Hitto kun ärsyttää hiljaisella äänellä puhuvat vaiennetut ihmiset!
Eilenkin apteekissa farmaseutti puhui toiselle tarpeettoman hiljaisella äänellä ja hänestä oikein huokui sukupuolirooli, jossa hän on naisena hyväksynyt hiljennetyksi tulemisen ihan itsekin. Monesti täytyisi osata käyttää ääntä voimakkaasti, jotta ei jää alakynteen. Sisäisen voiman on näyttävä ulospäin. Jotta on turvallista kommunikoida tiettyjen ihmisryhmien kanssa, on puheäänen syytä olla normaali, ei hissukka. Jopa hengitykseni ääni on kovempi kuin tuon naisen puheääni oli, että repikää tästä! Muistatteko siis hengittää, jos puhutte kovin hiljaisella äänellä? Kuulin kyllä mitä hän sanoi, mutta en pitänyt yhtään siitä anteeksipyytävästä ilmeestä, joka hänellä oli, kun hän "uskalsi" puhua!
Kommentit (52)
Mulla on korvasairaus jonka vuoksi en aina kuule kunnolla omaa ääntäni ja en osaa sanoa kuinka kovaa puhun. Siksi luultavasti puhun hiljaa koska en halua puhua liian lujaa kun en itse sitä kuule.. Että anteeksi nyt ap jos ärsyttää, muita ihmisiä varten en ala puhetapaani muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai vähän niinkuin romaanit?
HAI ! ! ! ! MITÄ SIE HAASTAT ??????? OSTA SIE MIULTA HYVÄ HEVOINEN, SILLON KAIKKI HAMPAATKI OMIA ! ! ! ! ! KULKEE KAUROILLA JA HALAVALLA ! ! ! ! ON MIULLA SULLE MERSUKIN MYYÄ, OSTAT SIE ?????? OSTA NY, SAAT HALAVALLAAA ! ! ! ! !
Joko siinä alkaa olemaan tarpeeksi kuuluvalla ?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on korvasairaus jonka vuoksi en aina kuule kunnolla omaa ääntäni ja en osaa sanoa kuinka kovaa puhun. Siksi luultavasti puhun hiljaa koska en halua puhua liian lujaa kun en itse sitä kuule.. Että anteeksi nyt ap jos ärsyttää, muita ihmisiä varten en ala puhetapaani muuttamaan.
Sama juttu. Mulla on alentunut kuulo toisessa korvassa ja toinen kokonaan kuuro. Mä usein puhun liian hiljaa, kun en hahmota omaa ääntäni.
Vierailija kirjoitti:
Käy tarkistuttamassa kuulosi. Mullakin on vaikeuksia saada selvää ihmisten puheesta.
Ai että mulla esim olisi selektiivinen kuulovamma? Kaikki muut ihmiset kuulen normaalisti, paitsi sen optikon. Todella valikoiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaa puhuvat ovat todella itsekkäitä. Olkoot vaan vaikka sairaalloisen ujoja. Eivät ota huomioon, että esim. meluisassa ympäristössä muut eivät kertakaikkiaan kuule heitä. Silti odottavat, että heidän pyyntöihinsä vastataan. Muut sitten yrittävät arvailla, mitä toinen kuiskaili, koska heiltä kun kysyy: "Anteeksi mitä, en kuullut.", tulee uusi samanlainen lähes äänetön vastaus.
Itselläni hiljainen ja hieman epäselvä puheääni johtuu ihan aivoinfarktista. Yritetty kuntouttaa, mutta ei plr palautunut ennalleen.
Vierailija kirjoitti:
Ai vähän niinkuin romaanit?
Enpä ole koskaan törmännyt ääntä pitävään kirjaan, jos puhutaan perinteisistä romaaneista ei sähköisistä.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaa puhuvat ovat todella itsekkäitä. Olkoot vaan vaikka sairaalloisen ujoja. Eivät ota huomioon, että esim. meluisassa ympäristössä muut eivät kertakaikkiaan kuule heitä. Silti odottavat, että heidän pyyntöihinsä vastataan. Muut sitten yrittävät arvailla, mitä toinen kuiskaili, koska heiltä kun kysyy: "Anteeksi mitä, en kuullut.", tulee uusi samanlainen lähes äänetön vastaus.
Mikä tässä on ongelmana? Pyydät toistamaan niin monta kertaa, että kuulet. Ärsyttävätkö sua afaatikotkin tai puhevikaiset tai änkyttäjät jne?
asiakaspalvelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin vaan on hiljainen ääni, ei tarkoita että olisi vaiennettu jotenkin.
Ei ole. Kuka tahansa pystyy huutamaan erittäin kovalla äänellä ja puheääntäänkin voi siten säätää hiljemmaksi tai kovemmaksi.
Kaikki pystyvät? Esim. afaatikkokin? Jestas, kun ihmiset on typeriä...
ohis
No apteekin henkilökunta tuppaa kuitenkin puhumaan lääkeasioista, jotka ovat avrsin henkilökohtaisia. Tuskimpa kukaan haluaa että se farmaseutti huutelee siitä tippurilääkityksestä kauhean kovaan ääneen kaikelle kansalle.
KUULUTUS KUULUTUS: LUUKUN 7 ASIAKAS OSTAA UMMETUSLÄÄKETTÄ!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on ongelmana? Pyydät toistamaan niin monta kertaa, että kuulet. Ärsyttävätkö sua afaatikotkin tai puhevikaiset tai änkyttäjät jne?
asiakaspalvelija
No onhan se vähän nolo tilanne molemmille kun kahdeksannen kerran pyydät toistamaan.
/////: