinulle infossa sanottu, mutta jos et ollut paikalla, niin tietenkään et voi tietää etkä lukutaidottomana sitä tietoa löydä. Lukutaidoton voi toki hakea töitä, jos joku auttaa hakemuksissa.

Mieluummin sitä vastaisi ihan oikeisiin kysymyksiin eikä sellaisiin, joista asiakasta on informoitu, hän ei vain ole katsonut työttömän arvolleen sopivaksi ottaa tietoa vastaan.

Ihan kuriositeettina: 

Miksi tätä ei tarpeeksi selkeästi kerrota te-virkailjoiden infossa, jossa sisäänajetaan uusia "asiantuntijoita"? Asenne omaan työhön eli vuorovaikutukseen työttömien työnhakijoiden kanssa on välillä suorastaan ala-arvoinen ikään kuin se olisi vitkailijoiden arvolle liian vähäpätöistä vastata ystävällisesti ihmisille joiden on pakonedessä asioitava kaikenlaisten puupäiden kanssa.

Tuollaisella asenteella ei kyllä pärjäisi päivääkään oikeissa töissä, edes puhelinmyyjänä. Ei voi edes kuvitella, että missään muualla työntekijä voisi valikoida, mitä "saa" kysyä. Tai voi, mutta potkut tulee päivässä.

Tuo taisi myös oikeasti olla työkkärissä töissä eikä provo. Palstaili ison osan työajastaan. Eli varmaan tämä oli sitäkin, että kukaan ei saisi häiritä palstailua vaatimalla tekemään töitä.

Vierailija
135/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä Uusimaa.

Ap

Ihan kuriositeettina: 

Millaisella taustalla ja miten muuten joku päätyy työkkäriin töihin? Millainen on palkkaus? Miksi joku menee sinne? Voiko sieltä edes saada potkuja?

Vierailija
136/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siellä huoneessa ketään? Jospa tilaisuus oli siirretty muualle?

Vierailija
137/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätytkö jos kerron, että infossa ei yleensä ole te-toimiston virkailijoita vaan ostopalveluna hankittuja neuvojia.

Vierailija
138/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä Uusimaa.

Ap

Omassa työssäni leikkaussalissa ei ole mahdollisuutta siihen, että odotellaan jotakuta, joka on myöhässä siksi, että ei halua olla ajoissa. Julkisella sektorilla meillä ei ole mahdollisuutta käydä asioita läpi moneen kertaan. Ja kyllä, päivystystyö on erikseen, pystymme hyvinkin nopeasti kriisivalmiuteen, mutta tavallisena työpäivänä yhden työntekijän myöhästely koetaan koko tiimin työn aliarvioimiseksi ja epäkunnioittavaksi käytökseksi.

Miksi ei voi olla ajoissa paikalla, jos ei työttömänä ole monia eri työnantajatilaisuuksia samaan aikaan päällekkäin? Siitähän tuossa on kyse, koko sen kutsutun porukan halveksimisesta. Osa tuli ajoissa, he kuulivat tarvittavat asiat, mutta olisiko todella noin 30 ihmisen pitänyt briiffata ap:lle tilaisuuden alku, koska hän ei suostunut tulemaan samaan aikaan kuin muut?

No miten te teette jos kirurgilla on kaksi leikkausta yhtä aikaa? Juu, rauhoitu, ei tarvitse vastata. Mutta usko tai älä monilla aloilla työt eivät tule kuin liukuhihnassa tai putkessa ja silloin ihmiset joustavat ja priorisoivat ja suunnittelevat ja auttavat toinen toisiaan ilman mitään itkuisiä väristelyjä "toisten kunnioituksesta". Ja jos asiakas myöhästyy seminaarista hänet otetaan hymyillen vastaan. Tilaisuuden jälkeen hän saa materiaalin josta kaikki olennaisnen tieto löytyy.

Miten tämä voi olla näin erikoista ja ihmeellistä? Joku tampio vertaa infotilaisuutta leikkaukseen?

Joku tampio vertaa työelämää työttömän kiireisiin?

Ap:n esimerkki kertoo siitä, miksi osa porukasta onnistuu olemaan työttömänä jopa nyt, kun työmarkkinat vetävät lähestulkoon kaikki mahdolliset ihmiset töihin. Jopa oma äitini (56v, takana 3 vuotta osa-aikaista työtä) sai kokopäiväisen työpaikan ei-omalta-alaltaan ihan vain soittamalla työnantajalle ja kysymällä työpaikkaa. Sitten on nämä, joille töihinmenoa tärkeämpää on saada työttömyysetuus ja kauhistellaan, että kukaan ei kertonut, että tilaisuudessa pitää olla ajoissa. Ymmärrän, miksi ap ei ole töissä eikä todennäköisesti tule töitä samaan. Työnantajan kannalta hyvä juttu, ei kukaan jaksa pitkään katsoa työntekijää, joka ei viitsi, ehdi tai halua tulla töihin.

Ap tienaa vielä vuoden 2019 aikana moninkertaisesti sen, mitä sinä tulet tienaamaan. Olet umpityhmä provoaja, joka ei osaa lukea sen vertaa että pystyisi pitämään provoilunsa kiinnostavana.  

Mistä sinä tiedät tuloni? Et edes osaa laskea viiteen, joten miten ymmärtäisit sellaisia lukuja kuin 88495 tai 142332.

Vierailija
139/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiia16 kirjoitti:

mun mielestä kaikki kontaktit te toimistosta on outoja. ovat ottaneet yhteyttä sieltä useasti viimeisen 12 kk aikana ja aivan ilmiselvästi kukaan virkailija ei ole perehtynyt aikaisempiin asiakastietoihini. 

sinne varmaan kelpaa töihin jos osaa käyttää tietokonetta keskimääräistä paremmin. 

Tarvitseeko niitä asiakkaita umpimähkään lähestyä kamalalla kiireelle ilman että edes tutustuu asiakkaan tilanteeseen oikeasti. 

valitaan asiakas randomina ja lähetetään työosoitus.

Ihan pokkana markkinoidaan ajatusta työnhakijalle että "tässä sinulle oma vastuuohjaaja ja asinatuntija ja mikä lie".

Todellisuudessa eivät välitä perehtyä "oma"asiakkaan tilanteeseen tai taustatietoihin vaikka muka ovat "vastuu"ohjaajia. 

Viestintäalan kovan luokan ammattilaisia, töiden välissä,  ohjataan infoon missä he tuijottavat epäuskoisina kun Dingdong Housen tyyppi, joka ei itse saa edes laitteita pelittämään , pitää luentoa tyyliin monisteista lukien  fläppitaulu apuna googlettamisesta ja kertoo pirteänä "kuinka omille facesivuilekin voi sit niinku laittaa että tarvii töitä". 

Vierailija
140/154 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että jäit työttömaksi, myöhästelet aina, ärsyttää tuollaiset tyypit, tulevat

miten sattuu, hälläväliä meininki näköjään sinulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme