Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto kun ärsyttää hiljaisella äänellä puhuvat vaiennetut ihmiset!

Vierailija
08.05.2019 |

Eilenkin apteekissa farmaseutti puhui toiselle tarpeettoman hiljaisella äänellä ja hänestä oikein huokui sukupuolirooli, jossa hän on naisena hyväksynyt hiljennetyksi tulemisen ihan itsekin. Monesti täytyisi osata käyttää ääntä voimakkaasti, jotta ei jää alakynteen. Sisäisen voiman on näyttävä ulospäin. Jotta on turvallista kommunikoida tiettyjen ihmisryhmien kanssa, on puheäänen syytä olla normaali, ei hissukka. Jopa hengitykseni ääni on kovempi kuin tuon naisen puheääni oli, että repikää tästä! Muistatteko siis hengittää, jos puhutte kovin hiljaisella äänellä? Kuulin kyllä mitä hän sanoi, mutta en pitänyt yhtään siitä anteeksipyytävästä ilmeestä, joka hänellä oli, kun hän "uskalsi" puhua!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosia hiirulaisia aina sillon tällön näköpiirissä. Niin heikkoja ja helposti särkyviä :O

Vierailija
22/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän haittaisi jos ihmisten asiat kailotettaisiin koko apteekin väelle.

Miksi? Tämäkin liittyy häpeään, joka on kyllä tärkeä tunne, mutta ei tuollaisessa tilanteessa. Itse huutelen heti apteekin ovelta 10 metrin päähän farmaseutille, että löytyykö canestenia yms. Ei se koske minua mitenkään, jos joku saa tietää noin "häpeällisen" ostoksen ja ostanko minä sitä edes itselleni? Kukaan ei tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYTÖT, EMÄTTIMEN KUIVUUTEEN LÖTYY APUA!!!!!

Vierailija
24/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä hissuja on oikeasti olemassa. En nyt alkaisi tästä mitään naiset voimaantukaa ja puhukaa lujaa-kampanjaa käynnistämään, mutta onhan se raivostuttavaa kun toinen mutisee olemattomaan partaansa.

Viimeksi kun olimme ostamassa pojalleni uusia rillejä, optikko oli tuollainen kuiskaaja.

Pienellä miniäänellä hän kyseli jotain ja se oli jo noloa jatkuvasti kysellä että anteeksi, mitä sanoit? Jossain vaiheessa poikaa alkoi naurattaa ja tilanne oli vielä nolompi. Optikko mutisi hiljaa, poika tirskui ja minä kyselin että mitä että. Ihan hirveää.

Vierailija
25/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin 1800-luvulle kirjoitti:

Tommosia hiirulaisia aina sillon tällön näköpiirissä. Niin heikkoja ja helposti särkyviä :O

Olen ihmismyönteinen ja empaattinen ja minulle tulee aina kurja olo, kun tapaan tällaisen ilmiselvästi onnettoman ihmisen. Voisipa aina antaa jonkin nopean lääkkeen, mutta itseluottamus pohjautuu huonossa tapauksessa paisuneeseen egoon, mitä näillä tytöillä ei selvästikään ole ja hyvässä tapauksessa itsetuntemukseen eli paranemisprosessi on kohtalaisen pitkä ja mitään ihmepilleriä ei siis pysty ojentamaan.

Vierailija
26/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän itseä häiritsee nämä kovaan ääneen kailottajat. Monesti juttujen tasosta kyllä huomaa, että vanha sanonta "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten" pitää täysin paikkaansa.

Vierailija
27/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vähän niinkuin romaanit?

Se on jo huutoa.

Puhuvia kirjoja. missä?

Vierailija
28/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiri mittaa maailmaa männyn neulasella,

hiiri mittaa maailmaa männyn neulasella,

heinänkorrella punnitsee,

kovin miettii, mittailee,

järkeänsä käyttää,

isolta maailma näyttää. 

Vierailija
29/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vähän niinkuin romaanit?

Se on jo huutoa.

Puhuvia kirjoja. missä?

Tylypahkan kiellettyjen kirjojen osastolla.

Vierailija
30/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisi edes normiäänellä puhua, että tarvittaessa kuulee. Opiskeluaikoina luonani kävi kaksi kaveriani, jotka toivat mukanaan yhden pariskunnan. Kysyin, ottavatko kaikki kahvia, mutta pariskunnan naisosapuoli ei osannut vastata niin, että olisin ymmärtänyt. Kysyin sitten uudestaan, ottaako kaikki kahvia. Kaikki muut vastasivat kyllä, mutta nainen ei edelleenkään tuottanut ymmärrettävää sanaa. Kysyin suoraan häneltä, että ottaako hän. En saanut selvää. Jäin siihen käsitykseen, että ottaa (mies taisi sanoa naisensa puolesta että nainenkin ottaa). No, katoin kupit, laitoin kahvia ja muuta tarjottavaa ja kaadoin kahvit kuppeihin. Ei se nainen sitten muuta tehnyt kun otti kupin, kuiskasi jotain miehelleen ja sitten mies ojensi kupin minulle sanoen: "Ei hän otakaan."

Kirjoittaa kyllä blogia ja joskus johonkin juttuun teki videon. En saanut videosta mitään selvää, vaikka kaikki äänet oli täysillä. Onneksi ei tarvitse olla hänen kanssaan tekemisissä, kun tilanteet ovat noloja myös niille, jotka eivät kuule. Ja minulla on hyvä kuulo.

Vierailija
31/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voisi edes normiäänellä puhua, että tarvittaessa kuulee. Opiskeluaikoina luonani kävi kaksi kaveriani, jotka toivat mukanaan yhden pariskunnan. Kysyin, ottavatko kaikki kahvia, mutta pariskunnan naisosapuoli ei osannut vastata niin, että olisin ymmärtänyt. Kysyin sitten uudestaan, ottaako kaikki kahvia. Kaikki muut vastasivat kyllä, mutta nainen ei edelleenkään tuottanut ymmärrettävää sanaa. Kysyin suoraan häneltä, että ottaako hän. En saanut selvää. Jäin siihen käsitykseen, että ottaa (mies taisi sanoa naisensa puolesta että nainenkin ottaa). No, katoin kupit, laitoin kahvia ja muuta tarjottavaa ja kaadoin kahvit kuppeihin. Ei se nainen sitten muuta tehnyt kun otti kupin, kuiskasi jotain miehelleen ja sitten mies ojensi kupin minulle sanoen: "Ei hän otakaan."

Kirjoittaa kyllä blogia ja joskus johonkin juttuun teki videon. En saanut videosta mitään selvää, vaikka kaikki äänet oli täysillä. Onneksi ei tarvitse olla hänen kanssaan tekemisissä, kun tilanteet ovat noloja myös niille, jotka eivät kuule. Ja minulla on hyvä kuulo.

XD

Vierailija
32/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäjiä maailmassa on joka lähtöön ja junaan.

Vierailija
33/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vaan on hiljainen ääni, ei tarkoita että olisi vaiennettu jotenkin.

Vierailija
34/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

viik viik viikviik

Vierailija
35/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAI ETTÄ PERÄPUKAMAT JA SATIAISET SAMANAIKAISESTI. NO ON SINUA IHMISPARKA KOETELTU OIKEIN URAKALLA. OTAPPA TÄSTÄ SATIAISIIN VOIDETTA JA PERSETTÄSI VOIT HULJUTELLA KYLMÄLLÄ VEDELLÄ.

SEURAAVA.....................

Vierailija
36/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen käskyä, käsky numero 9: ÄLÄ OLE HIIRI !

Vierailija
37/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vaan on hiljainen ääni, ei tarkoita että olisi vaiennettu jotenkin.

Ei ole. Kuka tahansa pystyy huutamaan erittäin kovalla äänellä ja puheääntäänkin voi siten säätää hiljemmaksi tai kovemmaksi.

Vierailija
38/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tarkistuttamassa kuulosi. Mullakin on vaikeuksia saada selvää ihmisten puheesta.

Vierailija
39/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romani ja romaani :D

Ai luulin että romani on kielletty sana.

Vierailija
40/52 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko tässä ongelmana se että toinen farmaseutti ei kuullut mitä hänelle sanottiin, vaan että sinä et kuullut mitä he keskustelivat keskenään?

Ongelmana oli että toinen oli kuuro ja toinen mykkä. Naapurikopissa farmaseutti oli sokea paraplektikko.