Miksi niin moni leikkaa hiukset lyhyeksi vauvan syntymän jälkeen? Yhtä nopeastihan ne hiukset vetäsee nutturalle vauvan syntymän jälkeen kuin ennen sitäkin.
Itselläni on alaselkään ulottuvat hiukset ja odotan vauvaa rv 33. Mä en aio leikkauttaa hiuksiani sen takia että saan vauvan, yhtä nopeasti mä varmasti saan hiukset nutturalle vauvan syntymän jälkeen kuin nytkin.
Pari minuuttia ja hiukset on kiinni eikä vauva sotke niitä pulautuksellaan eikä saa revittyä niitä suuhunsa.
Kommentit (70)
Minä vedin vain keskimittaisen polkkatukan, ja nyt se on hieman yli olkapäille kasvanut vajaassa parissa vuodessa.
Hormonit ja stressi vaikuttavat hiusten hyvinvointiin, sekä ravinto mitä syö.
Itse en pitkiä hiuksiani leikannut lapsen synnyttyä mutta mietin sitä paljon. Syynä hiusten merkittävä oheneminen/hiustenlähtö. Kampaaja sanoi ettei ole nähnyt ikinä noin paljon hiuksia lähteneen.. oma arvioni on että noin kolmannes lähti (jo ennestään kohtuu hennoista) hiuksista ja esim ohimot olivat lähes kaljut. Kävin myös lääkärissä ja verikokeissa kaikki ok eli oli hormonaalista. Lääkäri sanoi että toisilla vaan hiustenlähtö on todella rajua ja yksilölliset erot ovat isoja.
Lyhyessä mallissa hiukset olisivat olleet tasapitkät ja vahvemman oloiset nopeammin. Nyt pitkissä hiuksissa saa odotella useamman vuoden ennen kuin saa edes lähes tasapitkät hiukset. Mulla lapsi vajaa 2v ja vielä ollaan kaukana..
Ap. Mulla oli myös yläasteella lyhyehköt hiukset, koska silloin oli muotia permanentti ja olin aina halunnut kiharat hiukset, mutta pitkään ja painavaan hiukseen ei millään saanut kiharoita.
Esikoisen aikana mulla oli pitkät hiukset, silloinen mies tykkäsi pitkistä hiuksista, mutta kun lapsi oli joku pari vuotias niin kyllästyin totaalisesti niihin painaviin hiuksiin joita ei todellakaan voinut "kietaista nutturalle" tai laittaa edes ponihännälle koska päänahka tuli aivan järkyttävän kipeäksi. Eli hiukset vaan roikku kahtapuolta naamaa kuin verhot, paksut ja hyväkuntoiset siitä huolimatta että lapsen ollessa vauva hiuksia lähti normaalia enemmän. Mutta ne pitkät hiukset vaan oli niin helvetin tylsät. Siksi leikkasin lyhemmäksi enkä ollut mikään vanha vaan jotain vähän päälle 20.
Koskaan enää en tule pitkiä hiuksia kasvattamaan, en vaikka äidilläni on edelleen pitkät ja paksut hiukset. Minä haluan vaihtelua muutaman kerran vuodessa, joka kerta kun käyn kampaajalla tulee vähän erilainen leikkaus ja sille ei tarvi tehdä yhtään mitään kolmeen kuukauteen, kun on hyvä leikkaus se pysyy ihan hyvänä siihen asti kun seuraavan kerran leikkaa. Eikä tarvi kotonakaan kuin shampoolla pestä, kammata ja antaa kuivua, ei hoitoaineita, ei hiusten muotoilua eikä mitään ylimääräisiä tököttejä. Hiusväriä on helppo muuttaa ja laittaa permanentti halutessaan.
En ymmärrä tätä omituista pitkien hiusten ihannointia, aika harvalle ne edes sopii, varsinkaan miehille ei sovi. Jos hiuksista saa tehtyä monia erilaisia kampauksia niin ok, mutta suorana roikkuvat hiukset on vaan niin rumat ja tylsät.
Neuvolasta sain jonkun naurettavan lapun, jossa oli säälittävän näköisiä piirroksia äideistä lyhyissä tukissa ja siinä luki, että kannattaa leikata lyhyempi kampaus vauva-ajaksi. Hyi, miten rumia ne kuvat olivat. Kuka haluaisi olla sellainen äiti? Typerin neuvo neuvolasta ehdottomasti.
Helppohoitoisemmat. Ite leikkasin hiukset vasta kun lapsi oli 2. Ei yksinkertaisesti ollut mahdollista aikaisemmin, paitsi kotisaksilla. Ihanan kevyt olo, hiukset oli jo takapuoleen ja sen hoitaminen vei myös aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen lopettaa olemasta nainen ja alkaa olla äiti. Ihankun ne nyt olisi toistensa vastakohtia.
Toi on niin totta ja ärsyttävää. Miksei voi olla naisellinen nainen silti vaikka olis äiti? Ei ne poissulje toisiaan! Aina ihmetelly tota suominaisten hirveetä kynittyä lyhyttä tukkaa naimisiinmenon tai lastensaannin jälkeen. MITÄ HELPPOHOITOISTA ON LYHYESSÄ KYNITYSSÄ MALLISSA????! Lyhyt tukka pitää muotoilla! Pitkän voi pistää äkkiä ponnarille tai nutturalle jos haluaa päästä vähällä! En ymmärrä suominaisia, sääliksi käy niiden miehiä kun naisia ei kiinnosta enää mikään muu kuin se räkäposki eikä enää avioliitto tai naiseus ylipäätänsä.....
Ei mun lyhyttä hiusmallia tarvitse muotoilla mitenkään, enkä koskaan föönaa hiuksiani, en pitkänä enkä lyhyenä, ne on niin paksua hevosenjouhta että hulluahan se olisi tuhlata aikaansa kuivaamiseen kun ne kuivuu itsekseenkin.
Eikä tätä paksua, painavaa lasimaista hiusta saa millekään nutturalle, pitäisi olla tuhat pinniä ja pullo lakkaa ja sitten olisikin jo päänahka kipeä. Ei voi laittaa ponnarillekaan.
Ja mun naiseus ei ole hiuksista kiinni, seksi on aina ollut mulle erittäin tärkeää rakastamani miehen kanssa, ja mulla on kuitenkin aina pidemmät hiukset kuin miehellä jolla on aina ollut millin sänki. Mies tykkää mun hiuksista aina, oli ne minkä pituiset hyvänsä.
Inkeri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen lopettaa olemasta nainen ja alkaa olla äiti. Ihankun ne nyt olisi toistensa vastakohtia.
Toi on niin totta ja ärsyttävää. Miksei voi olla naisellinen nainen silti vaikka olis äiti? Ei ne poissulje toisiaan! Aina ihmetelly tota suominaisten hirveetä kynittyä lyhyttä tukkaa naimisiinmenon tai lastensaannin jälkeen. MITÄ HELPPOHOITOISTA ON LYHYESSÄ KYNITYSSÄ MALLISSA????! Lyhyt tukka pitää muotoilla! Pitkän voi pistää äkkiä ponnarille tai nutturalle jos haluaa päästä vähällä! En ymmärrä suominaisia, sääliksi käy niiden miehiä kun naisia ei kiinnosta enää mikään muu kuin se räkäposki eikä enää avioliitto tai naiseus ylipäätänsä.....
Naiseus=pitkät hiukset?
AP ajoi varmaankin myös takaa sitä, että moni naisista varta vasten kasvattaa pitkät hiukset häitään varten. Eikös se tehdä juuri siksi, että saa kauniin, naisellisen kampauksen kauniin juhlamekon pariksi? Voisiko lyhyt kampaus olla yhtä naisellinen? Miksi hiukset pitää heti häiden jälkeen katkaista, viimeistään sitten kun lapsia syntyy?
Moni on antanut täällä hyviä perusteluja ja ymmärrän kyllä että huonokuntoiset hiukset halutaan leikata lyhyemmiksi, mutta ainakin itselläni on ollut ihan helppoa pitää pitkiä hiuksia vauvan kanssa. Ja kyllä, ainakin omasta mielestäni pitkät hiukset ovat naiselliset, toki lyhyt polkka voi myös olla ihan ultranaisellinen.
Totta, myös minä kasvatin hiuksia vähän pidemmäksi että niihin sai kiharaa häitä varten, se oli ainutlaatuinen tilaisuus, kampaaja laittoi hiuksia monta tuntia (myöhästyttiin valokuvauksesta sen takia), pinnejä oli yli sata ja lakkaa niin että ajattelin ettei sitä saa koskaan pestyä. Ei ole ollut sen jälkeen tarvetta pukeutua enää siihen hääpukuun ja tehdä siihen sopivaa kampausta, joten on ihan se ja sama minkälaiset hiukset mulla on nyt tässä 15 vuoden aikana ollut, joka vuosi vähän erilaiset.
polkka on kätevämpi pikkulapsen kanssa. ei minulla kuitenkaan mitään Super lyhyttä ole.
Hiuksilla on biologinen maksimipituus.. omakaan ei ikimaailmassa kasvaisi selän puoleen väliin. hiukan yli hartioden on maksimi. Ystävälläni on max. polkka. sanoo ettei hiukset vain kasva pidemmiksi. hormonit voi myös vaikuttaa hiuksiin.
Mahtaako kukaan keski-ikäisiä naisia moittiva miettiiä, onko nainen leikannut hiuksensa poikatukaksi vai kasvattaako hän niitä? Rintasyöpä on hyvin yleinen jo nelikymppisillä naisilla ja hoidot vievät hiukset. Sitten kun ne kasvavat, niin ovathan ne aluksi lyhyet. Itsekin olen tavannut monta tuttua, joita en ole nähnyt vuosiin. On hyvin helppo vetää johtopäätös poikatukasta, kun toinen kertoo sairastaneensa syövän.
En ole vielä äiti, mutta ajattelin pian leikata ensimmäistä kertaa elämässäni lyhyet hiukset :). Minulla on isot silmät ja persoonalliset, vähän kulmikkaat kasvot. Naamalla roikkuva pitkä verho näyttää ankealta. Lisäksi se saa minut näyttämään pikkutytöltä koska olen kooltani pieni. Näin hiukan alta kolmikymppisenä tytöttely töissä hieman jo ärsyttää.
Ponihäntä on ok koska kasvot tulevat esiin - mutta on muuten tylsä. Kiharat on kauniit mutta työläät laittaa. Leikkasin kokeeksi tasamittaisen long bobin, mutta se on minulla kauhean arkinen ja korostaa leukaani. Ei yhtään sovi mulle vaikka näyttää monilla kivalta.
Parhaalta minulla näyttää piitkä tukka ja aika lyhyt poikatukka (olen simuloinut tätä pinneillä tms... ottanut kuvia). Nyt vaan tuli kyllästyminen tuohon pitkään! Vartaloni on hoikka ja sporttinen, joten ei haittaa vaikkei sitä piilottelisi isolla tukalla.
Mieheni on suhtautunut hyvin. Vaikka itse olen ihan heteronainen niin hän ei täysin hetsku ole. Joten jos näytän pojalta, niin ei laita varmasti pahakseen :#.
Ei ole mikään pakko leikata hiuksia lyhyiksi vauvan synnyttyä. Tiedän monia useammankin lapsen äitejä, joilla on koko ajan ollut letti puoleen selkään. Mutta heillä nyt on hiukset olleet aina pitkät.
Itse olen aina tykännyt vaihdella hiustyyliäni. Välillä on pitkät ja välillä lyhyet. Minulla hiukset kasvavat varsin nopeasti, siihen mittaan kuin kasvavat. Loppuraskaudesta halusin leikata hiukseni lyhyeksi polkkatukaksi. Siitä se on saanut vapaasti kasvaa. Minusta tämä on ihan puhtaasti makuasia ja mieltymyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiuksethan sen naiseuden tekeekin, joopa joo, hoh hoijaa...
Itse leikkasin, koska oli paskassa kunnossa jo muutenkin. Ei vauvan syntymä vaikuttanut mitenkään koko asiaan :D
Nyt sitten toisen vauvan kanssa kasvattelen reuhkaa takaisin...
Vierailija kirjoitti:
Hiuksilla on biologinen maksimipituus.. omakaan ei ikimaailmassa kasvaisi selän puoleen väliin. hiukan yli hartioden on maksimi. Ystävälläni on max. polkka. sanoo ettei hiukset vain kasva pidemmiksi. hormonit voi myös vaikuttaa hiuksiin.
Jep. Kampaajani sanoi, että mulla meni selkeä raja hiuksissa mistä näki maksimipituuden. Ja se ei ole paljoa... Sen rajan jälkeen tukka oli yhtä takkua.
Kun lapsiluku on täynnä ei tarvitse näyttää viehättävältä tai naiselliselta.
Lähes kaikille naisille tulee raskauden aikana ja sen jälkeen raudanpuute, joka vetää hiukset huonoon kuntoon. Rautavarastojen korjaus kestää noin 1,5 vuotta, joten hiukset voivat olla todella huonossa kunnossa.
Tukkaa tosiaan lähti tupoittain, oli pakko leikata että näyttäisi siedettävältä.
Avioliitto?! Vaikeuttaa vaan elämää. En kyllä koskaan mene naimisiin..vaik ei mua kyl kukaan huoliskaa...
Jos tukka ohenee, syynä on myös epäterveellinen ravinto, vitamiinien ja hivenaineiden puutos. Moni mamma kun vetää vaan herkkuja turpaansa raskauden aikana ja raskauden jälkeenkin. Jotta voivat vielä 20 vuoden päästä kutsua niitä vauvakiloiksi. Ja leikata sitten sen kananperseen tai Kouvola-tukan.