Kun mies ei yritä tehdä vaikutusta minuun, onko suhde siinä?
Ymmärrän sen, että tekee pitkää päivää työvaatteet päällä, että sen jälkeen tekee mieli kotona olla kotivaatteet päällä.
Mutta kun ne on joka ikinen päivä ne samat vaatteet. Musta t-paita, tummat collegehousut ja musta umpinainen huppari.
Mies on ollut 5 vuotta sinkkuna, eikä ole etsinyt ketään. Ymmärrän siis ettei ole kellekkään pitänyt yrittää olla mieliksi.
Mutta kun minä sentään meikkaan, pukeudun nätisti ja tuoksun hyvältä.
Mies ei edes kotona käydä dödöä, laittaa vain jos mennään jonnekkin. Olen sanonut, että mulla toimii nenä myös kotona.
Mutta kehun häntä aina kun jos joskus pukeutuu eri tavalla tai juuri hajuvesi.
Silloin saattaa tokaista "No kun muut oli likaisia"
Aina sanotaan ettei miestä saa muuttaa, mutta onko se muuttamista jos pyytää pukeutuman välillä komeasti? Ei tarvitse aina, vaan välillä, vaihtelu virkistää.
Olen ostanut hänelle kenkiä ja paitoja, mutta hänestä ne on liian hienoja normaaliin käyttöön Crocsit ja huppari on ihan fine. Aha
Muuten mies on maailman ihanin ihminen, mutta en haluaisi kyllästyä häneen ulkoisesti kun sisäisesti hän on mitä seksikkäin.
Oletteko saaneet tässä tilanteessa jotain aikaiseksi ja miten?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Täältä saa aikamoista tekopyhää paskaa lukea. (Kohdistettu kommentoijille, ei AP:lle.)
Kuvitteletko että älykkäät viettävät täällä aikaansa?
Täällä taitaa verkkarimuijat ja -äijät oikeuttaa omaa "rentoiluaan" sillä että koreilu on pinnallista. :D Ihminen nyt joka tapauksessa pukee jotkut vaatteet päälleen, ja näillä vaatteilla viestii jotain ulos päin. Omalle kumppanilleen kannattaisi viestiä vaikkapa "minua kiinnostaa näyttää hyvältä sinua varten".
Jos et kulje alasti, ulkoisella aina viestit jotain. Tällöin puhe "vaatteet ei kiinnosta, koska sisin on tärkein" on pelkkää liibalaabaa. Se sisin näkyy ulospäin esimerkiksi niissä vaatteissa. Ärsyttääkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä saa aikamoista tekopyhää paskaa lukea. (Kohdistettu kommentoijille, ei AP:lle.)
Kuvitteletko että älykkäät viettävät täällä aikaansa?
Itseasiassa kuvittelen. On sen verran suosittu palsta, että on täällä pakko olla iso kirjo erilaista porukkaa. Lisäksi tiedän henkilökohtaisesti älykkäitä palstaan koukuttuneita ihmisiä. (Moni heistä tuntemistani tosin keskittyy trollaamaan.)
En mä kyllä laita ihmisten ilmoille lähtiessäni siistimpiä vaatteita päälle siksi, että yrittäisin tehdä vaikutusta mieheeni, ei sitä kiinnosta mitä mulla on päällä.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi käyttää rumia vaatteita, kun samalla vaivalla ja rahalla voi käyttää kivoja vaatteita. Yleensä myös samalla mukavuustasolla löytyy siistimpi versio. En vain ymmärrä, miksi valita se rumempi vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun miesystävä käyttää käytännössä aina hupparia eikä se mua haittaa yhtään (kotona jalassa verkkarit, kodin ulkopuolella farkut). Hän nyt vaan ei viihdy kauluspaidassa, laittaa sellaisen vaan juhliin tai parempaan ravintolaan mennessä. En ihastunut miehessä kuoreen, vaan sisimpään.
Oletpa hyvä ihminen, kun en häiriinny asiasta, joka ei sinua häiritse. Tiesitkö, että joku muu saattaa olla erilainen ja kokee arvostuksen puutteena, jos ei kiinnostaa lainkaan panostaa ulkoiseen? Tiesitkö että parisuhteen on tarkoitus sisältää mm. vetovoimaa, johon oleellisesti liittyy myös ulkoinen habitus?
Aivan, ongelma on nimenomaan AP:n korvien välissä eikä miehessä. Jos puolison vaatevalinnat aiheuttavat vaikkapa minussa kuvailemiasi tuntemuksia, käännän katseeni itseeni ja mietin, mistä tämä epävarmuus kumpuaa. Voisiko olla, että mies osoittaa arvostustaan jollakin muulla tavalla, mutta olen itse epävarmuuttani sokea sille? Miksi juuri tämä asia on minulle niin tärkeä?
Vain itseään voi muuttaa, ei milloinkaan toista. Sen sisäistäminen on vaikeaa, mutta välttämätöntä, jos haluaa toimivan suhteen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä laita ihmisten ilmoille lähtiessäni siistimpiä vaatteita päälle siksi, että yrittäisin tehdä vaikutusta mieheeni, ei sitä kiinnosta mitä mulla on päällä.
Harvinainen mies, eli olet erikoistapaus. Jos miestäsi sattuisi kiinnostamaan, toimisit ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, ongelma on nimenomaan AP:n korvien välissä eikä miehessä. Jos puolison vaatevalinnat aiheuttavat vaikkapa minussa kuvailemiasi tuntemuksia, käännän katseeni itseeni ja mietin, mistä tämä epävarmuus kumpuaa. Voisiko olla, että mies osoittaa arvostustaan jollakin muulla tavalla, mutta olen itse epävarmuuttani sokea sille? Miksi juuri tämä asia on minulle niin tärkeä?
Vain itseään voi muuttaa, ei milloinkaan toista. Sen sisäistäminen on vaikeaa, mutta välttämätöntä, jos haluaa toimivan suhteen.
Eri
Joillakin ihmisillä ulkoinen olemus vaikuttaa aika vahvasti seksuaaliseen vetovoimaan. Se on ihan ihmisen biologiassa oleva normaali ominaisuus, ei ongelma. Erikoisempaa on se, jos ei oman kumppanin ulkoinen olemus hätkäytä mihinkään suuntaan.
Olisi tylsää olla kumppanisi, jos et välittäisi sinua varten tehdystä panostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinainen mies, eli olet erikoistapaus. Jos miestäsi sattuisi kiinnostamaan, toimisit ikävästi.
Harvinainen mies? Minäkin aina laittaudun viimeisen päälle, kun lähdetään esimerkiksi ravintolaan, mutta ei miestä kiinnosta minkä mekon laitan päälleni tai kiharranko hiukseni vai laitanko nutturalle tai mitä hajuvettä laitan tai millaisen silmämeikin teen... Kun kysyn onko hyvä, niin vastaa vaan "on on" eikä välttämättä edes katso. Joskus saattaa tulla kehumaan, että oletpas seksikäs, mutta tekee sitä myös silloin, kun olen kotiverkkarit jalassa ja meikittömänä...
Tuli vaan mieleen yksi konsultti, joka saapuu asiakkaalle aina fleecessä. En vaan pystyisi, vaikka en itsekään mikään kaikkein edustavin habitukseltani olekaan.
Jos mun mies olisi noin tylsä vaatteiden suhteen, polttaisin hänen vaatteensa, saisi olla ilman jos ei parempaa keksi.
Mun mies käyttää toki verkkareita ja huppareita kotona, mutta kaikki on eri näköisiä, eivätkä ole sellaisia mistä ei näe mitä siellä alla on piilossa, toisin kuin ap miehellä.
Huomasiko kukaan ap viestissä että ne hupparit ja housut ovat kaikki SAMANLAISIA ELI SAMAA VÄRIÄ ELI PELKKÄÄ MUSTAA?
Olisi se hieman häiritsevää jos mies pukeutuisi kuin jätesäkkiin joka päivä.
Kokeileppa huomaako hän, jos sinä alat pukeutumaan samoihin vaatteisiin joka päivä, etkä meikkaa ja haiset.
Mutta jos lähdet pois kotoa niin meikkaa ja tuoksu hyvältä ja pukeudu eri vaatteisiin.
Kokeile mitä siihen hän sanoo vai sanooko mitään.
Lähde, jos ei sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Joillakin ihmisillä ulkoinen olemus vaikuttaa aika vahvasti seksuaaliseen vetovoimaan. Se on ihan ihmisen biologiassa oleva normaali ominaisuus, ei ongelma. Erikoisempaa on se, jos ei oman kumppanin ulkoinen olemus hätkäytä mihinkään suuntaan.
Olisi tylsää olla kumppanisi, jos et välittäisi sinua varten tehdystä panostuksesta.
Tietysti vaikuttaa, mutta siitäkään huolimatta toista ei voi muuttaa. Vaikka seksuaalinen vetovoima katoaisi niin hölmön asian kuin toisen vaatevalintojen takia, toinen pitää hyväksyä sellaisenaan. Jos ei pysty, eikä toinen myöskään suostu muuttumaan toisen mieliksi (mikä on oikein), on parempi erota.
Ps. Minä kyllä välitän mieheni minua varten tekemistä panostuksista: hoidetuista kotitöistä, ruoanlaitosta, henkisestä ja emotionaalisesta tuesta vaikeissa elämäntilanteissa. Miehen pukeutumiseen en puutu millään tavalla, ei ole mielestäni olennaista, eikä vaikuta seksuaaliseen vetovoimaan. Mutta kuten todettua, ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinainen mies? Minäkin aina laittaudun viimeisen päälle, kun lähdetään esimerkiksi ravintolaan, mutta ei miestä kiinnosta minkä mekon laitan päälleni tai kiharranko hiukseni vai laitanko nutturalle tai mitä hajuvettä laitan tai millaisen silmämeikin teen... Kun kysyn onko hyvä, niin vastaa vaan "on on" eikä välttämättä edes katso. Joskus saattaa tulla kehumaan, että oletpas seksikäs, mutta tekee sitä myös silloin, kun olen kotiverkkarit jalassa ja meikittömänä...
No siis tämä. Ei munkaan miestä kiinnosta pätkääkään. On kiinnostuneempi siitä, että päästään vaan mahdollisimman nopeasti lähtemään minne ikinä ollaankin menossa. Mä en edes meikkaa baaria ja juhlia lukuunottamatta, ja niihinkin oman mukavuuden vuoksi. Miksi se miestä kiinnostaisi? En ole hänelle mikään näyttelyesine tai egon pönkittäjä.
Ap täällä
Eli siis miehellä on 5 college housut jotka kaikki on tumman sinisiä, 5 hupparia jotka on kaikki mustia ja t-paitoja on jotka myös kaikki mustia.
Mutta eipä niitä t-paidan värejäkään erottaisi, koska kaikki hupparit on vetoketjuttomia.
Ei mua haitta ettei muuhun pukeudu, mutta kun kaikki on samaa väriä eli mustaa.
Vaihtelu virkistäisi ja olen visuaalinen ihminen niin se todellakin virkistäisi.
Enkä tarkoita että pitäisi pukuihin pukeutua, vaan tyyliin siistimmät housut ja vaikka sellainen lyhyt hihainen flanellipaita, joka on auki ja alla t-paita.
Ne saa itse värit valita, voi olla vaikka samat värit kuin huppareissaan, mutta vaihtelu virkistää.
Rakkaudesta ei ole tässä kyse, rakastan häntä ihan helvetisti, siksi tämä riipii sydäntä, ettei hän panosta.
Siis oikeastiko jotkut pukeutuu siistimmin ulos lähtiessään tehdäkseen vaikutuksen kumppaniinsa (poislukien esim. treffit)? Mä oon aina ajatellut, että niin tehdään siksi, että vaikuttaa asialliselta ja siistiltä niiden kaikkien muiden ihmisten silmissä mitä siellä vastaan tulee.
Minuun on aina tehnyt vaikutuksen miehen pukeutuminen. Kaksi elämäni rakkautta on käyttänyt rohkeasti iloisia värejä ja ne myös sopivat molempien luonteelle oikein hyvin (eli olisiko vaan seuraus energisestä ja ulospäinsuuntautuneesta luonteesta). Itse haluan miellyttää kumppaniani valitsemalla sellaisia vaatteita, joista hän pitää, kunhan on samalla myös omaa tyyliäni.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko jotkut pukeutuu siistimmin ulos lähtiessään tehdäkseen vaikutuksen kumppaniinsa (poislukien esim. treffit)? Mä oon aina ajatellut, että niin tehdään siksi, että vaikuttaa asialliselta ja siistiltä niiden kaikkien muiden ihmisten silmissä mitä siellä vastaan tulee.
Kyllä minä ainakin haluan, että kumppani saa olla minusta ylpeä kulkiessaan kaupngilla. Eikä sillee "joo tämä röllipeikko tässä vieressä on kumppanini.. joo tiedän.. mutta sillä on tosi ihana sisin!!!"
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, muita ihmisiä varten ja muista ykkösenä tulee kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä
Eli siis miehellä on 5 college housut jotka kaikki on tumman sinisiä, 5 hupparia jotka on kaikki mustia ja t-paitoja on jotka myös kaikki mustia.
Mutta eipä niitä t-paidan värejäkään erottaisi, koska kaikki hupparit on vetoketjuttomia.
Ei mua haitta ettei muuhun pukeudu, mutta kun kaikki on samaa väriä eli mustaa.
Vaihtelu virkistäisi ja olen visuaalinen ihminen niin se todellakin virkistäisi.
Enkä tarkoita että pitäisi pukuihin pukeutua, vaan tyyliin siistimmät housut ja vaikka sellainen lyhyt hihainen flanellipaita, joka on auki ja alla t-paita.
Ne saa itse värit valita, voi olla vaikka samat värit kuin huppareissaan, mutta vaihtelu virkistää.
Rakkaudesta ei ole tässä kyse, rakastan häntä ihan helvetisti, siksi tämä riipii sydäntä, ettei hän panosta.
Kuulostaa niin älyttömältä, että on pakko olla trolli. Vai minkä ikäinen olet?
Jos rakastaisit miestä, antaisit hänen olla oma itsensä. Vai suostuisitko sinä, visuaalinen ihminen, tästä lähin pukeutumaan vuorostasi pelkkiin huppareihin ja kollareihin, jos hän vaatisi sitä arvostuksen osoituksena?
Oletpa hyvä ihminen, kun en häiriinny asiasta, joka ei sinua häiritse. Tiesitkö, että joku muu saattaa olla erilainen ja kokee arvostuksen puutteena, jos ei kiinnostaa lainkaan panostaa ulkoiseen? Tiesitkö että parisuhteen on tarkoitus sisältää mm. vetovoimaa, johon oleellisesti liittyy myös ulkoinen habitus?