Kun mies ei yritä tehdä vaikutusta minuun, onko suhde siinä?
Ymmärrän sen, että tekee pitkää päivää työvaatteet päällä, että sen jälkeen tekee mieli kotona olla kotivaatteet päällä.
Mutta kun ne on joka ikinen päivä ne samat vaatteet. Musta t-paita, tummat collegehousut ja musta umpinainen huppari.
Mies on ollut 5 vuotta sinkkuna, eikä ole etsinyt ketään. Ymmärrän siis ettei ole kellekkään pitänyt yrittää olla mieliksi.
Mutta kun minä sentään meikkaan, pukeudun nätisti ja tuoksun hyvältä.
Mies ei edes kotona käydä dödöä, laittaa vain jos mennään jonnekkin. Olen sanonut, että mulla toimii nenä myös kotona.
Mutta kehun häntä aina kun jos joskus pukeutuu eri tavalla tai juuri hajuvesi.
Silloin saattaa tokaista "No kun muut oli likaisia"
Aina sanotaan ettei miestä saa muuttaa, mutta onko se muuttamista jos pyytää pukeutuman välillä komeasti? Ei tarvitse aina, vaan välillä, vaihtelu virkistää.
Olen ostanut hänelle kenkiä ja paitoja, mutta hänestä ne on liian hienoja normaaliin käyttöön Crocsit ja huppari on ihan fine. Aha
Muuten mies on maailman ihanin ihminen, mutta en haluaisi kyllästyä häneen ulkoisesti kun sisäisesti hän on mitä seksikkäin.
Oletteko saaneet tässä tilanteessa jotain aikaiseksi ja miten?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Joko olen urpo enkä ymmärrä, mutta mitä ihmiset luulee että "siististi pukeutuminen" tarkoittaa?
Toiset suunnilleen repii sisuskalujaan ulos ja uhkaavat ap:ta holokaustilla, kun hän haluaisi, että mies pukeutuisi kerrankin siististi, eli muuhun kuin huppariin, kun ollaan treffeille lähdössä.
Ja valittavat ettei Ap rakasta miestään vaan ajattelee vain hänen pukeutumistaan, eikä ymmärrä että ihmisessä on muutakin kuin vaatteet?
Anteeksi, mutta mitä?
Ehkä eniten herätti ihmetystä se, että Ap yrittää vaatettaa miestään kuin lasta. Toiveita voi tietenkin esittää, mutta toisen vaatteet ovat tämän oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään en ole sanonut pukeutuvani törkyisesti, tämä oli sinun oma päätelmäsi. Pointtini oli, että minulle on ihan sama, millaisia johtopäätöksiä muut ihmiset tekevät sisimmästäni ulkonäköni perusteella, koska tiedän itse olevani älykäs, ja tiedän myös mieheni ajattelevan näin. Hän on minusta ylpeä älykkyyteni tähden. En siis koe minkäänlaista tarvetta todistella arvokkuuttani miehelleni tai kenellekään muulle ulkonäölläni, joka on minulle toissijainen asia. Jos mieheni näin ollen häpeäisi liikkua kanssani kaupungilla ulkonäköni tähden, tai joutuisin itse pelkäämään sitä, hän olisi väärä mies minulle. Arvomaailmamme eivät kohtaisi, kuten selvästi AP:n tapauksessa.
Siististi pukeutuminen ei siis himmennä muita asioita, mutta miehen pitää arvostaa ja olla ylpeä minusta, vaikken siististi pukeutuisikaan.
Siinä tapauksessahan pukeutumisella on sinulle väliä, jos siihen kiinnität huomiota.
Siinä mielessä kyllä, että oma oloni on fyysisesti epämiellyttävä esimerkiksi hikisissä vaatteissa. Syy, miksi kuljen mieluummin puhtaissa, ei ole siis se, että haluaisin miehen olevan ylpeä minusta, tai että pyrkisin miellyttämään muita. En esimerkiksi meikkaa arkena lainkaan, ja voin hyvin mennä kaupungille pyörimään verkkareissa ja hupparissa, jos siltä tuntuu. Jos joutuisin tällaisena päivänä miettimään, häpeääkö mies minua, arvomaailmamme eivät kohtaisi.
Ap.
Mä en tiedä itkeä vai nauraa kun tuntuu että ihmiset ymmärtää tahalteen väärin.
Mua ei vittuakaan kiinnosta mitä MUUT AJATTELEE MEISTÄ tai MITÄ VAATTEITA miehellä on kaupassa päällä.
Vaan ihmettelen sitä onko normalia että pukeutuu joka päivä, joka paikkaan. Täysin identtisissä vaatteissa.
Kyllä hän johonkin juhlaan laittaa hienommat vaatteet, mutta ei treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olen urpo enkä ymmärrä, mutta mitä ihmiset luulee että "siististi pukeutuminen" tarkoittaa?
Toiset suunnilleen repii sisuskalujaan ulos ja uhkaavat ap:ta holokaustilla, kun hän haluaisi, että mies pukeutuisi kerrankin siististi, eli muuhun kuin huppariin, kun ollaan treffeille lähdössä.
Ja valittavat ettei Ap rakasta miestään vaan ajattelee vain hänen pukeutumistaan, eikä ymmärrä että ihmisessä on muutakin kuin vaatteet?
Anteeksi, mutta mitä?
Ehkä eniten herätti ihmetystä se, että Ap yrittää vaatettaa miestään kuin lasta. Toiveita voi tietenkin esittää, mutta toisen vaatteet ovat tämän oma asia.
Missä olet näin ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään en ole sanonut pukeutuvani törkyisesti, tämä oli sinun oma päätelmäsi. Pointtini oli, että minulle on ihan sama, millaisia johtopäätöksiä muut ihmiset tekevät sisimmästäni ulkonäköni perusteella, koska tiedän itse olevani älykäs, ja tiedän myös mieheni ajattelevan näin. Hän on minusta ylpeä älykkyyteni tähden. En siis koe minkäänlaista tarvetta todistella arvokkuuttani miehelleni tai kenellekään muulle ulkonäölläni, joka on minulle toissijainen asia. Jos mieheni näin ollen häpeäisi liikkua kanssani kaupungilla ulkonäköni tähden, tai joutuisin itse pelkäämään sitä, hän olisi väärä mies minulle. Arvomaailmamme eivät kohtaisi, kuten selvästi AP:n tapauksessa.
Siististi pukeutuminen ei siis himmennä muita asioita, mutta miehen pitää arvostaa ja olla ylpeä minusta, vaikken siististi pukeutuisikaan.
Siinä tapauksessahan pukeutumisella on sinulle väliä, jos siihen kiinnität huomiota.
Siinä mielessä kyllä, että oma oloni on fyysisesti epämiellyttävä esimerkiksi hikisissä vaatteissa. Syy, miksi kuljen mieluummin puhtaissa, ei ole siis se, että haluaisin miehen olevan ylpeä minusta, tai että pyrkisin miellyttämään muita. En esimerkiksi meikkaa arkena lainkaan, ja voin hyvin mennä kaupungille pyörimään verkkareissa ja hupparissa, jos siltä tuntuu. Jos joutuisin tällaisena päivänä miettimään, häpeääkö mies minua, arvomaailmamme eivät kohtaisi.
Eli siis pukeudutko huonosti vai et? Koeta nyt päättää? Ensin valitat että teen omia päätelmiä, mutta sitten kuitenkin pyöritkin verkkarina kaupungilla?
Niin no tässä se ero meidän ajattelussa varmaan on: mun mielestä verkkarit ja huppari kaupungilla ei ole "huonoa" pukeutumista, jos vaatteet ovat ehjät eivätkä haise. Verkkarit ja huppari julkisella paikalla eivät tee mun silmissä ihmisestä mitään röllipeikkoa, mutta vaikka tekisivätkin jonkun muun silmissä, ihan sama minulle. Syy siihen, miksi vaatteiden pitää olla ehjät ja puhtaat, on se, että silloin itselläni on hyvä olla asussani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä?
On ostanut miehlle kenkiä ja paitoja, mutta miehestä ne on olleet liian hienoja normaaliin käyttöön.
Kuka ostaa puolisolleen kenkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä?
Eikö hän sanonut ostaneensa miehelleen vaatteita ikään kuin vinkiksi? Voi olla, että muistan väärin. Meillä mies kuitenkin ostaa itse omat vaatteensa. No joskus olen minäkin ostanut, kun on pyytänyt lahjaksi.
Juuri niin suomalaista alipukeutua joka paikkaan. "Mutku mä oo rento". Mutku sä olet onneton juntti. meillä makaillaan kotona rennoissa vaatteissa, jossa mutta jos mieheni (24 vuotta jo yhdessä) yrittäisi lähteä kanssani ihmisten ilmoille jossain pieruverkkareissa, jäisi lähtemättä. Onneksi hänkin arvostaa kauniita vaatteita, itseään ja minua. Meistä on kiva näyttää hyvältä yhdessä ja erikseen.
p.s. Verkkareissa ei tulla ravintolaan. Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Mä en tiedä itkeä vai nauraa kun tuntuu että ihmiset ymmärtää tahalteen väärin.
Mua ei vittuakaan kiinnosta mitä MUUT AJATTELEE MEISTÄ tai MITÄ VAATTEITA miehellä on kaupassa päällä.
Vaan ihmettelen sitä onko normalia että pukeutuu joka päivä, joka paikkaan. Täysin identtisissä vaatteissa.
Kyllä hän johonkin juhlaan laittaa hienommat vaatteet, mutta ei treffeille.
Kysymyksesi normaalista on yhtä järjetön kuin kysymys "onko normaalia, ettei pukeudu joka päivä joka paikkaan täysin identtisissä vaatteissa". Nämä riippuvat ihan ihmisestä. Lisäksi on selvää, että te annatte treffeille erilaisia merkityksiä. Sinulle treffit ovat juhlava tilaisuus, johon pitää panostaa. Miehelle ne ovat rentoa yhdessäoloa muualla kuin kotona. Te olette asiasta eri mieltä. Kumpikaan ei ole oikeassa eikä väärässä.
AP olen samaa mieltä kanssasi,ja olen mies. sulla tuntuis olevan pikkasen juntti ukko,joka ei bonjaa jatkuvuuden lakeja.ei harvinaista suomessa. minusta on ihanaa,jos nainen pitää huolta itsestään,ulkonäöstään,viehättävyydestään. miehen tulee tehdä samoin,intohimon ylläpitämiseksi..mitä voit tehdä asialle?..no puhua miehellesi..vaatia ehkä,(puhu nätisti oikeassa tilanteessa,kun miehesi on tunteellinen esim halaillessa)..tärkeitä on saada juntille menemään kaaliin,että olet tosissasi,etkä itsestään selvyys..(isoimpia virheitä parisuhteessa..). onnea yritykseen!!
Ap.
Ostin ne vaatteet lahjaksi, en vinkiksi. En pue häntä kuin vauvaa
Joo, en jaksa teidän kanssa riidellä, tästä tuli isompi ongelma teille kuin se oli minulle, eli pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Niin no tässä se ero meidän ajattelussa varmaan on: mun mielestä verkkarit ja huppari kaupungilla ei ole "huonoa" pukeutumista, jos vaatteet ovat ehjät eivätkä haise. Verkkarit ja huppari julkisella paikalla eivät tee mun silmissä ihmisestä mitään röllipeikkoa, mutta vaikka tekisivätkin jonkun muun silmissä, ihan sama minulle. Syy siihen, miksi vaatteiden pitää olla ehjät ja puhtaat, on se, että silloin itselläni on hyvä olla asussani.
Ajattelussamme taitaa olla ero. Voisitko sitten vielä vastata tähän:
Vierailija kirjoitti:
Koetko Suomen olevan luokkayhteiskunta ja mihin sosiaaliluokkaan viittasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun miesystävä käyttää käytännössä aina hupparia eikä se mua haittaa yhtään (kotona jalassa verkkarit, kodin ulkopuolella farkut). Hän nyt vaan ei viihdy kauluspaidassa, laittaa sellaisen vaan juhliin tai parempaan ravintolaan mennessä. En ihastunut miehessä kuoreen, vaan sisimpään.
Oletpa hyvä ihminen, kun en häiriinny asiasta, joka ei sinua häiritse. Tiesitkö, että joku muu saattaa olla erilainen ja kokee arvostuksen puutteena, jos ei kiinnostaa lainkaan panostaa ulkoiseen? Tiesitkö että parisuhteen on tarkoitus sisältää mm. vetovoimaa, johon oleellisesti liittyy myös ulkoinen habitus?
No kyllä tykkäisin hänet nähdä muissakin vaatteissa. Asia oli tiedossa, kun hän minut hurmasi ja hänet valitsin, joten turha minun on valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelussamme taitaa olla ero. Voisitko sitten vielä vastata tähän:
Vierailija kirjoitti:
Koetko Suomen olevan luokkayhteiskunta ja mihin sosiaaliluokkaan viittasit?
Kyllä koen, mutta kokemukseni perustuu akateemiseen tutkimukseen, joten olisi ehkä osuvampaa puhua näkemyksestä. Jakoa eri luokkiin on nykypäivänä hahmotettu esimerkiksi koulutuksen ja ammattien pohjalta, ja viittasin kannanotossani sekä koulutettuihin ja varakkaisiin mutta toisaalta myös niin sanottuun työväestöön. Poikkeamia löytyy toki aina. Esimerkiksi itse olen koulutettu, mutten varakas. Ja siitä puheen ollen pitäisikin palata työn pariin... :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä?
On ostanut miehlle kenkiä ja paitoja, mutta miehestä ne on olleet liian hienoja normaaliin käyttöön.
Kuka ostaa puolisolleen kenkiä?
Minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä?
Kuka ostaa puolisolleen kenkiä?Minä.
Minäkin, meillä on saman kokoinen jalka.
Jos mun mies olisi lähdössä noin treffeille tai ravintolaan kanssani, en lähtisi mukaan. Jotain kunnioitusta.