Kauramaito
Mikä tää kauramaitomuoti oikein on?! Laitoin sitä tänään eka kerran kahvin joukkoon - karmeeta, never again. Onneksi on vielä tavallista suomalaista maitoa.
Kommentit (32)
Kahviin tarkoitettu kauramaito on kahvissa ja kaakaossa paljon maitoa parempaa. Lisäksi jos juon kahvia maidolla, mua närästää ihan hirveästo.
Vierailija kirjoitti:
Kahviin tarkoitettu kauramaito on kahvissa ja kaakaossa paljon maitoa parempaa. Lisäksi jos juon kahvia maidolla, mua närästää ihan hirveästo.
Kahvi juodaankin kermalla.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile oatlyn ikaffea! Sekoita ja sekaan.. on ku linnunmaitoa!
Linnunmaito kuulostaa kyllä aika etovalta. Tiedoksesi, että eivät linnut ole edes nisäkkäitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi juodaankin kermalla.
Nää ihmiset, jotka yrittävät tuputtaa omaa mielipidettään kaikille, ovat kyllä kohtalaisen säälittäviä.
Minä en kyllä ihastunut tuohon ikaffeen kahvin seassa. Maistuu siltä kun kupin pohjalla olisi kaurapuuron jämät, kun kauran maku on todella selkeä kahvin maun yli. Siirryin takaisin luomumaitoon enkä enää lähde kikkailemaan.
Onko terveellisempää ? Hyödyt ? Auttaako esim vatsantoimintaan ?
Aikuiset juovat kahvin mustana. Neidit maidolla.
Ite tykkään oatlyn ikaffesta. Normimaitoa en enää kahvissa käytä. Ruokajuomaksi sitten oikeaa maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko terveellisempää ? Hyödyt ? Auttaako esim vatsantoimintaan ?
Ei ole terveellisempää, ei hyötyjä, ei auta vatsan toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauramaitoa..katsokaa ainakin ettei sinne ole lisätty rypsiöljyä, pitää yllä hiljaista tulehdusta kropassa, kuten valkoinen sokeri. Ostan täysmaitoa tai luomuna kevytmaitoa, tai täysmaitoa luomuna..
Et sitten maidon tulehdusta ylläpitävistä vaikutuksista ole kuullut, jos kerran siitä olet huolissasi...?
"Ruotsalaistutkimuksessa todettiin, että kolme lasia tai enemmän maitoa juoneilla oli suurempi riski kuolleisuuteen, kuin alle lasin juoneilla. Ja toisaalta se runsas maidonjuonti ei näyttänyt suojaavan luunmurtumilta eikä reisiluunkaulamurtumilta, tiivistää ravitsemustutkija Jaana Laitinen Työterveyslaitokselta.
Tutkijaryhmä on arvuutellut, että selitys voi löytyä maitosokerista, jota hapanmaitotuotteissa on vähemmän kuin tavallisessa maidossa. Maidon sisältämät sokerit voisivat aiheuttaa elimistölle jatkuvan, mutta lähes huomaamattoman tulehdustilan, niin sanotun matala-asteisen tulehduksen."
Luomumaito kahvissa voittaa kyllä 10-0 kauramaidon kahvissa, ainakin maultaan.