Miksi niin moni leikkaa hiukset lyhyeksi vauvan syntymän jälkeen? Yhtä nopeastihan ne hiukset vetäsee nutturalle vauvan syntymän jälkeen kuin ennen sitäkin.
Itselläni on alaselkään ulottuvat hiukset ja odotan vauvaa rv 33. Mä en aio leikkauttaa hiuksiani sen takia että saan vauvan, yhtä nopeasti mä varmasti saan hiukset nutturalle vauvan syntymän jälkeen kuin nytkin.
Pari minuuttia ja hiukset on kiinni eikä vauva sotke niitä pulautuksellaan eikä saa revittyä niitä suuhunsa.
Kommentit (70)
Minulla on pitkät ja paksut hiukset, eikä näitä niin vaan pidetä kiinni ilman, että kampauksesta tulee tosi painava ja epämukava. Lapsia ei ole, mutta näin helteellä on pakko pitää hiukset kiinni. Jos vaihtoehtona olisi joko hiukset aina kiinni tai hiusten leikkaaminen, leikkauttaisin. Joku toinen valitsisi toisin ja mitä siitä.
Kai siinä on se, ettei tarvitse enää olla viehättävä. Siittäjä on saatu jo nalkkiin seuraavan 18 vuoden ajaksi, vähintäänkin taloudellisesti.
Hiustenlähtö, jos miehellä sama määrä tippuisi hiuksia se vetäisi kaljun.
Odotan neljättä ja hiukset alaselkään asti. Geenien takia aina olleet tosi paksut, eikä synnytyksen jälkeinen hiustenlähtö ole vaikuttanut suuntaan eikä toiseen. Yhdessä välissä tosin leikkautin olkapäämittaan, mutta totesin sen hankalammaksi kuin tosi pitkät hiukset, joten kasvatin ne takaisin. Ei tarvitse muuta kuin laittaa ponnari/nuttara/letti, hyvin vaivatonta lapsiarjessa.
Mulla meni hiukset jostain syystä järjettömään takkuun. Ajattelin että vähän lyhyempi on parempi kuin peikkomuorin tukka.
Vierailija kirjoitti:
Jos tukka ohenee, syynä on myös epäterveellinen ravinto, vitamiinien ja hivenaineiden puutos. Moni mamma kun vetää vaan herkkuja turpaansa raskauden aikana ja raskauden jälkeenkin. Jotta voivat vielä 20 vuoden päästä kutsua niitä vauvakiloiksi. Ja leikata sitten sen kananperseen tai Kouvola-tukan.
Geeneistä se on kiinni. Ja yleensä laihoilla on ne kärsineet ohuet tukat eikä paksuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiusten lähtö...
Kai ne jossain vaiheessa kuitenkin kasvaa takaisin. Ei kait ne ikuisuuksia ohuina pysy. 🤔 Ap
Kasvaa, siksi se lyhyeksi leikkaaminen ei haittaa. Eräät vaan viihtyvät paremmin lyhyttukkaisina. Eikö teidän mielestänne lyhyttukkainen ihminen voi olla naisellinen? Jätän nyt mainitsematta eräät lyhyttukkaiset miehet, mutta naisista tuli ensimmäiseksi mieleen Mia Farrow, jota nuorempi sukupolvi ei varmaan tunne.
Varsinkin hyvin tuuhea- ja pitkätukkaisilla on aivan merkittävä ongelma, kun kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat ovat täynnä pitkiä hiuksia: imuri, viemäri, rintaliivit, jääkaappi ...
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä on se, ettei tarvitse enää olla viehättävä. Siittäjä on saatu jo nalkkiin seuraavan 18 vuoden ajaksi, vähintäänkin taloudellisesti.
Surullista kuulla, että sinulla ei ole tarjota naiselle mitään muuta kuin siitos. Hienoa kuitenkin, että pystyt myöntämään rajoittuneisuutesi.
Nutturahan ei todellakaan tarvitse olla mikään ”mummonuttura”...
Pitkät hiukset on huonokuntoiset useimmitenjatkuvan hiusväreillä kotona läträämisen takia ja myös jos latvoja ei ole viitsitty käydä tasoittamassa säännöllisesti.
Käsittelemätön pitkä hius myös kuivuu ihan nätiksi ilman fööniä.
No just toi helppo laittaa ponnarille tai nutturalle!
Pitää siis aina kiinni.
No mulle ei sovi tukka kiinni, näytän oudolta.
Lyhyet sopii, joten vaikka se nyt onkin lähes rikollista ni saanhan pitää lyhyenä?