Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko saada yhteisön liittymällä lestoihin/hellareihin/tms?

Vierailija
09.05.2019 |

Olemme yksinäinen ja eristäytynyt perhe vastoin omaa tahtoa. Haluaisin läheisen ykteisön missä kaikki auttavat toisia ja osallistuvat toistensa elämään, mutta ikävä kyllä mulla ja miehellä on ihan hirveä suku, kylmä ja tyly, itsekäs ja piittaamaton. Kummatkaan isovanhemmat eivät osallistu lainkaan elämäämme itsekkyytensä takia, haluavat elää itselleen ja siiheb elämään ei lapsenlapset kuulu.
Sain jo rakennettua ystäväperheyteisön, mutta työn takia tuli muuttopakko ja nyt asumme uudessa kaipungissa (iso kaupunki mutta ei pk-seutu). Täällä asuttu 1,5v eikä ketään ystävää löytynyt.
Kaipaan niin kovasti sukua, yhteisöä, välittämistä. Että joku tulisi jouluna kylään, voitais käydä marjassa, retkillä jne jonkun toisen perheen tai ystävien/tuttujen kanssa.
Kukaan sukulainen kälyä lukuunottamatta ei viitsi pitää yhteyttä (suku ei pidä yhteyttä siis keneenkään muuhunkaan, vaan kaikki elävät vain itselleen) ja minä haluaisin rakentaa erilaisen mallin.
Voiko saada yhteisön luotua uskonnollisesta järjestöstä? Olen valmis jo lähes mihin vaan, sillä aina vain yksin oleminen on ikävää.
Olemme kivoja ja kilttejä ja olen valmis auttamaan yhteisöä, olen avulia enkä odota edes vastapalveluksia.
Mistä saisin yhteisön? Miten muit suvuttomat (jos sellaisia on) olette onnistuneet?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, isovanhempia alkaa kummasti lapset ja lapsenlapset kiinnostaa, kun tulevat vanhaksi ja raihnaiseksi ja tarvitsevat apua. Näin ainakin meillä kävi. 

Voi olla mutta mua ei kiinnosta auttaa. Isovanhemmat ei ole auttaneet kertaakaan, edes pahassa hätätilassa eikä erikostilanteessa (eivät suostuneet vahtimaan synnytyksen ajan vaikka olisin maksanut 200e, ilmoittivat että on parempi ettei auta yhtään kertaa koskaan niin kukaan ei sit odota että pitäisi auttaa toistekin).

Taidan sanoa nuo samat sanat niille kun ovat raihnaisia, eli parempi olla auttamatta yhtäkään kertaa ettei luulla että tulisin auttamaan toistekin.

Mutta siis, jos vaan saan yhteisön rakennettua, niitä ihmisiä auttaisin ja tukisin ja olisin elämässä mukana. Mun vanhemmat käytännössä hylkäsi mut 18v iässä ja sen jälkeen ei juuri ole yhteydenpitoa ollutkaan.

Ap

Älä suutu, mutta voisit hakea keskusteluapua itsellesi. Mikään korviketoiminta ei auta, ellei käsittele omia mörköjään ensin.

Joissain yhteisöissä "kaatujat nojaa kaatujiin" ja se on vain harmia. Laita nyt ensin fokus itseesi.

Voi tämäkin olla totta mutta ei tämä ”pskat vanhemmat”-tilanne ole mikään uusi, olen elänyt jo 20 vuotta ilman vanhempia elämässä, appivanhempia ei koskaan elämään tullutkaan (ovat elossa mutta eivät välitä pitää yhteyttä poikaansa). Ei tämä nyt ENÄÄ ole niin kipeä asia, se oli sitä silloin kun 18v iässä lähdin kotoa vain repullinen vaatetta mukana ja vanhemmat ei auttaneet missään. Piti itse hommata asunnot, osa-aikatyöt ja välillä näin melkein nälkää.

Nyt oon kota 38 ja hyvätuloinen ja hyvissä töissä. Mutta se perhe ja suku ja yhteisö uupuu. Senkin taki haluaisin sen että lapset saisivat kokemusta että on muitakin kun vaan oma perhe.. kaikki juhlat ollaan onalla perheellä, lasten synttäreille ei tule ketään sukulaisia, kukaan sukulainen ei ikinä käy jne. En haluaisi siirtää lapsille tällaista käsitystä että aina pitää pärjätä yksin.

Ap

Vierailija
22/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei kannata. Noissa yhteisöissä on paljon kiusaamista ja syrjimistä. Ei sovi ns ulkopuolisille, eri asia jos on ollut vauvasta asti mukana.

Ehkä joku urheiluharrastus mieluummin?

Mikä urheiluharrastus olisi yhteisöllistä? Jalkapallo? Tuollainen voisi olla kiinnostava. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity crossfit-salille, saat yhteisön ja hyvän kropan kaupan päälle.

Vierailija
24/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkei kannata. Noissa yhteisöissä on paljon kiusaamista ja syrjimistä. Ei sovi ns ulkopuolisille, eri asia jos on ollut vauvasta asti mukana.

Ehkä joku urheiluharrastus mieluummin?

Mikä urheiluharrastus olisi yhteisöllistä? Jalkapallo? Tuollainen voisi olla kiinnostava. Ap

Frisbeegolf ;) Ei tiukkisporukkaa.

Vierailija
25/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole väleissä enää edes lastesi kummien kanssa? Ajattelen siis lastesi synttäreitä. Noin muutoinhan vaikutat tarvitsevasi vain ystävän tai pari, et kokonaista yhteisöä.

Vierailija
26/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satutte olemaan Lappeenrannasta (tai jos joku muu yhteisöllisyyttä kaipaava perhe on täältä päin), meidän perheemme kaipaisi ystäväperhettä. ☺ Perheeseemme kuuluvat minä, mies ja kohta 4-vuotias poika.

Vierailija
27/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ihmeessä raahaa lapsiasi mihinkään kulttiin pelkästään yksinäisyytesi takia. Yhteisöllisyys tulee siitä että on samanhenkisiä ihmisiä ympärillä, sun pitää ensin tutustua ihmisiin harrastuksen, kerhon, vapaaehtoistyön ym. kautta.

Jos liittyisit johonkin lahkoon ilman että olet täysin hurahtanut, huomaisit vaan olevasi ulkopuolinen sielläkin. Lahkoissa yhteisöllisyys on sitäpaitsi pintapuolista, jos et alistu sääntöihin, jäät ulkopuolelle.

Vierailija
28/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole väleissä enää edes lastesi kummien kanssa? Ajattelen siis lastesi synttäreitä. Noin muutoinhan vaikutat tarvitsevasi vain ystävän tai pari, et kokonaista yhteisöä.

Lapsilla ei ole kummeja, juurikin siksi kun ei ole ketään sukulaisia joita pyytää. Minä plen kummi kyllä ustävien parille lapselle ja huvä kummi olenkin, mutta nämä ystäväperheet asuvat kaukana ja ovat juhlat oman sukunsa kanssa.

Kyllä multa juuri se suku puuttuu. Sukuni on siis elossa mutta riitainen ja piittaamaton. Kun ei omia vanhempianikaan kiinnosta mikään niin ei kyllä sen kaukaisempiakaan sukulaisia kiinnosta.

Ap

Vierailija
29/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusporukat? Onko siellä kerho tai yhdistystoimintaa?

Vierailija
30/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalla on myös monia kerhoja ihan isommille lapsille. Monet ovat ilmaisia tai edullisia. Seurakunnalla on varmasti toimintaa myös aikuisille, on vapaaehtoisyötä ja muuta sellaista. Vapaaehtoistyössä on muitakin ihmisiä ja sitä kautta varmasti tutustuu. Paljon on eläkeläisiä. Sieltä voisi saada varamummon ja papan.

Vierailija
31/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla ei ole kummeja, juurikin siksi kun ei ole ketään sukulaisia joita pyytää. Minä plen kummi kyllä ustävien parille lapselle ja huvä kummi olenkin, mutta nämä ystäväperheet asuvat kaukana ja ovat juhlat oman sukunsa kanssa.

Kyllä multa juuri se suku puuttuu. Sukuni on siis elossa mutta riitainen ja piittaamaton. Kun ei omia vanhempianikaan kiinnosta mikään niin ei kyllä sen kaukaisempiakaan sukulaisia kiinnosta.

Ap

Okei, mä en edes pyytänyt sukulaisia kummeiksi vaan just ystäviäni. Onko työkavereita (sulla tai miehellä) tai naapureita, joihin voisit tutustua paremmin? Järjestää vaikka alkukesästä grillibileet, elokuussa rapujuhlat jne ja kutsua porukkaa? 

Vierailija
32/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa paikoissa on mainoslehtisiä erilaisista jutuista. Kaupan ilmoitustaululla tai paikallislehdessä (vaikka ilmaisjakelulehdessä) voi olla ilmoituksia erilaisista tapahtumista ja toiminnasta.

Seurakunnassa vaikka jossain ilmoitustaululla mainostetaan erilaisia tapahtumia ja toimintaa.

Monilla paikkakunnilla varmasti on erilaisia toimintajuttuja, enemmän kuin moni tietää. Se, että miten niitä löytää niin varmaan tuollaiset ilmoitustaulut, lehdet, googlehaku yms näistä voi löytyä ilmoituksia eri jutuista. Terveyskeskuksissakin voi olla erilaisia esitteitä toimintajutuista ja paikoista.

Vierailija
33/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan sanottiin, että mitä lämpimämmältä ja kotoisammalta ryhmä tai lahko vaikuttaa, sitä enemmän on syytä olla varuillaan.

Vierailija
34/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnalla on myös monia kerhoja ihan isommille lapsille. Monet ovat ilmaisia tai edullisia. Seurakunnalla on varmasti toimintaa myös aikuisille, on vapaaehtoisyötä ja muuta sellaista. Vapaaehtoistyössä on muitakin ihmisiä ja sitä kautta varmasti tutustuu. Paljon on eläkeläisiä. Sieltä voisi saada varamummon ja papan.

.

Tää on ehkä relevantein neuvo ja tutkin asiaa. Se crossfit olisi hyvä idea mutta etsin seuraa siis perheelle (”koko paketille”) enkä siis vain itselleni. Ymmärrän että sellaisia ei kiinnosts rakentaa yhteisöä jolla on HYVÄ SUKU jo valmiina ja aina jouluna porukkaa kylässä. Mitta meillä ei ole ketään, joten siksi on pakko rakentaa keinotekoinen suku. Minä siis haluisin läjeisen suvin mutta en voi mitään sille että riitaisa sukuni ei halua samaa. Suomessa on ihan järkyttäviä sukuja ja kamalaa kohtelua.

Olat lapset kasvatan tietoisesti toisin eli yhteisöllisemmin, auttamaan ja tukemaan muita (enkä ikinä voisi itse tehdä lapsille samaa mitä paskat vanhempani minulle, esim lapsen laitto maailmalle ilman rahaa ja tukea). Tässä asiassa auttaisi jos saisi sen yhteisön rakennettua.

Olen melko varma että emme ole tämän maan ainoa suvuton/tukoverkoton perhe.

Ap

Vierailija
35/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos satutte olemaan Lappeenrannasta (tai jos joku muu yhteisöllisyyttä kaipaava perhe on täältä päin), meidän perheemme kaipaisi ystäväperhettä. ☺ Perheeseemme kuuluvat minä, mies ja kohta 4-vuotias poika.

Voi, toivottavasti joku vastaisi teille! Itse en asu samalla suunnalla, mutta kyllä tuntui ihanalta kun vastasit noin kauniisti!

Ap

Vierailija
36/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskiksetkin on tavallisia ihmisiä

Ei niillä oo velvollisuutta pitää sulle seuraa "tekopyhä"

Vierailija
37/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, isovanhempia alkaa kummasti lapset ja lapsenlapset kiinnostaa, kun tulevat vanhaksi ja raihnaiseksi ja tarvitsevat apua. Näin ainakin meillä kävi. 

Näin meilläkin. Mutta lapsia ei kiinnosta, katos kun sen edestään löytää minkä taakseen jättää.

Vierailija
38/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, toivottavasti joku vastaisi teille! Itse en asu samalla suunnalla, mutta kyllä tuntui ihanalta kun vastasit noin kauniisti!

Ap

Eiks niitä kavereita saa sieltä hiekkalaatikon reunalta.

Eli sulle käy kuka vaan vaj.akki pullakahvi kaveriksi

tekouskovainen p.elle

Vierailija
39/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

et halua auttaa..et ole pyyteetön..et usko jumalaan

Vierailija
40/54 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: